Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Заключено
Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Мнение от LEXUS » 07 Юни 2006 19:36

slowtraveler написа: И друго - вози неприятно твърдо. Дори по-твърдо от старата ми Астра G.
I tova li go otdavash na Turskata sglobka?! laugh.gif tongue.gif
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
sluchaen_fen
Мнения: 510
Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от sluchaen_fen » 07 Юни 2006 19:50

slowtraveler написа:Използвах случая да огледам колата и от долу....
Не знам какъв им е персонала в завода, ама повечето детайли бяха мацнати (не боядисани, а точно мацнати ивици с баданарката) с различни цветове. Аз останах с впечатлението че на мучото в Турция са му казали - туй с жълтото петно го слагаш на това място, а туй зеленото - на друго...
Най-вероятно Королата не е достатъчно добре разконсервирана и затова отдолу има различни белези.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Мнение от slowtraveler » 07 Юни 2006 20:02

ХЕ-ХЕ - за возенето твърдо проблема не е в сглобката, но нали знаеш, че настройките на автомобилите се правят в зависимост от района на каране. Например за Русия Опел със сигурност ги правят с по-твърдо окачване и леко увеличен просвет. За Тойота не знам.....
А за боята - не е въпроса в разконсервирането - боята си беше алкидна и с нея беше маркирано предимно по метални части - пружини, носачи и т.н..
Не може да се смъкне как да е, пък и не се вижда отвън.
Последно промяна от slowtraveler на 07 Юни 2006 20:09, променено общо 1 път.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

El Camino

Мнение от El Camino » 07 Юни 2006 20:05

Тук половината форум се мъчат да си направят колите да возят твърдо, останалите се оплакват, че са не са им достатъчно меки biggrin.gif

Аватар
sluchaen_fen
Мнения: 510
Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от sluchaen_fen » 07 Юни 2006 20:05

Съвсем нормално е да има цветна маркировка върху пружините, но върху носачите не съм обърнал внимание дали има цветна маркировка. Подкалниците на Корола Е12 японска сглобка са от някаква синтетична материя, наподобяваща велтър.

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 07 Юни 2006 20:18

slowtraveler написа:
Не знам какъв им е персонала в завода, ама повечето детайли бяха мацнати (не боядисани, а точно мацнати ивици с баданарката) с различни цветове. Аз останах с впечатлението че на мучото в Турция са му казали - туй с жълтото петно го слагаш на това място, а туй зеленото - на друго...
повярвай ми, всички Тoйоти са мацнати по този начин независимо къде са сглобявани. в някои случаи боята е за да се разграничава дали часта е лява или дясна, дори чисто новите части кат си ги купуваш идват със същата маркираща боя. в други случаи тази боя според мен е от качествен контрол, мацат боята по части които са прoверили че вече са инсталирани на местата си.
->

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Мнение от LEXUS » 07 Юни 2006 20:20

Neka da si dam i az moeto mnenie po vaprosa s Turskite Corolli biggrin.gif Interesno mi stana zashtoto i v dir.bg -toyota se zavihri toia spor,ta mnenieto sam go pisal v otgovor na edin kolega ottam,ta da ne vi uchudi,che sam dosta podrobno opisal niakoi raboti,s koito vie ste naiasno. biggrin.gif

Kolega,ti niakakvo prouchvane li napravi,ta razbra,che Turskite Corolli ne sa kachestveni,a Angliiskite Avensisi sa kachestveni,za koeto spored teb spor niama.1.)Toyota e vavela sistemata si za kachestvo vav vsichki svoi zavodi,naricha se T.P.S./Toyota Production System/,koiato e opredelena ot specialistite v bransha,kakto i ikonomisti kato nai-efektivnata sistema za proizvodstvo na avtomobili,sazdavana niakoga--S nai-malko defekti po kolite,s nai-visoka produktivnost,s dostavka na chastite tochno navreme/Just in time/ i oshte mnogo tipichno Iaponski sistemi za podobrenie/Kanban,Kaizen/ i t.n..To ima ciala kniga "Patiat na Toyota",kadeto tezi raboti sa obiasneni mnogo dobre.Toyota ima zavodi i v USA,tam rabotnici sa Amerikanci.-Според теб с какво са по-добри те от Турците?!I tyribvashe li kogato Toyota e iznesla chast ot proizvodstvoto si v USA,klientite Amerikanci da kajat "AAA,ne,tova ne e Japan sglobka,nie ne kupuvame?"
2.)Modelat Corolla se sglobiava v England/Hatchback/,v Turkey/Sedan,Combi i Corolla Verso/,kakto i v Japan.Kakto razbrah pri dostavkata vapros na svobodni moshtnosti e dali shte se padne Hatchback ot England ili ot Japan.
3.) Niama specialisti v bransha,koito da tvardiat ,che Turskite Corolli davat poveche defekti ot Angliiskite primerno,niama i takova stanovishte i na agenciite,zanimavashti se sas sondaj otnosno kachestvoto na avtomobilite.
4.)Toyota e vavela T.P.S vav VSICHKI svoi zavodi,kato Turskia e s nai-novo i moderno oborudvane ot Evropeiskite zavodi na Toyota.
5.)Toyota ne bi zalojila avtoriteta na nai-prodavania si model Corolla/nai-prodavan i v sveta/ s nekachestvena sglobka,turcite se obuchavat naravno s Anglichani,Francuzi i t.n.A i Turskite Corolli zahranvat celia Evro-pazar,vkl.Germania,Anglia,Avstria it.n. ,vse silni i vajni pazari za Toyota!Niama takav lud Iaponec,koito da prodava v Germany losho sglobeni nekachestveni Corolli i da si srine gardenoto nad 30 godini renome.
6.) Kakvo da kajem za Frenskite Yaris/ne Yaris Verso/,triabva li da gi obvinim,che se troshat kato Peugeot ili Renault,zashtoto gi sglobiavat Francuzi,koito opredeleno ne se slaviat sas zdravi koli.NO kakvo izliza--Che Yaris vsiaka godina e na parvo i vtoro miasto v statistikata na TUV po nai-malko defekti.Sashtoto e i s Corolla,v statistikata na TUV tia e na parvite mesta ,kadeto e bila vinagi,
7.)ADAC sashto ne otbelaizva spad v kachestvoto na Evropeiskite Corolli
8.)V statiata za avtomobili vtora raka,Auto-bild sashto prizna za poreden pat,che Corolla E12/nai-novata/prodaljava da e ETALON ZA KACHESTVO v klasa si,a i izvan nego,bez nikakvi seriini defekti i problemi--sas nepoklatimo zdrava hodova chast,bez nikakvi problemi v elektronikata i s poznatata Iaponska mehanichna zdravina,saschetana veche s nai-kachestvenia interior v klasa si!
Zaglavieto na staiata e "Varvi kato chasovnik" ,komentara e izlishen!

biggrin.gif :thumbsup:
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Мнение от slowtraveler » 07 Юни 2006 20:43

Малиии - наистина голям спор се заформи. biggrin.gif
Не съм искал да конфронтирам форума worthy.gif
За боята - възможно е да е така при японците. До сега не съм забелязвал в колите които съм карал (може да са го правили по дискретно) - карал съм интензивно и обслужвал до момента Шкода Фаворит, Фабия, Астра F, Астра G, Зафира.
За системата за качество - има я, ама явно Тойота разчитат на ниска цена а не на голямо качество. Тъкмо вчера сравнявахме Мазда(Японска) на 120000км и Авенсис (UK) на 44000км.......
Ами разлика от небето до земята в неизгодната за мен посока...mad.gif mad.gif
Или може-би все такива коли карам?
Факти от личен горчив опит за Тойота (за мое голямо учудване и съжаление):
1.Виж темата - другата седмица съм на смяна на бутала и сегменти на 44000км.
2. Королата Версо от сега проскръцва на всяка дупка (на 200км), или пък е от твърдото окачване wink.gif

Абе май изместихме темата за маслото... mellow.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
max-2
Мнения: 1777
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Мнение от max-2 » 07 Юни 2006 23:25

Белезите с боя по пружините обозна4ават тяхната твърдост wink.gif

Tino
Мнения: 46
Регистриран на: 21 Ное 2005 15:24
Местоположение: Варна - Пловдив - София

Мнение от Tino » 08 Юни 2006 15:10

Съжелявам ако се повтаря мннието ми с на някой друг , малко ме домързя да прочета на всеки мнението ;)
Та според мен нещата наистина не трябва да се довеждат за политика на фирмата Тойота , а на вносителя и диларите на Тойота ;) Наслушал съм се от достоверени източници за какви ли не изцепки от страна на вносителни на коли тука в България , че наистина и аз бих си купил кола от Европа ( примери : сигурен ли е всеки един от вас , че като си е купил колата на 000 километра показващи на таблото в действителност е така ;) ) Проблема със сегментите е направо безумен за мене и не знам как щяха да стоят нещата ако беше отведен до самата фирма Тойота , т.е. им е съобщено , че колата на такива и такива километри дава дефект и т.н. защото това си е дефект !!! Нашата Корола е японска зглобка и наистина е една от малкото Короли които съм виждал в България , возил съм се в турска и разликата е голяма !!! До сега с колата сме нямали и грам проблем , сменени са тампони на задната щанга , сега ще се сменят и предните , а и едни дискове са сменени !!! нищо друго , двигателя вече е на 190 000 км и дори не ми се и мисли да го гори !!! верно , че не се кара със полу или пълна синтетика , но се съмнявам да го и лапа ако се сложи пак пълна синтетика !!! Карам Королката с 15/40 минерално и вече 6000 км и си стои светъл цвета , а не е почернял дори !!!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Мнение от slowtraveler » 08 Юни 2006 17:24

Проблема със сегментите е известен на Тойота и затова Тойота гаранционно ремонтира проблемните коли, дори и да не са вече в официалната гаранция.
Обаче за сглобката...... unsure.gif
Относно маркирането с боя на пружини и части - Днес погледнах една Корола, която не беше Турска сглобка - (пишеше Made in EU). Нямаше никакви маркировки от долу....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Мнение от LEXUS » 08 Юни 2006 23:50

slowtraveler написа: Обаче за сглобката...... unsure.gif
Относно маркирането с боя на пружини и части - Днес погледнах една Корола, която не беше Турска сглобка - (пишеше Made in EU). Нямаше никакви маркировки от долу....
Abe,markirovkite da sa ti problema,be kolega! laugh.gif :thumbsup:
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Мнение от slowtraveler » 09 Юни 2006 16:18

Не ми е проблема маркировката - по-добре да я има, отколкото някой левак да сложи грешен детайл biggrin.gif
Обаче ме учудва, че в някои заводи по такъв старомоден начин маркират детайлите.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Мнение от slowtraveler » 14 Юни 2006 22:24

Епопеята с гаранционния ремонт на Авенсис 1.6 VVT-I приключи и реших да публикувам тук наблюденията си, пък дано помогнат на друг изпаднал в същата ситуация.
ТМ Ауто подмениха гаранционно бутала, сегменти и щека за маслото...
Справиха се за 2 дена и поне засега няма забележки към работата на двигателя (навъртяни 600км без никаква загуба на масло).
Може-би са измили и блока, тъй като след тези километри маслото остана кристално чисто.
Толкова чисто масло до момента не съм виждал, което направо ме учуди - след 600 навъртяни километри трябва да гледаш на слънцето щеката за да разбереш по отражението докъде е била намокрена. Няма абсолютно никакви сажди и е много светло жълто - точно като цвета на щеката...

Разликата в обслужването в сравнение с предходните посещения в този сервиз е огромна и то в лошата посока mad.gif
Основни забележки:
1. Нямаш контакт с един човек, а винаги те посреща незапознат със случая приемчик, който не знае за какво става въпрос, тъй като 'запознатия със случая колега го няма'.
2. Странни игри на дребно:
...а) във фактурата за обслужване на автомобила, която платих пише 5л масло ??? не вярвам дори със увеличеното ниво да събира толкова масло...
...б) сменили са самоволно семеринга на колянов вал и гарнитура на дифтунга, без дори да ме уведомят за това свое решение (поне докато не фактурираха тези неща), въпреки че точно за такива случаи им бях оставил телефон за връзка.
Технически решението може и да е било правилно, но в никакъв случай не е коректно да правиш нещо за чужда сметка без да уведомяваш клиента
3. Предаването на колата представляваше - след плащане на факурата : 'ето ви ключовете, потърсете си колата на паркинга'.
4. Целият двигателен отсек и радиатори бяха оляти най вероятно с охладителна течност, и никой не си е направил труда да си почисти 'майсторлъка'.
5. Почти отказаха да пишат нещо в сервизната книжка (нямали такава практика?!?!) Чак след изричното ми изискване вписаха част от ремонта (дословно: сменени бутала и сегменти).
6. Не дадоха никаква информация/препоръки за начин на разработване и колко масло трябва да се налива при смяна на маслото след корекциите на нивото...

Ха дано да е последното посещение в сервиза :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 14 Юни 2006 23:25

slowtraveler написа: 2. Странни игри на дребно:
...а) във фактурата за обслужване на автомобила, която платих пише 5л масло ??? не вярвам дори със увеличеното ниво да събира толкова масло...
...б) сменили са самоволно семеринга на колянов вал и гарнитура на дифтунга, без дори да ме уведомят за това свое решение (поне докато не фактурираха тези неща), въпреки че точно за такива случаи им бях оставил телефон за връзка.
Технически решението може и да е било правилно, но в никакъв случай не е коректно да правиш нещо за чужда сметка без да уведомяваш клиента
pisali sa 5 litra shtoto sas sigurnost e vzela poveche ot 4. obache vaprosa mi e ot kav zor ti si plashtal za maslo i semering? tova triabva garanciata da si go plati. vkarvash kola v serviza det ima nujda samo ot garancionna rabota, ne bi triabvalo da platish i stotinka do kolkoto ne si se saglasil za dopalnitelna rabota!!! az ne bih im platil nishto, i nai loshoto za tiah e che ne biha mogli i da me nakarat. ti ot kav zor si plashtal predstava si niamam wacko.gif
->

Заключено

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 57 госта