Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP

Потребителски аватар
kostadinnm
Мнения: 240
Регистриран: 09 яну 2013 21:20
Репутация: 30
Местоположение: София/Петрич

Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP

Мнение от kostadinnm » 06 сеп 2018 11:44

Да, почти не съм я карал тия два дена. Днес всичко ще си дойде на мястото, надявам се. Ама сега като се замислих, не е било от мен, защото ги свалих доста по-лесно от предния път. А си бяха равномерно затегнати. Започна да ми изглежда сериозно, защото явно изкарват известно време, преди да се предадат и ще си вземам скоро динамометричен май. Друга муха ми влезе в главата - за отворите на джантите, ама нека я види майстора и ще споделя, че разводнявам темата.
Corolla 2006 2.0 D-4D | sedan, SOL

Оги
Мнения: 747
Регистриран: 09 юли 2012 14:32
Репутация: 72
Местоположение: Пазарджик

Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP

Мнение от Оги » 06 сеп 2018 13:28

Ако се саморазхлабват и на 4 да нямаш доверие.
-Проблема не е в материала, причината да се късат е в във високото налягане на компресорите, с които работят в гумаджийните. Като пренатегнат небрежно 5 пъти вече е настъпила умората /разтягат се/, но се късат обикновено при затягане или развиване, много рядко в движение. После с какъвто и динамометричен ключ да затягаш- не е гаранция, че някоя от тях няма да сдаде.
Toyota Corolla E11 98г 1,3-86 кс; Yaris SCP90 2008 1,3-87 кс; Auris E15 2012г 1,33-99 кс + 1 Peugeot за спорта.

Потребителски аватар
kostadinnm
Мнения: 240
Регистриран: 09 яну 2013 21:20
Репутация: 30
Местоположение: София/Петрич

Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP

Мнение от kostadinnm » 06 сеп 2018 14:29

Да, това не ме притеснява - един динамометричен с мен и ще забравя, че съм късал.
Забелязвам, че имам малко изядено от отвора на джантата:
Изображение
И сега се сещам, че съм с късите гайки(за което се бях зарадвал, че ще затруднява потенциални джамбази). Съответно гумаджията, като бърза, не може да ги врътне оборот-два на ръка и защипват основата на отвора. Така, че или трябва да си намеря от високите гайки, или да си ги монтирам аз всеки път. Ще трябва да огледам хубаво джантите от другата страна и дано не е станало необратимо вече.
Corolla 2006 2.0 D-4D | sedan, SOL

alvanovo
Мнения: 11
Регистриран: 20 апр 2018 04:01
Репутация: 0
Местоположение: Търговище

Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP

Мнение от alvanovo » 27 апр 2019 17:18

Реших успешно проблема с прежина и две парчета тел. Засега две години така я карам колата и всичко е наред.

milenchou
Мнения: 9
Регистриран: 28 ное 2013 22:59
Репутация: 1

Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP

Мнение от milenchou » 17 юли 2019 00:49

наистина много дразнещ шум, пружина и тел и вече година и половина не съм ги чувал. ще опитам да кача снимки от телефона.

Авенсис 2011г. 2л 126к.с.
корола версо 2002г 2.0 д4д 90к.с. 5/100 , 7/100
АВЕНСИС комби 2011г. 2.0д 126к.с.

Потребителски аватар
ufer
Мнения: 489
Регистриран: 12 ное 2010 10:35
Репутация: 39
Местоположение: Бургас

Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP

Мнение от ufer » 17 юли 2019 08:52

Това, което виждам на снимката, вероятно е някакъв грешен монтаж от майстора или джантата е била леко разхлабена и се е удряла там по време на движение (рязко потегляне или спиране), но би трябвало и другите отвори да са така. Тъй като твоите гайки са с шайби, аз не виждам особен проблем. Съвременните джанти се центроват от средния отвор, а не от болтовете/гайките, както едно време. Предполагам, че затягането при теб принципно за алуминиеви джанти е около 110 Nm. Аз бих увеличил леко затягането с около 20-30 Nm, т.е. около 130 Nm. Тази разлика няма да скъса шпилките, освен ако преди това не са били разтегнати и увредени. Но в крайна сметка и те се сменят... :thumbsup:

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта