Страница 38 от 46

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 08 Яну 2019 09:24
от gena_bs
Всичко е сметнато за експлоатация при нормални условия и обслужване с оригинални консумативи (не ментета), съгласно препоръките на производителя... до 150-200000 пробег. След това в нормалните държави колите се продават.
С всяко "усъвършенстване" на моделите на двигателите основно се прави с цел поевтиняване на производтсвото. Примери колкото щеш - пластмасови лопатки на водна помпа, кутия на термостата, електрически, вмсто хидравлични задвижки и т.н. Производителите трябва да са сигурни, че до 2-3 години колата става неизгодна за ремонт, предвид повишаващите се продажни цени на части и услуги. Изискванията към течностите също растат и съответно поскъпват за новите машини.

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 08 Яну 2019 09:36
от slowtraveler
Ами наскоро във връзка с друга тема за дизеловите системи (дали пък не са открили топлата вода, ама не бяха :) ) гледах официална информация на БОШ - там си пишеше черно на бяло ресурс 300х.км...

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 08 Яну 2019 18:14
от skydiver
Този проблем с катализаторите го има и при Нисан (Мурано, Сентра), особено изразен след газифициране.

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 08 Яну 2019 20:03
от centil
Аз не мога да разбера какво общо имат катализатора на автомобили от 2016г и заводски дефект на Тойота на автомобили до 2005.
stupid.gif

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 08 Яну 2019 22:28
от max-2
mfandakov написа: 07 Яну 2019 21:07 Това е в сферата на теоритичните възможности,иначе за какво тези умни мозъци дето конструират мотори им слагат въздушни филтри и дебитомери при положение влизат мизерии и прахоляци от обратният такт.
Както и да е. :)

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 09 Яну 2019 14:13
от ujeeni
Здравейте,

Понеже има много писано по темата но не намерих еднозначен отговор искам да питам какво масло (висконзитет и марка) да използвам за Корола Е12, 2002, 1.6л., 110к.с. бемзин/газ, която харчи около 2л. на 10 000км. към момента.

Интересното е, че колата не е влизала в Тойота за гаранцинно отстраняване на дефекта и е карана в Италия и поради една или друга причина (дефект или нередовна смяна на масло) колата харчеше около 1л на 1000км при закупуване от моя страна. Естествено се наложи ремонт при който имаше смяна на сегменти, разпробиване на отвори в буталото при маслените сегменти, гумички, реглаж на клапани и глава, шлайфане на глава, смяна на биелни лагери, свещи, верига, филтри, масло, антифриз, гарнитури и т.н. и въпреки това проблема с малото е все още налице, макар и в по-малка степен (около 2л. на 10 000км.), но все пак е доста дразнещо. След ремонта съм карал с 10х40 и 5х40, Castrol, Vitol и Motul и ефекта един и същ.

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 09 Яну 2019 20:32
от gena_bs
Сегментите сменени ли са?
Проверени ли са цилиндрите за конусност, бъчвообразност, надирания от буталата? Хонинговката на вътрешната повърхност на цилиндрите има ли я или са станали като огледало? Хлабините между буталата и цилиндрите в норма ли са?
Ако поне 1 от нези неща не е проверено или не е отстранен дефект, каквото и масло да сложиш, няма значение. Все ще го гори. Особено при високи обороти, които са нужни на този двигател да върви нормално.
Маслата освен означенията от типа 5W40 имат допуски по ACEA и API. Намери си Ръководство за експлоатация на Toyota и там ще откриеш препоръчителното масло за твоя двигател.

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 09 Яну 2019 21:21
от ujeeni
Сменени са сегментите. Относно геометрията на цилиндрите и износването майстора каза че е в нормата. Цифрови стойности незнам. Относно маслото по книжка е 5х30 Тойота. Въпроса е при това положение към момента дали мога да намаля разхода на масло с подходящо такова?

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 09 Яну 2019 21:36
от gena_bs
Какво е това масло 5x30?
Ще се повторя - ако двигателя не е ремонтиран правилно или това е направено некачствено, с никакво масло не можеш да му намалиш разхода!
Ако толкова държиш да си правиш експерименти, сложи истинско 5W40 Castrol Magnatec, карай с до 3500-4000об/мин. и сменяй маслото максимум на 8000км.

Изсипал си маса пари, за ремонт на двигателя, предполагам. Защо не предяви претенции за продължаващо горене на масло в сервиза, който ти го е извършил?

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 09 Яну 2019 21:54
от slowtraveler
gena_bs написа: 09 Яну 2019 21:36 Какво е това масло 5x30?
Това е правилното масло за този двигател за нашият климат.... Иначе
gena_bs написа: 09 Яну 2019 21:36 сложи истинско 5W40
не е съвсем правилното, макар и допустимо :)
Иначе за горенето - там съм съгласен, че е напълно възможно причината да е в некачествен ремонт... Същият двигател при мен не харчеше масло след ремонта..

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 09 Яну 2019 22:26
от gena_bs
Питах за буквичката X между 5 и 30. Да не би Toyota да имат собствен стандарт за означаване на маслата? :D

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 10 Яну 2019 09:39
от ujeeni
добре де, моя грешка :) . 5W30

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 10 Яну 2019 14:17
от metro_d4d
ujeeni написа: 10 Яну 2019 09:39 добре де, моя грешка :) . 5W30
Я сподели къде и как я караш тази кола :) Че може и да нямаш проблем. Ако караш редовно по магистрали със 140-150 и повече ( на 150 май си близо на 4500 оборота) ще си харчи масло и то как. Или ако караш в града до 3та макс същата работа. Споредли какви са ти маршрутите и стила на шофиране.

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 10 Яну 2019 14:40
от ujeeni
Пo принцип гледам да не я зоря. Всеки ден я карам до работа и обратно което ми е 50/50 градско/извънградско. Като градско 3-4 - та, а извънградско по околовръстното с 90-100км/ч. Горе долу веднъж на 2 месеца карам извънградско (не по магистрала) пак до 100км/ч max и 3-4 пъти в годината max по магистрала със 130-140км/ч. Сменям масло и филтри редовно на 9000км, не повече. Карам на газ, но от време на време карам и на бензим (около 50км) за да не се прецакват дюзите. За година навъртам около 18 000км.
Според мен проблема идва от нормалното износване на двигателя, съчетано с нередовна смяна на масло (в Италия) и не на последно място некачествен ремонт.

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 10 Яну 2019 14:56
от metro_d4d
Явно да, идеята ми е че този мотор и здрав ще изхарчи това масло ако се зори много, като цяло ако се държи продължително над 3000 оборота си гори масло. А ти с 3000 си на 100кмч на пета. Гледай градско на РАВНО ако си с 60 поне да си на пета вече за извънградско няма какво да направиш.
Пробвай и друго масло, сипи един път 5w30, или някаква друга марка. То така или иначе ти харчи масло , слагай примерно тотал 2 пъти по-евтин е почти от мотула, а не е по-лош според мен поне да не си даваш парите.