Страница 3 от 3

Auris E15 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2009 - Какъв DOT спирачна течност - да вярвам на капачката DOT4 ?

Публикувано на: 01 Дек 2019 20:40
от max-2
Тогава дот 4. 5.1 е по-рядка и ще стане по-нервен съединителя, а може и да започне да притриса.

Auris E15 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2009 - Какъв DOT спирачна течност - да вярвам на капачката DOT4 ?

Публикувано на: 02 Дек 2019 06:35
от tora
max-2 написа: 01 Дек 2019 20:40Тогава...
Това е флуид и на практика несвиваем, дори спирт, вода, ракия да се сипе, ефекта върху изпълнителния елемент е един и същ .

Auris E15 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2009 - Какъв DOT спирачна течност - да вярвам на капачката DOT4 ?

Публикувано на: 02 Дек 2019 11:56
от max-2
Никъде не съм споменал, че течността се свива. С 5.1 течност се получават неприятни ефекти от по-бързото преминаване между помпата и изпълнителния цилиндър. Това важи за тойота с изискване за дот 3 в системата и съм го изпитал лично на мой автомобил. Усеща се разлика в поведението на съединителя при потегляне.

Auris E15 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2009 - Какъв DOT спирачна течност - да вярвам на капачката DOT4 ?

Публикувано на: 02 Дек 2019 14:49
от tora
Зависи значи от крака на шофьора.

Auris E15 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2009 - Какъв DOT спирачна течност - да вярвам на капачката DOT4 ?

Публикувано на: 03 Дек 2019 14:18
от max-2
tora написа: 02 Дек 2019 14:49 Зависи значи от крака на шофьора.
Колега, наистина много неща зависят от шофьора. Целта на моите мнения е да направим така, че системата да работи максимално добре, та да не се налага да компенсираме с излишно внимание към педала недостатъците му.
Вероятно ако сменим спирачната течност с 5.1 при замърсена долна помпа(образува се нещо като лепило от фин прах, преминал през маншона и заводската смазка на буталцето), няма да се усети разлика в работата на съединителя. Но при почистени и смазани с подходящата смазка помпи се усеща разлика.

Auris E15 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2009 - Какъв DOT спирачна течност - да вярвам на капачката DOT4 ?

Публикувано на: 03 Дек 2019 15:09
от slowtraveler
Чисто технически според линка по-долу, разлика във вискозитета при 100С няма, а при -40С има в полза на 5.1 - запазва малко по-нисък вискозитет. Но пък чак да е осезаемо - малко ме съмнява...Като цяло - би се усетило като малко 'по-лек' педал при екстремно ниски температури (където гумичките ще са се втърдили, и ще притъпят това усещане), а при нормална температура - никаква разлика..
Предполагам, че причината за усещането е почистването и смазването на помпи и изпълнителни механизми, а не толкова от самата течност...
https://wiki.anton-paar.com/en/automotive-brake-fluids/