Страница 36 от 46

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 27 Дек 2018 09:47
от NextPD
gena_bs написа: 26 Дек 2018 21:02 Успокоителите се сменят задължително със смяната на веригата. Проверява се и масленият обтегач и маслената помпа.
Освен това се проверява и състоянието на зъбните повърхности на фазовръщателите. Те също се сменят при констатирано износване.
Добре би било да се свали картера и да се измие от маслените отлагания.
Масления обтегач го смених още като я купих - понеже всички, които разглеждах за купуване имаха обилно омасляване отвън около него. Успокоителите си личат дали са за смяна - прегледал съм различни теми и в чужди сайтове и там обясняваха как се оценява състоянието им. И че при нормална работа на мазилната уредба издържат доста повече от една смяна на веригата. Картерът е свалян и почистван, както споменах. За VVT-i нямам инфо дали е отварян - по-скоро не е.

А маслото засега е още на max по оригиналната щека, както беше на излизане от сервиза - ще гледам да е там, значи ! rolleyes.gif

По отношение на спечените сегменти - на предишната ми кола (германска tongue.gif ) бяха се спекли поради допуснато от тъщата прегряване на мотора (без майтап!) - и от почти нулев разход до този момент той стигна успешно до 1:1000 (л/км) разход на масло - но не повече... Както и сега с тойотата го постигнах усреднено. dry.gif

Пускам снимки и на подготвената за монтаж глава... Направо се чудя дали е моята - не мога да я позная ... tooth.gif
Главата - след ... 1/5
Главата - след ... 1/5
viber image5.jpg (106.83 KiB) Преглеждано 3994 пъти
Главата - след ... 2/5
Главата - след ... 2/5
viber image6.jpg (103.8 KiB) Преглеждано 3994 пъти
Главата - след ... 3/5
Главата - след ... 3/5
viber image7.jpg (112.51 KiB) Преглеждано 3994 пъти
Главата - след ... 4/5
Главата - след ... 4/5
viber image8.jpg (97.46 KiB) Преглеждано 3994 пъти
Главата - след ... 5/5
Главата - след ... 5/5
viber image9.jpg (90.8 KiB) Преглеждано 3994 пъти

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 27 Дек 2018 10:21
от gena_bs
Зъбните колела на фазовръщателите - на тях се зацепва веригата и придава движението на разпределителните валове.
Щом си проверил в нета как се оценява състоянието на успокоителите, може и така да е.
За Ford, Mazda, корейците и някои други автомобили се продават ремонтни комплекти. Те включват всички части за смяна при подмяна на веригата. Там даже маслената помпа е с отделна верига и се сменя заедно със зъбното колело. Смяната на основната верига според условията на експлоатация и качеството на малса, гориво и други консумативи е между 150 и 250000км, като последното е вече рядкост. За този пробег почти всичко е за смяна. А и всяко отваряне на мотора си е риск, както и да го погледнеш.

Покарай на високи обороти, за да провериш дали гори масло. В зоната на максимално действие на VVTi. не съм запознат конкретно с този мотор, но предполагам, че е след 3500-4000об/мин.

Това с новата щека за маслото ми е много интересно. Нещо друго сменя ли се по двигателя?
Как един двигател, проектиран за работа с определени обеми за циркулация на смазочната течност му се увеличава необходимото количество масло? По едно време сменяха профила и формата на буталата за по-добро смазване. Мога да приема, че се увеличава леко обема за циркулация на маслото, ако се намали този на буталата. Но те трабва да се уякчат и вероятно се увеличава теглото им. От друга страна увеличеното количество масло повишава изискванията към маслената система като цяло и особено на помпата. Тя трябва да работи при повишено натоварване, за да осигури необходимото налягане и дебит.

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 27 Дек 2018 10:27
от slowtraveler
За количеството масло сме го коментирали... При повишено ниво системата съвсем не работи при повишено натоварване, особено помпата. Напротив - вероятността да засмуче пяна или въздух се намалява...
Увеличават се загубите на енергия от плискането на колянов вал и т.н, но не са съществени... Увеличава се риска от 'хидравличен' удар, но обикновено това се получава при съществено увеличаване на количеството. Докато в нашият случай всичко е сметнато...
Дали се сменя нещо друго по двигателя - точно в тази тема МНОГОКРАТНО сме писали какво се сменя в БГ - бутала (мехаННикът бе посочил за отворите, които се правят в буталата ако не се сменят буталата), сегменти и щека...

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 27 Дек 2018 12:34
от centil
Разликата в количеството на маслото е точно 0,5л - повече масло в картера с новата щека (вместо 3.7л при смян ан амасло и филтър се наливат 4.2л). Точно затова се заменя и щеката и от 15301-0D010 се преминава към 15301-0D011.
Гаранционно се извършва ремонт съгласно TSB EG-6019 и EG-6020.
Достаъчно много информация може да се намери като се търси със слените ключови думи - "short block problem", "short block corolla", short block toyota".
Причините за появата на разход на масло според Тойота са следните:
- не навременна смяна на маслото
- натрупване на нагар в цилиндрите от попадналото изгорено масло в горивната камера, чрез Blow-By-Gase
- увеличава се температурата в долната част на маслените сегменти от предвидените 120°C до 160°C
- всичкия нагар води до намаляване на способността за смазване, охлаждане и обиране на маслото от цилиндровата стена. С това се увеличава и консумацията на масло.

При установяване на разход на масло по-голям от 1л/1000км за автомобили до 7г и до 180 000км, Тойота извършва безплатна гаранционна смяна на Short-Block.

Засегнати са следните модели:
1) Avensis T22 всички произведени
ZZT220 - 1,6l 3ZZ-FE
ZZT221 - 1,8l 1ZZ-FE

2) Avensis T25
ZZT250 - 1,6l 3ZZ-FE - произведени до 4/2005
ZZT251 - 1,8l 1ZZ-FE - произведени до 7/2005

3) Corolla Verso
ZZE120 / ZZE122 - 1,8l 1ZZ-FE - всички произведени
ZNR10 - 1,6l 3ZZ-FE - произведени до 4/2005
ZNR11 - 1,8l 1ZZ-FE - произведени до 7/2005

4) Celica
ZZT230 - 1,8l 1ZZ-FE - произведени до 7/2005

5) MR2
ZZW30 - 1,8l 1ZZ-FE - произведени до 7/2005

6) RAV4
ZCA25 / ZCA26 - 1,8l 1ZZ-FE (5/2000-7/2003) - произведени до 7/2005

7) Corolla E11
ZZE111 - 1,4l 4ZZ-FE - всички произведени
ZZE112 - 1,6l 3ZZ-FE - всички произведени

8) Corolla E12
ZZE120 - 1,4l 4ZZ-FE - произведени до 9/2005
ZZE121 - 1,6l 3ZZ-FE - произведени до 5/2005

По TSB EG-6019 се подменят:
1) за ZZT220, ZZT250, ZZE112 и ZZE121
- стари бутала 13101-0D110 с нови 13101-0D111
- стари сегменти 13011-0D110 с нови 13011-0D110

2) за ZZT251 и ZNR11
- стари бутала 13101-0D061 с нови 13101-0D062
- стари сегменти 13011-0D110 с нови 13011-0D110

3) за ZZT230, ZZW30, ZCA25 и ZCA26
- стари бутала 13101-22031 с нови 13101-22032
- стари сегменти 13011-22150 с нови 13011-22150

4) за ZZE111
- стари бутала 13101-22051 с нови 13101-22052
- стари сегменти 13011-0D110 с нови 13011-0D110

5) за ZZE120
- стари бутала 13101-22071 с нови 13101-22072
- стари сегменти 13011-0D110 с нови 13011-0D110

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 27 Дек 2018 13:01
от slowtraveler
centil написа: 27 Дек 2018 12:34 При установяване на разход на масло по-голям от 1л/1000км за автомобили до 7г и до 180 000км, Тойота извършва безплатна гаранционна смяна на Short-Block.
За всяка държава решението е различно според цената на ремонта и т.н... И в Англия сменяха шорт-блок, но в България според Тойота първо се сменяха сегменти, а чак към края почнаха да сменят и бутала заедно със сегментите, и добавиха и щека...
Шорт-блок не се сменя тук по гаранция..

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 27 Дек 2018 21:32
от Japanese_fever
Проблемът е в буталата. Безмислено е да се сменят само сегментите.

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 28 Дек 2018 19:51
от gena_bs
В Mazda и Ford същото поколение двигатели се слагат дюзи в основата на цилиндрите за по-добро смазване на долната част на буталата. Не знам защо Toyota не е използвала такова решение.

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 28 Дек 2018 23:43
от skydiver
gena_bs написа: 28 Дек 2018 19:51 В Mazda и Ford същото поколение двигатели се слагат дюзи в основата на цилиндрите за по-добро смазване на долната част на буталата. Не знам защо Toyota не е използвала такова решение.
Имаш предвид пръскалки за охлаждане на буталата?
От това, което са написали колегите, тук не иде реч за проблем със смазването.

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 29 Дек 2018 00:30
от slowtraveler
Да, охлажда буталото... По какъв начин ще се пръска - това е друг въпрос... Навярно сте виждали и по някои биели 'зъбчета', които да загребват масло от картера и да го хвърлят нагоре...
Пръскалките са по-сложно решение... При Мазда имаха проблем на турбомотора 2.3 (около 275к.с.), където поради повтарящ се проблем с едната пръскалка гърмяха двигатели... Вярно, че този двигател бе за яко каране и подтикваше към такова.... Карал съм много, и доста по-мощни автомобили, но резкият старт и мощта при него бе уникална :)

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 29 Дек 2018 19:56
от gena_bs
На всичките бензинови двигатели Mazda / Ford, не само на 2.3 го има този проблем. И точно за допълнително смазване + охлаждане на втори план става въпрос. Буталата задират, свалят хонинговката и се износват неравномерно цилиндрите. Виждал съм на клипове от ремонти натрошени бутала и мотовилки. За пръстените да не споменавам.
Ако някой го интересува, но е на руски в YouTube - https://www.youtube.com/user/KPOWERtuning/videos
Жалко, че няма клип за Toyota!

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 30 Дек 2018 10:09
от slowtraveler
► Виж съдържание

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 03 Яну 2019 22:56
от ангелчо
Здравейте ,автомобилът ми корола версо 1.6 гори масло около 1л на 1000км ,моят призив е да ми помогнете да си обясня как така при такъв разход на масло няма никакъв синкав дим и изобщо някакъв пушек от ауспуха wacko.gif

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 04 Яну 2019 15:39
от NextPD
ангелчо написа: 03 Яну 2019 22:56 Здравейте ,автомобилът ми корола версо 1.6 гори масло около 1л на 1000км ,моят призив е да ми помогнете да си обясня как така при такъв разход на масло няма никакъв синкав дим и изобщо някакъв пушек от ауспуха wacko.gif
Здравей, колега! При обороти до ок.3500-4000 и при мен не се виждаше, но като ги надхвърля - се виждаше добре. wacko.gif Обясниха ми, че при по-ниските обороти катализаторът успява да се справи с маслото (дали го доизгаря или го отлага в себе си е друг въпрос), но при високите му идва твърде много за кратко време и се вижда. Ти сигурен ли си , че го гори , а не се губи отнякъде ? Има доста местенца, откъдето да се случи. :) Как е ауспуха от вътрешната страна на проба с пръсти ? Ако е черен и мазен и не се изтрива от пръстите, значи си гори масълцето - убедих се и аз , когато го прочетох са първи път... tooth.gif

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 05 Яну 2019 14:33
от ангелчо
Колега благодаря за отговора явно катализатора си върши работата

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 05 Яну 2019 18:32
от gena_bs
Само не се знае докога!
Маслото му скъсява живота много бързо. И като се има предвид, че дори без него керамиката в съвременните катализатори буквално се изсипва в изпускателния колектор. Оттам - в цилиндрите и скъпият основен ремонт ти е в кърпа вързан.