Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

NextPD
Мнения: 8
Регистриран: 03 сеп 2013 11:23
Репутация: 12
Местоположение: Пловдив

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от NextPD » 27 дек 2018 09:47

gena_bs написа:
26 дек 2018 21:02
Успокоителите се сменят задължително със смяната на веригата. Проверява се и масленият обтегач и маслената помпа.
Освен това се проверява и състоянието на зъбните повърхности на фазовръщателите. Те също се сменят при констатирано износване.
Добре би било да се свали картера и да се измие от маслените отлагания.
Масления обтегач го смених още като я купих - понеже всички, които разглеждах за купуване имаха обилно омасляване отвън около него. Успокоителите си личат дали са за смяна - прегледал съм различни теми и в чужди сайтове и там обясняваха как се оценява състоянието им. И че при нормална работа на мазилната уредба издържат доста повече от една смяна на веригата. Картерът е свалян и почистван, както споменах. За VVT-i нямам инфо дали е отварян - по-скоро не е.

А маслото засега е още на max по оригиналната щека, както беше на излизане от сервиза - ще гледам да е там, значи ! rolleyes.gif

По отношение на спечените сегменти - на предишната ми кола (германска tongue.gif ) бяха се спекли поради допуснато от тъщата прегряване на мотора (без майтап!) - и от почти нулев разход до този момент той стигна успешно до 1:1000 (л/км) разход на масло - но не повече... Както и сега с тойотата го постигнах усреднено. dry.gif

Пускам снимки и на подготвената за монтаж глава... Направо се чудя дали е моята - не мога да я позная ... tooth.gif
viber image5.jpg
Главата - след ... 1/5
viber image5.jpg (106.83 KБ) Видяна 399 пъти
viber image6.jpg
Главата - след ... 2/5
viber image6.jpg (103.8 KБ) Видяна 399 пъти
viber image7.jpg
Главата - след ... 3/5
viber image7.jpg (112.51 KБ) Видяна 399 пъти
viber image8.jpg
Главата - след ... 4/5
viber image8.jpg (97.46 KБ) Видяна 399 пъти
viber image9.jpg
Главата - след ... 5/5
viber image9.jpg (90.8 KБ) Видяна 399 пъти

gena_bs
Мнения: 185
Регистриран: 20 яну 2010 19:43
Репутация: 5
Местоположение: Бургас

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от gena_bs » 27 дек 2018 10:21

Зъбните колела на фазовръщателите - на тях се зацепва веригата и придава движението на разпределителните валове.
Щом си проверил в нета как се оценява състоянието на успокоителите, може и така да е.
За Ford, Mazda, корейците и някои други автомобили се продават ремонтни комплекти. Те включват всички части за смяна при подмяна на веригата. Там даже маслената помпа е с отделна верига и се сменя заедно със зъбното колело. Смяната на основната верига според условията на експлоатация и качеството на малса, гориво и други консумативи е между 150 и 250000км, като последното е вече рядкост. За този пробег почти всичко е за смяна. А и всяко отваряне на мотора си е риск, както и да го погледнеш.

Покарай на високи обороти, за да провериш дали гори масло. В зоната на максимално действие на VVTi. не съм запознат конкретно с този мотор, но предполагам, че е след 3500-4000об/мин.

Това с новата щека за маслото ми е много интересно. Нещо друго сменя ли се по двигателя?
Как един двигател, проектиран за работа с определени обеми за циркулация на смазочната течност му се увеличава необходимото количество масло? По едно време сменяха профила и формата на буталата за по-добро смазване. Мога да приема, че се увеличава леко обема за циркулация на маслото, ако се намали този на буталата. Но те трабва да се уякчат и вероятно се увеличава теглото им. От друга страна увеличеното количество масло повишава изискванията към маслената система като цяло и особено на помпата. Тя трябва да работи при повишено натоварване, за да осигури необходимото налягане и дебит.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 15209
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 699
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от slowtraveler » 27 дек 2018 10:27

За количеството масло сме го коментирали... При повишено ниво системата съвсем не работи при повишено натоварване, особено помпата. Напротив - вероятността да засмуче пяна или въздух се намалява...
Увеличават се загубите на енергия от плискането на колянов вал и т.н, но не са съществени... Увеличава се риска от 'хидравличен' удар, но обикновено това се получава при съществено увеличаване на количеството. Докато в нашият случай всичко е сметнато...
Дали се сменя нещо друго по двигателя - точно в тази тема МНОГОКРАТНО сме писали какво се сменя в БГ - бутала (мехаННикът бе посочил за отворите, които се правят в буталата ако не се сменят буталата), сегменти и щека...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
centil
Мнения: 100
Регистриран: 20 авг 2016 11:13
Репутация: 26
Местоположение: Germany

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от centil » 27 дек 2018 12:34

Разликата в количеството на маслото е точно 0,5л - повече масло в картера с новата щека (вместо 3.7л при смян ан амасло и филтър се наливат 4.2л). Точно затова се заменя и щеката и от 15301-0D010 се преминава към 15301-0D011.
Гаранционно се извършва ремонт съгласно TSB EG-6019 и EG-6020.
Достаъчно много информация може да се намери като се търси със слените ключови думи - "short block problem", "short block corolla", short block toyota".
Причините за появата на разход на масло според Тойота са следните:
- не навременна смяна на маслото
- натрупване на нагар в цилиндрите от попадналото изгорено масло в горивната камера, чрез Blow-By-Gase
- увеличава се температурата в долната част на маслените сегменти от предвидените 120°C до 160°C
- всичкия нагар води до намаляване на способността за смазване, охлаждане и обиране на маслото от цилиндровата стена. С това се увеличава и консумацията на масло.

При установяване на разход на масло по-голям от 1л/1000км за автомобили до 7г и до 180 000км, Тойота извършва безплатна гаранционна смяна на Short-Block.

Засегнати са следните модели:
1) Avensis T22 всички произведени
ZZT220 - 1,6l 3ZZ-FE
ZZT221 - 1,8l 1ZZ-FE

2) Avensis T25
ZZT250 - 1,6l 3ZZ-FE - произведени до 4/2005
ZZT251 - 1,8l 1ZZ-FE - произведени до 7/2005

3) Corolla Verso
ZZE120 / ZZE122 - 1,8l 1ZZ-FE - всички произведени
ZNR10 - 1,6l 3ZZ-FE - произведени до 4/2005
ZNR11 - 1,8l 1ZZ-FE - произведени до 7/2005

4) Celica
ZZT230 - 1,8l 1ZZ-FE - произведени до 7/2005

5) MR2
ZZW30 - 1,8l 1ZZ-FE - произведени до 7/2005

6) RAV4
ZCA25 / ZCA26 - 1,8l 1ZZ-FE (5/2000-7/2003) - произведени до 7/2005

7) Corolla E11
ZZE111 - 1,4l 4ZZ-FE - всички произведени
ZZE112 - 1,6l 3ZZ-FE - всички произведени

8) Corolla E12
ZZE120 - 1,4l 4ZZ-FE - произведени до 9/2005
ZZE121 - 1,6l 3ZZ-FE - произведени до 5/2005

По TSB EG-6019 се подменят:
1) за ZZT220, ZZT250, ZZE112 и ZZE121
- стари бутала 13101-0D110 с нови 13101-0D111
- стари сегменти 13011-0D110 с нови 13011-0D110

2) за ZZT251 и ZNR11
- стари бутала 13101-0D061 с нови 13101-0D062
- стари сегменти 13011-0D110 с нови 13011-0D110

3) за ZZT230, ZZW30, ZCA25 и ZCA26
- стари бутала 13101-22031 с нови 13101-22032
- стари сегменти 13011-22150 с нови 13011-22150

4) за ZZE111
- стари бутала 13101-22051 с нови 13101-22052
- стари сегменти 13011-0D110 с нови 13011-0D110

5) за ZZE120
- стари бутала 13101-22071 с нови 13101-22072
- стари сегменти 13011-0D110 с нови 13011-0D110
Изображение
Yaris 1.5L 1NZ-FXE

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 15209
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 699
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от slowtraveler » 27 дек 2018 13:01

centil написа:
27 дек 2018 12:34
При установяване на разход на масло по-голям от 1л/1000км за автомобили до 7г и до 180 000км, Тойота извършва безплатна гаранционна смяна на Short-Block.
За всяка държава решението е различно според цената на ремонта и т.н... И в Англия сменяха шорт-блок, но в България според Тойота първо се сменяха сегменти, а чак към края почнаха да сменят и бутала заедно със сегментите, и добавиха и щека...
Шорт-блок не се сменя тук по гаранция..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Japanese_fever
Мнения: 9474
Регистриран: 02 мар 2005 05:48
Репутация: 11
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от Japanese_fever » 27 дек 2018 21:32

Проблемът е в буталата. Безмислено е да се сменят само сегментите.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

gena_bs
Мнения: 185
Регистриран: 20 яну 2010 19:43
Репутация: 5
Местоположение: Бургас

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от gena_bs » 28 дек 2018 19:51

В Mazda и Ford същото поколение двигатели се слагат дюзи в основата на цилиндрите за по-добро смазване на долната част на буталата. Не знам защо Toyota не е използвала такова решение.

Потребителски аватар
skydiver
Мнения: 474
Регистриран: 05 май 2015 23:55
Репутация: 53
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от skydiver » 28 дек 2018 23:43

gena_bs написа:
28 дек 2018 19:51
В Mazda и Ford същото поколение двигатели се слагат дюзи в основата на цилиндрите за по-добро смазване на долната част на буталата. Не знам защо Toyota не е използвала такова решение.
Имаш предвид пръскалки за охлаждане на буталата?
От това, което са написали колегите, тук не иде реч за проблем със смазването.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 15209
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 699
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от slowtraveler » 29 дек 2018 00:30

Да, охлажда буталото... По какъв начин ще се пръска - това е друг въпрос... Навярно сте виждали и по някои биели 'зъбчета', които да загребват масло от картера и да го хвърлят нагоре...
Пръскалките са по-сложно решение... При Мазда имаха проблем на турбомотора 2.3 (около 275к.с.), където поради повтарящ се проблем с едната пръскалка гърмяха двигатели... Вярно, че този двигател бе за яко каране и подтикваше към такова.... Карал съм много, и доста по-мощни автомобили, но резкият старт и мощта при него бе уникална :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

gena_bs
Мнения: 185
Регистриран: 20 яну 2010 19:43
Репутация: 5
Местоположение: Бургас

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от gena_bs » 29 дек 2018 19:56

На всичките бензинови двигатели Mazda / Ford, не само на 2.3 го има този проблем. И точно за допълнително смазване + охлаждане на втори план става въпрос. Буталата задират, свалят хонинговката и се износват неравномерно цилиндрите. Виждал съм на клипове от ремонти натрошени бутала и мотовилки. За пръстените да не споменавам.
Ако някой го интересува, но е на руски в YouTube - https://www.youtube.com/user/KPOWERtuning/videos
Жалко, че няма клип за Toyota!

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 15209
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 699
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от slowtraveler » 30 дек 2018 10:09

► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

ангелчо
Мнения: 15
Регистриран: 25 фев 2018 13:07
Репутация: 0
Местоположение: Панагюрище
Автомобил: 1,6 vvt

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от ангелчо » 03 яну 2019 22:56

Здравейте ,автомобилът ми корола версо 1.6 гори масло около 1л на 1000км ,моят призив е да ми помогнете да си обясня как така при такъв разход на масло няма никакъв синкав дим и изобщо някакъв пушек от ауспуха wacko.gif

NextPD
Мнения: 8
Регистриран: 03 сеп 2013 11:23
Репутация: 12
Местоположение: Пловдив

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от NextPD » 04 яну 2019 15:39

ангелчо написа:
03 яну 2019 22:56
Здравейте ,автомобилът ми корола версо 1.6 гори масло около 1л на 1000км ,моят призив е да ми помогнете да си обясня как така при такъв разход на масло няма никакъв синкав дим и изобщо някакъв пушек от ауспуха wacko.gif
Здравей, колега! При обороти до ок.3500-4000 и при мен не се виждаше, но като ги надхвърля - се виждаше добре. wacko.gif Обясниха ми, че при по-ниските обороти катализаторът успява да се справи с маслото (дали го доизгаря или го отлага в себе си е друг въпрос), но при високите му идва твърде много за кратко време и се вижда. Ти сигурен ли си , че го гори , а не се губи отнякъде ? Има доста местенца, откъдето да се случи. :) Как е ауспуха от вътрешната страна на проба с пръсти ? Ако е черен и мазен и не се изтрива от пръстите, значи си гори масълцето - убедих се и аз , когато го прочетох са първи път... tooth.gif

ангелчо
Мнения: 15
Регистриран: 25 фев 2018 13:07
Репутация: 0
Местоположение: Панагюрище
Автомобил: 1,6 vvt

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от ангелчо » 05 яну 2019 14:33

Колега благодаря за отговора явно катализатора си върши работата

gena_bs
Мнения: 185
Регистриран: 20 яну 2010 19:43
Репутация: 5
Местоположение: Бургас

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от gena_bs » 05 яну 2019 18:32

Само не се знае докога!
Маслото му скъсява живота много бързо. И като се има предвид, че дори без него керамиката в съвременните катализатори буквално се изсипва в изпускателния колектор. Оттам - в цилиндрите и скъпият основен ремонт ти е в кърпа вързан.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта