Страница 4 от 6

Ръждясали дискове

Публикувано на: 06 Сеп 2019 16:46
от slowtraveler
Задните дискове на Кашкая са плътни... При чугуна няма как да кажеш, че е 'гнилоч' при условие, че корозията при тези дискове няма как да тръгне отвътре навън и да деградира якостта заради изтъняване в неудобни/невидими за контрол места... Всичко се вижда - ако дебелината е ОК - значи няма проблеми...
Между другото днес напръсках с brake cleaner и след шофирането като че ли има подобрение. Ще направя още някоя снимка за сравнение да си кажете мнението - има ли ефект ? :thumbsup: ...

Ръждясали дискове

Публикувано на: 07 Сеп 2019 00:20
от ccvetan
Brake cleaner-а според мен е вид обезмаслител. Миналата година сменях масла и филтри на D_f в Белгия и монтьора къпеше наред с такъв. Беше Wurt,но огромен спрей. Не бях виждал такава разфасовка. Да споделя и аз за ръждата. С предната ми кола Меган Сценик беше същото.Колата се кара през 2-3 месеца. Шлайфа само в средата до блясък- 30% остават неизползеани.Колата сега я кара мой роднина,рядко,но редовно.Както си бяха,така са и сега дисковете.
Сагата започва с "новата"кола. Вече 4 години я карам по 10к на година. Седи,обаче по 2,3 месеца. При мен нещата са различни. Там,където са били накладките през това време има огромно петно ръжда,което няма как да
се изтърка(шлайфа) и т.н. Изпробвано многократно. Никакви износвания на диска,никакви усуквания. За 40к накладките са се износили 3мм за предните и 2 ММ задните. Свалях дисковете и минавах с телена четка на ъглошлайф. След 2 месеца същата история. Следват нови дискове. 1:1. Сега лъснаха комплект номер 1 и поне е приятно за каране.
Аз не виждам лесно решение за теб slow. Ако ще я караш пробвай,но според мен няма да стане.

Ръждясали дискове

Публикувано на: 07 Сеп 2019 01:07
от Airfan
Ако тези дискове са на 11 години, както струва ми се сподели по-горе. То по-добре ги смени - не си струва икономията

Ръждясали дискове

Публикувано на: 07 Сеп 2019 08:38
от batececo
Защода ги сменя? Това е чугун. Няма по-здрави от оригиналните. Преди няколко дена в Неос Мармарас видях страхотен черен Ягуар. Загледах се в джантите (болестно състояние, постоянно оглеждам джанти и най-вече състоянието на дисковете) и предни и задни дискове имаха по 1 см ивица във вътрешната и във външната част. Лимузина (не се кара всеки ден, може би), край морето (влага). И ръждицата прогресира.

Ръждясали дискове

Публикувано на: 07 Сеп 2019 09:11
от slowtraveler
Така - отчетът продължава...
Напръсках с Brake cleaner (мота ми се вкъщи един голям флакон), и карах около 5км градско с макс 40км/ч, но пробвах достатъчно интензивни спирания...
Ще видим дали последващата експлоатация дали ще ги изчисти напълно, но според мен резултатът е оптимистичен :)
brk1.jpg
brk1.jpg (733.74 KiB) Преглеждано 4113 пъти

Ръждясали дискове

Публикувано на: 07 Сеп 2019 11:19
от Airfan
batececo написа: 07 Сеп 2019 08:38 Защода ги сменя?
Защото са сериозно корозирали и със сигурност не са по-безопасни от чисто нови от нормална марка.

Ръждясали дискове

Публикувано на: 07 Сеп 2019 15:23
от slowtraveler
Airfan написа: 07 Сеп 2019 11:19 Защото са сериозно корозирали
Не бих казал... Тази корозия навярно е дълбока не повече от 0.05мм.. И ефектът навярно повече е визуален, отколкото реален..

Ръждясали дискове

Публикувано на: 07 Сеп 2019 15:55
от Kiki
Не ми се вярва да е само 5 стотни от мм. А защо толкова тесен участък се е изчистил?
Явно накладките много бързо се профилират по диска. :D
Сега средната част, която се е изчистила ще износва по-бавно накладките и ще спира дълго време само на нея и ще се разширява по-бавно контакта на накладките с диска.

Ръждясали дискове

Публикувано на: 07 Сеп 2019 16:21
от boyanmt
Тази ръжда ще изяде накладките. Приготви си нови комплекти в най-скоро време.
Вместо до пробваш с какви ли не мъзгочи, сложи диск с шкурка на един ъглошлайф, и за 30' ще си решиш "проблема".

Ръждясали дискове

Публикувано на: 07 Сеп 2019 17:04
от slowtraveler
За съжаление нямам удобен достъп до задната част на диска - навярно трябва да откача целият апарат за да получа такъв достъп...
Но наистина мога да пробвам с шкурка на ръка (ъглошлайфа дори с шкурка ще е прекалено агресивен, и ще набразди диска до степен за да се появят вибрации)...

Ръждясали дискове

Публикувано на: 07 Сеп 2019 17:16
от boyanmt
slowtraveler написа: 07 Сеп 2019 17:04 За съжаление нямам удобен достъп до задната част на диска - навярно трябва да откача целият апарат за да получа такъв достъп...
Но наистина мога да пробвам с шкурка на ръка (ъглошлайфа дори с шкурка ще е прекалено агресивен, и ще набразди диска до степен за да се появят вибрации)...
Напротив, точно с малък ъглошлайф с ф115 диск (от Хоум макс или Практикер), и ще снане перфектно.

Ръждясали дискове

Публикувано на: 07 Сеп 2019 17:27
от slowtraveler
Знам за какво говориш - разбрах те още в началото. Но сам пробвай и ще се убедиш - докосването на 'огледалото' с такъв диск неминуемо сваля поне десета от милиметъра... Ще бъде надран - няма как износването да стане що годе равномерно по окръжността, което неминуемо би докарало вибрации (да, ако мога да го сложа на вала на колелото - ще стане - ще изяде що годе равномерно диска :) )...
Мислих да хвана един 'камък' в дрелката и да въртя така диска докато обирам ръждата с тънка шкурка, ама от друга гледна точка - ще го покарам още седмица - две и ще видим резултата...
Разбира се - ако е хубаво времето - колата ще отлежава - все още с колелото е по-приятно :)

P.S. Все пак разликата мисля вече е осезаема :thumbsup:
br2.jpg
br2.jpg (565.43 KiB) Преглеждано 4046 пъти

Ръждясали дискове

Публикувано на: 15 Сеп 2019 14:23
от Toyo_driver
Здравейте колеги!
Като сме почнали да споделяме мнение за дискове нека да кажа и за моя опит с ръждата. Спирачната повърхност на задните ми дискове на Авенсис Версо с годините започна да намалява(лъскавото петно се стесняваше). През това време (ок.6 години) съм сменил спирачната течност 2 пъти с машина в Тойота с ДОТ 5.1 + нова смазка и оригинални гумички на водачите. Петното продължаваше да намалява(стигна около 50% от диска) до миналата година когато реших да почистя дисковете на струг(дебелината остана в рамките на допуска) и да сменя накладките. Старите накладки ТРВ се оказаха разслоени и отлепени в краищата(но имаха още дебелина, все пак са задни), новите - ОЕМ Мейд ин Франс. При смяната реших да спестя пари от Тойота и с ръчна вакум помпа от Китай си смених и течността(Брембо ДОТ 5.1).
Резултата:
IMG_1509.jpg
IMG_1509.jpg (281.95 KiB) Преглеждано 3849 пъти
П.С. Нарочно направих снимката така, че да можете да видите язвите от ръждата в дълбочина guns.gif
Не знам дали от смяната на течността, или от смяната на накладките, но педала стана по-твърд, спирачките по-ефективни.
Вярвам, че проблема е бил от корозията на феродото на старите накладки(феродото съдържа метални частици) wink.gif

Ръждясали дискове

Публикувано на: 16 Сеп 2019 23:08
от mgdesign
Процеса, който показвате се получава и от некоректна работа на единия или и двата водача на спирачния апарат. Ако свалите външната накладка, при това изчистване на ръждата на диска /отвътре навън по периферията/, то би следвало да имате накриво износване на феродото на накладката.

Ръждясали дискове

Публикувано на: 17 Сеп 2019 00:57
от slowtraveler
mgdesign, да, теоретично е така, но в случая продълавам да мисля, че причината е обикновена корозия без проблем със спирачните апарати...
Скоро ще пробвам едно ходене до Бургас с пълен автомобил, и умишлено ще ползвам повече спирачки - предполагам ще успея да ги 'изпиля'...