Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Заключено
potrebitel333
Мнения: 1
Регистриран на: 28 Авг 2019 15:23
Местоположение: наоколо

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от potrebitel333 » 28 Авг 2019 15:45

Здрасти, при 1.8 129 vvti пишат, че има заводски дефекти със сегменти и бутала, водещ до....името на настоящата тема.
Също така се казва, че са отстранени от средата на 2005-а година(тоест за произведените след тази дата автомобили). Това означава ли, че ако се вземе кола с този двигател, която е с реална година на производство след 2005(да кажем 2006, 2007)проблемът с горенето на масло заради фабричен дефект ще бъде елиминиран и ще остане риск от такъв, но в резултат на недобра експлоатация или многото килиметри и естественото стареене на материала(а не на фабричен дефект)?

Аватар
Xeku
Мнения: 1396
Регистриран на: 27 Сеп 2004 15:33
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от Xeku » 29 Авг 2019 13:28

Правилно си разбрал. Драмата е до към 2004-2005. След това вече от завода се слагат от буталата с новия дизайн (същите с които са решили дефекта при по-старите генерации) и проблеми вече няма.

Аватар
kickata
Мнения: 346
Регистриран на: 11 Юни 2009 10:50
Местоположение: София

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от kickata » 29 Авг 2019 15:45

Имахме преди време 8-9 служебни Верса с този двигател, призведени в периода 2007-2008 и нямаха никакъв проблем с горенето на масло, въпреки душманското каране...
Toyota Corolla E12 1.4 VVT-i 2006
Suzuki Samurai SJ413 1.3i 2000

ujeeni
Мнения: 30
Регистриран на: 03 Ное 2016 19:00
Местоположение: софия

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от ujeeni » 19 Ное 2019 16:03

Здравейте, освен заводски дефект аз мога да споделя малко горчив опис със следзаводски.
Та, закупих моята корола преди вече 3г. и след около 1000км се оказа че харчи масло и пуши като за световно (около 1л/1000км). Оказа се че предишния собственик е набил добавка, за да се оттърве от нея. Реших че не е много колегиално да постъпя по същия начин и да я продам и затова да направя ремонт като поразпитах тук-там и в крайна сметка след много хвалене и обещания я закарах при Дидо от Дикси 7, Модерно преградие. Той смени един куп неща (сегменти, биелни, лагери, гумички, комплект верига, масло, антифриз, гарнитури, чистене на клапани и двигател, шлайфане на глава и каквото още се сетите). По неговите думи трябваше след ремонта да харчи не повече от 1л на смяна, обаче след първата смяна се окоаза около 1,5л. Реших да пробвам с друг вид масло (макар че той не каза с каква марка да карам, само висконзитета да е 10х40) и в крайна сметка след 3 смени и 3 вида масла резултата беше трагичен (1,8 - 2.0л/8000-8500км).
Сега съм вече на повече от 50хил. след ремонта и нещата рязко се влошиха - 2,5л/7500км!!!
Обръщам внимание че съм спазил изрично всички препоръки на майстора, не съм я зорил никога колата, сменям масло и флитри редовно, даже преди 10 000км (обикновенно между 8-9хл.).

Ако някой има подобен случай или решение, моля да сподели! Не очаквам че разхода може да изчезне, но ако има начин да го намаля до около 1-1,2л/9000км ще съм повече от щастлив. Естествено тук не говорим за повторно отваряне и такъв сериозен ремонт, защото за мен е абсурдно за кола на тази възраст да изсипя още 1 камион пари.

Аватар
Sk8er
Мнения: 27
Регистриран на: 18 Фев 2019 10:55
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.6 CVT

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от Sk8er » 19 Ное 2019 16:52

Здравей,
няма да е лошо да напишеш с какъв мотор е королата ти ( бензин, дизел или...латекс ), на какъв пробег е и с какви масла, с какъв вискозитет ти е дала този разход на масло...
Аз ще споделя, че старата ми кола - Субару Легаси 2,5 АТ бензин, сипваха с години MOTUL 8100 X-MAX 0W40, докато изведнъж, 1000км. след смяна на масла и филтри се оказа, че трябва да долея около 500гр. масло...
Подпалих телефона на майстора ми и на още трима специалисти, от които не получих никакво логично обяснение за този внезапен разход на масло.
Отговорите им бяха...разнородни и изключнащи се един друг.
Мой приятел ме посъветва да промия и да сменя маслото и филтрите на мотора спешно и да налея ENEOS PREMIUM HYPER 5W40. Добре, че го послушах и до сега в двигателя на възрастната ми кола се налива само такова масло.
Както внезапно изгори 500гр. масло за 1000км., така рязко спря да пипа маслото от кокто карам с този ЕНЕОС.
В България се продават много ментета масла и в последствие стана ясно, че доста хора са гризнали дървото с Мотул през далечната 2014г.
Така, че пробвай да смениш маслото, с някакво друго и с по-висок вискозитетен индекс.
Последно промяна от Sk8er на 19 Ное 2019 17:54, променено общо 1 път.
Toyota Corolla 1.6P CVT ANNIVERSARY

ujeeni
Мнения: 30
Регистриран на: 03 Ное 2016 19:00
Местоположение: софия

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от ujeeni » 19 Ное 2019 17:12

Да, пропуснах.
Мотора е vvti 1.6, 110кс., бензин с газова Lovato. Kолата e 2002, японска сглобка, вкарана от Италия.
Пробега е 223 000км, но едва ли са реални.
Маслото след ремонта не помня каква марка беше, но след това сложих Castrol 10x40, Vitol 10x40, Motul 5x40, Toyota 5x30 и в момента Motul 5x40.
Разхода беше 1,5л при първата смяна, след това се увеличи до 1,8-2,0 при Castrol и Vitol, при Toyota - 2,0 за под 8000км пробег и сега за 7000км с Motul - 2.5л.

Аватар
Sk8er
Мнения: 27
Регистриран на: 18 Фев 2019 10:55
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.6 CVT

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от Sk8er » 19 Ное 2019 17:42

Явно синтетичните масла вече не стават за твоята кола...
Съветче - пробвай с това масло - LIQUI MOLY SUPER LEICHTLAUF 10W40.
Потърси го и го вземи от някой надежден и сигурен вносител, или ако имаш възможност го вземи направо от Германия.
Задължително преди смяната на маслото промивка на мотора с Рrо Тес Еngіnе Fluѕh
( изпробвано е и работи страхотно, ако стриктно спазиш указанията на опаковката разбира се ). :thumbsup:
Toyota Corolla 1.6P CVT ANNIVERSARY

add_bg
Мнения: 6
Регистриран на: 14 Яну 2017 17:38
Местоположение: Бургас

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от add_bg » 03 Дек 2019 12:19

Здравйте, четох доста за този заводки дефект на бензиновите vvti във форума и се оплетох.
Моята тойота е 1.8 129 к.с.2005г и предполагам е засегната , също гори масло.
Може ли някой компетентен да напише какво точно е нужно да се ремонтира,смени за да се отстрани този заводски дефект,освен стандартните ремонти като смяна на сегмети гумички и т.н..
Благодаря

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от slowtraveler » 03 Дек 2019 15:02

Колега, май те е домързяло да прочетеш писаното в темата... Там всичко е предъвквано и прежИвяно bash.gif
А относно
add_bg написа: 03 Дек 2019 12:19 за да се отстрани този заводски дефект
Защо мислиш, че причината за горене на масло при теб на 15 годишен автомобил е 'заводски дефект', който се проявява още в първите километри на колата, и прави невъзможна нормалната експлоатация на автомобила до отстраняване на 'заводския' дефект (едва ли автомобилът би доживял тези години ако се е налагало доливане на 2л масло на всеки 1000км).....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

add_bg
Мнения: 6
Регистриран на: 14 Яну 2017 17:38
Местоположение: Бургас

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от add_bg » 03 Дек 2019 15:49

[/quote]
не,поне за сега не мисля че колата е за ремонт ,
гори ми малко повече от литър на смяна, и си мисля че рано или късно ще дойде време за ремонт и за това искам да знам какво трябва да се оправи докато е отворен двигателя,за да не се отваря повторно.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от slowtraveler » 03 Дек 2019 16:00

С такъв разход явно въобще не е за тази тема, а отчиташ нормална амортизация на автомобила..
Навярно все пак не си си направил труда да прочетеш тази тема - описано е какъв е ефекта, какво е причинявало и какво се е сменяло за 'заводския проблем' - в България сегменти, бутала (с нов модел с повече маслено-охладителни отвори), щека за масло. В чужбина - шорт-блок - т.е. целият двигател без глава и навесно оборудване.
Също така в темата е описано, че някои колеги са 'побългарявали' (в смисъл - ефективно решение, повтарящо заводското, но изпълнено в неоторизиран за тази дейност сервиз) старите бутала чрез просто разпробиване на местата, на които са се появили отвори в 'новите' бутала, за да се осигури нужното смазване и охлаждане на сегментите..
Но в случая ти имаш нормално износване на двигател - щом го отваряш - измерваш и подменяш нормално амортизираните детайли... А кои са те - ами като отвориш двигателя и ги измериш - ще разбереш... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Angel Spasov
Мнения: 16
Регистриран на: 19 Яну 2017 20:04
Местоположение: Tutrakan

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от Angel Spasov » 19 Дек 2019 09:05

Моята Корола е 1.4 ввти от 2003 година и на 260000км ми пипа малко когато наближи смяната. С 5в30 я карам и за 15000 км не доливам повече от половин литър. Вземам 4 литра масло от един майстор от някакви варели дето му доставят и това ми стига и за доливане

morfei1
Мнения: 4
Регистриран на: 19 Апр 2021 13:51
Местоположение: Свиленград

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от morfei1 » 19 Апр 2021 14:25

Темата е стара, но и аз минах по този път 01.2021 (извън гаранционно). Колата е Corolla Verso 2002, 1.6 3ZZ-FE. Имам я от есента на 2014, и беше с пробег по спомен около 170000км. 5-6години не ми създаваше никакив ядове, докато зимата на 2019/2020 мотора стана по шумен, започна да работи неравномерно и пали по-трудно, а зимата на 2020/2021 започна да тропа и да пали още по трудно. Започна да гори масло около 1л./1000км. Набиваше грешка, че 4-ти цилиндър не работи добре, а също така и грешка за бедна смес.

След отварянето на мотора, първоначалната диагнозата беше - натегнати клапани (тъй като има и газов инжекцион с който я купих). Втората диагноза беше загуба на компресия (около 7) на 4-ти цилиндър. Ето така изглеждаше буталото (а и състоянието на мотора като цяло) на 4-ти цилиндър по целият диаметър буталото. Майстора не беше виждал толкова натрушени сегменти в практиката си. Въпреки всичко, количката навъртя около 1200км с тропащ мотор и не се предаде на пътя, а си ме прибра на ход.
1.jpg
1.jpg (222.54 KiB) Преглеждано 4928 пъти
Останалите 3 цилиндъра бяха с компресия в нормите, сегментите бяха здрави но в не добро състояние. Като цяло имаше доста нагар по буталата, главата и мотора като цяло. За щастие, буталата и блока здрави, а така също и главата. Та се разминах с:

-4бр к-т сегменти,
-2бр. нови клапани на 4-ти цилиндър
-к-т гарнитури за мотора
-Профилактично сменихме Ангренажната верига к-т
-Почистихме дросела + стъпковото моторче (имаше доста нагар по тях и педала на газта и празния ход не бяха наред)
-Сменихме и двето ламбда сонди с DENSO (понеже ми даваше грешки за бедна смес)

След близо 4000км. мотора работи добре, меко и равномерно. Пали много лесно на на четвърт оборот, маслото е бистро и не се губи. Направих една смяна на масло на 2000км, следващата ще е след още 3000км. По препоръка на майстора, за да направим промивка на мотора от нагарите до колкото е възможно, понеже не всичко може да се измие на 100%. Съветва ме след около 60000км да прегледаме клапаните отново тъй като съм с ГИ.

Разхода на газ със скорост 110км. каране по магистрала е 8.8л. , нещо което до преди това беше невъзможно въртял съм се около разход 10-10.5л. откакто я имам.

Предполагам, че колата съм си я купил с проблема, но е бил в някакъв начален стадии и тъй като това ми е първият сбълсък с японски автомобил, въобще съм си нямал идея какво точно да гледам и внимавам.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от slowtraveler » 19 Апр 2021 18:08

Съмнява ме на 20г/над 200х.км буталата да са били ОК... Колко им бе луфта?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

morfei1
Мнения: 4
Регистриран на: 19 Апр 2021 13:51
Местоположение: Свиленград

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от morfei1 » 19 Апр 2021 19:44

Цифри не знам. Майстора имаше притеснения в началото защото целите бяха в нагари и налепи. Изчисти, замери, замери и блока и каза, че са здрави и няма нужда от подмяна със стандартни или първи ремонт блока също е в норми.

Биелните лагери светеха, без видимо износване, но профилактично сменихме и тях за всеки случай. За смяна на основни, процедурата по смяната им била сложна и по-негова преценка няма нужда да влизаме в допълнителен филм.

Далеч съм от мисълта, че по двигателя няма износване за тези години и километри, едва ли е като нов, но щом е преценил, че са в рамките на нормалното аз му се доверих.

По една или друга причина съм в бранша макар и да не съм майстор, та сме правили доста двигатели и си имаме доверие в това отношение.

За сега, това което получих за парите които ми костваше ме устройва, ако успее да изкара 100000км. берекет... с моите темпове на каране това са 10+ години, тойотата ще гони 30-така когато ги направи, а до тогава я камилата я камеларя.

Заключено

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 54 госта