Страница 40 от 46

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 11 Яну 2019 15:16
от gena_bs
Вожда колко масло събира, че са сложили туба 10л?
А филтрите сигурно са от кевларени нишки с импрегнация...

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 11 Яну 2019 17:15
от batececo
Офтопик
► Виж съдържание

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 11 Яну 2019 20:18
от biro
Да бе на 7500км ще го сменям по 4 пъти в годината. На гаранционна кола в официален сервиз вие нормални ли сте?
След като от представител на Тойота ми казват 15к от къв чеп ще го правя два пъти по-често?

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 11 Яну 2019 20:29
от gena_bs
За да не ти кажат по време или точно след изтичане на гаранцията, че си нарушил условията на експлоатация на автомобила. И трябва да си платиш за скъпо струваши ремонти.
Можеш да се пробваш, щом си толкова ербап!
Това при условие, че не си решил да продаваш колата, разбира се.

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 11 Яну 2019 20:30
от skydiver
Ако след изтичане на гаранцията колата се връща и се взима нова - всичко е наред.

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 11 Яну 2019 20:44
от slowtraveler
Офтопик
► Виж съдържание

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 11 Яну 2019 21:22
от biro
gena_bs написа: 11 Яну 2019 20:29 За да не ти кажат по време или точно след изтичане на гаранцията, че си нарушил условията на експлоатация на автомобила. И трябва да си платиш за скъпо струваши ремонти.
Можеш да се пробваш, щом си толкова ербап!
Това при условие, че не си решил да продаваш колата, разбира се.
Глупусти на търкалета. Не за пръв път притежавам кола. На всичките съм сменял маслото според предписания пробег и никога приблеми. Според теб на колко км да очаквам проблем?

В упътването на колата ми няма предписание кога да се сменя маслото. В сервиза на дилъра ми слагат лепенка с дата и пробег (което настъпи първо) за следваща смяна. Просто спазвам тяхното условие и гаранцията ми няма как да отпадне.

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 12 Яну 2019 00:06
от gena_bs
Искрено ти желая да не придобиеш такъв горчив опит!
Проблемите с гаранцията нямат нищо общо с това, колко автомобила си притежавал или обслужвал и при кой търговец. И един да е с тежък фабричен дефект ти е достатъчен, повярвай ми.

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 12 Яну 2019 03:59
от biro
Ми следващия автомобил и без драми.

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 19 Яну 2019 16:07
от jappoint
Здравей на всички, в темата се коментират 1.6 и 1.8vvti двигатели а за 1az-fse никой нищо не казва.
Та въпроса ми е има ли колеги от форума с 2.0 двигател с повишен разход на масло и ако има с колко и при какъв режим се проявява?

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 19 Яну 2019 17:08
от skydiver
jappoint написа: 19 Яну 2019 16:07 Здравей на всички, в темата се коментират 1.6 и 1.8vvti двигатели а за 1az-fse никой нищо не казва.
Та въпроса ми е има ли колеги от форума с 2.0 двигател с повишен разход на масло и ако има с колко и при какъв режим се проявява?
Дано не те подвеждам, но 1AZ-FSE e доста идентичен с1AZ-FE . Та изхождайки от това твърдение, аз нямам никакъв разход на масло с моя 1AZ-FE. Също така не знам (може и да е имало) за заводски проблем с разход на масло при AZ двигателите. При мен с масло 0W-30 след 10к км пробег нивото е 2мм под максимума.
Двигателят е на 235к км (мисля да са реални, колата я взех от представителство на Тойота, лизингова).

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 17 Фев 2019 21:37
от nkc20
Да се присъединя и аз към клуба на собственици на "маслояди".
Колата е Авенсис Т25, бензин, 1.8 vvti, 2004г. Закупена е нов внос от Италия уж на 111 000 (доколко са реални не знам, но за това ще стане дума по-надолу), около 4 месеца по-късно е на 115 000, т.е. аз съм я карал едва 4000 км. Естествено, при закупуване беше обслужена, сложено й беше масло Кастрол Magnatec 5w30, сменен беше и филтъра.
В петък при спиране на наклон и наклоняване на предницата и връщането й назад ми присветваше за по 1 секунда индикаторът за маслото и веднага изгасваше. Вчера, на обороти между 1500 и 1800 се чуваше едно тракане. Проверихме маслото на щеката и се оказа, че двигателят е работел почти на сухо - беше под минимума. На практика се оказва, че двигателят е изразходил цели 3 литра масло за около 4000 км.
Доляхме 3 литра и започна да работи нормално и доста равномерно. Засега мисля да следя как ще е разходът на маслото в близките седмици и километри, ще си взема и една туба с масло в багажника да доливам при нужда. Не ми се ще все още да се отваря двигателят, дето се вика не съм й се и нарадвал на колата все още. Малко лаишки може да ми звучи въпросът, но - има ли шанс след като за толкова малко километри е загубила такова количесто масло, да е нещо инцидентно (последните 1-2 месеца по-често карах и извънградско на по-високи обороти, говорим за скорости от 130-140 км/ч на магистралата, на моменти и 150-160)?
Не ми се струва и логично кола на 110 000 км да има вече прекомерен разход на масло поради износване на детайлите. Което ме навежда на няколко основни причини за разхода:
1. (най-вероятната) - доста са си играли с километража и реалният пробег е доста по-голям... Като ходих на огледи, търговецът от автокъщата се кълнеше, че километрите са абсолютно реални. Аз, разбира се, се усъмних, но колата изглеждаше наистина доста запазена и все пак прецених, че ако са връщани километри, то не е с някаква безобрана разлика. Но може и да не е така...
2. Предишната собственичка да я е занемарила и да не я е обслужвала на необходимите интервали/да я е оставяла без масло, в следствие на което да са се износили сегменти, бутала, не дай си Боже и цилиндри и сега аз да страдам заради това.
3. (най-малко вероятна) - автомобилът да е бил от "дефектните партиди", но да не е оправен гаранционно или извънгаранционно, а само да е доливано масло.

Но да се концентрираме върху следствието, а не толкова върху причините. Според вас, да отида ли на майстор да отвори двигателя и да огледа още сега или да продължавам да следя разхода на масло? Искам да си я стегна колата, защото си ми харесва и ми върши страхотна работа.

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 18 Фев 2019 07:50
от biro
111 000km да бе, кола на 15 години. По 7000км на година. Аз в Бг карам три пъти повече. Ти италианци на живо виждал ли си?
Един познат италианец го питах веднъж на колко км си сменя маслото и той отговори няма нужда да се сменя нали работи. Евентуално на 50000 го сменям. Аз му викам на моята кола сменям масло на 15000, а той: защо? Много си обичаш колата ли?

Отваряй двигателя и майстора да предценява ремонт или пораженията са значителни.

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 18 Фев 2019 09:27
от tora
При такъв разход, при работещ двигател, трябва да пуши здраво. Но според последните теории на производителите на коли, разход до 1/1000, все още не е проблемен... blush.gif

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 21 Фев 2019 16:42
от jappoint
Здравейте, на всички, да докладвам какъв разход на масло ми даде 2.0 vvt-i - 2, 5 литра за 4500 км. Това е при режим 60/20/20 градско, магистрала, планинско и това е без да и давам много газ. Според мен двг-то е за сигменти.
Освен сигменти, какви други изненади да очаквам, колко е вероятно да са тръгнали и цилиндрите?