Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

gena_bs
Мнения: 185
Регистриран: 20 яну 2010 19:43
Репутация: 5
Местоположение: Бургас

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от gena_bs » 08 яну 2019 09:24

Всичко е сметнато за експлоатация при нормални условия и обслужване с оригинални консумативи (не ментета), съгласно препоръките на производителя... до 150-200000 пробег. След това в нормалните държави колите се продават.
С всяко "усъвършенстване" на моделите на двигателите основно се прави с цел поевтиняване на производтсвото. Примери колкото щеш - пластмасови лопатки на водна помпа, кутия на термостата, електрически, вмсто хидравлични задвижки и т.н. Производителите трябва да са сигурни, че до 2-3 години колата става неизгодна за ремонт, предвид повишаващите се продажни цени на части и услуги. Изискванията към течностите също растат и съответно поскъпват за новите машини.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 15209
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 699
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от slowtraveler » 08 яну 2019 09:36

Ами наскоро във връзка с друга тема за дизеловите системи (дали пък не са открили топлата вода, ама не бяха :) ) гледах официална информация на БОШ - там си пишеше черно на бяло ресурс 300х.км...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
skydiver
Мнения: 474
Регистриран: 05 май 2015 23:55
Репутация: 53
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от skydiver » 08 яну 2019 18:14

Този проблем с катализаторите го има и при Нисан (Мурано, Сентра), особено изразен след газифициране.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...

Потребителски аватар
centil
Мнения: 100
Регистриран: 20 авг 2016 11:13
Репутация: 26
Местоположение: Germany

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от centil » 08 яну 2019 20:03

Аз не мога да разбера какво общо имат катализатора на автомобили от 2016г и заводски дефект на Тойота на автомобили до 2005.
stupid.gif
Изображение
Yaris 1.5L 1NZ-FXE

Потребителски аватар
max-2
Мнения: 1170
Регистриран: 08 дек 2005 19:15
Репутация: 48
Местоположение: Пловдив

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от max-2 » 08 яну 2019 22:28

mfandakov написа:
07 яну 2019 21:07
Това е в сферата на теоритичните възможности,иначе за какво тези умни мозъци дето конструират мотори им слагат въздушни филтри и дебитомери при положение влизат мизерии и прахоляци от обратният такт.
Както и да е. :)
Carina E 4AFE LB 1992, exCitroen C5 X7 3.0 HDI 2009, Mazda cx-5 2.2 d skyactive 2014
Bass_Mann написа: Японските коли имат максимален въртящ момент на високи обороти. За разлика от отрочетата на VAG.

ujeeni
Мнения: 14
Регистриран: 03 ное 2016 19:00
Репутация: 1
Местоположение: софия

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от ujeeni » 09 яну 2019 14:13

Здравейте,

Понеже има много писано по темата но не намерих еднозначен отговор искам да питам какво масло (висконзитет и марка) да използвам за Корола Е12, 2002, 1.6л., 110к.с. бемзин/газ, която харчи около 2л. на 10 000км. към момента.

Интересното е, че колата не е влизала в Тойота за гаранцинно отстраняване на дефекта и е карана в Италия и поради една или друга причина (дефект или нередовна смяна на масло) колата харчеше около 1л на 1000км при закупуване от моя страна. Естествено се наложи ремонт при който имаше смяна на сегменти, разпробиване на отвори в буталото при маслените сегменти, гумички, реглаж на клапани и глава, шлайфане на глава, смяна на биелни лагери, свещи, верига, филтри, масло, антифриз, гарнитури и т.н. и въпреки това проблема с малото е все още налице, макар и в по-малка степен (около 2л. на 10 000км.), но все пак е доста дразнещо. След ремонта съм карал с 10х40 и 5х40, Castrol, Vitol и Motul и ефекта един и същ.

gena_bs
Мнения: 185
Регистриран: 20 яну 2010 19:43
Репутация: 5
Местоположение: Бургас

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от gena_bs » 09 яну 2019 20:32

Сегментите сменени ли са?
Проверени ли са цилиндрите за конусност, бъчвообразност, надирания от буталата? Хонинговката на вътрешната повърхност на цилиндрите има ли я или са станали като огледало? Хлабините между буталата и цилиндрите в норма ли са?
Ако поне 1 от нези неща не е проверено или не е отстранен дефект, каквото и масло да сложиш, няма значение. Все ще го гори. Особено при високи обороти, които са нужни на този двигател да върви нормално.
Маслата освен означенията от типа 5W40 имат допуски по ACEA и API. Намери си Ръководство за експлоатация на Toyota и там ще откриеш препоръчителното масло за твоя двигател.

ujeeni
Мнения: 14
Регистриран: 03 ное 2016 19:00
Репутация: 1
Местоположение: софия

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от ujeeni » 09 яну 2019 21:21

Сменени са сегментите. Относно геометрията на цилиндрите и износването майстора каза че е в нормата. Цифрови стойности незнам. Относно маслото по книжка е 5х30 Тойота. Въпроса е при това положение към момента дали мога да намаля разхода на масло с подходящо такова?

gena_bs
Мнения: 185
Регистриран: 20 яну 2010 19:43
Репутация: 5
Местоположение: Бургас

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от gena_bs » 09 яну 2019 21:36

Какво е това масло 5x30?
Ще се повторя - ако двигателя не е ремонтиран правилно или това е направено некачствено, с никакво масло не можеш да му намалиш разхода!
Ако толкова държиш да си правиш експерименти, сложи истинско 5W40 Castrol Magnatec, карай с до 3500-4000об/мин. и сменяй маслото максимум на 8000км.

Изсипал си маса пари, за ремонт на двигателя, предполагам. Защо не предяви претенции за продължаващо горене на масло в сервиза, който ти го е извършил?

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 15209
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 699
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от slowtraveler » 09 яну 2019 21:54

gena_bs написа:
09 яну 2019 21:36
Какво е това масло 5x30?
Това е правилното масло за този двигател за нашият климат.... Иначе
gena_bs написа:
09 яну 2019 21:36
сложи истинско 5W40
не е съвсем правилното, макар и допустимо :)
Иначе за горенето - там съм съгласен, че е напълно възможно причината да е в некачествен ремонт... Същият двигател при мен не харчеше масло след ремонта..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

gena_bs
Мнения: 185
Регистриран: 20 яну 2010 19:43
Репутация: 5
Местоположение: Бургас

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от gena_bs » 09 яну 2019 22:26

Питах за буквичката X между 5 и 30. Да не би Toyota да имат собствен стандарт за означаване на маслата? :D

ujeeni
Мнения: 14
Регистриран: 03 ное 2016 19:00
Репутация: 1
Местоположение: софия

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от ujeeni » 10 яну 2019 09:39

добре де, моя грешка :) . 5W30

metro_d4d
Мнения: 160
Регистриран: 10 мар 2016 09:11
Репутация: 15
Местоположение: София

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от metro_d4d » 10 яну 2019 14:17

ujeeni написа:
10 яну 2019 09:39
добре де, моя грешка :) . 5W30
Я сподели къде и как я караш тази кола :) Че може и да нямаш проблем. Ако караш редовно по магистрали със 140-150 и повече ( на 150 май си близо на 4500 оборота) ще си харчи масло и то как. Или ако караш в града до 3та макс същата работа. Споредли какви са ти маршрутите и стила на шофиране.

ujeeni
Мнения: 14
Регистриран: 03 ное 2016 19:00
Репутация: 1
Местоположение: софия

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от ujeeni » 10 яну 2019 14:40

Пo принцип гледам да не я зоря. Всеки ден я карам до работа и обратно което ми е 50/50 градско/извънградско. Като градско 3-4 - та, а извънградско по околовръстното с 90-100км/ч. Горе долу веднъж на 2 месеца карам извънградско (не по магистрала) пак до 100км/ч max и 3-4 пъти в годината max по магистрала със 130-140км/ч. Сменям масло и филтри редовно на 9000км, не повече. Карам на газ, но от време на време карам и на бензим (около 50км) за да не се прецакват дюзите. За година навъртам около 18 000км.
Според мен проблема идва от нормалното износване на двигателя, съчетано с нередовна смяна на масло (в Италия) и не на последно място некачествен ремонт.

metro_d4d
Мнения: 160
Регистриран: 10 мар 2016 09:11
Репутация: 15
Местоположение: София

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от metro_d4d » 10 яну 2019 14:56

Явно да, идеята ми е че този мотор и здрав ще изхарчи това масло ако се зори много, като цяло ако се държи продължително над 3000 оборота си гори масло. А ти с 3000 си на 100кмч на пета. Гледай градско на РАВНО ако си с 60 поне да си на пета вече за извънградско няма какво да направиш.
Пробвай и друго масло, сипи един път 5w30, или някаква друга марка. То така или иначе ти харчи масло , слагай примерно тотал 2 пъти по-евтин е почти от мотула, а не е по-лош според мен поне да не си даваш парите.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 3 госта