Страница 3 от 3

спирачки след раздвижване

Публикувано на: 07 Яну 2018 22:47
от slowtraveler
biro, както споменах - смяната на спирачната ми течност в Мазда бе около 30лв ако не се лъжа...... Как ги сметна тези 250лв - не знам... При мен на джипката разликата между ТО-А и ТО-Б също е около 300лв... Без смяна на спирачна течност...
И аз също сменям рядко спирачки - на Авенсиса смених оригиналните задни накладки на 75х.км, като предните бяха износени на около 50%... Така и си замина на под 100х.км...
На маздата смених предни накладки също на около 75х.км...
Сега на джипа съм малко под 75х.км. и очаквам съвсем скоро да се наложи да сменя 'заводските' предни накладки и евентуално - дискове....
Но това не отменя решението ми да сменя спирачната течност при смяната на накладките - джипа ми харесва и живот и здраве смятам да го експлоатирам още...

спирачки след раздвижване

Публикувано на: 10 Апр 2019 12:02
от jim_beam
Да питам, ако буталцето е кородирало като на снимката, не може ли да се смени само то и дали изобщо се продава отделно? Че имам един Бус с греещо задно колело. :whistle:

спирачки след раздвижване

Публикувано на: 10 Апр 2019 14:19
от slowtraveler
Първо виж дали не е наранен цилиндъра :whistle:

спирачки след раздвижване

Публикувано на: 15 Апр 2019 09:01
от ufer
Ето едно доказателство, че когато нещата са качествени, възрастта няма значение. Това са буталцата на предните спирачни апарати на 33 годишна кола с мотор 4АГЕ, произведена в Япония, на 235 000 км... Само ги почистих от няколко жълти петна, но не от ръжда, а от спирачната течност. Единствената ръжда е на външния кант, който все пак е подложен на атмосферно влияние, но се вижда, че ръждата е незначителна. Правя в момента профилактика най-вече заради водачите, които искат нова смазка. Имам колата от 2007 и това е първото им отваряне.
WP_20190414_15_23_03_Pro.jpg
WP_20190414_15_23_03_Pro.jpg (1.06 MiB) Преглеждано 7844 пъти
WP_20190414_15_23_11_Pro.jpg
WP_20190414_15_23_11_Pro.jpg (1.12 MiB) Преглеждано 7844 пъти
WP_20190414_15_23_26_Pro.jpg
WP_20190414_15_23_26_Pro.jpg (1014.6 KiB) Преглеждано 7844 пъти
WP_20190414_15_23_46_Pro.jpg
WP_20190414_15_23_46_Pro.jpg (1.16 MiB) Преглеждано 7844 пъти

спирачки след раздвижване

Публикувано на: 15 Апр 2019 09:16
от slowtraveler
Да, добре изглеждат... А жълтите петна са били от окис/ръжда заради влага в спирачната система, но не е бил сериозен и няма да имаш проблеми :thumbsup:

спирачки след раздвижване

Публикувано на: 15 Апр 2019 09:31
от ufer
Не беше ръжда, а лек филм, малко засъхнал, от спирачната течност. Махнах го с нокът... :thumbsup:

спирачки след раздвижване

Публикувано на: 15 Апр 2019 09:40
от slowtraveler
За едно и също говорим...

спирачки след раздвижване

Публикувано на: 15 Апр 2019 14:25
от ufer
А, добре, понеже беше написано "окис/ръжда"... То на нас ни е ясно, но има хора, които четат тук и трупат знания, та гледам да не ги заблудим... :D

спирачки след раздвижване

Публикувано на: 15 Апр 2019 14:56
от slowtraveler
Точно за такова говоря.... Окисът/ръждата е няколко типа...
Тънкият слой е бил ръжда/окис, но достатъчно малък за да не влиза в дълбочина на метала, а само да образува повърхносттна 'коричка', вероятно няколко (или под) микрона... Жълтият цвят е от там...
По тежката корозия вече прави язви, защото влиза в дълбочина...
А съвсем тежката се води 'люспеста ръжда', защото там металът и ръждата се отлепят заедно на люспи....