Страница 1 от 1

Toyota Verso 2010 спирачки

Публикувано на: 30 Ное 2019 14:29
от bahchedzhiev
Здрасти колеги. Бърз въпрос - как ви е спирачния педал , твърд или мек (по усет).

Toyota Verso 2010 спирачки

Публикувано на: 30 Ное 2019 19:23
от gimara
Нито мек, нито твърд.

Toyota Verso 2010 спирачки

Публикувано на: 30 Ное 2019 20:23
от bahchedzhiev
Смених спирачната течност, както и нови накладки с дискове - комплект. Усещането ми е като за слаби спирачки. Възможно ли е да си въобразявам и има ли как да разбера дали са добре!?

Toyota Verso 2010 спирачки

Публикувано на: 30 Ное 2019 21:29
от spensa184
bahchedzhiev написа: 30 Ное 2019 20:23 Смених спирачната течност, както и нови накладки с дискове - комплект. Усещането ми е като за слаби спирачки. Възможно ли е да си въобразявам и има ли как да разбера дали са добре!?
Покарай и ще се оправят

Toyota Verso 2010 спирачки

Публикувано на: 02 Дек 2019 14:57
от tora
bahchedzhiev написа: 30 Ное 2019 20:23 и има ли как да разбера дали са добре!?
След стотина километра в сервиз с валяци или пункт за ГТП.

Toyota Verso 2010 спирачки

Публикувано на: 02 Дек 2019 19:07
от Оги
100-200 км градско и си готов. Новите триещи повърхности трябва да се сработят за да бъдат спирачките ефективни. Карай с по-голяма дистанция, спирай внимателно седмица- две, ще се оправят.

Toyota Verso 2010 спирачки

Публикувано на: 03 Дек 2019 08:49
от slowtraveler
Спирачките се разработват доста лесно и бързо ...
Процедурата е ясно изписвана по книги и тук във форума...
Общо взето - 3-4 пъти намаляване на скоростта от около 60км/ч до около 3-4км/ч, но без напълно спиране с умерено-слабо усилие на спирането.
След което - 7-8 пъти намаляване скоростта от около 80 до около 30км/ч с умерена-интензивна сила на спирането.
Между всяко натискане на спирачките - неинтензивно движение без натискане на спирачките в продължение на 3-4 минути за да се охладят.

Последният път направих малко по-съкратена процедура - за около 5 минути на празен път. По програмата - 2-3 умерени-слаби спирания от около 50-60км/ч, и при усещане/промяна на спирачното усилие - охлаждане на спирачките и 3-4 интензивни спирания пак от 50-60км/ч (пътят не позволяваше да се движа по-бързо)... Станаха 'като нови' :)
Целта е - равномерно по цялата площ сработване на двете повърхности. Затова и през този период не е добре да има напълно спиране - докоснатата накладка нарушава топлоотделянето от този участък, и може да промени сцеплението в този участък, което пък да докара вибрации...

Съветвам колега да направи процедурата, защото аз на времето като 'голобрад шофьор' така бях изпекъл дискове и накладки - бях ги презорил преди да ги разработя, и се бе появила страхотна вибрация/бучене при спиране заради 'опечени' накладки и дискове...