Страница 37 от 46

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 05 Яну 2019 19:30
от mfandakov
gena_bs написа: 05 Яну 2019 18:32 катализатори буквално се изсипва в изпускателния колектор. Оттам - в цилиндрите и скъпият основен ремонт ти е в кърпа вързан.
Прощавай но аз нещо не го разбрах това,да не ти е обяснявал това някой "майстор" с идеята да ти реже катализатор.

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 06 Яну 2019 01:54
от slowtraveler
gena_bs написа: 05 Яну 2019 18:32 керамиката в съвременните катализатори буквално се изсипва в изпускателния колектор. Оттам - в цилиндрите и скъпият основен ремонт ти е в кърпа вързан.
Как става този номер, че не мога да си го представя? boxed.gif
В края на краищата катализатора е под главата и 'керамиката' има да се качва нагоре почти метър до главата, и в допълнение да се бори с 'горещия вятър' изпускани газове, които ще се стараят да е издухат обратно далеч от изпускателния колектор...
За скъсяването на живота - за това спор няма - катализатора се 'отравя' от маслото...

П.С. късно видях, че mfandakov се е интересувал за същия процес tooth.gif :thumbsup:

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 06 Яну 2019 18:06
от gena_bs
Колеги,
Нямам за цел да убеждавам никого в нищо!
Още по-малко пък ми се занимава да доказвам написаното от мен.
Споделям с вас изключително интересна, поне за мен информация. Ако желаете, възползвайте се от нея.
Така или иначе ще я научите по един или друг начин.

Обяснението е в клиповете на руския блогер, към който съм дал линк в предни постове!
Има всичко показано нагледно в процеса на разглабяне на двг при диагностика. Даже пясъка в изпусктелния колектор се вижда, но вече не помня на кой клип точно беше. Има един "Корейская каталикорезка" или нещо такова.
Последния клип от онзи ден беше за бензинов с директно впръскване на корейците от 2014. G4KJ
Ясно се вижда на 14:08мин къде е монтиран първия катализатор - буквално на 10-15 см от двигателя.
И човека непрекъснато хвали качеството на двигателите на Toyota Camry, сравнена с корейските недоразумения.

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 06 Яну 2019 18:32
от slowtraveler
gena_bs написа: 06 Яну 2019 18:06 Ясно се вижда на 14:08мин къде е монтиран първия катализатор - буквално на 10-15 см от двигателя.
Колега, тенденцията ВИНАГИ е била катализатора да е максимално близо до двигателя, за да може да се загрява по-бързо... Също както не споря, че керамиката се изсипва в изпускателния тракт (не колектор)...
Но както споменах - потокът газове е еднопосочен - от двигателя към ауспуха, и просто няма как цилиндрите да си смучат 'катализатор' защото те издухват газовете си към него, а не смучат от него...

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 06 Яну 2019 18:45
от gena_bs
Гледайте клиповете и ще си отговорите на въпросите.
И точно за изпускателния колектор става въпрос. Има кадри с ендоскоп на разрушената челна повърхност на катализатора - тази към двигателя.
Пораженията по всички триещи части на двг са точно от керамичния прах. Ясно е показано, че метални стъружки в картера му няма.
Корейските гадове дават някаква 5 годинишна гаранция за автомобилите, но за самия катализатор - само 6 месеца. Това е за Русия, но предполагам и за БГ има подобни уловки. Относно останалите марки нямам информация.

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 06 Яну 2019 18:58
от slowtraveler
Колега, според мен продължаваш да бъркаш причина и следствие...
Катализатора е най-термично натоварен в частта, откъдето влизат газовете - т.е. е нормално разрушението да почне от челната повърхност на катализатора (не е нормално да се разрушава - там причината навярно е била в дефектния двигател)...
От там почва и запушването на DPF ако става въпрос... Както и при ВСЕКИ филтър....
Навярно си пропуснал частта, в която ясно посочват че въздушният филтър не е бил фиксиран на мястото си? :whistle:
Уловки в гаранцията в България няма...
Отново - колко изправни автомобила си имал с проблеми с катализатор?

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 06 Яну 2019 19:47
от gena_bs

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 06 Яну 2019 20:24
от mfandakov
Не ми се гледат клипове ,просто ми обяснете как от изпускателният колектор тези частици са попаднали в цилиндрите.

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 06 Яну 2019 23:46
от gena_bs
Объркал съм канала, но сега давам линк към точните клипове:
1.
2. - тук е подробното обяснение и демонстрация.
От това по-ясно и нагледно просто няма как да се обясни.
При още въпроси и коментари - ако желаете, пишете на собствениците на блоговете.
Хората конкретно с ремонт на двигатели си вадят хляба и имат огромен опит в тази дейност.
При това не става дума само и единствено за теория, а и за голям практически опит и познания.

Пясъкът от разрушаващия се катализатор влиза в двигателя по два начина:
1. През EGR системата за всички двигатели.
2. Допълнително при двигателите с променливо газоразпределение (VVTI например) и през краткото време, през което едновременно са отворени изпускателните и впускателните клапани. Независимо дали двг са с двойно променливо газоразпределение или само на входящия тракт.

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 07 Яну 2019 00:06
от slowtraveler
Хвърлих бегъл поглед на последното клипче... И виждам явни несъответствия...
Първо ЕГР както виждаш е преди катализатора.
Второ - при такава компановка катализатора виси надолу. Всякакви парчета падат надолу, като дори се 'набиват' заради налягането.. И да има паразитно връщане на газове, то би ги завихряло в частта над катализатора...
Учудва ме защо само на руските Кии са го забелязали този ефект?

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 07 Яну 2019 00:14
от gena_bs
Не само при тях. В клиповете на Ходос Авто се споменават почти всички марки, продавани в Русия.
Причината е некачествено гориво, масла - менте и нанавременно обслужване на автомобилите. Като се добавят мръсният въздух и гадните и прашни пътища - резултатът е налице! Точно като в милата ни Татковина!

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 07 Яну 2019 10:25
от slowtraveler
Начинът на експлоатация в Русия и България е доста по-различен... Просто Русия е ОГРОМНА страна с големи контрасти...
Прашни пътища? Ами пътувал съм по такива в Русия - минути след предходния автомобил не виждаш нищо от летящият прах...
Изображение
Гумуте бяха понадрани от гранитените камъчета на пътя... Това - участък около 50км, след който излязох на идеален асфалт...
Изображение
Ако караш предимно по първият път - ще имаш проблеми.. По вторият - твърдо не... В България не съм срещал път като първия вариант...
В Русия с Джиповете се оплакват от замръзване на въздушните филтри от хвърчащата киша... И задръстване от прах.. Тук никога не съм имал такива проблеми.
В България автомобилите се обслужват що годе навреме. И обикновено - с правилните консумативи...
За некачествените горива - за пореден път се надявам някой от пишещите да може да докаже, че горивата в България като цяло са некачествени. Защото според мен в 99.99% горивата са ОК, като проблемите идват от единични конкретни бензиностанции без поддръжка на резервоарите, или при инцидентно зареждане с недобре почистени автоцистерни/източници... За последните 20г аз не съм попадал на нито една от описаните случки, пък съм изгорил десетки тонове гориво...
Така, че сравнението според мен е неуместно...

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 07 Яну 2019 13:16
от gena_bs
Създателите на клиповете сами посочват тези причини, а не аз.
Като допълнение - почти всички марки имат заводи за сглобяване на автомобили в Русия и бившите Републики. Заради огромния първичен и вторичен пазар. Какви възли и с какво качество се доставят там не е много ясно. Подозирам, че на са най-качествените. Това световните марки го правят съзнателно, щом гаранцията специално за катализаторите на Hyundai/ Kia е само 6 месеца.

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 07 Яну 2019 20:46
от max-2
Защо спорите толкова усърдно? Напълно е възможно и се е случвало парченца от катализатора на коли, на които катализатора е монтиран пред двигателя на самия изпускателен колектор, успоредно на радиатора, а не под колата, да попаднат в цилиндрите.
Един от начините двг да е по-икономичен е да използва част от изгорелите газове и ги смесва със свежата горивна смес. И то още преди да навлезе масово променливото газоразпределение и ЕГР. В зависимост от скоростта на газовете и респективно оборотите на двг все още незатворените изп клапани в в такт издухване и горна мъртва точка способстват за по-добро изпразване на цилиндрите при високи обороти или за поемане на малко количество от изгорелите газове обратно в цилиндъра при ниски.
Представете си сега, че катализатора вече е запушен и има повишено налягане в изпускателния колектор...

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 07 Яну 2019 21:07
от mfandakov
Това е в сферата на теоритичните възможности,иначе за какво тези умни мозъци дето конструират мотори им слагат въздушни филтри и дебитомери при положение влизат мизерии и прахоляци от обратният такт.