Дам. Както каза това е времеви разход по направлението София -> Бургас. В Бургас средната скорост беше 95 км/ч с разход от 6.8/100. Аз бях шофьора. И едно уточнение. Бургас -> София, средна скорост по борд 166 км/ч и среден разход от 16.8/100. Съответно с друг шофьор - собственикът.slowtraveler написа: ↑24 Юли 2018 07:56 БОз, такъв разход може да го докара голям дизелов СУВ само при много много идеални условия, и е почти невероятен
Аз лично не съм успявал да го наблюдавам досега, въпреки, че при най-идеалните до момента условия съм слизал до 6.8-6.9л/100км.. (това - за 500-800км по прав път без отклонения или градове извън България)
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
- BOz
- Мнения: 4272
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 98 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
-
- Мнения: 603
- Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4 XA40 / 2l petrol engine
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Вече над 700км и борд компютърът на Равката показва ср.разход 6.5л/100км.. Найстина съм впечатлен. Предните лета ми даваше ср. разход на дълъг път около 7.5. Дали това не се дължи на разработването на мотора....
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD
- slowtraveler
- Мнения: 4857
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 141 пъти
- Получена благодарност: 135 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Просто си променил стила на шофиране... Май бях споменавал някъде из темата - колегата с XA30 за над 10х.км разходът му бе в посоченият от теб порядък...
Кара си 'пенсионерски' по маршрут и трафик, който спомага за нисък разход..
Кара си 'пенсионерски' по маршрут и трафик, който спомага за нисък разход..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 603
- Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4 XA40 / 2l petrol engine
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Слоу, определено този разход се прави не толкова с бавно каране, колкото със спокойно и плавно ускоряване. Сега ако 4-5 пъти ускориш рязко с 4000-6000оборота ( примерно да изпревариш някого) това не повлиява на крайния резултат, но ако за достигане на определена скорост всеки път натискаш агресивно и ненужно педала, то тогава спокойно с 2л ще ти скочи разхода. Всичко е въпрос на стил и усет за определената кола. Първите 15000км на колата карах доста пенсионерски ( макс 2000оборота), докато се разработва дигателя и такива ниски стойоности съм постигал само епизодично, а не с трайна тенденция.
btw карал съм доста по-малки и по-големи бензинови двигатели на коли преди 2012г, при тях колкото и внимателно, спокойно да караш разходът не може да го докараш до заводските данни. Именно това нещо е което отличава съвременните бензинови двигатели от тези на предходните модели. В друг пост ти бях споменал, че технологията валвматик в комбинация с “ умната” скоростна кутия постига чудеса.
btw карал съм доста по-малки и по-големи бензинови двигатели на коли преди 2012г, при тях колкото и внимателно, спокойно да караш разходът не може да го докараш до заводските данни. Именно това нещо е което отличава съвременните бензинови двигатели от тези на предходните модели. В друг пост ти бях споменал, че технологията валвматик в комбинация с “ умната” скоростна кутия постига чудеса.
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD
- krasengn
- Мнения: 1303
- Регистриран на: 19 Мар 2016 00:11
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 2 пъти
- Обратна връзка:
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Разбира се, че с ниски обороти ще падне разхода. Аз моята още не съм сигурен дали я карам правилно. Държа я под 2000 об/мин., разхода е под заводските данни и ме радва. Обаче след като гледам подобни неща: https://youtu.be/F_7MZvyb1MA се разколебавам. Вие как мислите?
Polski Fiat 125p (1980) --> VW Passat 1.8 RP (1990) --> Toyota Corolla Hatch 1.4 D-4D MMT (2005)
- slowtraveler
- Мнения: 4857
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 141 пъти
- Получена благодарност: 135 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Когато нещо се прави с мисъл - няма проблем...
Да настъпваш до дупка при ниски обороти е неефективно... Неслучайно автоматиците компенсират това, променяйки предавателното отношение...
Така, че не виждам никакъв проблем да се кара на ниски обороти когато не се изисква голямо усилие (голям въртящ момент)...
Да настъпваш до дупка при ниски обороти е неефективно... Неслучайно автоматиците компенсират това, променяйки предавателното отношение...
Така, че не виждам никакъв проблем да се кара на ниски обороти когато не се изисква голямо усилие (голям въртящ момент)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- boyanmt
- Мнения: 935
- Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
- Местоположение: NE Черноморие
- Автомобил: RAV-4-за кибрит
- Благодарил/а: 1 път
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Лично мнение-сякаш прекалено издребнявате за грамове разлика в разхода.Прочетох от край до край...и все около едно и също се “дрифти”.
Важното е колата да те кефи,да щофираш с кеф и да се наслаждаваш на заобикалящата и подминавана околна среда,а не носа ти да е наврян в дисплея...
Важното е колата да те кефи,да щофираш с кеф и да се наслаждаваш на заобикалящата и подминавана околна среда,а не носа ти да е наврян в дисплея...
- Kiki
- Мнения: 8211
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Вредните въздействия върху двигателя при каране на ниски обороти са детонациите, не доброто смазване и голямото натоварване. Няма никакъв смисъл да се кара на ниски обороти за да се пести гориво, защото тогава и изгарянето не е пълно и КПД-то е ниско.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
- slowtraveler
- Мнения: 4857
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 141 пъти
- Получена благодарност: 135 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Не е точно така... Ако ти трябват 20к.с., то те са достъпни и при 1000об/мин без сериозно натоварване на двигателя...
И без детонации и с нормално горене можеш да си 'круизваш' без да има нужда на въртиш двигателя на 2000об/мин... Трябват ли ти 30к.с. - вече може да ти трябват други обороти...
Бояне, не става въпрос за дебнене на дисплеи и т.н., а за изработване на правилни навици за шофиране, които пазят техниката и не ти докарват допълнително главоболия...
И без детонации и с нормално горене можеш да си 'круизваш' без да има нужда на въртиш двигателя на 2000об/мин... Трябват ли ти 30к.с. - вече може да ти трябват други обороти...
Бояне, не става въпрос за дебнене на дисплеи и т.н., а за изработване на правилни навици за шофиране, които пазят техниката и не ти докарват допълнително главоболия...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- boyanmt
- Мнения: 935
- Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
- Местоположение: NE Черноморие
- Автомобил: RAV-4-за кибрит
- Благодарил/а: 1 път
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Ама въобще не съм съгласен с теб,Слоу. Правилните навици на шофиране са строго индивидуални,свързани с култура и възпитание,което би трябвало да се получи до 7г.възраст / и по време на шоф.курсове. Допълнителните главоболия са неизбежни,ако караш “нова” стара кола,та дори да я въртиш на 1000 оборота. На дърта баба какво остава да пазиш...лаковото покритие,ако такова е останало!
-
- Мнения: 603
- Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4 XA40 / 2l petrol engine
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Kiki, това което имаш предвид касае ръчни скорости и най-“здравословни” обороти за смяна на скорост.
Боян, никой не зяпа екрана, а точно обратното. Една правилна култура на шофиране, това за което говори Слоу, ще ти донесе приятно пътуване за теб и семейството ти, а разхода на гориво е просто една цифра и ако правиш по 20-25000км на година като мен, едини +\- 2л се усещат, вервай ми
Боян, никой не зяпа екрана, а точно обратното. Една правилна култура на шофиране, това за което говори Слоу, ще ти донесе приятно пътуване за теб и семейството ти, а разхода на гориво е просто една цифра и ако правиш по 20-25000км на година като мен, едини +\- 2л се усещат, вервай ми
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD
- boyanmt
- Мнения: 935
- Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
- Местоположение: NE Черноморие
- Автомобил: RAV-4-за кибрит
- Благодарил/а: 1 път
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Сори,Чукич,ако си се почувствал засегнат някак си.Аз не се оплаквам от неприятно пътуване,нито от разход. Аршините ни са различни,колега!
Простата математика показва че пробега ти на ден е 68 км..което не е ама въобще много...следователно се връщаме автоматично до издребняването ,разходи..
Пак казвам-ЛИЧНО МНЕНИЕ!
Простата математика показва че пробега ти на ден е 68 км..което не е ама въобще много...следователно се връщаме автоматично до издребняването ,разходи..
Пак казвам-ЛИЧНО МНЕНИЕ!
- Kiki
- Мнения: 8211
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Така е, не разбрах, че става въпрос за автомат.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
-
- Мнения: 603
- Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4 XA40 / 2l petrol engine
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Boyan - Виж темата пак. Аршините си ги мери другаде
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD
- slowtraveler
- Мнения: 4857
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 141 пъти
- Получена благодарност: 135 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Ама въобще не съм съгласен с теб Правилните навици са свързани предимно с МИСЛЕНЕ, и на база на опита се взема правилно решение в зависимост от моментни условия, а не от тъпо запомняне на 'аксиоми'....
Като познаването на техниката в детайли спомага за вземане на правилно решение и изработване на по-правилни навици...
Ако си карал на времето карбураторен двигател знаеш, че двигателят се 'чувстваше' най-добре когато го караш на малко по-високи обороти (в сравнение със сегашните), но с по-малко натисната газ. Тогава обикновено карбураторът изработваше по-бедна смес. И при добро (към бедно) горене ауспухът ставаше бял... Буквално - заради оловото А при натискане от ниски обороти двигателя се давеше, прекъсваше, появяваха се детонации и общо взето - осигуряваше много лошо горене...
С въвеждането на интелигентните инжекционни системи нещата рязко се промениха - компютърът може да осигури правилно горене без детонации и в доста ниски обороти (просто не пуска повече гориво от това, което може да изгори в идеални условия двигателя... И нещата изведнъж се измениха - на доста места дори в инструкциите пишат да се кара на минимални обороти за минимален разход. В същият момент ще е глупаво (и съвсем не правилен навик) да тръгваш да изпреварваш от ниски обороти
По същият начин е глупаво да прилагаш при обикновен автомобил част от 'хватките', приложими за хибрида...
И затова трябва да се мисли - може при една и съща скорост да е правилно да се движиш на 8-ма или на 4-та в зависимост от различните условия...
Общо взето - шофирането с предвиждане и мислене (правилните навици )обикновено има и страничен ефект - понижен разход... Дори и без да гледаш екрани или да ти е цел да постигнеш нисък разход...
А за пазенето на лаковото покритие - не е до цена и т.н., а до човека... Някои получават нервен срив ако видят драскотинка от нокът по лака на 20г барака... Други не им пука за лака на кола за над 100х.лв. Въпрос на начин на мислене И за какво си взел автомобила...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Emo74 и 53 госта