Проблем с централното заключване на шофьорската врата

Отговори
Потребителски аватар
liusien
Мнения: 18
Регистриран: 11 ное 2015 12:53
Репутация: 5
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Yaris VVTi 2001 г.

Проблем с централното заключване на шофьорската врата

Мнение от liusien » 12 юни 2018 23:16

Здравейте, колеги! Надявам се да съм попаднал на правилното място за въпрос, който ме мъчи от известно време! И така - имам една малка колица - Тойота Ярис 1.0 бензин. Тя е със три врати, но на шофьорската врата имам проблем - машинката на централното заключване не работи нормално! Трябва няколко пъти да отключа и заключа със дистанционното, за да може колата да се заключи или отключи. Играх си със бравата, смазах я, но явно има проблем в самата машинка!Въпроса ми е - как да свържа проводниците по цветове от приложената от мен снимка със оригиналните проводници на колата? Ще бъда благодарен ако някой колега е направил нещо подобно или просто знае кое и как!... Сетих се, че преди години бях купувал резервна машинка за предишната си кола... Намерих я, но за да не изгоря нещо по колата или самата нова машинка, се обръщам за помощ при вас!...

По-добре малък, но свой и отпред, отколкото голям, но чужд и отзад!!! ppp.gif tooth.gif w00t.gif

Потребителски аватар
YoKK
Мнения: 87
Регистриран: 09 мар 2017 06:50
Репутация: 9
Местоположение: Plovdiv

Проблем с централното заключване на шофьорската врата

Мнение от YoKK » 13 юни 2018 07:46

Здравей, колега. Щом механизма на дясната врата работи, значи проблемът може да не е в машинката за централното, а в самата брава на шофьорската врата. Смазването е за профилактика, а ако самия механизъм на бравата се е амортизирал, то най-добре е да я замениш.
corolla E15; 1.6 бензин; 124к.с.; 2008г.; LPG BRC sequent 32

Потребителски аватар
liusien
Мнения: 18
Регистриран: 11 ное 2015 12:53
Репутация: 5
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Yaris VVTi 2001 г.

Проблем с централното заключване на шофьорската врата

Мнение от liusien » 13 юни 2018 10:23

Здрасти, YoKK. Бравата си работи перфектно. Определено е моторчето, защото когато отключвам и заключвам колата с дистанционното, вижда се как палеца на механизма трепва и не винаги прави пълният си ход за заключване и съответно - отключване... Нещо му има на моторчето, защото няма сила да се задвижи. Търсих такова моторче да си купя, но не намерих. Затова реших да сложа друга машнка, която е нова, но кабелите като цветове са различни от тези които са във вратата. И за да не се правя на много "знаещ", реших да попитам тук, ако някой от вас е имал подобен проблем, да ми даде съвет какво и как да направя...
По-добре малък, но свой и отпред, отколкото голям, но чужд и отзад!!! ppp.gif tooth.gif w00t.gif

Оги
Мнения: 641
Регистриран: 09 юли 2012 14:32
Репутация: 60
Местоположение: Пазарджик

Проблем с централното заключване на шофьорската врата

Мнение от Оги » 13 юни 2018 10:59

С таз машинка няма да стане.
Някаква мръсотия или изсъхнала грес прави проблем. Трябва да се почисти и смаже.

п.с.
Виж viewtopic.php?f=22&t=21382&p=300151&hil ... B8#p300151
2-3 поста след това писане има снимки
Уточнявам, че модела на Яриса е след 2005 г.

Потребителски аватар
liusien
Мнения: 18
Регистриран: 11 ное 2015 12:53
Репутация: 5
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Yaris VVTi 2001 г.

Проблем с централното заключване на шофьорската врата

Мнение от liusien » 13 юни 2018 12:57

Здравей, Оги! Прочетох за патилата ти и разгледах снимките... Справил си се перфектно! Да, бравата и машинката ти са коренно различни от мойте... Тъй като вече обясних, че бравата при мен работи много добре, остана проблемът със машинката. Отварял съм, почистил съм всичко, смазал съм, но самото моторче не съм пипал. Прочетох, че при теб е имало проблем със замърсяване на четките на моторчето... Да, напълно възможно е, при това положение то да не иска да работи нормално! Явно ще опитам да стигна до въпросното моторче и да го разглобя и почистя четките. Благодаря за съветите - ще ги имам пред вид! Само едно се чудя - ако четките на моторчето са износени поради някаква причина, от къде да намеря нови такива? Не ми се иска да разглобя чисто нова универсална машинка, за да взема четките на моторчето и... Това означава, че ако го направя, новата машинка отива на боклука! Мислех да монтирам универсалната машинка и да реша проблема генерално, но макар, че съм на "ти" със електричеството, виждам, че има разлика в цветовете на проводниците на оригиналната машинка и на новата универсална, която имам в момента. За да не направя късо съединение или да свържа нещо не както трябва, реших да попитам тук...
По-добре малък, но свой и отпред, отколкото голям, но чужд и отзад!!! ppp.gif tooth.gif w00t.gif

Потребителски аватар
max-2
Мнения: 1141
Регистриран: 08 дек 2005 19:15
Репутация: 38
Местоположение: Пловдив

Проблем с централното заключване на шофьорската врата

Мнение от max-2 » 13 юни 2018 13:00

Моторчето не винаги се оправя с почистване. Най-добре е да се смени с работещо, като преди монтажа не е лошо да му се направи профилактика. Нещо се случва с ротора на тези моторчета и не можеш да си сигурен,че ще заключи всеки път. Просто няма сила да премести палеца за заключване. И при мен се случи така с шофьорската врата.
Carina E 4AFE LB 1992, exCitroen C5 X7 3.0 HDI 2009, Mazda cx-5 2.2 d skyactive 2014
Bass_Mann написа: Японските коли имат максимален въртящ момент на високи обороти. За разлика от отрочетата на VAG.

Оги
Мнения: 641
Регистриран: 09 юли 2012 14:32
Репутация: 60
Местоположение: Пазарджик

Проблем с централното заключване на шофьорската врата

Мнение от Оги » 13 юни 2018 16:16

Отваряне на моторчето не си е работа, и четки няма да намериш такива, но може да се смени. Провери дали твоето е това... сравни ОЕМ номера. http://www.avtosklad.bg/%D0%BC%D0%BE%D1 ... 0%BD%D0%B0
liusien написа:
13 юни 2018 12:57
проблем със замърсяване на четките на моторчето..
Не само четките, а и контактите на буксата и шините, на които се защипва моторчето имаха някакъв окис /патина/ и може би известно време е нямало мощност, както се случва при теб. Съпротивлението на веригата от буксата през моторчето може да ти каже за какво става въпрос. Може проблема да е вън, може и вътре или във всяка връзка. Аз чистих всичко в ред, защото се наложи да бърникам вътре и докарах цялата верига през четките до малко съпротивление под 10-тина ома. С мултицет може да измериш всяка връзка и установиш дали е чиста, респ. стабилна.

Потребителски аватар
liusien
Мнения: 18
Регистриран: 11 ное 2015 12:53
Репутация: 5
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Yaris VVTi 2001 г.

Проблем с централното заключване на шофьорската врата

Мнение от liusien » 14 юни 2018 00:10

Оги, мислех днес да разглобя цялата брава и да кача снимки - така, както и ти беше направил. Обаче, лошото време ми спря ентусиазЪма. Дават да бъде лошо времето и утре, но ако се задържи да не вали, ще опитам да сваля бравата. Вече във "офиса", в бараката, де, tooth.gif ще започна пълен преглед на всяка движеща се част по бравата и машинката! Ще опитам дали ще мога да монтирам някак и новата универсална машинка, защото, нали има приказка - хвали старото, но ползвай новото!... Та така за сега... Честно казано, май ще ми се наложи повече да си поиграя със свързване на кабелите, защото трябва да проследя всяка връзка....
PS - Отварял съм бравата преди 1-2 години и не си спомням точно, дали машинката е този модел... Най-добре е когато я сваля, да кача снимка! Между другото, колата ми е със първа регистрация месец Май 2001 година...
По-добре малък, но свой и отпред, отколкото голям, но чужд и отзад!!! ppp.gif tooth.gif w00t.gif

Потребителски аватар
liusien
Мнения: 18
Регистриран: 11 ное 2015 12:53
Репутация: 5
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Yaris VVTi 2001 г.

Проблем с централното заключване на шофьорската врата

Мнение от liusien » 15 юни 2018 01:19

Да ви напиша какво направих днес... Свалих бравата на вратата която е комплект със машинката за дистанционно заключваве. Прегледах самата брава и тъй като нямаше никакъв проблем по нея, свалих машинката, която ми правеше проблемите. Първоначално, нищо не видях... Но след като я огледах по-добре, видях, че на два плъзгача, които правят електрическа връзка, има лек нагар. Оказа се, че натиска върху пистите по които трябва да се движат е много лек. Почистих смазката от пистите и плъзгачите и те светнаха като нови. Продължих със разглобяването... Свалих внимателно моторчето заедно със една пластмасова червячна предавка... Да ви обърна внимание, че когато се свалят, червяка може да се махне от оста на моторчето заедно с метална ос в другия край на червяка. Внимавайте за една малка пластмаса, в която влиза оста на червяка!... Всичко това много леко се разглобява и е възможно да загубите нещо ако не внимавате!!! Пробвах моторчето как работи с един адаптер. Работеше перфектно и имаше сила на въртене като опитах да го спра стискайки го със прастите! Продължих да разглобявам и освободих една пластмаса на която са захванати пиновете на захранващата букса от инсталацията на колата. Оказа се, че от долната и страна, има още две метални писти по които се движат други два плъзгача! Имаше доста нагар и по тях! Плъзгачите също бяха отслабнали с натиска си върху пистите... Леко ги огънах като по този начин електрическата връзка ще е по-добра! Преди да започна да събирам всичко, пистите ги напръсках със контактен спрей. Сглобих машинката, върнах я на мястото и на бравата и я монтирах обратно на вратата на колата. В момента работи перфектно! Отчетливо отключва и заключва вратата и го няма онова колебание, което понякога изглеждаше, че бутона за заключване на вратата все едно трепва, но не заключва или отключва вратата!.... :D
Сетих се, че направих и някакви снимки... Ще ги кача тук за да знаете какво съм разглобявал - да внимавате, че в бързината понякога стават грешки... rolleyes.gif










След като всичко завърши благополучно, смятам темата за приключена. Благодаря на колегите, които ми подсказаха какво да направя!!! worthy.gif :cheers:
По-добре малък, но свой и отпред, отколкото голям, но чужд и отзад!!! ppp.gif tooth.gif w00t.gif

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост