Съобщения за грешки в системата за управление и системата за паркинг спирачка - Авенсис Т27

FraDiavollo
Мнения: 56
Регистриран: 20 фев 2017 09:36
Репутация: 17
Местоположение: София

Съобщения за грешки в системата за управление и системата за паркинг спирачка - Авенсис Т27

Мнение от FraDiavollo » 02 сеп 2021 14:27

Здравейте колеги,

Преди няколко дни при запалване на таблото на моя автомобил (тойота Авенси, т27, 2014г., 1.8 valvematic, бензин) ми се изписаха няколко съобщения за грешки:
- Check power steering system --> воланът се удърви;
- Check parking brake system --> самата ръчна спирачка не беше активирана, като пробвах да я активирам и след това дезактивирам сработи без проблем.
Също така свенаха лампите, че traction control системата сработва (колата стои запалена неподвижна), Check engine и още някакви лампи, дето не успях да ги запомня всичките.
Изгасих двигателя и пак запалих. Този път съобщението Check power steering system не се появи и воланът не беше удървен.
След като подкарах колата установих, че всичко си работи безпроблемно.
Минах един около 1 км за да тествам колата в различни режими и понеже светналите лампи и съобщението не изгасваха спрях. Реших да разкача минусовата клема на акумулатора, за да пробвам по този начин да изтрия грешката.
Този опит се оказа сполучлив --> след като закачих клемата и запалих колата, всички съобщения за грешки повече не се появиха и светещите лампи за грешки (check engine, traction control и други) не светиха.

Ако има някакво значение - 1-2 дни преди да се случи описания по-горе инцидент бях разкачал акумулатора, за да го заредя, тъй като колата не се кара ежедневно. Съобщението за Check power steering system ми се е появявало и друг път, след запалване, когато пак съм разкачал акумулатора за зареждане --> След като колата е стояла дълго без акумулатор, после като запаля известно време дръжи много ниски обороти (400-500/мин) и понякога изгасва и тогава изписва това съобщение. Досега не съм му обръщал някакво специално внимание, защото при повторно запалване винаги досега е изгасвало (както се случи и този път) и след като покарам малко колата оборотите се възстанояват.
Но съобщението за проблем с ръчната спирачка и светналите лампи за тракшън контрол и check engine досега не са ми се бяха появявали и съм озадачен дали има някакъв проблем или просто е бъг в електрониката, който след рестарт се оправя.

Пиша всичко това, за да попитам дали някой друг е имал подобен инцидент и ако знае на какво се дължи, нека да сподели. Накратко - имали нужда да се правят доп. проверки или не?
Toyota Avensis 1.8 Valvematic CVT 2014

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 660
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 1253
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD

Съобщения за грешки в системата за управление и системата за паркинг спирачка - Авенсис Т27

Мнение от slowtraveler » 02 сеп 2021 15:30

Дали акумулаторът ти не е умрял?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
mapamop
Мнения: 1316
Регистриран: 28 юли 2019 12:49
Репутация: 221
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005

Съобщения за грешки в системата за управление и системата за паркинг спирачка - Авенсис Т27

Мнение от mapamop » 02 сеп 2021 21:31

ABS, VSC, TRC, на Avensis T25 гарантирано не изгасват ако има регистрирана грешка, докато не бъде изтрита. Независимо че проблемът е отстранен. Гарантирано и пробвано - миналата година си бях откачил и двата стопа за да боядисвам зад тях. Наложи се да освободя вратата на гаража за баща ми и по време на поместването, светнаха тия лампи. Въпреки че реално отстраних проблема (върнах и закачих стоповете), докато не изчистих грешката с диагностиката не изгаснаха. Не съм махал акумулатора след това. Предполагаемо и за P/S , Handbrake ще е същото.
Като си откъснал акумулатора си изтрил грешките.
И аз залагам на умиращ акумулатор.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

FraDiavollo
Мнения: 56
Регистриран: 20 фев 2017 09:36
Репутация: 17
Местоположение: София

Съобщения за грешки в системата за управление и системата за паркинг спирачка - Авенсис Т27

Мнение от FraDiavollo » 03 сеп 2021 08:53

Колеги, акумулаторът е сравнително нов - 2г. и аз често го зареждам, когато не карам колата. Както съм написал проблемът с Power steering check и ниски обороти се появява след като съм бил разкачил клемите, за да заредя акумулатора, и след това като ги закача и като запаля. Нещо с разкачането на акумулатора е, но не ми се вярва да е изтощен акумулатор.
Toyota Avensis 1.8 Valvematic CVT 2014

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 660
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 1253
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD

Съобщения за грешки в системата за управление и системата за паркинг спирачка - Авенсис Т27

Мнение от slowtraveler » 03 сеп 2021 09:24

Колега, според мен обединяваш двата ефекта без да е сигурно, че имат взаимовръзка....
Относно ниските обороти - преди 9-10г си бях играл да пускам илюстрирана тема, която явно ти е убягнала: viewtopic.php?f=29&t=19580
При свръх-ниските обороти цялото електрическо натоварване пада върху акумулатора, и ако е умиращ - може да не успее да го поеме...
Състоянието на акумулатора не се измерва в 'нов/стар', двегодишен или 'зареждан' - просто се измерва с товарна вилка дали може да отдаде нужният ток с нужното напрежение...
Имам приятел, на чиито автомобил два пъти за две години сменяха гаранционно акумулатор, защото колата 'стоеше в гаража' и не се караше..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост