[Corolla E12][Фото-отчет]Претапициране на таван - SEDAN

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

[Corolla E12][Фото-отчет]Претапициране на таван - SEDAN

Мнение от Akima » 27 Юли 2022 10:31

Гравитацията е неизбежна...

Автомобил:
Toyota Corolla E12 SDN - ниво SOL

Компонент/агрегат:
Оригиналната тапицерия на тавана в купето на автомобила.

Проблеми:
"Таванът увисна" след 18 години вярна служба.
Прах от дунапрена на плата пада в купето.

Решение:
Претапициране на тавана с нов плат по каталог.

Процедура по демонтаж:
Изображение
Изображение
Сенникът също е "тръгнал":
Изображение
Започваме с ръкохватките - капачетата се отварят с малка плоска отвертка - болтовете са за вложка № 10.
Изображение
Сенникът "пада" с кръстата отвертка:
Изображение
Отворите на дръжката:
Изображение
Болтовете са дългички:
Изображение
Отворът за сенника:
Изображение
Държачът на сенника - на щипка - завъртате на 90 градуса и дърпаш:
Изображение
Еднакъв за всички модели:
Изображение
Отворът в тавана:
Изображение
Централният плафон е на щипки:
Изображение
Конекторът:
Изображение
А-колонката е на 2 щипки:
Изображение
След това издърпвате нагоре:
Изображение
С плоска отвертка или пластмасова щангичка внимателно сваляте капачето на колана:
Изображение
Нагледно:
Изображение
С голяма тресчотка с вложка № 14 развивате акуратно болта на колана:
Изображение
Пазете и проходната втулка:
Изображение
С-колонката е само на щипки:
Изображение
В задната част на тавана има 3 щипки - към задното стъкло:
Изображение
Внимателно ги извадете с подходящ инструмент:
Изображение
Чак след сваляне на всички "подпори" се разкри мащабът на проблема:
Изображение
Както казах - пазете щипките и придържайте аудио изолацията:
Изображение
Нова изненада - кабелите за плафоните и радиото вървят по основата на тапицерията на тавана - с битумни лепенки:
Изображение
Започва внимателно разлепване:
Изображение
Така ще могат да бъдат върнати на мястото си:
Изображение
Бонус инструмент - беше "забравен" в тавана за има-няма 18 години - 2004 имаше 2-3 щети по тавана от градушка, оправени по КАСКО естествено:
Изображение
Запомнете внимателно тази конфигурация - така излезе тавана от колата - през задна лява врата:
Изображение
Изолацията на тавана:
Изображение
Пациентът - ситуацията е трагична:
Изображение
Необходими са ви 2-3 гъби за чинии и коресилин:
Изображение
Коресилинът се нанася САМО на гъбата - зелената част работи по-добре в началото:
Изображение
След 15 минути, 3 гъби и 200 мл Коресилин имаме резултат:
Изображение
Сега започва трудното - оставих "таванът" да почине 30 минути и подготвих апаратурата:
Изображение
Започва се с нанасяне на лепило само в единия край - платът се подравнява и се действа на сектори:
Изображение
Важно е да се работи от центъра на петното към краищата и от вътре навън:
Изображение
Лепилото е гръцко - закупено е от същия спец.магазин, от който взех плата по каталог:
Изображение
Естествено не можем да минем без цялостно освежаване на салона - лепилото трябва да съхне все пак:
Изображение
Тествам и нови препарати:
Изображение
Промерка на всички отвори:
Изображение
На следващия ден по същото време - след обяд и след плаж:
Изображение
Подготовка за изрязване - нож за мокет и ножчета за прецизно рязане:
Изображение
За 15 минути всички отвори са готови:
Изображение
Премахваме щипките и картонените подложки - изпълниха си функцията да разпределят теглото:
Изображение
Малко "щети" от свалянето на тавана:
Изображение
3M Duct Tape на помощ:
Изображение
Внимателно свалете и уплътненията на вратите - скъпички са:
Изображение
Акуратно залепяме на същите места кабелите: Ползвах изолирбанд и Duct Tape за по-сигурно:
Изображение
Ползвах изолирбанд и Duct Tape за по-сигурно:
Изображение
И антената на радиото:
Изображение
Връщате всичко по обратния ред и получавате готовия "продукт":
Изображение
Капакът на централния плафон липсва, защото при вадене на плафона "изгоря" оригиналната крушка:
Изображение
B-колонките се изпраха много добре:
Изображение
C-колонките също:
Изображение
Накрая финиш с А-Колонките:
Изображение


Общо времетраене: 2 дни
Реални часове труд: 4 часа макс
Демонтаж таван: 1:10 минути
Обработки 2-2:10 минути
Монтаж таван: 40-50 минути

Няколко пояснения от мен:
  • Работата не е сложна - само изглежда такава.
  • Двата най-критични момента са изваждането от колата без да се счупи подложката и обратното вкарване на вече готовия таван без да бъде повреден/нацапан.
  • Коресилин позвах, за да "стапя" стария дунапрен - повечето юнаци в интернет търкат с телени четки и лапат оранжевия прахоляк.
  • При залепянето ползвах дунапренено мече - предупредиха ме, че лепилото се активира от топлина и да действам на сектори.
  • Извивките/вдлъбнатините се атакуват с парче дунапрен - аз ползвах и облата част на мокетния нож - прилиочно се получиха и леглата на дръжките и на сенниците - важното е да се притиска бързо и да се вадят мехурчетата.
  • Таванът съхна на закрито, за да не бъде увреден от жегата.
  • Лепилото набра якост за 24 часа - въпреки, че на опаковката пишеше до 48 часа.
  • В кутията останаха 2 пръста - отдавам го на жегата дунапрененонто мече.
  • Два линейни метра плат за таван стигнаха - даже и останаха парчета за експерименти.
  • Платът е по каталог и го дават за този модел - прилично се получи цветово.
  • Всички малки гънчици, които се забелязват на последните снимки, изчезнаха за около 1 до 3 дни след монтажа.


Крушката на централния плафон е особена C8W.
В Европа не открих аналог - има по-малки и по-големи - C5W и C10W - не стават.

Крушката на плафон е с номер:
90981-14011
След кратка проверка установих, че е заменена от номер:
99132-YZZBP

Пожелавам успех и търпение на всеки, който се заеме с подобен проблем. cool.gif
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Dimitar38
Мнения: 61
Регистриран на: 21 Апр 2020 15:06
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: Toyota Corolla 2019
Благодарил/а: 2 пъти

[Corolla E12][Фото-отчет]Претапициране на таван - SEDAN

Мнение от Dimitar38 » 27 Юли 2022 12:24

Браво за труда, получило се е много добре. Правил съм същата гимнастика на Сеат Леон, но нямах нерви да снимам. :thumbsup:

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

[Corolla E12][Фото-отчет]Претапициране на таван - SEDAN

Мнение от Akima » 28 Юли 2022 11:28

Да - трябват нерви, но идеята на фотоотчета е именно да вдъхне увереност в хората, които се колебаят да си ремонтират тапицерията сами. punk.gif
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

OVI
Мнения: 230
Регистриран на: 24 Яну 2022 22:06
Местоположение: Sofia
Автомобил: RAV4, MY2022, 2.5 HSD Luxury
Благодарил/а: 13 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

[Corolla E12][Фото-отчет]Претапициране на таван - SEDAN

Мнение от OVI » 28 Юли 2022 12:20

Отлична работа!

На мен ми предстои същото упражнение. Е, не е за Тойота, но методиката ще е същата. Тъкмо мислех да пускам нова тема, и тази ми дойде дюшеш! Още веднъж- благодаря за "разказа в картинки", полезен беше!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 37 госта