Страница 1 от 7

Масло за двутактов двигател в нафтата?

Публикувано на: 16 Юни 2010 23:04
от todm
Ако някой има опит или информация,моля да коментира!

Публикувано на: 16 Юни 2010 23:07
от TATI
И без масло си пуши достатъчно, така че не ти трябва.

Re: Масло за двутактов двигател в нафтата?

Публикувано на: 16 Юни 2010 23:18
от Bass_Man
todm написа:Ако някой има опит или информация,моля да коментира!
За двутактов дизелов двигател ли ?

Публикувано на: 16 Юни 2010 23:46
от zi_zi_top
Това някакъв нов начин за сепуко ли е? wacko.gif

Не мога да си обясня как и в какви глави се раждат такива "гениални" идеи!?! biggrin.gif

Публикувано на: 16 Юни 2010 23:56
от Nedkow
Има теория, че днешната нафтата все повече губи мазителните си свойства, които благоприятстват работата на дюзите и помпата. Но мисля последните поколениня системи не се влияят от този фактор.

Ако си решил да сложиш знай, че ако не помага поне непречи :thumbsup:
Слага се бездимно масло, което най лесно можеш да намериш в магазините за моторни резачки :thumbsup:

Имам приятели, които слагат постоянно и твърдят, че моторите им работели по гладко :thumbsup:

Публикувано на: 17 Юни 2010 00:57
от Boris71
Здравейте колеги.Съвсем скоро и мене ме вълнуваше този проблем,дали е необходимо да се слага двутактово масло в дизеловото гориво и какво количество е необходимо за един резервоар.Тогава попаднах на следната тема от BMW forum.
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 4&t=138077

Направи ми впечетление статията:

2-тактово масло и дизел

Благодарение на мерките за контрол на замърсяването нафтата в ЕС е почти лишена от сяра и съдържа до 5% био-дизел. Сярата има способности на грес при системи за впръскване под високо налягане. Без сяра, намаленото смазване на новите дизели вече показва отрицателно въздействие върху дългосрочната устойчивост на инжекторите и помпата за високо налягане. Производителите на помпи за високо налягане са реагирали като подменят някои от движещите се части с Teflon, или друг подходящ материал. Въпреки това, дългосрочната надеждност все още не е постигната, както със стария (съдържащ сяра) дизел.
Изследователскте центрове на добре известните немски автомобилни производители са провели някои дългосрочни тестове на дизел добавки, за да разберат дали някой от тях ще имат влияние върху дългосрочната надеждност на дизеловия двигател.
Резултатите от това проучване: всички дизелови добавки в момента на пазара е не си струват парите!

НО: 2-тактово масло, което ние използваме в нашите моторни триони, косачки или във 2-тактови моторни двигатели е доказано, че има изключително положителен ефект върху дизелови двигатели, ако това 2-тактово масло се добавя към дизеловите в хомеопатични дози 1:200. На практика: 0300 литра на 2-тактово масло в 70l дизелов резервоар. 2-тактовото масло ще се абсорбира от дизеловото гориво и ще смазва движещите се части на впръскващата система - помпа и инжектори .
Освен това, 2-тактово масло ще се пази чист дизеловия двигател, тъй като то изгаря напълно като самия дизел.
С други думи, 2-тактовото масло е смного по-ниско съдържание на пепел, както дизела, когато изгори. Това е доказан факт и DPF (дизелови частици (сажди) филтър) не се запушва.
Една допълнителна информация: в Германия, трябва да се представят колите на всеки 2 години с TUV - Технически надзор на организацията - които проверяват, наред с другото, и замърсяването на бензиновите и дизеловите двигатели.
Измерените димности от дизелов двигател, без използване на 2-тактово масло е 0,95.
Същият фактор, с използване на 2-тактово масло е 0,47 - намаляване на почти половината от частици сажди.
Освен това,с употребата на 2-тактово масло в дизеловото гориво ще се увеличат километрите от 3-5%.

До всички:

Попълнете 0,3 литра 2-тактово масло с всеки резервоар . Вие ще забележите изненадващо голяма разлика в гладкостта на работа на Вашия двигател , нивото на шума е намалена, особено когато двигателят е студен, и икономията на гориво ще се увеличи освен описаните други предимства.
2-тактово масло мога да препоръчвам от моя собствен опит (стойност за цена) е Лики Моли , полу-синтетично. 1052 (синя пластмасова бутилка). Използването на 2-тактово масло се препоръчва също така и за дизелови двигатели без DPF. Ако сте забравили да налеете малка доза 2-тактово масло - няма проблем. Просто налейте в следващия момент.
Всеки, който е използвал 2-тактово масло в неговия дизелов двигател, е потвърдил, че работи по добре.

Да не се използва напълно синтетично 2-тактово масло, тъй като е прекалено скъпо и не е наистина необходимо такова високо качество за вашите цели.

Използването на 2-тактово масло в дизеловото гориво при нормални обстоятелства не се вижда, тъй като 2-тактовото масло ще се абсорбира от дизела и се формира на емулсия..
Както вече казах, ние трябва да преминаваме на всеки 2 години тех. преглед на изг. газове - TUV, както и на емисионните стойности - измерени са далеч добри показатели с използване на 2-тактово масло, отколкото без. Не е имало случай, в който производителят на колата да е отказал гаранционна поддръжка на автомобили използвали 2-тактово масло(разбира се, без да знае това).
Демонтиране на изпитвани дизелови двигатели след употреба на 2-тактово масло показа, че тези двигатели са били в извънредно чисти и в топ състояние. Така че защо производителя да откаже гаранционно обслужване ?

Защо производителите на автомобили не препоръчват 2-тактово масло

Може би всички знаем, че Mercedes Benz проведе през 2007 г., тест за надеждност, с Mercedes E-клас 320 CDI от Париж до Пекин. Поради факта, че качеството на дизеловото гориво в Източна Европа, Русия и Китай, не отговаря на изискванията, DIN, и Mercedes не е искал да поеме риска техните двигатели да дефектират поради лошо качесто на горивото, общото турне е било придружено от дизелов резервоар за гориво от ЕС. Избрани клиенти на Mercedes могат да кандидатстват за участие в определени части на този тест-тур, адвокати и нотариуси трябва да удостоверят верността на този тест за надеждност.
Въпреки, че Mercedes не харесва излязлия наяве факт, че дизеловите горива, използвани за този тест съдържат 2-тактово масло с цел смазване и запазване чисти двигателите по време на този маратон.
Защо на производителите на автомобили да не се позволи официално хомеопатичните допълнение на 2-тактово масло в дизеловото гориво, има много причини, най-вече от правно естество. Освен това, кой автомобилен производител има интерес от прекомерната надеждност на двигателите им? Техните сервизи ще имат големи проблеми поради липса на работа.
Междувременно "2-тактово масло за дизели" издание привлече интереса на редица университети в Германия, тъй като това 2-тактово масло се е доказало, че има невероятни свойства, ако се добави в малки дози към дизелово гориво (1:200) , особено положително е въздействието върху замърсяването на въздуха, намаляването на консумацията на гориво и подобряването на дългосрочната надеждност на дизеловите двигатели. В дискусиите за и против, ще отнемат известно време. Но веднага след като академичен доклад бъде публикуван от един от нашите университети, това ще се промени много бързо.
Между другото: всички производители на автомобили отхвърлиха добавките на гориво в колите си, и предупреждават, че гаранцията може да бъде засегната. Никой не казва, че гаранцията ще бъде отхвърлена. 2-тактовото масло като свойства не е добавка. Такива дози 2-тактово масло в дизеловото гориво е много трудно да се анализират, както всеки (химически) анализ е с основна функция за идентифициране на вещества, които са вредни. Но 2-тактово масло доказа ,че не е вредно изобщо, точно обратното!

След като прочетох това стигнах до извода че в моя случей е необходимо да се добавя към 150 мл. двутактово масло на един резервоар гориво.В случая аз използвам двутактово масло на MOTUL.
Вече сам изгорил 2 пълни резервоара и мога да твардя че двигателя работи по тихо и спокойно от преди. Автомобила ми е Toyota Avensis 2.0 D4D 2001 г на 149000 км.
Нежелая да влизам в конфликт с никой колега от форума.Всеки има право на собствено мнение по въпроса. В случая аз смятам че е необходимо да се добавя двутактово масло в дизеловото гориво. :thumbsup:

Надявам се да съм бил полезен на някого :thumbsup:

Публикувано на: 17 Юни 2010 09:24
от stepa
1++ :thumbsup:

Публикувано на: 17 Юни 2010 09:47
от NIXON
Е сега вече ще скарам тойотата с косачката. Благодарности на Борис и на автора на темата.

Публикувано на: 17 Юни 2010 10:50
от andrian999999
от този месец и аз ще сложа масло на мойта италианска косачка. само ,че ще сложа обикновенно двутактово

Публикувано на: 17 Юни 2010 14:47
от martod
zi_zi_top написа:Това някакъв нов начин за сепуко ли е? wacko.gif
Не, това е стара изпитана рецепта, от народната медицина .. laugh.gif
Следствие е, от стремежа на производителите на автомобили и горива, с всяка изминала година, да произвеждат все по скапани продукти..

Публикувано на: 17 Юни 2010 21:38
от zi_zi_top
АБСОЛЮТНО честно! Такова нещо няма да направя НИКОГА!!!

Това за някой обикновен атмосферен дизел може и да е безопасно, но кой го е пробвал на комън рейл и какъв пробег е направил?

Ако някой е решил да прави тези мешавици го съветвам първо да проведе следния експеримент:
В прозрачна бутилка да смеси дизелово гориво с двутактово масло и да го остави няколко дни. След това да провежда наблюдения върху утаяването и седиментацията на съдържанието на бутилката. След като види резултата да вземе решение сам за себе си.

Публикувано на: 17 Юни 2010 23:33
от Bass_Man
А някой да се е сетил да помисли какво ще се случи със сондите и филтрите за твърди частици/катализаторите като се добавя масло ?
И също така да се е е сетил да помисли защо и маслата вече са с ниско съдържание на сяра ( Low SAPS масло (технология с ниско съдържание на сулфатна пепел, фосфор и сяра)) ?
И принципно сярата не изпълнява ролята на грес , а сярата е високо температурен лубрикант ! Греста по принцип не съществува в свободна форма в природата и няма "роля" .

Нещо май пак сложихме каруцата пред коня ..........................

ПС:
Значи голем зор да си караме печките с 5W-30 понеже така пишело в книжката ( ?!?!?!) обаче след това започваме с експериментите , които дори не са загатнати в книжката ? wacko.gif
Това дизелджията е човек с доста сложно съзнание !

Публикувано на: 18 Юни 2010 11:59
от scorpion
М-д-а-а-а-аа-. Подкрепям колегите категорично против.
Утре ще има статия в която видите ли било полезно да се добавят:
0.300 грама рициново масло за бързо припкане на автомобила
0.200 грама бадемово масло за гладки и опънати ауспуси
0.100 грама розово масло за добър дъх, пардон аромат отзад ...

Публикувано на: 18 Юни 2010 12:32
от stepa
[quote="Bass_Man"]А някой да се е сетил да помисли какво ще се случи със сондите и филтрите за твърди частици/катализаторите като се добавя масло ?


А нали пише , че напълно се изгаря???

Публикувано на: 18 Юни 2010 17:19
от Bass_Man
Принципно дори и нафтата не изгаря напълно !

ПС: горенето е химичен процес при който от едни вещества се образуват други . Демек изгорял не значи , че на края няма нищо . А има изгорели газове , които излизат през ауспуха . Та как точно изгаря напълно аз не мога да си представя .