[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувай отговор
Аватар
WoLF
Мнения: 2584
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Мнение от WoLF » 03 Авг 2018 03:59

Така е - автоматика и на 1300 оборота сваля ако прецени, че не е необходима никаква тяга... Бавните не са за повишаване на оборотите, а на въртящия момент (който е производна на оборотите и мощността, но да не зачекваме и това) :thumbsup:
ИзображениеИзображениеИзображение

chukich
Мнения: 603
Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
Местоположение: София
Автомобил: Rav4 XA40 / 2l petrol engine
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Мнение от chukich » 03 Авг 2018 06:46

в тази тема само люти спорове tooth.gif
най-икономично е когато едвам се натиска педала на газта cool.gif галиш, галиш...

моята автоматична CVT на 70-80км/ч е вече на най-висока " предавка" и когато започне баир издъхва, но не сменя! Това много ме дразни, трябва или от ръчните на волана да свале 1-2 "скорости" или да натисна кика от педала. Това ме дразни много, докато един приятел с SQ5, неговата автоматична ( троник) като засече баир и софтуерът автоматично сваля предавки. Така смятам, че е правилно, но японците мислят само за реална икономия на гориво и всички настройки на CVT-то с в тази посока, докато германците икономията я докарват с шашми :) .
обикновенно наклоните нагоре при 80-100км/ч ги вземам на 4та "скорост" и 4000оборота (макс въртящ момент за моят двигател) , Така имам тяга, разходът скача, но колата не се мъчи.
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD

Karaboev
Мнения: 64
Регистриран на: 09 Дек 2017 07:55
Местоположение: Велико Търново

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Мнение от Karaboev » 03 Авг 2018 07:28

Веднага отговарям. Съвременния АВТОМАТИК без СВТ който за мене е най добрата кутия, е направен много по икономично от която и да е ръчна скоростна кутия. Да вземем BMW 530 3.0д него да го накараш на 6та с 90 100 Няма как да стане, когато мине 2800 3200 тогава сменя. И до ден днешен BMW правят автоматик с 6 предавки, карал съм доста автомати и това явление което казваш може да се случи но при мотор над 200к.с и то дизел но пак може да се поспори.
Единствено което като разход надолу за 6та мога да кажа е когато се използва като ретардер при спускане може да се набие дори на 70км а разхода е 0 и разбира се спрямо 5та както каза и ти има по малко съпротивление. Автоматичната кутия не е направена за улеснение на водача, да има такова, тя е направена с цел да се използва максимално точно КПД то на един мотор с цел достигане на максимален въртящ момент и същевременно пестене на гориво

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Мнение от slowtraveler » 03 Авг 2018 08:42

Колега, оставяш ме силно озадачен - как може да има хора с такова мислене tooth.gif
Не знам какви коли си карал, ама поне това, което съм карал (200 различни едва ли има, ама сигурно 50 съм ги подминал с по-сериозно каране) въобще не се държи по посочения от теб начин...
Да вземем например споменатият от теб BMW530, който е със съвременен 8-скоростен автоматик ZF (щото не знам на времето, ама сега БМВ май не се занимават с производство на автоматици, а и те като Ауди и доста други марки ползват готови решения)... Да те открехна, че това е СЪЩИЯТ автоматик, който е монтиран и в моята кола (както и навярно в Аудито, за което споменава Чукич :) )...
Дали не знам кога превключва? ...
За поведение по баири и т.н. - там има доста нюанси и никога не съм спорил, че трябва баира да го вземаш на най-висока или най-ниска предавка (за всеки баир, скорост, натоварване на автомобила си има различен 'най-добър' подход)... Поне аз коментирам в момента движение с равномерна скорост по равен път...

Карабоев, ... Съвременните автоматици работят точно по обратния на указания от теб начин/логика - по надолнище започват да смъкват предавки, и например при спускане с равномерна скорост от 8-ма и около 1200об/мин, ми се е случвало да слезе предавка по предавка (или през 2) до 4 или 5 на 3500об/мин... За да не позволи ускоряването.... Т.е. работи точно както действа шофьор- професионалист (надявам се да не преминаваш на последна предавка при дълго и стръмно спускане)..
Та фактите се отличават много рязко от споделеното от теб, като поставя под въпрос какви автомобили си карал, и дали хвалбата за над 250 карани автомобила не включва например стоене в шоурум и цъкане с език...

За това дали автоматикът e направен за икономия, а не за удобство - добре, че си редактира мнението и изтри реда :) Щото чак напоследък автоматиците достигат по КПД ръчните трансмисии :) И да, и според мен сега автоматиците започват да са по-икономични предимно заради това, че не ги 'мързи' да превключват в правилния момент...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
WoLF
Мнения: 2584
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Мнение от WoLF » 03 Авг 2018 09:30

Абе те автоматиците са хиляда чешита, но такъв да държи високи обороти още не съм карал, явно съм малък още и не разбирам... Нека си държи 3000, но айде да му дам първо "бутонче-за-по-спортно-поведение" tooth.gif Отностно CVT-то, моето e-CVT само да усети, че ми трябват повече от 50 коня и вкарва двигателя директно в 6000 оборота punk.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Двигателист
Мнения: 424
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 19 пъти

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Мнение от Двигателист » 03 Авг 2018 13:40

chukich написа: 03 Авг 2018 06:46 ...
обикновенно наклоните нагоре при 80-100км/ч ги вземам на 4та "скорост" и 4000оборота (макс въртящ момент за моят двигател) , Така имам тяга, разходът скача, но колата не се мъчи.
Не можеш да си сигурен при бензинов двигател, че винаги там ти е максималният въртящ момент.

strahomen1
Мнения: 159
Регистриран на: 13 Яну 2013 19:49
Местоположение: Габрово
Получена  благодарност: 2 пъти

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Мнение от strahomen1 » 03 Авг 2018 14:19

slowtraveler написа: 02 Авг 2018 22:56
Karaboev написа: 02 Авг 2018 22:52 Пак ти казвам ако караш на равен терен с 88км на 5та с 2500 оборота даречем ще ти много по икономично от това да си на 6та със 1700 на същата скорост.
Точно с това не съм съгласен.... Причината да е по-нисък разходът при по-ниски обороти е проста - загубите (помпени, вътрешно триене на ДВГ и кутия) са по-малки при по-ниски обороти...

За другото - ако прочетеш предходните ми мнения, ще се убедиш, че никога не съм твърдил обратното - че при по-висока скорост разходът не се покачва....
Не знам защо въобще намесваш аеродинамиката - при една и съща скорост, независимо от оборотите на ДВГ този фактор е еднакъв без значение от предавката.
Аз съвсем в тон да помогна на колегата евентуално със съвет повдигнах тоз въпрос,пък то какво стана!
ТВЪРДО заставам зад тезата на Слоу!
За момента няма как някой да ме убеди,че при скорост 90км,ако случайно на 5-та се на 2500 оборота,ще ти е "много по-икономично" от това да си на 6-та със 1700оборота.Уточняваме -равен път,средно натоварен автомобил и т.н.
И като решение можем да помолим колегата да вземе съдийското решение в свой ръце и да си направи експеримент когато на него му е удобно да направи една засечка по някои обичаен маршрут.И говорим просто за експеримента,скорост около 90,два пъти един маршрут на 5-та и на 6-та,за да е миродавно! И тогава да си каже по конкретно и да си стиснем ръцете през мониторите и да се свършва таз драма.
И нека МИР да има!! :thumbsup:
Carina 4AFE - 1994
Corolla 4EFE - 1998
Prius 2011
Forester 2.0XT - 2004

strahomen1
Мнения: 159
Регистриран на: 13 Яну 2013 19:49
Местоположение: Габрово
Получена  благодарност: 2 пъти

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Мнение от strahomen1 » 03 Авг 2018 14:29

doko_death написа: 30 Юли 2018 17:56 Понеже ми е първа кола със шест скорости, ми казаха на 6-та да не падам под 2000 оборота, та затова си карам на 5-та извънградско. Ако това не е така, моля някой да каже да си променя начина на каране :)
След като поопознаеш колата,сам ще разбереш,кога със една и съща скорост ще можеш спокойно да си караш и на 6-та без да се мъчи двигателя.Този двигател ,според мен е достатъчно добре балансиран и няма проблем да се движиш и с около 1700 оборота,когато просто си поддържаш скорост.За под 1600 оборота аз също не съветвам да се кара двигател с тази мощност и въртящ момент в купе с такова тегло.
Carina 4AFE - 1994
Corolla 4EFE - 1998
Prius 2011
Forester 2.0XT - 2004

Аватар
WoLF
Мнения: 2584
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Мнение от WoLF » 03 Авг 2018 14:47

Ей сега отскочих до Сопот със служебната за теста и категорично не е по-икономична на 5та при 88кмч... Средно с около 15% гори повече при еднакви условия на 5та спрямо 6та предавка, напълно очакван резултат при каране в условия нормални за тази предавка dry.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Мнение от BOz » 03 Авг 2018 16:57

Е, много ясно, че е така. Колегата живее в някакъв измислен свят и си представя нещата много повърхностно.
Най-лесно за експеримент е по онова равнинно поле, където го коментирахме малко по-назад в темата. На автомат е много лесно там, защото горе-долу 30 минути имаш с един и същ разход. На автопилот държи един и същ разход с десетки минути.
9Г троника на Мерцедес на равно сваля до 1000-1100 оборота дори, със заключен торк! tooth.gif
И за сведение, сега си направих една сметка по логовете на колата, то за последните 2 резервоара, средните ми обороти на ДВГ-то са ми били ~1300. punk.gif

Ама и много ме кефят тези магически 88 км/ч. Е защо точно 88 км/ч? Защо не 87 или 89 км/ч? Да не би задължително точно 88 км/ч да е най-икономичната скорост? И не мога да се сетя някой производител някога да е давал разход точно при 88 км/ч, с идея това да е най-икономичната скорост. Преди сегашната действаща процедура, през 80-те и 90-те години производителите си даваха разходите при градко и при фиксирани 90 и 120 км/ч. Но 88... w00t.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
WoLF
Мнения: 2584
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Мнение от WoLF » 03 Авг 2018 18:10

Няма майтап - нагласих всичко на 88 и сверих по 3 gps-а tooth.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Мнение от slowtraveler » 03 Авг 2018 22:23

BOz написа: 03 Авг 2018 16:57 9Г троника на Мерцедес на равно сваля до 1000-1100 оборота дори, със заключен торк!
Майтапа настрана - при мен при заключен торк (съединителя там обикновено заключва рано-рано при икономично шофиране) на равно се случва да превключи на 8-ма предавка при около 68км/ч, което е малко под 1100об/мин...
Това - при съвсем мързеливо ускорение...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

dimkaraganchev
Мнения: 601
Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
Местоположение: гр. Сопот
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 7 пъти

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Мнение от dimkaraganchev » 05 Авг 2018 17:36

Karaboev написа: 02 Авг 2018 22:52...Пак ти казвам ако караш на равен терен с 88км на 5та с 2500 оборота даречем ще ти много по икономично от това да си на 6та със 1700 на същата скорост. А на 6та с 2500 си вече на 130 си с 1литър отгоре на 5тата това искам да ти обясня
Абсолютни глупости... thumbdown.gif
Karaboev написа: 03 Авг 2018 00:13...Ти явно и по баир караш на 4та с 1200 оборота "икономично" вместо да си на 3та с 1800...
А тук вече си прав. Явно, можело... :)

Аватар
maestro75
Мнения: 240
Регистриран на: 18 Окт 2017 20:12
Местоположение: Stara Zagora

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Мнение от maestro75 » 05 Авг 2018 21:35

Новата Korolla,бензин 132к.с., над 1500 оборота иска по-висока предавка. Днес Стара Загора-Сливен отиване и връщане по стария път за морето, 200км, средна скорост 90-100, зареждане пълно-пълно, разход 5,5л/100.
Toyota Corolla 1.6 E17 132 guns.gif ps

Аватар
ivied
Мнения: 306
Регистриран на: 08 Юни 2014 14:39
Местоположение: Germany
Автомобил: Yaris Cross
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Мнение от ivied » 13 Авг 2018 22:06

Малко статистика за 2-та хибридни автомобила:
Rav 4 - 197 к.с - 4Х4
от април 2016 - до сега
изминати км - 64.677
литри - 4084
среден разход - 6,31 л/100 км

CH-R - 122 к.с. 4Х2
от септември 2017 до сега
изминати км - 21.362
литри - 1060
среден разход - 4,96 л./100 км
По света има все по-малко мотики, върху които не е стъпвал човешки крак.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 60 госта