Страница 2 от 3

спирачки след раздвижване

Публикувано на: 07 Яну 2018 12:29
от WoLF
Абе, верно бръскат двойно в София... Спирачна течност 2х0.5л. FERODO DOT3 = 10лв. Смяна на спирачна течност в представителството в Стара Загора = около 20-30лв.(че беше част от повече операции и ч.ч.) cool.gif

спирачки след раздвижване

Публикувано на: 07 Яну 2018 13:02
от mfandakov
В BMW моделите тази смяна на спирачна течност я има в сервизните интервали,на определени километри или определено време свети това.

спирачна течност смяна.jpg
спирачна течност смяна.jpg (429.11 KiB) Преглеждано 3406 пъти

Правил съм смяна в МКАР на стойност 70лв.

спирачки след раздвижване

Публикувано на: 07 Яну 2018 17:35
от biro
От къде влиза вода в спирачната система? Логично е ако има пробив и влиза вода, при повишаване на налягането (натискане на спирачки) да пръска сп.т.

спирачки след раздвижване

Публикувано на: 07 Яну 2018 17:42
от mfandakov
От буталото което малко по горе бе снимано.При спирането знаете че се генерира топлина.
При тези чести натискания на спирачките,това бутало се загрява и........при хода който има/навътре се "мокри с течност-навън вече мокро и изстудено то кондензира влага от въздуха/ при прибирането си навътре пак контактува със спирачната течност.
Повторете цикъла 1 000000000000 пъти и ето ви влагата в спирачната течност.Която пък от своя страна е мор за новите стабилизиращи /спирачни системи.

спирачки след раздвижване

Публикувано на: 07 Яну 2018 18:00
от biro
Mfandakov, нищо не разбрах от обясненията. Буталото се нагрява от топлината отделена при спиране или от "хода който има" както си се изразил.

А как се охлажда, за да кондензира влага? Нали е топло. За да се получи конденз, температурата на буталото трябва да е по-ниска от тази на околния въздух, а това не виждам как ще стане.

спирачки след раздвижване

Публикувано на: 07 Яну 2018 18:11
от mfandakov
Буталото както бе снимано по горе нали видя къде е корозирало отвън на ивица,това е повърхността която кондензира.

А как кондензира......помисли за работният му ход и ще разбереш.

спирачки след раздвижване

Публикувано на: 07 Яну 2018 18:26
от dokkito
На мен не ми се вярва , че корозията е от конденз. Буталото е защитено с маншон, който го пази именно от влага и прах. Когато буталцето е намазано с правилната смазка и зашитено със здраво маншонче не може да проникне вода от там.
Аз имах проблем с буталце на предния ми автомобил и там имах същата корозия. При профилактиката на двата супорта установих , че на проблемния супорт маншона имаше миниатюрна дупка
Смятам , че корозията на буталцето е в лошата му защита. Корозията на спирачната система е причинена от нередовна смяна на течността.
Много пъти е говорено за смяната на спирачна течност. Толкова лесно се сменя дори и в домашни условия с малко повече желание.

спирачки след раздвижване

Публикувано на: 07 Яну 2018 18:42
от max-2
Водата в системата е от влагата във въздуха. Казанчето е отворено към атмосферата. Спирачната течност е хигроскопична и поема влагата. Качествата и се влошават, точката на кипене е при по-ниска температура. В даден момент водата се утаява в цилиндърчетата като най-ниска точка. Буталото може да ръждяса от тази вода или отвън през маншончето от дъждовна вода и луга.
Смяна на течност на 2-3 години и почистване на маншончетата и смазване на буталцата със специална смазка през 4-5 години прави буталцата вечни.

спирачки след раздвижване

Публикувано на: 07 Яну 2018 18:50
от mfandakov
Дифузия това е точната дума,сума ти гумени о пръстени маркучи има в системата , температурни разлики и така......

спирачки след раздвижване

Публикувано на: 07 Яну 2018 19:47
от slowtraveler
Предполагам, че основната част влага все пак влиза през казанчето.. А че всеки си прави сам сметката по сервизите - така си е... На Мазда 6 2008г сменях спирачна течност май 2012г в официалния сервиз - излезе около 30лв всичко...

спирачки след раздвижване

Публикувано на: 07 Яну 2018 20:19
от biro
Да де, но в тойота сменят сп.т на обслужване тип Б като цената е повече от два пъти по цената на тип А. Аз 30х.км ги правя за 14-16 месеца, има ли смисъл от толкова честа смяна?

Слоу, ти си сменил сп.т. на маздата на четвъртата година, аз горе долу по толкова карам и сменям цялата кола. Никога не съм сменял сп.т. нито съм имал проблеми със спирачки. За инфо имам Б категория от 1999 година, когато навърших 18.

спирачки след раздвижване

Публикувано на: 07 Яну 2018 21:31
от slowtraveler
biro, дай боже всекиму да сменя колата с нова на четири години :) Маздата я смених на петата година, но правилната поддръжка включва смяната на консумативите... Дали би издържала още две или пет години без видим дефект - може... А можеше и да се появи темата 'защо ми задържа спирачката', в комбинация със смяна на спирачни апарати (ако е надран или корозирал цилиндъра).... Да си създавам сам проблеми заради тридесеттина лева - не го смятам за разумно :)
Имам кат.Б от доста преди теб - може да е въпрос на опит... На времето съм имал проблеми със спирачките... Включително кипване на спирачна течност (от хижа Ком към Берковица - 16км спускане от 1800м до 400м надморска височина с остри завои и стръмни урви острани) - въобще не е приятно усещане педалът изведнъж да пропадне до долу преди завой...
Дали има смисъл от честа смяна - както споделих по-горе - на около 30-40х.км течността беше ЧЕРНА... Така, че не виждам защо да не се смени...
Между другото на времето и аз мислих като теб - антифриз, спирачна течност - ВЕЧНИ :) Ама като знам например колко струва модула на АБС/ЕСП - вече не рискувам :)
Също така е добре да се знае, че налягането в спирачната система може да достигне над 200 бара :whistle:

спирачки след раздвижване

Публикувано на: 07 Яну 2018 22:06
от biro
Аз не мисля, че сп.т. и антифриз са вечни. Идкам да си изясня необходимостта от смяната им на всек х км или х години. Аз не съм сменял колите на 4-5 години с чисто нови, а с такива Н-та употреба. До хижа Ком съм ходил много пъти, родом от Монтана съм. С трабант съм го качвал и спускал дори. И със c-hra ходих до горе преди месец.

спирачки след раздвижване

Публикувано на: 07 Яну 2018 22:22
от slowtraveler
biro, значи пътят ти е познат :) (аз бях там последно 8-10.12.2017 - може и да сме се засекли :) ).
По въпроса - аз си го обяснявам така:
Безспорно течността губи качествата си. Влошените качества водят до няколко гореспоменати ефекта.
Производителят (не сервиза) е направил анализи и е решил, че безопасните параметри се поддържат при такава смяна. Вероятно със запас.
Затова и често безпроблемно можеш да прескочиш двойно срока при нормална експлоатация... Дали да го правиш - въпрос отново на лично решение.
Ако сменяш колата на 4г - вероятно от твоето решение няма да страдаш ти, а някой друг... А може и никой да не страда, ако колата отиде директно за скрап...
Та необходимо ли е да я сменяш?
И въобще - струва ли си да се размишлява толкова дълбоко заради 20-30лв веднъж на няколко години?

спирачки след раздвижване

Публикувано на: 07 Яну 2018 22:36
от biro
То-Б ми се пада веднъж на 14-16 месеца и разликата с То-А е 320лв. Като разликата е филтър купе, въздушен филтър и смяна сп.т. Не 20-30лв а някъде към 250, при това не на нялолко години, а на година и половина.
Между другото ако спирачката ти потъне на пътя от х. Ком към Берковица не е голям проблем. Първо там с повече от 40км/ч е неразумно да се спуска и второ винаги можеш да се остържеш в страни с лека щета и да си помогнеш с ръчната спирачка. Задължително спускане на ниска предавка.

Аз рядко ползвам спирачки, авенсиса го продадох с накладки на 75000 км, които още не бяха за смяна.