Страница 43 от 46

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 10 Май 2019 18:56
от slowtraveler
Да обобщя (май за пореден път :) ):
1. Проблемът с маслото, за който е темата, се проявява в първите 20-30х.км на автомобила и ако не се отремонтира, автомобилът не може да се експлоатира нормално... Ремонтът в България включваше смяна на бутала, сегменти и щека. Защо - писано е по-горе в темата.
2. Проблем с 'горене на масло' е типичен за всеки износен или остарял двигател. Причините - 'вдървени' гумени уплътнения на клапаните (като най-термично натоварени), вдървени или износени семеринги, изпускащи масълце. Износени сегменти, бутала и т.н... Ремонтира се според диагнозата...

Corola Verso 1.8 трака и гори масло

Публикувано на: 14 Юни 2019 16:58
от Mancha87
Март закупих тойота корола версо 1.8vvti 129к.с.2004г. На 158000км. по ваша препоръка за този мотор от ревюто на Тойота авенсис.Първо налях масло Яко 5w30 но се оказа че го гори около 400мл. На 1000 км.Смених го с Кастол 10w40 и разхода каточели ли падна на 300мл. На 1000км.Проверих колата в https://www.ilportaledellautomobilista. ... -revisione оказа се че е на реални км.След дълго четене по форумите се оказа този двигател от 2003 до 2005г. Имал фабричен дефект от англиската сглобка и от части в турската(маслените сегмени стоели вдлъбнати в процепа на буталото).Тойота удължила гаранцията на тези автомобили и ги отремонтирала безплатно като сменяла бутала и сигменти и бележела щеката на маслото с зелена или червена точка че колата била минала тези манипулации.Та въпроса ми е дали може по някъв начин да се разбере моя двигател дали е с фабричен дефект или е износен поради някаква причина и може ли по някакв начин да ми се помогне за проблема с добавка или друго масло или ще се наложи неизбежен ремонт.
 ! Съобщение от: slowtraveler
Преместено от друга тема

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 17 Юни 2019 10:25
от Maxi
Опитът ми с 1 zz fe, колата от подписа е изцяло положителен вече 4-5 год.
Не шофирам много км, но обикновено се отива 4-5 пъти от София до Бургас със скорост 130/140 км/ч и около 3500/4000 оборота по магистралата, както и планинско каране, което предполага по-високи обороти. С една дума, двигателят не консумира нито грам масло. Авенсисът заедно с масления филтър до горната отметка на щеката събира точно 4 л. масло. Не е ревизиран такъв и е от 2004 г. Преди това в Испания е каран с 15w40, аз съм сипвал тойотското халволин ултра - 5w40 c3, motul x-cess 5w40, в момента е с Total Quartz INEO MC3 5W-30 разлика във вървеж, палене на студено не се наблюдава.
п.с. Мисля, че е уместно да се направи и анкета на кой колега колко "гори" масло.

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 17 Юни 2019 11:06
от Georgepetrov137
Без да съм специалист, само от горчив опит споделям мнението, че двигателят се нуждае от ремонт. А за останалите въпроси се обърнете към оторизиран дилър. Каквото и масло да наливате, пак ще го гори и няма смисъл да чакате повече, защото после ремонта се усложнява и оскъпява. Поздрави!

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 17 Юни 2019 14:28
от urb
То един ремонт - при износени цилиндри примерно - винаги е по добре да се вземе цял двигател от Англичанка и да се цопне в коша. Аз бих направил така когато му дойде времето и няма да се занимавам с глупости - а и ще си имам един двигател резерва.

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 17 Юни 2019 17:20
от slowtraveler
urb написа: 17 Юни 2019 14:28 о един ремонт - при износени цилиндри примерно - винаги е по добре да се вземе цял двигател от Англичанка и да се цопне в коша.
Проблемът при такова решение е, че 'вземаш котка в чувал' - не знаеш, дали взетият двигател не е по-зле дори от твоя...

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 17 Юни 2019 19:25
от dimkaraganchev
urb написа: 17 Юни 2019 14:28 То един ремонт - при износени цилиндри примерно - винаги е по добре да се вземе цял двигател от Англичанка и да се цопне в коша. Аз бих направил така когато му дойде времето и няма да се занимавам с глупости - а и ще си имам един двигател резерва.
Тъй, тъй. И като го цопнеш в коша и се окаже, че гори дори и повече масло, циркът става пълен... ppp.gif
Иначе, не вярвам да има износане на цилиндрите. Най-вероятно, смяната на сегментите би била достатъчна. А и след ремонта ще знаеш, че двигателят ти е нов.

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 18 Юни 2019 07:55
от urb
Ще си го правя сам и ми е кеф да си човъркам. Да котка в чувал е - но ако е от кола на под 200 000 км си струва + факта че карам на газ и двигател (по скоро глава) , която не е карана на газ за мен ще е предимство. Нищо не пречи после да сменя и сегментите. А може и да ги сменя преди да сменя двигателите, ако ми се заиграва и го отворя.

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 27 Юни 2019 02:55
от Lwerewolf
Да споделя и аз.

Corolla e12, 3zz-fe, 2003, никаква газ - предполагаемо със "новите" сегменти, но със малкото дупки на буталата - не е сменяна щеката, предполагам няма fix.

Mobil super 3000 5w30 (бая смотано масло като чета) - за една година и 20000км (две смени на по 10к), половин щека... типично към 6-7к км почваше да яде видимо. Караше се въртящо се спокойно-лютеница. Според мен нормално.
Впоследствие четене и вманиачаване, флъшове, fuel system cleaner-и, Shell 5w30 за 3000км, сега amsoil ss 5w-30... на два резервоара, та не мога да кажа каквото и да е, не я карам особено много последната година :D

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 01 Юли 2019 08:44
от urb
Верно си вманиачен. Моята ако е като твоята , няма дказвам на никого. Гори около 250 мл. / 1000 км , но не ми пука. Докато не стане литър няма да я барам, или ще я сменя за по нов модел.

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 15 Юли 2019 16:30
от Blizzarder
Колеги от постовете ви не разбрах само преди 2005 има ли VVTi, на изброените модели, който не яде масло, тъй като точно към такъв Авенсис сме се насочили?

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 15 Юли 2019 21:47
от Zhmd
Здравейте,

Из чуждите форуми съм чел, че този проблем с горенето на масло, заради дефект е само при 1.8 двигателя. Запознати ли сте дали как стоят нещата при 2.0? Защото съм се насочил към 2.0 двигател.

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 15 Юли 2019 21:52
от slowtraveler
Значи може да четете чуждите форуми, а не искате да прочетете тази тема ? :whistle:
Писано е по въпроса - 2.0 не е имало проблеми със сегментите... Но какъвто и да е двигател от преди 15-20г навярно вече е амортизиран и гори масло...

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 16 Юли 2019 16:56
от jappoint
При 2.0 vvti няма заводски дефект със сегменти и бутала,но не е гаранция,че няма да гори масло от общо износване.При мен имаше доста висока консумация на масло,зимата за 4500 км. глътна 2,5 литра (кофти е да засичаш разход на масло).
След като на пролет смених маслото останах приятно изненадан,1литър за 6000км.
Масло менте в комбинация със зимните условия да е причината,знам ли.

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 27 Авг 2019 14:34
от Grifin
Селиката ядеше по 2-3 кила на хиляда....Преди около година (5-6 хил.км.) я занесох на Сашо (механника) и до сега не е бутнала грам. Маслото бистричко.... тя си мърко кротко, преди да я сръчкаш ;)
Не само се хваля :)
Препоръчвам ви го!
:cheers: