Вибрации при спиране

Rumen885
Мнения: 13
Регистриран: 05 окт 2018 23:51
Репутация: 2
Местоположение: София
Автомобил: Toyota avensis d4d 116hp

Вибрации при спиране

Мнение от Rumen885 » 23 ное 2018 21:42

Akima написа:
22 ное 2018 11:11
За да сменим леко посоката:
С какви гуми е колата в момента/пълно описание/ и с какви беше при първите дискове+накладки?
Rumen885 написа:
23 ное 2018 21:36
Akima написа:
22 ное 2018 11:11
За да сменим леко посоката:
С какви гуми е колата в момента/пълно описание/ и с какви беше при първите дискове+накладки?
преди беше с унироял 205 55 16
летни сега съм със клебер зимни чисто нови но със сиг не е от гумите

Потребителски аватар
ufer
Мнения: 506
Регистриран: 12 ное 2010 10:35
Репутация: 42
Местоположение: Бургас

Вибрации при спиране

Мнение от ufer » 26 ное 2018 09:40

Аз за всеки случай бих завъртял и новите гуми... Миналия месец пътувах Бургас - Ямбол и на магистралата по едно време се разхлопа нещо отзад (колата е със задно предаване), викам си - спуках гума; слизам - няма нищо. Пак тръгнах, обаче прихлопва, че влияе и на предницата. На Лукойл слизам пак - гумите здрави, викам си - изкривил съм полуоска и пак тръгнах - с около 100 км/ч можеше да се кара горе-долу; влизам в Ямбол - и задницата увисна! Задната гума вече се беше спукала, смених я и всички неприятни усещания изчезнаха. Та по пътя гумата явно беше късала полека-лека "конци" от вътрешната структура и се е била кривила по периферията - и от това се получава много неприятно биене и много "зъл" шум. Но имах късмет, че го е правила на порции... А иначе и моята предница вибрира при спиране и ще се сменят дискове и накладки! :thumbsup:

Rumen885
Мнения: 13
Регистриран: 05 окт 2018 23:51
Репутация: 2
Местоположение: София
Автомобил: Toyota avensis d4d 116hp

Вибрации при спиране

Мнение от Rumen885 » 30 ное 2018 20:46

Колеги намерих решение на моя проблем поне за сега шлайфане на дисковете + ремонт на двата апарата смениха водачите били криви и цилиндрите че тръгнали да ръждясват и казаха че дисковете били много криви въпреки че са нови на около 1000км та за сега тресенето го няма благодаря на всички за мненията

Оги
Мнения: 780
Регистриран: 09 юли 2012 14:32
Репутация: 82
Местоположение: Пазарджик

Вибрации при спиране

Мнение от Оги » 03 дек 2018 18:24

1 леко съветче: Като сменяш гумите напролет- маркирай с блажна боя или спрей по един от болтовете къде му е мястото на диска. Като се наложи да се свалят дисковете- при сглобяването да се пъхне боядисания болт в боядисаната дупка за да не играеш стария филм заради един дребен ремонт по окачването. Това е за шлайфаните дискове, понеже не се знае кое криво е изправено.
Toyota Corolla E11 98г 1,3-86 кс; Yaris SCP90 2008 1,3-87 кс; Auris E15 2012г 1,33-99 кс + 1 Peugeot за спорта.

n_genov
Мнения: 2
Регистриран: 05 окт 2017 22:42
Репутация: 0
Местоположение: Dusseldorf

Вибрации при спиране

Мнение от n_genov » 02 юни 2019 01:42

Да питам, какъв може да е този дребен проблем по окачването, че и аз имам подобен проблем, изкривяват се спирачните дискове, TRW са, тресе при спиране и над 120 също тресе, правих два пъти баланс в рамките на месец, отначало една идея по добре после се засилва.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 16260
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 890
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Вибрации при спиране

Мнение от slowtraveler » 02 юни 2019 09:38

1. Балансът оправя масите, но не и формата. Крива джанта и гума могат да се балансират идеално на машина, но това не означава, че формата на външният диаметър ще бъде окръжност.
2. Луфтове по окачването спомагат за развитие на резонанс и от там - увеличаване на вибрациите...

Как установихте, че се кривят спирачните дискове?!
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
ufer
Мнения: 506
Регистриран: 12 ное 2010 10:35
Репутация: 42
Местоположение: Бургас

Вибрации при спиране

Мнение от ufer » 03 юни 2019 14:48

Когато външният диаметър на гумата е далече от идеалната окръжност, тогава гумите се въртят около джантата. Юмручното правило казва - първо на 180°, ако не е добре - на 90° и евентуално още на 180°. Ако и това не помогне, тогава има специални програми на балансиращите машини...

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 16260
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 890
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Вибрации при спиране

Мнение от slowtraveler » 03 юни 2019 15:12

Никакъв баланс не може да оправи неправилната форма - там се искат други действия... Да, обикновено с джантата...
Да въртиш гума на права джанта - това няма да ти оправи формата. А на крива джанта - може и да стане, ама джантата пак ще си е крива tooth.gif
Но в някои случаи - директно се хвърля гумата :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
ufer
Мнения: 506
Регистриран: 12 ное 2010 10:35
Репутация: 42
Местоположение: Бургас

Вибрации при спиране

Мнение от ufer » 03 юни 2019 15:23

Нали и аз това казвам - търси се идеалната окръжост (доколкото съществува) и чак тогава идва ред на балансиране с тежести... :D Между другото оправих си вече и спирачките - имах голямо биене от изкривени дискове. Пуснах и предните, и задните на стругаря и всичко си дойде на място - пробвах при скорост 140 км/ч и воланът не трепва. Дълго се колебаех дали да не поръчам нови, но се отказах, защото ми писна от ментета. Ако не слагам оригинални, тогава само афтърмаркет, но купени от "по-технологичната"чужбина, макар че и там вече не се знае. Не знам какъв е процентът на качествените дискове, които се внасят в БГ, но имам чувството, че е 0%!

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост