Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Двигателист
Мнения: 187
Регистриран: 13 окт 2008 23:32
Репутация: 52
Местоположение: София

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от Двигателист » 23 фев 2019 22:26

jappoint написа:
22 фев 2019 07:07
И това го има в зара да е прегяван, а алуминия не е като чугуна. На нен това ми е основното питане, има ли колеги стигнали до ремонт на 1az-fe заради разход на масло и какво е състоянието на алуминиевия блок,как се държи никасила?
Разглобяваш и мериш. Няма никасил. Има суха чугунена втулка. Вероятно с нови бутални пръстени или бутала с пръстени проблема ще се реши, ако цилиндъра е ок. Ако искаш започни с уплътнители на стеблата на клапаните ("гумички"), но не ми се вярва само те да са.

Svetozar_Ts
Мнения: 2
Регистриран: 21 фев 2019 14:04
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: Yaris NG '11 1.33L

Toyota Yaris

Мнение от Svetozar_Ts » 28 фев 2019 17:56

Здравейте,

Щастлив собственик на Toyota Yaris III 1.33 dual VVT-i, автоматична трансмисия. Година на производство - 2011, 90 000 км.

Преди около година започна да харчи маслото значително по-бързо отпреди - 2л. на 8 хил. км преди смяна и едва 3-4 месеца след смяна, като дори започна да присветва лампата за маслото при потегляне.

Едновременно с това рязко се покачи разходът - става въпрос за 15 на градско и 8-9 на шосе при 8-9 на градско и 6-7 на извънградско преди това.

Струва ми се, също така, че е позагубила и мощност, но може и да си въобразявам.

От официалния на Тойота ми казаха, че трябвало да ми сменят маслото, да я покарам 10-15 хил. км и тогава щели да могат да заключат дали гори има някакъв проблем или това е нормално.

Заведох я при Дунев в Студентски, там сложиха по-гъсно масло, но проблемът продължи. Правиха ѝ диагностика (т.е. закачиха я на компютър) - не дава грешки. Нямало видим теч.
Накрая казаха, че на този етап нямало какво повече да направят, и препоръчаха при следваща смяна да се сложи някаква добавка, която да обере луфтове ако има по цилиндри/сегменти на масло да се сложи добавка и да я следи. Мен обаче повишеният разход ме тревожи сериозно и ми се ще да разбера какво точно става, преди да реша дали да я продавам или да си я карам и просто да следя и доливам.

Казвали са ми, че има различни начини да се разбере, дали става въпрос за най-лошото - износване на сегменти.

Въпросът ми е: Моля за препоръчате сервиз, който би се занимал с такава по-задълбочена диагностика, ако изобщо е възможна. Аз самият не съм разбирач, но съм чувал, че можело да се мери състав на изгорелите газове и т.н.

Моля за съвет и благодаря за вниманието, който е стигнал с четенето дотук!

Светозар.

Svetozar_Ts
Мнения: 2
Регистриран: 21 фев 2019 14:04
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: Yaris NG '11 1.33L

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от Svetozar_Ts » 05 мар 2019 16:37

slowtraveler написа:
21 фев 2019 22:17
Съветът ми е да направите точна диагностика.
Здравейте,

може ли да препоръчате сервиз, където мога да разчитам, че ще направят точна диагностика?

И аз имам такъв проблем с маслото, но не знам колко е сериозен.

Благодаря предварително!

Поздрав

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: chonkov62, Google Adsense [Bot] и 7 госта