[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувай отговор
Аватар
optimo
Мнения: 373
Регистриран на: 12 Ное 2019 22:10
Местоположение: sofia
Автомобил: Rav4

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Мнение от optimo » 31 Мар 2020 21:48

Тръгнал да се хвали, аз София тая седмица разхода ми е като извънградско, то и средната ми скорост е такава.
Шега вчера пресякох половин София и само един светофар ме хвана

Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Мнение от Kiki » 31 Мар 2020 22:41

Сигурно във всички големи градове в момента е така, но карането в София сега, ми напомня безпроблемното движение преди 30-35 години, когато колите бяха в пъти по-малко.
Разходът ми падна с 1.5 л/100км. wink.gif
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Аватар
ToyotaPassion
Мнения: 226
Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
Местоположение: София

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Мнение от ToyotaPassion » 01 Апр 2020 09:21

Аз, като примерен гражданин, в последните 2 седмици съм си основно вкъщи. Да, ама ми е трудно така :) Хващат ме 'лудите' и не ме свърта.... Та досега на няколко пъти просто хващам джипа с жената и детето и тръгваме да си правим разходки с него.... С оглед и на ситуацията и начина, който карах мисля, че и разбрах колко е минимума като разход на тая машина... Общо взето, каране в идеални условия - разходка минимум 40км, бавно каране, липса на задръствания, предвидим трафик... Та средния ми разход за всички тези разходки досега е 6.3л/100км, като и две от разходките ми, когато времето беше топло бяха с разход 5.5л/100км.. , което всъщност е под обявения от Lexus :) Важното условие обаче за постигането му е да се кара не само плавно, но и бавно... Не съм си нулирал обаче средната скорост, не мога да кажа каква беше точно.
Изображение Lexus RX 450h 2010 299hp

Аватар
Revenger
Мнения: 830
Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
Местоположение: In the middle of nowhere
Автомобил: Toyota Aygo, 2017

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Мнение от Revenger » 01 Апр 2020 13:48

ToyotaPassion написа: 01 Апр 2020 09:21 Важното условие обаче за постигането му е да се кара не само плавно, но и бавно...
Това не е точно така. Бавното каране, освен опасно, е и твърде неикономично.

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Мнение от mfandakov » 01 Апр 2020 14:11

Да,......но ако имаш и KW / батерия/ бавното каране става и евтино.
worthy.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Мнение от slowtraveler » 01 Апр 2020 14:36

Revenger написа: 01 Апр 2020 13:48 Това не е точно така. Бавното каране, освен опасно, е и твърде неикономично.
Според теорията, потвърдена на практика, най-икономичната скорост при автомобил с ДВГ е около 50-60км/ч... При хибрида 'идеалната скорост' вероятно е по-ниска, защото процента загуби във въртене на ДВГ е по-нисък..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Revenger
Мнения: 830
Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
Местоположение: In the middle of nowhere
Автомобил: Toyota Aygo, 2017

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Мнение от Revenger » 01 Апр 2020 15:26

slowtraveler написа: 01 Апр 2020 14:36 най-икономичната скорост при автомобил с ДВГ е около 50-60км/ч...
На коя предавка? :D

Аватар
gimara
Мнения: 1468
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 31 пъти

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Мнение от gimara » 01 Апр 2020 15:32

И аз като колегата ToyotaPassion, днес реших да се поразходя с колата из града. Минах двадесетина километра, по големи булеварди. Припомних си как се караше преди 10-15 год. в град като Пловдив - 10 мин. от единия до другия край на града.
slowtraveler написа: 01 Апр 2020 14:36 Според теорията, потвърдена на практика, най-икономичната скорост при автомобил с ДВГ е около 50-60км/ч...
Нулирах БК преди да тръгна. Ето данните: Външна темп. 3 градуса , средна скорост 32 км/ч, разход по БК 6,5/приемам, че не е точен и слагам още литър - 7,5 л/100/

Аватар
Revenger
Мнения: 830
Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
Местоположение: In the middle of nowhere
Автомобил: Toyota Aygo, 2017

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Мнение от Revenger » 01 Апр 2020 15:54

slowtraveler написа: 01 Апр 2020 14:36 Според теорията, потвърдена на практика, най-икономичната скорост при автомобил с ДВГ е около 50-60км/ч...
С условности може да се приеме, че 50-60 км/ч е най-икономичната скорост на автомобил с бензинов двигател на четвърта предавка, а тази теория е погрешна.
Правилната теория (потвърдена от практиката) е, че един автомобил с ДВГ е най-икономичен, когато се кара с обороти, при които въртящият момент на двигателя е най-голям.

Аватар
ToyotaPassion
Мнения: 226
Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
Местоположение: София

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Мнение от ToyotaPassion » 01 Апр 2020 15:56

Revenger написа: 01 Апр 2020 13:48
ToyotaPassion написа: 01 Апр 2020 09:21 Важното условие обаче за постигането му е да се кара не само плавно, но и бавно...
Това не е точно така. Бавното каране, освен опасно, е и твърде неикономично.
Говоря за градски и около-градски разходки, и под бавно не имам предвид 'едвам мърдам', за да е опасно. Примерно по Цариградско, Ботевградско шосе съм се движил с около 70км/ч. На светофарите обаче при потегляне повечето ме изпреварваха, а не да съм бил заедно с първите... На спиране пък пусках педала на газта както се казва 100-200 метра преди светофар... А относно неикономичното и когато пожелая - не познавам много хора, които могат да карат по-икономично ppp.gif
Revenger написа: 01 Апр 2020 15:54 ДВГ е най-икономичен, когато се кара с обороти, при които въртящият момент на двигателя е най-голям.
Общо взето, така се движи колата ми, ама за това се грижи еCVT :)
Изображение Lexus RX 450h 2010 299hp

Аватар
Revenger
Мнения: 830
Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
Местоположение: In the middle of nowhere
Автомобил: Toyota Aygo, 2017

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Мнение от Revenger » 01 Апр 2020 16:16

Сега вече съм съгласен, просто по-горе вместо "бавно" като че ли по-добре беше да напишеш "внимателно" или нещо подобно.
Когато се каже, че някой шофира бавно, винаги има леко негативен оттенък.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Мнение от slowtraveler » 01 Апр 2020 16:30

Revenger написа: 01 Апр 2020 15:26 На коя предавка?
Имах предвид абсолютната стойност - т.е. възможният най-нисък разход на даденият автомобил при използване на най-подходяща предавка, обороти и т.н......
Мисля съм показвал и графики тук, но не ми се търси сега... Гледал съм ги в нета, и реших да вкарам няколко формули (за въздушно съпротивление, и т.н.) в една екселска таблица от чист 'научен интерес'.. И (за мое учудване) резултатната графика повтори точно изписаното в нета (по памет - при мен се получи най-нисък разход 40-58км/ч)...
Причината за този порядък на скоростта е много проста - при по-ниска скорост загубите (в ДВГ и т.н. - той дори и да не върши много работа, пак си харчи гориво за да се 'самоподдържа') стават доста голям процент и разходът почва да се увеличава. А при по-висока скорост пък съпротивлението (основно на въздуха, но и на трансмисия, на търкаляне на колелата и т.н.) рязко започва да нараства....
Затова и кривата на разходът прилича донякъде на буквата U...
Погрешно е да се смята за аксиома, че автомобилът е най-икономичен при обороти с максимален въртящ момент. КПД-то на ДВГ зависи много от натоварването му. Не му харесват ниски и високи режими... Т.е. дори и да си в идеални обороти - натовариш ли го повече двигателя - може да гори повече отколкото да кажем на 'по-неудобни' обороти, но с 'по-удобно' натоварване...
Или пък типичното - съвременните ДВГ по принцип дават най-нисък разход при най-ниски 'нормално работни' обороти... Например 1200об/мин. Защото загубите им при самата работа са най-ниски, а и в такъв режим не можеш да ги накараш да изгорят много гориво...
Нещата не са толкова прости...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Мнение от Kiki » 01 Апр 2020 17:58

За любителите на "пенсионерското" каране.
https://auto.blitz.bg/saveti/pomaga-ili ... -shofirane
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Мнение от BOz » 01 Апр 2020 19:02

Revenger написа: 01 Апр 2020 15:54 Правилната теория (потвърдена от практиката)
Няма такава потвърдена теория от практиката.
slowtraveler много добре обясни, че не може да вземеш някакъв цитат и да го прилагаш като аксиома. Специфичния разход на гориво зависи в голяма степен от степента му на натоварване в даден режим. Най-общо постигаш най-нисък разход при възможно най-ниски обороти на двигателя, когато върху него му прилагаш и най-малък товар. Демек най-висока скорост на кутията съчетано с най-ниска скорост на придвижване, при която двигателя е в много нисък товарен режим.
Пример за грешното ти разсъждаване - движа се с 80 км/ч на 6-та при 1200 оборота. Моментен разход на гориво - 4.5/100. Връщам една предавка, вдигам оборотите на 1700, където ми е максималния въртящ момент и разхода в този момент става с над 20% по-висок. Всичко се крие в темите, които засегна slowtraveler.
Kiki написа: 01 Апр 2020 17:58 За любителите на "пенсионерското" каране.
https://auto.blitz.bg/saveti/pomaga-ili ... -shofirane
Крайно аматьорско писание.
При проектирането на един двигател всичко това се взима предвид. Всичко е един кръговрат - не може да имаш голям товар върху ДВГ-то без определен праг на оборотите. С вдигането на оборотите имаш възможност да го товариш повече. Тези обороти правят по-голямо налягане на мазането и т.н. Общо взето лесно може да изчислиш при 100% товар какво е налягането в цилиндрите, за да осигуриш необходимото мазане, което да посрещне товара и т.н. Това са основни и много базисни изчисления.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Мнение от Kiki » 01 Апр 2020 19:16

BOz написа: 01 Апр 2020 19:02 Крайно аматьорско писание.
По принцип подобни съвети са за начинаещи.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 49 госта