Кора под двигател РАВ4 XA30 2012 бензин

Аватар
nov
Мнения: 832
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Кора под двигател РАВ4 XA30 2012 бензин

Мнение от nov » 19 Ное 2022 17:36

КОлеги под двигателя имам само тази кора:
https://www.avto.bim.bg/Kora-pod-dvigat ... m1000.html
Но другата част от дясно я нямам тоест картера, масления филтър са на "открито", така ли е фабрично и откъде да търся цяла кора за бензинов РАВ4 2012? Въртях разни морги - явно не са гладни, мързи ги да гледат - търся такава нова , но изкарва, като тая на линка, която я имам в момента............
Освен това, където е масления филтър на колата (хартиения елемент) върху него има пластамасова черна "капачка" на резба с гумено пръстенче и е само това - дали върху тази "капачка", която се отвива и се стига до елемента трябва да има някаква метална капачка допълнително, като защита на пластмасата, защото имам едно метално чопче отстрани , което в момента виси, като ................?
Моля вижте прикачените снимки за по-голяма яснота, само в Тойота не смея да питам, че там, ще са космически цените за такава кора.
P.S. Навсякъде, където ровя в сайтовете з абнзинов двигател излиза само това, което имам аз, ако наистина няма друга част за кората, си мисля да режа от нещо някакъв шаблон и да лепя отдолу пластмаса изрязана по шаблонза за да защитя двигателя и картера, но дали пък няма д аповлияе на охлаждането на самия двигател, ако наистина за там НЕ трябва да има кора?
кора под двигател без дясна част.jpg
кора под двигател без дясна част.jpg (225.81 KiB) Преглеждано 2222 пъти
[/attachment]
картер и маслен филтър без капачка.jpg
картер и маслен филтър без капачка.jpg (223.31 KiB) Преглеждано 2222 пъти
номер на съществуваща кора.jpg
номер на съществуваща кора.jpg (220.25 KiB) Преглеждано 2222 пъти

Аватар
mapamop
Мнения: 4076
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 289 пъти

Кора под двигател РАВ4 XA30 2012 бензин

Мнение от mapamop » 19 Ное 2022 18:05

Писано е толкова пъти..
С номер на рама (VIN):
http://japan-parts.eu/
http://www.catcar.info/toyota/?lang=en
https://toyota.7zap.com/en/eu/
https://japancars.ru/index.php?route=catalog/toyota
https://toyota.epc-data.com/
Ако няма по каталог - значи няма....
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
nov
Мнения: 832
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Кора под двигател РАВ4 XA30 2012 бензин

Мнение от nov » 19 Ное 2022 19:32

Линковете са много полезни, благодаря з акоето.
Като вкарам вин-а обаче в раздел: FRONT FLOOR PANEL FRONT FLOOR MEMBER
си мисля, че номер 58211Н е именно тази кора, но при мен изглежда по съвършенно друг начин, освен да НЕ търся в правилния раздел и под FLOOR да имат предвид пода, гледан отгоре под стелките, а не дъното на колата гледано отдолу посока кората и това да са някакви подови панели?
P.S. Хм......... в този сайт пък под номер 51441 има два вида кори за отпред, дясната е като моята, а лявата е цяла, значи верочтно има за Европейския пазар опция и с цяла кора
https://toyota.7zap.com/en/eu/rav4/6622 ... z4su#51444
В тойота предполагам ще искат поне 400 лева за такава кора и доставката ще е сигурно 2 месеца, незнам ако купя метална дебела е 2мм дали няма да е по-добре:
https://avto4x4.com/product/metalna-kor ... v4-ot-2010
остава въпроса какво правим лятото с охлаждането и тоя метал дали няма да "излъчва и връща" топлина обратно към двигателя нагоре?

Аватар
mapamop
Мнения: 4076
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 289 пъти

Кора под двигател РАВ4 XA30 2012 бензин

Мнение от mapamop » 19 Ное 2022 23:34

Съдейки по това от 7zap кората на произведените бройки до 2006.01 е "изрязана" - след това вече е цяла. 7zap не ми даде конкретни каталожни номера - пробвай на друг сайт с каталози от списъка. Има и офлайн каталог който е към 6-7ГБ на размер. При мен картера и всичката карантия на Авенсиса са затворени от цяла кора. Дърпат въздух през долната решетка под маската като гледам. Метала смятам че е доста по-тежък и твърд и не знам какви компликации ще създаде да се монтира, и след това на кое ще се крепи и тежи за да стои на мястото си. Бих се ориентирал към пластмасова кора. Мое мнение. ОТ снимките ти изглежда кората да си е такава "изрязана", защото няма място за закрепване на "капака".
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
nov
Мнения: 832
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Кора под двигател РАВ4 XA30 2012 бензин

Мнение от nov » 20 Ное 2022 09:15

Интересно, защо е такава кората при условие, че колата е 2012, мисля си да я закарам на някой майстор, който лепи брони и да ми залепи там едно парче и да не купувам нова кора.

Mcl
Мнения: 659
Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
Местоположение: Кюстендил
Автомобил: Corolla ts
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 11 пъти

Кора под двигател РАВ4 XA30 2012 бензин

Мнение от Mcl » 20 Ное 2022 11:33

По скоро обърни внимание на корозията.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020

Аватар
nov
Мнения: 832
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Кора под двигател РАВ4 XA30 2012 бензин

Мнение от nov » 20 Ное 2022 12:05

Няма корозия, това на снимките е изтъркано с четка и обработено с ръждопреобразувател, абсолютно никъде по купето нямам корозия, освен повърхностната по носачите, където се вижда, но въпреки това, като превантивна мярка напръсках всичко отдолу със спрей на Боди 950 сив, като превантивна мярка.Въпреки това съм разочарован от тенекията в Тойота, уж джип тенекията по-тънка от на Меган 2002, шумоизолацията сравнена със същото Рено е излагация, антикорозионно покритие липсва, само са боядисали тенекията, дано са я грундирали поне......и това е кола 2012????, а сравнена с Волвото, което продадох от тази гледна точка нямат място за сравнение, незнам откъде идва тази безумна цена на Тойота, вярно здрави са като двигател и окачване, ама в другите неща и до момента са супер посредствени, мога да сравнявам и с Аурис 2016-17 и с последната Корола. Толкова ли е трудно да ги направят като хората?????? Защитата от корозия и по-сериозната тенекия би трябвало да са елементарна задача за японците,Хонда СРВ е с по-дебела тенекия, за Шкода и Рено Каджар да не говорим..............а тези метални резервоари за гориво ми бъркат в...., сложили кора уж под мотора, изрязали я под формата на Г и най-важното място където са картер, ремък и маслен филтър конструктора решил да няма кора , нищо, че влиза там вода, сол, препарати то бива бива ама.......само в първите Дачии Дъстър съм забелязвал толкова посредствена тенекия, шумоизолация и пластмаса вътре в купето. Ама както и да е, дано излезе надеждна, че е една торба пари спрямо конкурентите в същия клас.

Mcl
Мнения: 659
Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
Местоположение: Кюстендил
Автомобил: Corolla ts
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 11 пъти

Кора под двигател РАВ4 XA30 2012 бензин

Мнение от Mcl » 20 Ное 2022 12:33

Добре си направил, по мое мнение всички японски коли са зле от към корозия никаква защита. Да не говорим за втора ръка от Австрия, Германия и Швейцария.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020

Аватар
nov
Мнения: 832
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Кора под двигател РАВ4 XA30 2012 бензин

Мнение от nov » 20 Ное 2022 12:58

Тая поне е била в гараж, може би това я е спасило, отопляем гараж, но...........така де, никой не ми е опрял пистолет в главата да я купувам.
Ама ето сега и друго се сетих - стелките.......вярно текстилни, но отдолу откъм страна на купето няма никакво гумирано или импрегнирано покритие.Ако вън вали дъжд и влезеш в колата , дори да си отръскаш краката стелката не задържа макар и малкото влага, а всичко слиза към евтиния мокет, което пък пропива надолу към купето.Излагат се......от тая гледна точка не са мръднали от края на 70 те години на миналия век, а защо не искат и това да подобрят.....вероятно защото ще направят много дълговечни коли......

Аватар
nov
Мнения: 832
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Кора под двигател РАВ4 XA30 2012 бензин

Мнение от nov » 20 Ное 2022 20:22

Не намерих абсолютно никъде опция за кора по цялата ширина на колата, поръчах метална такава, ще следя температурата на двигателя, ако има проблеми ще и прорязвам отвори, но така с отворен картер, капачка за маслен филтър и другата карантия не съм хепи да карам. има цели кори , но са смао и единствено за дизеловите модификации, явно, като с апроектирали тоя РАВ са си мислели, че ще с екара смао и единствено във Флорида,Испания или ЮАР.

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 968
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Кора под двигател РАВ4 XA30 2012 бензин

Мнение от Ивайло Димов » 20 Ное 2022 21:32

Имаш доста корозия по предния мост,а той е доста скъпа част .Вземи си от преобразувател за ръжда Вюрт ....скъп е но като гледам 2 шишенца ще ти свършат работа .С телена четка зачистваш хубаво и мажеш ,изчашваш 7-8 часа да попие хубаво и боядисваш с четка с леко разредена 3в1 Протекта .Иначе тази ръжда там ще те доведе до големи главоболия .

Аватар
mapamop
Мнения: 4076
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 289 пъти

Кора под двигател РАВ4 XA30 2012 бензин

Мнение от mapamop » 20 Ное 2022 22:30

nov написа: 20 Ное 2022 20:22 има цели кори , но са смао и единствено за дизеловите модификации
Погледна ли каква е разликата в околните? Аз бих си взел дизелови, пластмасови. По спомен на Авенсиса между дизела и бензина имаше разлика в сервизния отвор за масления филтър и не помня още какво. Разбира се и 2-3 монтажни отвора не съвпадат но си има доволно "месо" за пробиване.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

gena_bs
Мнения: 857
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 94 пъти
Получена  благодарност: 23 пъти

Кора под двигател РАВ4 XA30 2012 бензин

Мнение от gena_bs » 20 Ное 2022 22:52

Ивайло Димов написа: 20 Ное 2022 21:32 3в1 Протекта
Аз не съм доволен от нея. Ползвах я за метална портална врата и капаци на шахта.
За една зима започна да се лющи. Освен това иска разтворител Протекта.
Купих я погрешка, вместо Декоратор.

Декоратор на Мегахим се справя повече от добре и се разрежда при нужда с обикновен АМВ или МРТ.
С нея съм боядисвал дървени каси на прозорци върху стара алкидна боя, както и PVC сиви тръби - не са мръднали. Но са вътре в остъклени тераси.

Аватар
nov
Мнения: 832
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Кора под двигател РАВ4 XA30 2012 бензин

Мнение от nov » 21 Ное 2022 11:58

Ивайло Димов написа: 20 Ное 2022 21:32 Имаш доста корозия по предния мост,а той е доста скъпа част .Вземи си от преобразувател за ръжда Вюрт ....скъп е но като гледам 2 шишенца ще ти свършат работа .С телена четка зачистваш хубаво и мажеш ,изчашваш 7-8 часа да попие хубаво и боядисваш с четка с леко разредена 3в1 Протекта .Иначе тази ръжда там ще те доведе до големи главоболия .
Това е повърхностна ръжда, няма дори леки люспи метал да се ронят, шлайфано е навсякъде след което напръскано с Вюрт, изчакано 4 часа в отопляем гараж с течние, след което покрито с шагре на Боди 950. След, което изчаках 36 часа преди да я извадя от този гараж и да я преместя в друг в сухо време, вече трябва да е "захванало".

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 968
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Кора под двигател РАВ4 XA30 2012 бензин

Мнение от Ивайло Димов » 21 Ное 2022 12:04

Пръскат се здрави детайли без ръжда с цел превенция ,има ли ръжда с четка се втрива 1-2 ръце и бодито се маца след боята ,накрая самото боди се пръска с черен спрей за да се запечата и дълготрайност.Погледни на някоя кола фабричните прагове....имат релеф заради шагреба ,който е покрит с боята за да не се повреди .

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 29 госта