Страница 1 от 1

Проблем спирачен апарат РАВ4, 3-та генерация

Публикувано на: 18 Май 2020 21:07
от vodafon
Привет,търсих подобни теми с проблема, но не намерих:
Колата е австрийка, от както съм я взел -почти 5000 км имам яд с преден десен спирачен апарат. Бяха клеясали водачите и за 1500 км заминаха нови накладки и диск. Последва смяна на всичко комплект, ревизия на апарата - почистване, престъргване на водача и се пооправи но задържането остана. Пипна ли спирачка - задържа
Сменихме маркуч спирачен и се уж оправи. С по висока скорост като стъпих на педала и проблема пак се появи.
Пояснение - педала на спирачката ми се струва твърд, спира нормално
Има ли смисъл този апарат да се ревизира с рем комплект или направо да се смени ... преди да стане некоя беля?
И нормално ли е да е твърд педала?

Проблем спирачен апарат РАВ4, 3-та генерация

Публикувано на: 18 Май 2020 21:20
от optimo
На Константин Величков и Стамболииски има сервиз само за спирачки. Кадърни са и имат много опит, пробвай при тях

Проблем спирачен апарат РАВ4, 3-та генерация

Публикувано на: 19 Май 2020 18:50
от mgrigorov
При мен се появи задържане, когто сложих нови накладки. Последва смяна на двете бутала и се стигна до извода, че колата е карана доста години ( не километри) с накладки изхабени на половина и малко . В следствие на това, че буталото е стояло доста време извадено напред се е появила корозия и след като е прибрано за новите накладки корозиралата част се е паднала под уплътнението и се получи задържане. А ко бях върнал старите накладки нямаше да има никакъв проблем със задържане. Друга причина за задържане съм имал от крив шенкел, но това беше на друга марка кола. При теб не знам как е. Наблюдавах комшия с Транспортер Т4. Задържаше яко та чак запушваха. Смени всичко каквото има по системата и пак задържаше. Прави ремонт и на сервото и нищо. Накрая купи чисто ново серво на Бош мисля, че беше и всичко се оправи.

Проблем спирачен апарат РАВ4, 3-та генерация

Публикувано на: 19 Май 2020 21:52
от vodafon
Какво е конкретно предстои да се установи, но си взех един апарат за подмяна. Чисто като сиптоматика - в следствие на клеясал-заръждивел водач и австрийските пътни служби майстора предполага че бутталото е добило корозия некъде по контактните повърхности и неще да доотпуска. Поради това ми е твърд и педала на спирачката.
Ма като се смени апарата ще се види къде е истината

Проблем спирачен апарат РАВ4, 3-та генерация

Публикувано на: 20 Май 2020 08:34
от ufer
Внимавайте каква смазка използвате за водачите и буталцата. Основно са 2 типа и ако сложиш грешния, може да възникнат проблеми. Че някои продавачи нямат и хабер, че смазките са различни: едни за гореизброените части, а други за накладките... bash.gif

Проблем спирачен апарат РАВ4, 3-та генерация

Публикувано на: 20 Май 2020 23:09
от vfr800
Понякога и нови накладки без проблеми в апаратите могат да причинят драми. Проблема най-често идва от това, че афтърмаркет производителя прави следното. Купува едни накладки, и мери размерите, без да маха боята. След това правят реплика, която обаче боядисват и започват да продават. Драмата е , че боята е дебела 3 десети от милиметъра, достатъчно накладката да заклини в пластинките. Съответно заклинва на връщане, защото при натиск от 1 тон няма как да заклини при активация :). Накладките започват да греят защото опират постоянно в диска и почват всякакви проблеми. Разбира се всичко зависи от дизайна на апаратите. При някои апарати това не е проблем, но специално при японските плаващи апарати повечето случаи си е проблем.

Проблем спирачен апарат РАВ4, 3-та генерация

Публикувано на: 20 Май 2020 23:32
от vodafon
Значи, както написах по-горе : майстора се оказа прав. допълнително имаше и сцепен маншон на буталото следствие на което е яко корозирало и има ограничено действие. След подмяната със втора ръка апарат, колата е различна. Просто различна... разхода надолу, на 6-та на дълъг баир си перка с 1500 оборота и поема при погалване на педала безгрижно. върви с лекота...

Проблем спирачен апарат РАВ4, 3-та генерация

Публикувано на: 21 Май 2020 09:51
от ufer
Не е икономично да се кара на спирачка... :thumbsup: