Масло за двутактов двигател в нафтата?

Публикувай отговор
Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Масло за двутактов двигател в нафтата?

Мнение от Kiki » 14 Окт 2019 19:33

stivi написа: 13 Окт 2019 22:00 Южноафрикански изследвания.....!? Нямаше ли някое по-меродавно....от Чукотка например tooth.gif
Южна Африка е много по-бяла държава(нищо, че има много черни хора там) от много европейски държави, така че може да им се вярва безусловно на тяхното изследване.
Аз пак се чудя, защо трябва да се занимаваме с глупости и да слагаме двутактови масла, вместо съвременни добавки за прочистване на горивната система?! Аз например карам вече повече от 10 000 км с добавка на Бардал и стойностите на пиезо дюзите, които са на 210 000 км са около нулата.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Аватар
liav_dolen_(no)pedal
Мнения: 248
Регистриран на: 31 Окт 2015 01:58
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 2 пъти

Масло за двутактов двигател в нафтата?

Мнение от liav_dolen_(no)pedal » 22 Окт 2019 23:39

todm написа: 16 Юни 2010 23:04 Ако някой има опит или информация,моля да коментира!
Is Adding a 2T Oil to Diesel Fuel to Protect the Fuel Injectors a Good or a Bad Idea?
Sometimes car owners are confident that there are “secret practices” to significantly extend vehicle life. These advices are often backed by friends, neighbors, in some cases even mechanics, who are confident that car manufacturers keep these tips a secret because they want you to buy a new car and not try to preserve the state of your old one. Let’s look at a myth of this kind: the one that says that diesel fuel does not have enough lubricity to lubricate the diesel fuel injectors and adding a 2T oil to the diesel fuel extends their life.

Ideally the diesel fuel already has the necessary properties by default to protect the fuel injectors from damage. The lubricity of the diesel fuel is measured by its viscosity and wear characteristics. These properties are easily measurable in a lab and their measurement is part of the fuel quality control process. In many countries, the sulfur content of the diesel fuel had to be decreased due to environmental regulations, and this indeed decreased the fuel’s lubricity. However, in order to counterbalance this effect, lubricity increasing additives were added. In most modern countries, no diesel fuel can be marketed without such additive. So, adding a 2T oil to increase the fuel’s lubricity is first of all, not necessary.

Now that we know that adding a 2T oil to diesel fuel is unnecessary, let’s take a look at why is it harmful. The problem with 2T oils is that they have been developed with a lossy lubrication system in mind. It doesn’t matter how well the oil burns, it will eventually leave the system together with the exhaust gas. An automobile’s 4-stroke engine operates quite differently. Since the 2T oil does not burn perfectly in the engine, an excessive amount of soot is formed. The motor oil can clean this off for a while, but eventually it will become overloaded with soot as well and the soot deposits will cause engine wear. The wear particles generate more wear and the process soon becomes self-generating until the engine completely wears out.

Do yourself a favor: if you were considering adding a 2T oil to the diesel fuel of your vehicle, don’t do it! The problem that it causes is not immediately noticeable, but it will ruin the engine in the long run, none the less.


Източник: Is Adding a 2T Oil to Diesel Fuel to Protect the Fuel Injectors a Good or a Bad Idea?
Toyota Corolla E11 05.10.2001 SEDAN 110 кс/81 kW + Toyota Corolla E181 21.02.2017 SEDAN 132 кс/98 kW
Engine: 3ZZ-FE 1600CC 16-VALVE
Engine oil: Pentosin Pentosynth HC 5W-40 --> RAVENOL VST USVO SAE 5W-40 ---> ROWE HIGHTEC SYNT RSi SAE 5W-40 HC

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Масло за двутактов двигател в нафтата?

Мнение от mfandakov » 23 Окт 2019 07:50

Без да знам английски с две думи...
- Ако толкова имаш желание за 2Т,наливай ама е безсмислено и е противопоказно.

Или се бъркам????
Последно промяна от mfandakov на 23 Окт 2019 08:01, променено общо 1 път.
worthy.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Масло за двутактов двигател в нафтата?

Мнение от slowtraveler » 23 Окт 2019 07:55

Е научи английски де- точно това пишат ' до тук изяснихме, че е безсмислено, а сега ще покажем защо е противопоказно' tooth.gif
Ама както казва stivi - 'няма ли по-меродавно' :) Защото ако е производителя на маслото - иска да си продава продукцията, ако е южноафриканско - 'там нищо не знаят', ако е производителя на автомобила - 'иска да продава повече автомобили и затова иска да се чупят след гаранцията' tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
liav_dolen_(no)pedal
Мнения: 248
Регистриран на: 31 Окт 2015 01:58
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 2 пъти

Масло за двутактов двигател в нафтата?

Мнение от liav_dolen_(no)pedal » 23 Окт 2019 10:40

mfandakov написа: 23 Окт 2019 07:50 Или се бъркам????
хахахаха малко.
"Направете си услуга: ако смятате да добавите 2Т масло в дизеловото гориво на вашия автомобил, не го правете!"
Toyota Corolla E11 05.10.2001 SEDAN 110 кс/81 kW + Toyota Corolla E181 21.02.2017 SEDAN 132 кс/98 kW
Engine: 3ZZ-FE 1600CC 16-VALVE
Engine oil: Pentosin Pentosynth HC 5W-40 --> RAVENOL VST USVO SAE 5W-40 ---> ROWE HIGHTEC SYNT RSi SAE 5W-40 HC

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Google [Bot] и 60 госта