Шум в кормилна рейка при крайно положение

Отговори
Потребителски аватар
boyanmt
Мнения: 287
Регистриран: 15 яну 2018 21:01
Репутация: 12
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota RAV-4 hybrid 2018
Контакти:

Шум в кормилна рейка при крайно положение

Мнение от boyanmt » 08 ное 2018 18:42

Привет,колеги!
Прави ми впечатление че,при пълен ляв-десен на волана,същия завършва с “удар” като че ли желязо в желязо? unsure.gif
Трябва ли да има тампони в крайните положения?Имате ли подобни наблюдения?
Нямал съм такива наблюдения при WAG групата,както и при Lexus.
Инфо за автомобила-в подписа ми.
Благодаря!
Rav-4 hybrid,197hp,e-CVT, 2018, 2AR-FXE

Потребителски аватар
biro
Мнения: 680
Регистриран: 31 мар 2013 11:21
Репутация: 75
Местоположение: Русе

Шум в кормилна рейка при крайно положение

Мнение от biro » 08 ное 2018 20:08

На моята от подписа е така, на авенсисът ми беше същото. Но удърът не звучи като желязо, няма звънтене. По скоро като тъп удар желязо в пластмаса звучи.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017

Потребителски аватар
boyanmt
Мнения: 287
Регистриран: 15 яну 2018 21:01
Репутация: 12
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota RAV-4 hybrid 2018
Контакти:

Шум в кормилна рейка при крайно положение

Мнение от boyanmt » 08 ное 2018 20:16

Ами не мога да определя дали е желязо в желязо ,или такова в пластмаса,но е отчетливо.Дори ако бързо завъртиш волана до края,то звука е доста отчетлив и силен. Предполагам че би трябвало да има някакво обезшумяване,ама явно това е поредната недомислица на инженерите. bash.gif
Rav-4 hybrid,197hp,e-CVT, 2018, 2AR-FXE

Потребителски аватар
zi_zi_top
Мнения: 4128
Регистриран: 09 май 2008 22:57
Репутация: 55
Местоположение: София

Шум в кормилна рейка при крайно положение

Мнение от zi_zi_top » 09 ное 2018 17:11

На старата ми Корола Е12 е така, а на новата Е17 не се чува.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

tora
Мнения: 480
Регистриран: 22 яну 2016 11:37
Репутация: 64
Местоположение: Ст. Загора

Шум в кормилна рейка при крайно положение

Мнение от tora » 09 ное 2018 20:08

􀁺 Никога не завъртайте волана в крайно положение в която и да е посока, и не го
задържайте в това положение продължително време.
В противен случай сервомоторът може да се повреди

Потребителски аватар
boyanmt
Мнения: 287
Регистриран: 15 яну 2018 21:01
Репутация: 12
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota RAV-4 hybrid 2018
Контакти:

Шум в кормилна рейка при крайно положение

Мнение от boyanmt » 10 ное 2018 10:08

Благодаря,tora!
Ще избягвам да правя остри завои,за да не повредя серво мотора! :D
Супер несериозно звучи цитата(знам че не е Ваш). 21 век-технологии?
Май се оказва в моя случай,че би трябвало да има тампони в крайните положения,но не откривам такива омекотители,да ги нарека.
Има ли някой,който да предостави схема на рейката?
Rav-4 hybrid,197hp,e-CVT, 2018, 2AR-FXE

Потребителски аватар
memorex
Мнения: 1328
Регистриран: 07 апр 2012 22:09
Репутация: 51
Местоположение: Варна

Шум в кормилна рейка при крайно положение

Мнение от memorex » 10 ное 2018 12:06

Ако се вникне в смисъла на цитата никак не е повърхностен.Всъщтност това не е ли от ръководството за водача.

tora
Мнения: 480
Регистриран: 22 яну 2016 11:37
Репутация: 64
Местоположение: Ст. Загора

Шум в кормилна рейка при крайно положение

Мнение от tora » 10 ное 2018 12:53

От ръководството на ауриса е.
Avoiding damage to vehicle parts
 Do not turn the steering wheel fully in either direction and hold it there for a
long time.
Doing so may damage the power steering motor.
Ограничението е от самата кормилна кутия, вероятно последния зъб на зъбната рейка и зъбното колело. На кутия без усилватели преди години съм отварял, май имаше пружина/и, и дължината и в свито положение да е била по-голяма от хода до последния зъб на рейката.
Иначе такива тампони за в крайно положение съм виждал по трактори или камиони, но на хебела движещ двете кормилни щанги, но там вече е друга схемата.

Потребителски аватар
boyanmt
Мнения: 287
Регистриран: 15 яну 2018 21:01
Репутация: 12
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota RAV-4 hybrid 2018
Контакти:

Шум в кормилна рейка при крайно положение

Мнение от boyanmt » 10 ное 2018 16:37

Благодаря,но цитираното не се вписва в моя въпрос.
Аз говоря и питам за тъп удар при крайно положение,а не за това за което вие пишете.
Rav-4 hybrid,197hp,e-CVT, 2018, 2AR-FXE

мехаННика
Мнения: 1587
Регистриран: 28 юли 2008 11:17
Репутация: 178
Местоположение: София

Шум в кормилна рейка при крайно положение

Мнение от мехаННика » 10 ное 2018 16:57

Какъв е смисълът от "омекотител"(баси термина), освен да не се дразни възпаления слух на някой диригент? При какви обстоятелства въртиш волана с такава сила и скорост че да чукне така? Толкова ли не може да се запомни че хода на волана е два и половина оборота в ляво, и още толкова надясно? Ако има "омекотител", той няма ли да противодейства в последните 10-15 градуса от хода на волана? Какъв би бил коментарът ако нещо неочаквано ти си бутне ръката обратно когато искаш да направиш обратен завой на тясна улица?

Потребителски аватар
boyanmt
Мнения: 287
Регистриран: 15 яну 2018 21:01
Репутация: 12
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota RAV-4 hybrid 2018
Контакти:

Шум в кормилна рейка при крайно положение

Мнение от boyanmt » 10 ное 2018 17:07

Понеже не съм механик,а навигатор,та за това и термина не е може би най-правилния,за което съжалявам!
Ако желаете,ще запиша клип и щи го ъплоудна,белким раздразня и възпаля и вашите уши! tooth.gif
Не искам да задълбавам в коментара ми на останалите 2/3 от поста Ви,г-н мехаННик. :cheers:
Rav-4 hybrid,197hp,e-CVT, 2018, 2AR-FXE

мехаННика
Мнения: 1587
Регистриран: 28 юли 2008 11:17
Репутация: 178
Местоположение: София

Шум в кормилна рейка при крайно положение

Мнение от мехаННика » 10 ное 2018 17:27

Имаш много добър автомобил. Карай си го със здраве и удоволствие. Защо търсиш проблеми там където няма. Всички кормилни рейки които съм отварял са принципно еднакви, независимо дали са с хидравлично или електрическо усилване. Еднократно чукане се чува когато накрайника стигне края на хода си и се спира в алуминиевия корпус, няма нужда да записваш нищо.

Потребителски аватар
boyanmt
Мнения: 287
Регистриран: 15 яну 2018 21:01
Репутация: 12
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota RAV-4 hybrid 2018
Контакти:

Шум в кормилна рейка при крайно положение

Мнение от boyanmt » 10 ное 2018 17:28

Благодаря! :cheers:
Rav-4 hybrid,197hp,e-CVT, 2018, 2AR-FXE

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 7 госта