Страница 41 от 46

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 21 Фев 2019 16:44
от slowtraveler
Няма как да се гадае... Стар автомобил - разглобяваш, измерваш и всичко ще ти стане ясно...

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 21 Фев 2019 17:07
от jappoint
То е ясно, че не може да се гадае, искам да разбера дали се среща проблем с блока при 2.0 vvt-i, и въобще ремонтира ли се успешно въпросния двигател?
Не съм имал много японски автомобили, honda civic 4,генерация 1.5 90кс,mazda 626 с 2.0 fs 115кс.honda accord 5 генерация 2.2vitec,honda accord 7 генерация 2.2 cdti mazda mx5 nb 1.6 и 1.8, toyota carina 2.0 3sfe made in japan и всичките на старо а някои от тях и на над 20 години и между 300 и 400к километра и разход от 0 до 300/500 мили литра за. 10 000- 20 000 километра
С покупката на avensis феис лифт избрах по-малкото зло, но уви изтеглих късата клечка.

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 21 Фев 2019 17:40
от e 10
tora написа: 18 Фев 2019 09:27 При такъв разход, при работещ двигател, трябва да пуши здраво. Но според последните теории на производителите на коли, разход до 1/1000, все още не е проблемен... blush.gif
Значи автомобилостроенето е отбелязало епохален напредък след като е свалило съотношението масло - бензин от 1:50 при двутактовите Вартбург и Трабант до 1:70 при съвременен VVT-i мотор tooth.gif !

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 21 Фев 2019 17:56
от jappoint
Да ти кажа, абревиатурата vvt-i май в превод означава двутактово двг tongue.gif

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 21 Фев 2019 20:25
от slowtraveler
Колеги, ВСЕКИ износен двигател гори масло... ДВГ по принцип има доста триене при плъзгане, и тези участъци не може да не се износват по-активно.
Така, че намесването на VVT-I и обявяването им за 'маслояди' ми се струва некоректно...
Особено пък 2.0 май не се е славил и със заводски дефекти както 1.6 и 1.8...

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 21 Фев 2019 22:08
от jappoint
Явно ресурса не е като на двигателите от 90-те години, които биха счупили две купета. А в моя случай интериор, скорости, шумове, тропане, виене, вибрации няма все едно е на 100к. а мотора с леки отклонения. Въпрос към slowtraveler дайте ми съвет, какво е по-удачно друго двг или ремонт?Ако бях с 1.8 нямаше да питам, за него е ясно ремонт, но за 2.0 почти няма теми за разход на масло или други фабрични дефекти.

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 21 Фев 2019 22:17
от slowtraveler
Съветът ми е да направите точна диагностика. Зависи какво е износването - по него ще оцените кой ще е най-добрият вариант.
Както се казва - може да минете и с лек ремонт - не винаги големият разход на масло е свързан с голям проблем...
Но разбира се не трябва да се изключва и нуждата от сериозен ремонт.
Лично аз винаги съм предпочитал свестен ремонт с правилните части на дефектирал механизъм, отколкото купуване на стар в неясно състояние... Защото в единия случай получаваш проверен агрегат с що годе предвидим експлоатационен срок. А в другият случай - получаваш котка в чувал ...
Но разбира се - не отричам, че има и 'добри попадения' - например вместо да отваряш смлян двигател, купуваш втора ръка двигател за 500лв (примерно), и директно на другия ден отново си на пътя...

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 22 Фев 2019 00:54
от LEXUS
jappoint написа: 21 Фев 2019 22:08 Явно ресурса не е като на двигателите от 90-те години, които биха счупили две купета. А в моя случай интериор, скорости, шумове, тропане, виене, вибрации няма все едно е на 100к. а мотора с леки отклонения. Въпрос към slowtraveler дайте ми съвет, какво е по-удачно друго двг или ремонт?Ако бях с 1.8 нямаше да питам, за него е ясно ремонт, но за 2.0 почти няма теми за разход на масло или други фабрични дефекти.
Двигател може да се износи и да харчи масло след прегряване или системно прегряване.

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 22 Фев 2019 07:07
от jappoint
И това го има в зара да е прегяван, а алуминия не е като чугуна. На нен това ми е основното питане, има ли колеги стигнали до ремонт на 1az-fe заради разход на масло и какво е състоянието на алуминиевия блок,как се държи никасила?

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 23 Фев 2019 08:14
от skydiver
jappoint написа: 22 Фев 2019 07:07 На нен това ми е основното питане, има ли колеги стигнали до ремонт на 1az-fe заради разход на масло и какво е състоянието на алуминиевия блок,как се държи никасила?
Карам 1AZ-FE в Rav4 2004г.
Взех го на около 100к км от офиц. дилър на Тойота (със сервизна история).
Изминал съм досега 140к км на газ.
70-80% магистрала (3500-4000 1/мин), останалото са в задръствания.
Използвам висок клас 0W-30, смяна на 10к км.
Ето колко масло липсва преди смяна:
Изображение
За мен този двигател е много добър и ако имаше някакъв заводски дефект - да се е появил отдавна.
Относно прегравянето - почти невъзможно при изправна охладителна система. Тествал съм, има голям запас там.
Тъй че ако го ремонтираш качествено - ще ти служи вярно дълго време.
Съдейки по тези японски двигатели , които съм виждал, износването е повече в бутала/сегменти, отколкото в блока.
Ще ми бъде интересно как е при 1AZ-FE.

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 23 Фев 2019 09:28
от nov
А бе пичове какви са тия Тойоти ?????????????????????????????
Това е ненормално висок разход на масло, оставете какво пише в книжката и в моята пише, че литър на 1000 километра е приемлив, но реално доливам по 300 грама на 10к.км а съм с доста по-натоварен мотор от вашите ( не казвам, че моята кола е най), просто все едно съм във френски форум отпреди 20 години.
Моите 20 стинки по темата - като за начало пробвайте да смените марката масло, не вискозитета. Ако и тогава не се оправи или поне не се намали разхода да се търси проблема.

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 23 Фев 2019 10:33
от jappoint
Ползвам motul 5w30-c2 и е на 4700км. в момента, едва ли е сериозен фактор които би повлиял до такава степен върху разхода на масло. Трябва си правилна диагностика както казва slowtraveler,но нищо не губя от експерименти с масла и разни магически добавки за запекли сегменти.

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 23 Фев 2019 11:43
от centil
А защо използваш нископепелно дизелово масло?

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 23 Фев 2019 12:26
от boyanmt
jappoint написа: 23 Фев 2019 10:33 Ползвам motul 5w30-c2 и е на 4700км. в момента, едва ли е сериозен фактор които би повлиял до такава степен върху разхода на масло. Трябва си правилна диагностика както казва slowtraveler,но нищо не губя от експерименти с масла и разни магически добавки за запекли сегменти.
Ей това.. в розовичкото по-горе, аз лично не го съветвам!

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 23 Фев 2019 13:26
от jappoint
Вискозитета си отговаря, другите спецификации на маслото едва ли ще повлияят чак толкова на разхода. Според вас кое е най-подходящото масло за 1az?