dracunculus написа: ↑02 Апр 2020 07:50
Разход (реален) съм постигал така 5,0-5,2- под каталожния от 5,3
Аз по каталожен 5.4 (2.4жтд, дизел) съм постигал реален на колонка 4.41 в двете посоки на направление при 500+ километра. За мен на тази тема няма 4.0-4-2, защото аз го гледам това като два съвсем отделни разхода с доста голям диапазон. Това в моите очи и спрямо моите представи и точности.
С Приуса при 4.2 разход по книга, реален по колонка съм правил 3.52. Примерно много трудно бих го смъкнал под този разход с разлика над 0.1/100, без да се старая в крайности и да подготвя колата за това.
Правихме си един "облог" с друг фен на темата хипермайлър, почти колкото съм и аз. Той постигна 4.6 по спомен (в опита му, когато аз направих 4.41 горе). Буквално такава беше разликата. И се оправдаваше след това, че бил с двама човека в колата, ама резултата беше налице и числото за сравнение на масата.
Да се стараеш да държиш колата около макс. въртящ момент на ДВГ и така да се надяваш да постигаш нисък разход е толкова грешно, че никога няма да направиш много по-нисък възможен разход от този ако не се съобразяваш с това въобще, а просто да осъзнаваш как работи една кола и да може да я усещаш.
И т.н. и т.н.
Има голямо разминаване в специфичния разход на гориво, когато ДВГ-то се намира в различен товарен режим.
И много по-често един ДВГ е по-икономичен (с по-нисък специфичен разход) когато се намира в по-натоварен режим при по-нисък въртящ момент от колкото да го държиш излишно в по-високи обороти, но в по-ниско натоварване, само и само защото там бил максималния въртящ момент. Защото двете неща (товар и обороти) не са едно и също нещо. Точно това прави хибридната технология вместо типичен шофьор.