Auris E15 - Започна да НЕ държи ръчна спирачка на задно ляво колело

Аватар
batececo
Мнения: 573
Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
Местоположение: София
Благодарил/а: 181 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Auris E15 - Започна да НЕ държи ръчна спирачка на задно ляво колело

Мнение от batececo » 18 Апр 2018 10:43

Здравейте, отново :)

Аурис Е15 2008 1.4 бензин, британска спирачна система BOSH. Преди около година смених задни спирачни дискове и накладки, прибирането на спирачните цилиндърчета беше със специален инструмент, левия се прибира с едновременно натискане и въртене надясно, десния с натискане и въртене наляво (обратна резба на десния). След сглобяване на всичко имаше няколко натискания на педала да се наместят цилиндрите, да се развъртят и т.н... Не съм дърпал ръчна преди да се наместят. Спирачките работят перфектно, предни, задни, всички колелета, спират си, нямам оплаквания. Имаше задържане от запекли водачи (веднага след смяната го разбрах, то за това и предишните дискове и накладки ги хвърлих почти нови и свиреха яко), след почистване и смазване на водачите всичко е наред, няма задържане, няма загряване, спирачките работят както се очаква. С изключение на ръчната от около месец...

Проблемът:
Последния месец (и леко се засилва ефекта) започна да има нужда повече и по-силно да се дърпа лоста за ръчната. Не е много оптусната, на 3-4 зъба хваща макс и имам чуството, че ще го скъсам ако дръпна още малко (няма накъде). Обаче задно ляво колело започна да не държи, видях го като сменях гуми, вдигнал на крик лявото колело при дръпната до край ръчна се върти свободно (леко стърже, но се предполага, че не трябва да може да се мръдне, както е дясното).

1. От къде мога да натегна, отново се рових по руските офруми и гледах клипове, натягат при самия лост, вътре в купето, но това е в случай, че лоста е много отпуснат, при мен хваща на 3-4 зъба макс, като на 4-я едва го дърпам, имам чуството, че ще скъсам жилото...
2. Някъде при колелото може ли да се натяга или регулира?
3. Има ли кантар или някакъв механизъм, който да разпределя усилието между задните ляво и дясно колело при ръчната спирачка?
4. Предлагат ми да прибера отново спирачните цилиндри и да спра няколко пъти пак само с крачната спирачка първо и след това да дърпам ръчната и щели да се наместят...

Благодаря предварително на всички отзовали се с идеи и предложения :)

tora
Мнения: 1011
Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
Местоположение: Ст. Загора
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Auris E15 - Започна да НЕ държи ръчна спирачка на задно ляво колело

Мнение от tora » 18 Апр 2018 11:53

http://toyota-corolla.ru/rm04f1ru/index2.html ---->ТОРМОЗА----->СТОЯНОЧНЫЙ ТОРМОЗ

Аватар
batececo
Мнения: 573
Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
Местоположение: София
Благодарил/а: 181 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Auris E15 - Започна да НЕ държи ръчна спирачка на задно ляво колело

Мнение от batececo » 18 Апр 2018 12:22

Нещо не ми го зарежда на мобилно устройство. Довечера ще пробвам на десктоп браузър.

dokkito
Мнения: 450
Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
Местоположение: Шумен
Получена  благодарност: 2 пъти

Auris E15 - Започна да НЕ държи ръчна спирачка на задно ляво колело

Мнение от dokkito » 18 Апр 2018 14:56

Мисля, че може да е блокирало жило от ръжда. Говоря за малкото жило което е замо за тов колело. Основното жило , което е закачено за лоста тегли две жила закачени паралелно на една планка. Така дори и да не си регулирал еднакво спирачката на двете колела тази планка убира хлабините.
За механизма на самия спирачен апарат не знам нищо, защото не съм виждал такъв разглобен.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

vas
Мнения: 48
Регистриран на: 01 Апр 2018 22:36
Местоположение: Sofia
Получена  благодарност: 1 път

Auris E15 - Започна да НЕ държи ръчна спирачка на задно ляво колело

Мнение от vas » 18 Апр 2018 15:15

Блокирал механизъм на ръчната спирачка в заден ляв спирачен апарат. Може да го сравниш с работата на другия.

Аватар
batececo
Мнения: 573
Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
Местоположение: София
Благодарил/а: 181 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Auris E15 - Започна да НЕ държи ръчна спирачка на задно ляво колело

Мнение от batececo » 18 Апр 2018 16:08

Тя пружинката на ръчната още като сменях дисковете ми направи впечатление, че не се връщаше добре и трябваше с ръка да "помагам".

Как да го раздвижа?

dokkito
Мнения: 450
Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
Местоположение: Шумен
Получена  благодарност: 2 пъти

Auris E15 - Започна да НЕ държи ръчна спирачка на задно ляво колело

Мнение от dokkito » 18 Апр 2018 17:38

Едва ли ще успееш да го раздвижиш. Аз бих свалил жилото за това колело и така да съм сигурен , дали проблема е в него.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

Аватар
batececo
Мнения: 573
Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
Местоположение: София
Благодарил/а: 181 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Auris E15 - Започна да НЕ държи ръчна спирачка на задно ляво колело

Мнение от batececo » 31 Мар 2019 10:00

Update: това се оказа причината:
vas написа: 18 Апр 2018 15:15 Блокирал механизъм на ръчната спирачка в заден ляв спирачен апарат. Може да го сравниш с работата на другия.
В друга тема писах, че след смяна на задни накладки ми задържаше десния заден спирачен апарат, в началото обвиних водачите, после се оказа, че задния десен механизъм на ръчната спирачка може да се "активира", но не връща. След системно пръскане с WD-40 и опити за раздвижване (когато се сетя - при смяна на масло, на гуми и когато обработвах ръждата отдолу и ръждясалите горивопроводи) десния се раздвижи перфектно.

Левия (за който е темата) легнах да го "гледам" и в началото с огромни усилия се движеше с помощта на гаечен ключ, който използвах за лост. След яко пръскане с WD-40 и раздвижване на ръка се раздвижи, но не връщаше сам.
Изчаках два часа и пак легнах под колата. Вече се движеше доста свободно и леко. Обаче като се върне ръчната самото жило не отпуска напълно, колелото се движи свободно, но механизма не връща до край ако се "активира" от лоста на ръчната, (както обикновено се ползва ръчната спирачка). Ако механизма се движи на ръка, се връща сам.

Като гледам десния как добре се е раздвижил, ще продължавам периодично и левия да го пръскам с WD-40.

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Auris E15 - Започна да НЕ държи ръчна спирачка на задно ляво колело

Мнение от Оги » 01 Апр 2019 13:30

batececo написа: 31 Мар 2019 10:00 Ако механизма се движи на ръка, се връща сам.
Изглежда има някакъв проблем в жилото, може да е спекло и да се раздвижи с ВД или да се е изкривило при дърпане на ръчната с увиснало едното колело или вдигане отзад от едната страна с опъната ръчна. Случвало ми се е на друга кола.
Механизмите на ръчната смажи с грес за спирачки, ВД-то работи временно.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Аватар
batececo
Мнения: 573
Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
Местоположение: София
Благодарил/а: 181 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Auris E15 - Започна да НЕ държи ръчна спирачка на задно ляво колело

Мнение от batececo » 01 Апр 2019 13:38

Има два остатъчни проблема:

1. Механизмът все още не се е раздвижил на 100 % (не връща до край, остава 1 мм до ограничителния винт когато се дърпа на ръка, т.е. с ключе, което използвам за малък лост).

2. При отпускане на ръчната остават 2-3 мм до ограничителния винт (все пак жилото оказва някакво съпротивление и в комбинация с не напълно раздвижения механизъм, не може да се върне докрай, колелото се движи, но имам чувството, че леко опират накладките ако не го върна докрай на ръка).

Жилото се движи лесно на ръка, може би на механизма му трябва още малко раздвижване.

Преди година и нещо така беше десния, помня, че не се отпусна веднага, а мина някакво време.

Edit: раздвижването го правих точно като на клипа, обаче без да свалям колелото:

Аватар
batececo
Мнения: 573
Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
Местоположение: София
Благодарил/а: 181 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Auris E15 - Започна да НЕ държи ръчна спирачка на задно ляво колело

Мнение от batececo » 30 Окт 2021 10:11

2 години по-късно блокира жилото на лявото колело, за щастие в положение на отпусната ръчна спирачка. Корозия. На едно място се беше наранил кожуха иии вътре беше станало леш...
Информация черпих от тук (няма смисъл да се разглобява механизма на ръчната или каквото и да било по спирачния апарат):
https://www.drive2.ru/b/476037133732151436/
При мен се беше нарушила обвивката до абсолютно същото място, като при руснака от долния линк:
https://www.drive2.ru/l/501480657432609584/
Сваля се кутията между двете седалки, 4 болта, с ключ 10 се развиват, вдига се пластмасата под запалката, под нея са още 2 болта с кръстата отвертка (също държат кутията). Ако има канал ще е супер лесно, аз нямам и вдигах колата на саморъчно направени естакади. Лягах и развивах 4-те болта с ключ 10 за планките под купето, както и една гайка на щита на средното гърне, който пък дава достъп до последния 5-я болт на жилото, точно под купето, всички с ключ 10. Болтовете бяха много корозирали, но с WD-40 и качествено едновремешно "гедоре" се предадоха. Новото жило е на Jackoparts, планките нямат фиксиращите "ушета" като при оригиналните BOSCH-ови планки, за това е добре да им се държи контра при последното затягане.

P.S. След сравнително редовното смазване на механизма на ръчната спирачка (при смяна на гуми, масло или при оглед), механизмите на ръчната спирачка работят леко и нормално.

Купих две жила, ляво и дясно са (има значение), понеже очаквах да има разлика в дължината, но за щастие дължината на двете (на китаеца и на оригиналното) се оказа напълно еднаква. Обаче дясното, оригиналното, вече 13 годишно, функционира нормално, не можах да видя нарушена обвивка на жилото. Смених само проблемното, лявото. Няма никаква опция за регулиране, само се закачат/откачат в 2-та края.

Ще следя как се държи дясното, ако забележа некоректно поведение, ще сменям и него.

Отне ми 2 часа, на улицата, 3-4 пъти махане и слагане на задното колело (редувах хем да имам достъп при свалено колело, хем да е стъпила на естакадите), десетки пъти влизане и излизане под колата :)
Прикачени файлове
20211029_170700_copy_1008x567.jpg
20211029_170700_copy_1008x567.jpg (319.36 KiB) Преглеждано 12233 пъти
20211029_170704_copy_1008x567.jpg
20211029_170704_copy_1008x567.jpg (320.33 KiB) Преглеждано 12233 пъти
20211029_175719_copy_567x1008.jpg
20211029_175719_copy_567x1008.jpg (377.98 KiB) Преглеждано 12233 пъти

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Auris E15 - Започна да НЕ държи ръчна спирачка на задно ляво колело

Мнение от Оги » 02 Ное 2021 17:39

Счупена броня си е проблем. На това място жилото не върви адекватно. :thumbsup:
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Аватар
batececo
Мнения: 573
Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
Местоположение: София
Благодарил/а: 181 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Auris E15 - Започна да НЕ държи ръчна спирачка на задно ляво колело

Мнение от batececo » 02 Ное 2021 18:34

Изобщо не си личеше и не се виждаше (или аз не съм гледал внимателно), чак като го свалих на земята, веднага си пролича къде е прецакано. 1:1 както е снимано в руския форум, на същата планка.

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Auris E15 - Започна да НЕ държи ръчна спирачка на задно ляво колело

Мнение от Оги » 03 Ное 2021 10:39

Преди да се вдигне колата на крик трябва да се застопори предното колело от другата страна / с 2 кучки или каквито камъни се намерят наблизо/ и се отпусне ръчната. wink.gif Бронята на жилото може да се счупи дори само при едно вдигане на колело с дръпната ръчна а такъв проблем докато се открие може да коства доста нерви, време и средства. Износени и спекли накладки, изтрити и изкълчени дискове, затруднено движение и повишен разход могат да бъдат резултатите.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Аватар
batececo
Мнения: 573
Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
Местоположение: София
Благодарил/а: 181 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Auris E15 - Започна да НЕ държи ръчна спирачка на задно ляво колело

Мнение от batececo » 03 Ное 2021 11:06

За първи път чувам, че не трябва да се вдига при активирана ръчна спирачка ohmy.gif
Благодаря за информацията :cheers:

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 27 госта