Страница 3 от 4

Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP

Публикувано на: 02 Юни 2018 00:48
от bonev
тия дни и аз се реших, че ще отида в ХЕЕД да взема ремонтен комплект и да го сменят момчетата, че тропането е яко досадно. Дано месеците каране така да не е навредило на новите дискове и накладки worthy.gif ще пиша като смогна да направя процедурата, за да кажа дали всичко се е оправило

Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP

Публикувано на: 02 Юни 2018 13:19
от Airfan
Тракането се получава от увеличена хлабина между водачи и отвори. Няма как със смяна на дискове и накладки да се оправи. Единствено трябва да се райберова отвора на супортите и да се подберат или изработят нови водачи по размер.

Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP

Публикувано на: 04 Юни 2018 19:20
от alvanovo
Здравейте,
Имам Тойота Авенсис 1,8 2011г.
Като я купих левият преден спирачен апарат тракаше.
Реших лесно и евтино проблема като намерих пружинка - от спирачен апарат на друга кола, която стяга челюстите от долната страна - не е дълга - може би 60мм, но е достатъчно стегнаха - яка.
Захванах я от долната страна на спирачния апарат - има едно ребро със здрава тел. В горния край укривих дебела тел, която не поддава лесно - нещо като кука стана по профила. Сложих я точно на подвижната част на спирачния апарат от горната страна. Закачих пружинката и всичко утихна.
Самата пружина обира трепненията на подвижвана част на апарата и той не трака.
Добре е да се смажат и направляващите, за да се движат нормално.
Нито загрява нещо по апарата, нито се движи трудно.
Тези дни направих същото и от дясната страна.
Вече почти 20 000км карам така и няма проблеми.
Който иска може да ми звънне на 0887/245297. Ще пратя снимки.

Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP

Публикувано на: 04 Юни 2018 21:01
от slowtraveler
Ами пусни снимки тук - ще е интересно да се види... :thumbsup:

Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP

Публикувано на: 05 Юни 2018 09:53
от Оги
В апаратите, където лежат накладките си има оригинално вградени пластинчати пружини, но в голяма част от сервизите като сменят накладки имат неадекватно отношение към тях, понеже обикновено са натъпкани с кал и не се виждат. А ако изобщо ги чистят и забележат, че са ръждясали ги изхвърлят вместо да монтират нови /защото струват 20-тина лв, но спирачките работят и без тях/- ето затова тракат голяма част от апаратите.
Увеличени хлабини във водачите трудно, дори невъзможно е да се долавят на слух и най-лесно се уплътняват с едно смазване със специална за целта грес.
Такъв проблем се открива с отваряне и гледане- тук може да си пишем до утре сутринта и лилявото кълбе да ни прати за зелен хайвер.

Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP

Публикувано на: 05 Юни 2018 10:09
от slowtraveler
В случая повече от колегите говорят за чисто нови автомобили...
Иначе за неадекватното отношение към тези пластинки - да, наблюдавал съм го лично...
И като им направих забележка - 'ама то това е към накладката и е излишно' tooth.gif

Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP

Публикувано на: 05 Юни 2018 11:13
от Airfan
Оги написа: 05 Юни 2018 09:53 В апаратите, където лежат накладките си има оригинално вградени пластинчати пружини, но в голяма част от сервизите като сменят накладки имат неадекватно отношение към тях, понеже обикновено са натъпкани с кал и не се виждат. А ако изобщо ги чистят и забележат, че са ръждясали ги изхвърлят вместо да монтират нови /защото струват 20-тина лв, но спирачките работят и без тях/- ето затова тракат голяма част от апаратите.
Увеличени хлабини във водачите трудно, дори невъзможно е да се долавят на слух и най-лесно се уплътняват с едно смазване със специална за целта грес.
Такъв проблем се открива с отваряне и гледане- тук може да си пишем до утре сутринта и лилявото кълбе да ни прати за зелен хайвер.
С прискърбие да съобщя, че купих колата на 7 км и на около 4000 вече се чуваше мъжката под формата на вибрация, а и като хвана с ръка апарата си се клати :)
Греста решава проблема за 1-2000 км и пак започва след това.

Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP

Публикувано на: 05 Юни 2018 11:45
от Оги
Airfan написа: 05 Юни 2018 11:13 Греста решава проблема за 1-2000 км и пак започва след това.
Смажи водачите с Текстар за спирачни апарати, ако изтече пиши тук че нямам представа за нищо от автомобил.
На една бънгия ги мазах преди 7-8 г., маншоните на водачите и заминали, че почти ги няма- все още разхлопан апарат няма, също движат се идеално без да е пипана оттогава, минала едни 100 х.км , сега е над 300. Няма теч, няма миене, никаква вода или мръсотия вътре, където е мазано. Маншоните скъсани !
Често мажат с Литол, от температурата заминава бързо. Не е за таз работа.

Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP

Публикувано на: 05 Юни 2018 12:05
от kostadinnm
Е сега пък, какви са тези пластинчати пружини и как трябва да изглеждат на тойота-автомобил след 2000-та?! Аз се сещам единствено за легла-пластините на накладките, но те не ми се струва да изпълняват пружинна роля. Питам, щото ще им правя скоро обслужване, че предна лява ми трака и започна да скърца при ниска скорост от известно време, а със спирането компромис не бива. А колегите, които правят модификации там трябва много да внимават.

Оги, как така си ги смазал с текстар, после заминали маншоните, но спирачките са перфе!? А и при водачите няма толкова температура...

Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP

Публикувано на: 05 Юни 2018 12:42
от Оги
Нещо не си разбрал, имаш ЛС.

Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP

Публикувано на: 01 Авг 2018 18:49
от kostadinnm
Оги написа: 05 Юни 2018 12:42 Нещо не си разбрал, имаш ЛС.
Току що препрочетох да си припомня "как се прави" и разбирам, че са ти разкъсани маншоните на водачите, но си наблъскал високотемпературна смазка, от която трудно си измил от ръцете. Все пак, ако нещо усетиш, че не е наред, можеш да пробваш със санитарен силикон като колегата mfandakov("чист" както му казва) - изпитано е :)

При мен се получи така, че се наложи сам да ги огледам и се оказа, че имам деформиран маншон на долния водач на спирачния апарат(на предно ляво колело откъдето се чуваше clunk-ването метал в метал). Ето и снимков материал за доказателство:
отпред:
Изображение
отдолу:
Изображение
Хич не ми се щеше да разглабям, но имах силикон-базирана синтетична смазка и след развиване, повдигнах апарата колкото да не излезе от накладките. Имаше следи от медна грес, почистих с brake cleaner и намазах обилно. Съответно при поставяне на гумичката разбрах че е прекалено широка - доста време си играх да я напасна а и с тънка отверка чегъртах леглото, но се изнизваше или не влизаше пинчето. При сравнение с горната имаше изписан идентичен номер. Като пристигне новата гумичка може да я снимам да видите разликата. Тракането метал-в-метал изчезна, защото съм набучил нова смазка и пробойната която маншончето прави в момента загребва мръсотия отпред, а не отдолу(т.е. досега може би не е влизало много).

Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP

Публикувано на: 02 Авг 2018 12:54
от Оги
kostadinnm написа: 01 Авг 2018 18:49 Все пак, ако нещо усетиш, че не е наред, можеш да...
След 100 х.км апаратите са о.к., та едва ли ще си правя експерименти с каквото и да е друго.

Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP

Публикувано на: 04 Сеп 2018 21:18
от kostadinnm
Маншона го смених днес, но тъй като скъсах шпилка на колелото, ме хванаха ядовете и не можах да направя снимкa. Стария се беше разкъсал и замина в кофата, а смазката беше станала кафява и се наложи пак да чистя с break cleaner.
Изводът е - каквото и да правите като сваляте колело, не пренатягайте гайките. Шпилката, която се скъса, си вървеше хлабава, но предното сваляне е пак от мен(всъщност вуйчо ми се намеси, ама и той завалията не мога да го упреквам). Така че не са ми виновни гумаджиите в случая, но ако не бях толкова напрегнат щях да помисля малко и да затягам на по-малки интервали и само с рамото на ключа. Майстора ме увери, че ще изкара до четвъртък(градско, на кратки разстояния) с три гайки(королата е с общо четири) - дали да не я спра от движение до тогава?!

Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP

Публикувано на: 05 Сеп 2018 17:29
от Оги
На 3 гайки ако са нормално затегнати и няма подозрения към някоя от тях да не би да е като 4-тата се движиш без проблем.

Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP

Публикувано на: 05 Сеп 2018 23:23
от slowtraveler
Колегата също къса шпилки на РАВ-ката... Явно са от 'говнолин' и се късат лесно...
За шофиране на кратки разстояние - става и на три шпилки... Но с 'предубеждението', че може всеки момент да имаш проблем..