Въпрос за ръчна спирачка

spensa184
Мнения: 14
Регистриран на: 04 Окт 2019 15:43
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla Verso 2003г

Въпрос за ръчна спирачка

Мнение от spensa184 » 10 Апр 2020 09:21

Някой може ли да ми каже как се натяга ръчната спирачка на корола версо 2003г

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Въпрос за ръчна спирачка

Мнение от Akima » 10 Апр 2020 09:53

Както пише в ръководството, качено във важната тема във форума.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

spensa184
Мнения: 14
Регистриран на: 04 Окт 2019 15:43
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla Verso 2003г

Въпрос за ръчна спирачка

Мнение от spensa184 » 10 Апр 2020 10:01

Akima написа: 10 Апр 2020 09:53 Както пише в ръководството, качено във важната тема във форума.
Не намирам на Български език а колата я взех без такова ръководство

boiski
Мнения: 86
Регистриран на: 19 Юни 2015 21:07
Местоположение: София
Автомобил: Corolla Verso '04 2.0 D4D 116
Получена  благодарност: 1 път

Въпрос за ръчна спирачка

Мнение от boiski » 22 Юни 2021 00:32

Здравейте, ползвам темата, за да се консултирам с вас по отношение нормалната работа на ръчната спирачка на Корола Версо 2 2004 2.0 D4D 116кс.

Има едно изцъкване и лек луфт при въртене на задните колела напред/назад след активиране на ръчната. Прилагам видео:
https://youtube.com/shorts/1z4L2eNQAp4?feature=share

Накладките гледащи към предницата на колата са свършили в долната част:
Resizer_16243083011133.jpg
Resizer_16243083011133.jpg (1.06 MiB) Преглеждано 13453 пъти
Resizer_16243083011131.jpg
Resizer_16243083011131.jpg (1.1 MiB) Преглеждано 13453 пъти
Тези, които са в задната част са почти цели. След реглаж с тресчотките, вече коват на 10-ти зъб. С малко повече мерак ще ги вкарам и в нормата (6-9 зъба). Челюстите ще ги сменя, чудя се обаче дали този луфт ще изчезне със смяната.

Някой набюдавал ли е подобен феномен? Според мен самите челюсти се движат в спирачния апарат и това поражда луфта. Не мисля, че е нормално, но все пак кажете и вие, хората с повече опит и наблюдения върху тойотите.

tora
Мнения: 1011
Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
Местоположение: Ст. Загора
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Въпрос за ръчна спирачка

Мнение от tora » 22 Юни 2021 06:15

Не е нормално.

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Въпрос за ръчна спирачка

Мнение от ufer » 22 Юни 2021 09:50

Хем не е нормално, хем отчасти е! Тук трябва да има перфектно съвпадение на 2 окръжности: на барабана и на накладките. В случая явно не е така... Има някои хлабини, които се отразяват по този начин, като например в лагера на главината, но понякога не могат да се установят при класическата задна ос с барабани. Затова почти всички нови модели са с дискови спирачки, като там проблема също може да възникне, но обикновено е свързан с буталцето или водачите на спирачния апарат. В горния случай, ако случайно няма луфт в лагера или нещо не е изкривено, просто се смянят накладките и се контролират по-често... :thumbsup:

boiski
Мнения: 86
Регистриран на: 19 Юни 2015 21:07
Местоположение: София
Автомобил: Corolla Verso '04 2.0 D4D 116
Получена  благодарност: 1 път

Въпрос за ръчна спирачка

Мнение от boiski » 22 Юни 2021 10:21

Тези накладки подозирам, че са фабричните - Бош са, дисковете също. Между другото на Версото системата отзад е следната - крачна с диск, а под диска се крият челюсти за ръчната (диска служи и като барабан).
Resizer_16243460305790.jpg
Resizer_16243460305790.jpg (1.14 MiB) Преглеждано 13403 пъти
Иначе главините са стегнати, няма луфтове.

Гледам афтърмаркет има два размера челюсти (04495-0F010) с диаметър 180 и 200мм. Предполагам това ще има значение.
IMG_20210622_101806.jpg
IMG_20210622_101806.jpg (134.34 KiB) Преглеждано 13403 пъти
IMG_20210622_101834.jpg
IMG_20210622_101834.jpg (138.42 KiB) Преглеждано 13403 пъти

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Въпрос за ръчна спирачка

Мнение от ufer » 22 Юни 2021 10:32

Е, как няма да има значение... Гледа се по артикулните номера: или са за друг модел, или евентуално - ремонтен размер??? Пък и виждам някои конструктивни различия... А подобни спирачки има и при някои Опели, като Вектра, например...

boiski
Мнения: 86
Регистриран на: 19 Юни 2015 21:07
Местоположение: София
Автомобил: Corolla Verso '04 2.0 D4D 116
Получена  благодарност: 1 път

Въпрос за ръчна спирачка

Мнение от boiski » 22 Юни 2021 12:03

Парт номера е 04495-0F010, обаче не намирам информация за диаметър. От магазина не успяха да намерят правилния диаметър и препоръчаха челюстите да се свалят и измерят. Така и ще направя. Ще пиша какъв е резултата като ги сменя.

Ако не е от самите челюсти, остава още един парт номер за смяна - SPRING KIT, PARKING BRAKE 04942-0F010.
IMG_20210622_120228.jpg
IMG_20210622_120228.jpg (128.57 KiB) Преглеждано 13387 пъти

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Въпрос за ръчна спирачка

Мнение от ufer » 22 Юни 2021 12:47

От оригиналните пружинки по-добри няма, пък и те рядко дефектират. Най-много малко да са омекнали, а Бош отдавна не прави пружинки в Германия, а в Турция или Китай... Аз бих спестил тези 23 лв. :thumbsup:

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 32 госта