Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Заключено
Двигателист
Мнения: 423
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 19 пъти

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от Двигателист » 23 Фев 2019 22:26

jappoint написа: 22 Фев 2019 07:07 И това го има в зара да е прегяван, а алуминия не е като чугуна. На нен това ми е основното питане, има ли колеги стигнали до ремонт на 1az-fe заради разход на масло и какво е състоянието на алуминиевия блок,как се държи никасила?
Разглобяваш и мериш. Няма никасил. Има суха чугунена втулка. Вероятно с нови бутални пръстени или бутала с пръстени проблема ще се реши, ако цилиндъра е ок. Ако искаш започни с уплътнители на стеблата на клапаните ("гумички"), но не ми се вярва само те да са.

Svetozar_Ts
Мнения: 2
Регистриран на: 21 Фев 2019 14:04
Местоположение: София
Автомобил: Yaris NG '11 1.33L

Toyota Yaris

Мнение от Svetozar_Ts » 28 Фев 2019 17:56

Здравейте,

Щастлив собственик на Toyota Yaris III 1.33 dual VVT-i, автоматична трансмисия. Година на производство - 2011, 90 000 км.

Преди около година започна да харчи маслото значително по-бързо отпреди - 2л. на 8 хил. км преди смяна и едва 3-4 месеца след смяна, като дори започна да присветва лампата за маслото при потегляне.

Едновременно с това рязко се покачи разходът - става въпрос за 15 на градско и 8-9 на шосе при 8-9 на градско и 6-7 на извънградско преди това.

Струва ми се, също така, че е позагубила и мощност, но може и да си въобразявам.

От официалния на Тойота ми казаха, че трябвало да ми сменят маслото, да я покарам 10-15 хил. км и тогава щели да могат да заключат дали гори има някакъв проблем или това е нормално.

Заведох я при Дунев в Студентски, там сложиха по-гъсно масло, но проблемът продължи. Правиха ѝ диагностика (т.е. закачиха я на компютър) - не дава грешки. Нямало видим теч.
Накрая казаха, че на този етап нямало какво повече да направят, и препоръчаха при следваща смяна да се сложи някаква добавка, която да обере луфтове ако има по цилиндри/сегменти на масло да се сложи добавка и да я следи. Мен обаче повишеният разход ме тревожи сериозно и ми се ще да разбера какво точно става, преди да реша дали да я продавам или да си я карам и просто да следя и доливам.

Казвали са ми, че има различни начини да се разбере, дали става въпрос за най-лошото - износване на сегменти.

Въпросът ми е: Моля за препоръчате сервиз, който би се занимал с такава по-задълбочена диагностика, ако изобщо е възможна. Аз самият не съм разбирач, но съм чувал, че можело да се мери състав на изгорелите газове и т.н.

Моля за съвет и благодаря за вниманието, който е стигнал с четенето дотук!

Светозар.

Svetozar_Ts
Мнения: 2
Регистриран на: 21 Фев 2019 14:04
Местоположение: София
Автомобил: Yaris NG '11 1.33L

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от Svetozar_Ts » 05 Мар 2019 16:37

slowtraveler написа: 21 Фев 2019 22:17 Съветът ми е да направите точна диагностика.
Здравейте,

може ли да препоръчате сервиз, където мога да разчитам, че ще направят точна диагностика?

И аз имам такъв проблем с маслото, но не знам колко е сериозен.

Благодаря предварително!

Поздрав

Hristiyan88
Мнения: 6
Регистриран на: 03 Мар 2019 10:15
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis 2003, 1.8 vvti

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от Hristiyan88 » 26 Апр 2019 16:22

Здравейте, колеги! Имам отскоро Тойота Авенсис т25, 2003 г., 1.8 VVTI, 1zz-fe 129 кс. и видях, че гори масло, някъде в порядъка на 1л на 2-2.5 хкм . Знаех за проблема с харча, но имах надежда, че е мината по гаранция, тъй като е взета като нова от Тойота България. Уви не е било така.... моля да ми препоръчате читав сервиз или майстор, който да ми направи ремонта в град София или наблизо. Моля да ме ориентирате колко може да струва.....

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от ufer » 07 Май 2019 10:28

За мен това не е ненормален харч: 200-250 мл/1000 км. Не бих пипал нищо. Виж, ако почне да харчи 1 л /1000 км, тогава вече трябва ремонт, най-малко едни нови гумички на клапаните... Профилактично бих си замерил и компресията. :thumbsup:

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от slowtraveler » 07 Май 2019 13:29

Отново - за 'каква гаранция' говорите за 15 годишен автомобил? Та при нормална експлоатация без ремонт при такъв период всеки автомобил може да започне да харчи масло - износват се частите...
Това, че е 'доживял' такава възраст говори, че или му е бил направен гаранционен ремонт, или, че не е проявил дефекта...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

NextPD
Мнения: 11
Регистриран на: 03 Сеп 2013 11:23
Местоположение: Пловдив

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от NextPD » 07 Май 2019 16:59

ufer написа: 07 Май 2019 10:28 За мен това не е ненормален харч: 200-250 мл/1000 км. Не бих пипал нищо. Виж, ако почне да харчи 1 л /1000 км, тогава вече трябва ремонт, най-малко едни нови гумички на клапаните... Профилактично бих си замерил и компресията. :thumbsup:
Колега, ако позволиш да те коригирам - колегата Hristiyan88 е написал, че "гори масло, някъде в порядъка на 1л на 2-2.5 хкм" Което означава: 400 - 500 мл/1000 км , а не 200-250 мл/1000 км - както си го сметнал на първо четене.
За протокола - моят 1zz-fe беше стигнал трайно до 1,0 - 1,2 / 1000 км , а след ремонта не е пипнал и колкото "едно малко" (50мл). tooth.gif
Време му е на Hristiyan88 да си намери добър майстор и да решава проблема - преди да е останал картера някой ден "на сухо", понеже е пропуснал след дълъг път по магистрала или по балкани да си провери/долее маслото...

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от ufer » 08 Май 2019 09:11

Благодаря за корекцията! Явно през първия работен ден аритметиката ми е куцала! Извинявам се на колегата за заблудата, хубаво е, когато някой бди над нас! :thumbsup: И аз карах веднъж до разход на масло 1 л/1000 км. Стигне ли се дотам, няма друг начин освен ремонт. Ако пък на колегата не му се дават 1-2 бона, по-добре да ги събира за електричка, че както е тръгнало със забраните из големите градове на Европа, скоро и нашите ще "родят" нещо в този дух... (Пепел ми на езика!) no.gif

Hristiyan88
Мнения: 6
Регистриран на: 03 Мар 2019 10:15
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis 2003, 1.8 vvti

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от Hristiyan88 » 08 Май 2019 13:04

NextPD написа: 07 Май 2019 16:59
ufer написа: 07 Май 2019 10:28 За мен това не е ненормален харч: 200-250 мл/1000 км. Не бих пипал нищо. Виж, ако почне да харчи 1 л /1000 км, тогава вече трябва ремонт, най-малко едни нови гумички на клапаните... Профилактично бих си замерил и компресията. :thumbsup:
Колега, ако позволиш да те коригирам - колегата Hristiyan88 е написал, че "гори масло, някъде в порядъка на 1л на 2-2.5 хкм" Което означава: 400 - 500 мл/1000 км , а не 200-250 мл/1000 км - както си го сметнал на първо четене.
За протокола - моят 1zz-fe беше стигнал трайно до 1,0 - 1,2 / 1000 км , а след ремонта не е пипнал и колкото "едно малко" (50мл). tooth.gif
Време му е на Hristiyan88 да си намери добър майстор и да решава проблема - преди да е останал картера някой ден "на сухо", понеже е пропуснал след дълъг път по магистрала или по балкани да си провери/долее маслото...
Благодаря за мнението! Наистина мисля, че е време за ремонт - за да ми е мирна главата 😀.
Моля, да препоръчате къде да направя този ремонт - човек или сервиз. Из форума чета доста за колега с ник Механника... имате ли впечатления? Става въпрос за София и региона

ujeeni
Мнения: 30
Регистриран на: 03 Ное 2016 19:00
Местоположение: софия

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от ujeeni » 08 Май 2019 14:03

Здравей колега,

Аз мога да кажа че съм доволен от Механника, макар че ми е правил други неща по колата, не такъв тип ремонт, но от него знам че е правил такива ремонти, може би и сега прави, не знам.

Моята Корола 1.6, 2002, Е12 я правих в Модерно предградие в "Дикси 07" при Дидо, но честно казано не съм доволен.

Успех!

dimkaraganchev
Мнения: 601
Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
Местоположение: гр. Сопот
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 7 пъти

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от dimkaraganchev » 08 Май 2019 19:30

slowtraveler написа: 07 Май 2019 13:29 Отново - за 'каква гаранция' говорите за 15 годишен автомобил? Та при нормална експлоатация без ремонт при такъв период всеки автомобил може да започне да харчи масло - износват се частите...
Това, че е 'доживял' такава възраст говори, че или му е бил направен гаранционен ремонт, или, че не е проявил дефекта...
Само за протокола. Има коли на по 20 години, на които моторите въобще не са отваряни и не горят масло.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от slowtraveler » 08 Май 2019 20:01

dimkaraganchev написа: 08 Май 2019 19:30 Има коли на по 20 години, на които моторите въобще не са отваряни и не горят масло.
Да, ама на 300-400х.км това вече е много малко вероятно... И ако се появи такъв разход на масло то едва ли първият заподозрян е 'гаранционният' проблем преди 15-20г, а много по-вероятно е да е общото износване...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

jappoint
Мнения: 18
Регистриран на: 25 Юли 2018 12:02
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: Toyota carina e 3sfe

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от jappoint » 09 Май 2019 11:46

Общото износване е по-изразено след 2000г
Някак си ни плъзнаха по наклонената плоскост която ни превръща в консуматорско общество. Двигатели като 4age,3sfe,4aefe и други ,няма да има ,като ни се извиняват с еко норми.Всичко това е с цел по-голяма печалба, що ли си продадох carinata unsure.gif

krasi
Мнения: 3
Регистриран на: 03 Дек 2017 17:16
Местоположение: Елин Пелин
Автомобил: Toyota Corolla Verso 1.8 vvti

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от krasi » 09 Май 2019 22:36

NextPD,
Здравейте, колеги!
Здравей NextPD!
Би ли споделил,какви части на двигателя са сменили?
Благодаря предварително!

NextPD
Мнения: 11
Регистриран на: 03 Сеп 2013 11:23
Местоположение: Пловдив

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от NextPD » 10 Май 2019 18:17

krasi написа: 09 Май 2019 22:36 NextPD,
Здравейте, колеги!
Здравей NextPD!
Би ли споделил,какви части на двигателя са сменили?
Благодаря предварително!
Колега krasi, може да видиш какво съм споделил точно в тази тема - на 35-36 стр. има мои постове и коментари от колегите по тях. А, и няколко снимки - преди и след ремонта - съм качил.
Ако нещо съм пропуснал, ще проверя пак в работния лист и ще ти отговоря конкретно. След повече от 7 хил.км от ремонта, не е мръднало маслото по щеката - и работата на мотора е ОК ...

Заключено

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 72 госта