Мнение
от iakrastev » 25 Май 2018 11:27
Здравейте съфорумци, ето и развръзката!
Не издържаш психически и вчера 24-ти (Честит празник на всички!), се оказа, че Шен работят и реших да изполвам почивния ден да отида да видя какво се случва.
Вкарахме колата на канала, пича огледа целия тръбен път, гледа отгоре/отдолу с едно фенерче, всяка снадка, компресор, кондензер и т.н. Констатира следното:
1. Теч няма(нямаше никъде оцветяване).
2. Каза ми, че е силно препоръчително да се направи, ако не това лято, то другото смяна на кондензера(радиатора, който е пред водния радиатор), защото ламелите са му силно нагънати и имаше сериозно количество гняз натрупана по него от боклуци (видях го с очите си, на нищо не приличаше). Пича сподели че е напълно вероятно, скоро да протече като температурите се покачат и че реално той вече не изпълнява функцията си като хората.
3. Слабият шум, който се чува в първите 3 секунди според него е от движението на агента, когато компресора го задвижи в системата и след това шума изчезва, сподели ми също, че кагато кондензера е накривен, реално движението през него е затруднено и когато температурите се качат, налягането се увеличи или ще избие през него от някъде или шума ще се увеличи.
Взе един термометър тип химикалка, пуснахме климатика, на 2-ра степен от 4 възможни и го постави във въздоховодите, след около 5 минути температурата показваше 8 градуса.
Закачи, станцията за да провери налягането. Оказа се че налягането е в нормата.
Помолих го да източим и напълним отново системата, за да разберем дали все пак има загуба на агент и с колко, за да сме сигурни, че не изпуска от някъде.
Той ми каза, че няма смисъл да го правим това, т.к налягането е добро, климатика достига температурата на охлаждане, която за да е в норми трябва да е между 6-10 градуса, теч няма и реално е безмислено да затворя едни пари за ново масло и разлика в загубен агент, ако има такъв.
Посъветва ме следното, като имам финансовата възможност да отида при тях да направим смяна на кондензера (провери ми цена за него, около 200лв без труда), тогава ще източи системата, ще смени кондензера и дехидратора, ако има загуба до 100 гр. на агент остава за негова сметка. Следва ново вакумиране и пълнене на системата с оцветител и оглед след седмица, за евентуален теч.
Помоли да следя състоянието на климатика, след като температурите се качат над 30+ градуса (според него, тогава ще се разбере, дали климатика ще работи добре, дали няма да избие от кондензера и т.н) и като навъртя 1-2 седмици на тези температури да отида пак при тях, отново да го огледа (безплатно).
Към момента, всичко до тук ми се стори резонно и реших да карам така, да изчакам да се качат темепературите и да следя състоянието на климатика (за сега е добро). Лекия шум, който го имам в първите 3 секунди е пренебрежимо малък в сравнение с това, което беше при първото зареждане, когато беше постоянен и по-силен като звук.
Та решението е взето, макар някой да каже "да ама преди нямаше абсолютно никакъв шум", карам си така, климатика за сега работи добре, следя дали ще спре да охлажда добре и дали няма да избие през този радиатор като се покачат температурите, пък ако случайно се спъна в едни пари това лято и заделя бюджета ще отида да ми направят въпросната интервенция. В крайна сметка не карам нова кола, а такава на 15 години.
Като цяло впечатлението ми за Шен остана доста добро, при това мое второ посещение човека(шефа на фирмата), който ме обслужва(в това число и първата ми визита) ми отдели 1 час от времето си и работата, която имаше на главата си, да ми обясни всичко подробно, да огледа всичко, да направи оферта за евентуален ремонт и да помоли да отида отново след като температурите се покачат (не знам колко са сервизите, който правят такова обслужване). Обикновенно всички мълчат, гледат лошо, не им се работи пък каму ли да обясняват нещо.
Та това е към момента, благодаря още веднъж на всички, надявам се че съм помогнал на някой с тази тема...
Toyota Corolla Verso, 1.8 VVti, 2003