Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 16993
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 978
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от slowtraveler » 22 ное 2019 13:31

dimkaraganchev написа:
22 ное 2019 01:58
Смисъл има всеки ден, особено на бензиностанцията. А това, след колко км ще се изплати е последния въпрос, който би трябвало да те вълнува.
Какъв друг фактор освен след колко км ще се изплати би те накарал да сложиш газова?
Всеки знае негативите - заето място в багажника, повишен риск за ДВГ, понижена (леко) мощност, допълнителна система, която също повишава риска от някаква повреда и по нея и по останалите части, невъзможност да паркираш в някои паркинги, нуждата от допълнителни платени прегледи, повишен риск от пожар и т.н.... И нуждата авансово да платиш 1600-1800лв за самата газова уредба.
Плюсът (безспорен) - цената на километър след монтажа.
Т.е. водещото е цената и ценовият резултат, който пък пряко се определя от това колко километра въртиш. Ако въртиш малко километри - тези 800литра бензин биха ти стигнали за доста години зареждане и без да слагаш газова уредба и да ги 'закупуваш авансово'. Както и без да си докарваш 'негативите', идващи от газовата....

Отново - газовата за мен си голямо предимство при въртене на повечко километри. Ако въртиш 5х.км годишно, това сигурно ще ти дава 'печалба' около/под 300лв/годишно (колегите да ме поправят - не знам колко струват допълнително годишните прегледи на газови и т.н.). Обаче ще си платил едни 1600лв авансово. Т.е. би излязъл на нула, ако нямаш никакви плащания за 'донастройки', филтри и т.н. след около 5 години... Т.е. тези 5 години ще си на загуба, и чак след това ще започнеш да 'изплуваш' с някаква печалба (която би била около 300лв/годишно)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
ToyotaPassion
Мнения: 114
Регистриран: 18 апр 2011 20:57
Репутация: 13
Местоположение: София

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от ToyotaPassion » 22 ное 2019 14:46

slowtraveler написа:
22 ное 2019 13:31
Отново - газовата за мен си голямо предимство при въртене на повечко километри.
На мен близките ми точно това изтъкват: "какво чакаш, както правиш по ~25к на година, ти за нула време ще си избиеш разходите, а след 4-5 години - и автомобила :D " Та така признавам, че звучи примамливо, но някак си не мога да си го представя като един безболезнен процес във времето - да дам 2к (и 3 да е, нямам идея) за газова сега и после само да си карам 4-5 години... :D
Изображение Lexus RX 450h 2010 299hp

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 16993
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 978
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от slowtraveler » 22 ное 2019 14:54

Аз също на свой автомобил не бих сложил газова (включително в годините, когато правех по над 60х.км/год ), но напълно разбирам колегите, които го правят...
В някои случаи има икономически ефект. В други случаи - няма реален такъв, а ти остават само негативите от такъв избор..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

mirott
Мнения: 1500
Регистриран: 08 юни 2010 09:33
Репутация: 28
Местоположение: Вършец

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от mirott » 22 ное 2019 15:18

Въпрос на усещане и вкус... wink.gif
За 80К км и първоначална инвестиция 1350 лв-25 лв на около 10К км за филтри и диагностика, 50 лв за ГТП е на година. Разликата в пари ми е 6 лв спестени на всеки 100 км...та така.

Потребителски аватар
urb
Мнения: 258
Регистриран: 12 май 2016 15:03
Репутация: 50
Местоположение: София

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от urb » 22 ное 2019 15:30

Важен е монтажа и избора на подходяща газова уредба също. когато ми мине гаранцията - след 7 години може да сложа течна фаза. Но всичко зависи от това колко километра въртя. Сега джипа ми е втория автомобил и за 6 месеца съм му врътнал само 4500 км. Което ще прави на година към 10 000 максимум. Под 10 000 на година не си струва липсата на багажник и постоянното висене по газстанции. Иначе прегледа е на същата цена. Имаш на 5 години заверка на бутилката която аз съм рпавил два пъти но незнам кои друг е правил подобни неща. За филтрите - не са скъпи по 20 лева средно на 15 000 км. Аз за 60 000 км. имам един ремонт за 40 лева. Верно имам може би късмет, а уредбата беше извън гаранция когато купих колата. Иначе най-много да се сменя рейка (към 150-200 лв.) и платна на изпарител (към 60-70 лева макс). Платната издържат над 100 000 км. Допълнителните разходи са незначителни.
Проблем е ниското качество на горивата - трябва да се внимава със шано газстанции. Имал съм проблеми, но вече ги избягвам. Най - много да трябва да се почисти изпарителя и пак си в играта.
Трябва да се внимава много и при най малкото изтичане на газ да се спре веднага притока на газ от бутилката- елементарно е . Отделно е хубаво и бутилката да е с евро клапан (мисля вече е задължително). Тойотата ми е трета кола на газ, като имам софтер за Ловато-то ми, мога и да си оправям изпарителя, но имам кадърни газаджии и ходя при тях. Иначе сам съм си правил какво ли не.
Колегите са прави че при неизправен автомобил и некадърен монтаж може бързо да побелее косата на собственика от газовата. Трябва запалителната система, вакуумите и датчиците (ламбда сонда и температурен) да са изрядни. Ако не са си в постоянен филм.
ГТП ми е 30 лева с газовата. Реално разхода на Королата е 7 смесено бензин = 15,75 лв , газ - 8.5 смесено =6,97 лв . На 100 км се спестяват 8,78 лв. За 10 000 км - 878 лв. Досега 60 000 км - 5268. Слагам 268 лева за подръжка, но са много за 3.5 години - реално съм купил Королата за 5 000 лева 2016 лятото - сега вече съм на НУЛА.
KIA Sportage 1,6T 4WD DCT 2019
Toyota Corolla E12 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2002
Lada 4x4 URBAN 2019 - служебна

dimkaraganchev
Мнения: 322
Регистриран: 03 юни 2010 18:23
Репутация: 41
Местоположение: гр. Сопот

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от dimkaraganchev » 24 ное 2019 21:35

Разходите ми за газта на всяка от 3-те ми коли са по 9 лв на 15 000 км. Няма донастройки. Има още едни 50 лв на около 60-70 000 км и 60 лв на около 100-120 000км. Няма ремонти на двигатели и други страхотии... :)

Потребителски аватар
Ruderford
Мнения: 26
Регистриран: 12 яну 2019 10:36
Репутация: 0
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis 2007г./1.8/129k.s.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от Ruderford » 25 ное 2019 03:49

Абе ще и се порадавам още 1-2 месеца без газова и слагам едно БРЦ ,пък каквото ще да става....аз 50-60 000км. ще ги навъртя сигурно най-малко за 6-7 год.....пък и не се знае, живота е доста динамичен и всичко се променя много бързо... blush.gif smile.gif :whistle:

Потребителски аватар
Krissss
Мнения: 35
Регистриран: 05 ное 2018 10:07
Репутация: 5
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota Avensis 2.0 147 Petrol

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от Krissss » 25 ное 2019 09:11

Всичко е до колата. На предната и сложих газово на 5 -тата година от както я взех понеже ми се увеличиха изминатите километри и имам само позитиви. На тази нямам намерение да и слагам.

FraDiavollo
Мнения: 51
Регистриран: 20 фев 2017 09:36
Репутация: 13
Местоположение: София

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от FraDiavollo » 28 ное 2019 09:21

Здравейте колеги,

След дълго проучване относно ГИ успешно газифицирах моята Тойота (Avensis Sedan 1.8 VVT-i CVT Executive LHD 2014г. безстъпкова (CVT) 1,8 L 147 к.с.). За интересуващите се прилагам малко повече информация относно избраната система и цените, които аз платих. Система KME NEVO PRO - 1 100 лева с включен монтаж и настройка; - редуктор KME S6 (до 217 к.с.) - 100 лева; - инжектори DYMCO HERCULES - 140 лева; - тороидална бутилка ATIKER 680x250 73L - 90 лева; - разглобяемо зарядно до гърловината на резервоара - 50 лева; - узаконяване на АГУ (първоначален преглед) - 80 лева.

Монтажът беше направен в сервиз Муцев-Газ в София. Бутилката събира 60л газ (реално заредени, които могат да се изгорят). За първите 100 км не усетих някаква съществена разлика. Тепърва ще събирам повече впечатления. Благодаря много на колегата Миланов, който ми помогна с ценни съвети при избора на система.
Снимки:
► Виж съдържание
Поздрави
Последна промяна от FraDiavollo на 28 ное 2019 09:34, променено общо 2 пъти.
Toyota Avensis 1.8 Valvematic CVT 2014

FraDiavollo
Мнения: 51
Регистриран: 20 фев 2017 09:36
Репутация: 13
Местоположение: София

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от FraDiavollo » 28 ное 2019 11:57

radeto написа:
24 окт 2018 15:36
biro написа:
24 окт 2018 14:45
Да де ама нали като пробега стане 0 и заредиш гориво, пробега се актуализира според нивото. Та от къде колата ще знае заредил ли си не си ли. Като види пълен резервоар на следващото палене ще покаже максимален пробег.
Моето притеснение беше, че както намалява пробега вероятно ше намаляват и чертичките оставащо гориво и тогава няма да знам колко гориво имам в резервоара, както и дали няма да се получи проблем с компютъра при тази ситуация. Ще послушам колегата biro и ще навъртя километри, за да установя дали деленията на резерва гориво намаляват без да се разходва бензин. Ще напиша какво съм установил, може да има и други шашкащи се като мен. Благодаря ви!
Колега, мина година :) Предполагам си навъртял доста км с ГИ. Моля те да споделиш опит какво се случва с показанието за оставащ пробег.
Toyota Avensis 1.8 Valvematic CVT 2014

Миланов
Мнения: 64
Регистриран: 04 яну 2010 16:18
Репутация: 15
Местоположение: Ямбол Тойота Корола 1.6 VVT 2009г

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от Миланов » 28 ное 2019 16:48

Колега FraDiavollo, благодаря ти за добрите думи. Пожелавам ти хиляди безаварийни километри с новата ти придобивка. Относно нивото на бензина при каране на газ, при моя автомобил няма проблем. Вярно борд компютъра стига до 0км, но това не е влияело по някакъв начин на работата на двигателя. При зареждане на бензин, показанията му се рестартират според наличното гориво в резервоара. Поздрави и хубав ден.

Потребителски аватар
Ruderford
Мнения: 26
Регистриран: 12 яну 2019 10:36
Репутация: 0
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis 2007г./1.8/129k.s.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от Ruderford » 29 ное 2019 05:15

Браво колега FraDiavollo, , за точната и подробна информация която си споделил :thumbsup: ...ще очаквам отзиви. че след 2 -3седмици и аз ще слагам...дано до тогава да споделиш какво се случва с показанията на стрелката за наличен бензин и тия на компа за оставащаия пробег и дали остава някаква достоверност след поставянето на газ...тоест, до колко може да се разчита на тия уреди unsure.gif или оставаме в пълно иформационно затъмнение blush.gif ermm.gif ....ако може някой да каже и какво точно ще показват дисплея за Моментен разход и разход на 100км. (l/100km.)... wink.gif

untouchable8688
Мнения: 3
Регистриран: 25 окт 2019 16:00
Репутация: 0
Местоположение: София

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от untouchable8688 » 30 ное 2019 20:03

Колеги да ви попитам дали е възможно да се сложи газов инжекцион в България на Toyota Auris 1.33 или 1.6 втора генерация? Не намерих информация някой да е слагал. Има ли някой колега с такъв автомобил и ГИ.

FraDiavollo
Мнения: 51
Регистриран: 20 фев 2017 09:36
Репутация: 13
Местоположение: София

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от FraDiavollo » 02 дек 2019 08:43

Минати 500 км - разход 9.5 л. газ/100 км (основно извънградско). Преди ми гореше 7.3л на 100 км бензин. МИсля, че е ок.
Относно какво се случва с показанията на стрелката за наличен бензин и показанието на компа за оставащия пробег. Няма промяна в показанието за нивото не бензина в резервоара - беше 3 чертички преди да инсталирам ГИ (не съм сипвал бензин) и си стои на толкова.
Показанието на компа за оставащия пробег намалява до нула, но както колегата Миланов по-горе е писал - това не влияе по никакъв начин на работата на двигателя, нито компа давал сигнал, че няма бензин и т.н. По някое време (не разбрах кога стана точно) се рестартира и отново показа 150 км оставащ пробег (колкото показваше преди монтажа на ГИ), които пак стигнаха до нула и така...
Относно какво точно ще показва дисплея за Моментен разход и разход на 100км. (l/100km.) - показва някакви стойности (7.7л./100 км), но по-скоро не са достоверни.
Общо взето това е...
Toyota Avensis 1.8 Valvematic CVT 2014

YoKK
Мнения: 127
Регистриран: 09 мар 2017 06:50
Репутация: 17
Местоположение: Plovdiv

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от YoKK » 02 дек 2019 13:11

FraDiavollo написа:
02 дек 2019 08:43
Минати 500 км - разход 9.5 л. газ/100 км (основно извънградско).
Към този разход трябва да добавиш и около 1,2- 1,5л/100км разход на бензин. Съвременният ГИ работи първоначално само на бензин до достигане на около 40° С на охладителната течност и чак тогава обръща на газ. Също и при определено натоварване пуска успоредно с газта и по малко бензин. Поне при BRC e така. Най-точно може да се хване разхода на бензин като заредиш пълно-пълно и разделиш литрите на пробега. Не е правилно да се смята само разхода на газта.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта