Профилактика на ел. стъкла (Корола Версо и др.)

boiski
Мнения: 86
Регистриран на: 19 Юни 2015 21:07
Местоположение: София
Автомобил: Corolla Verso '04 2.0 D4D 116
Получена  благодарност: 1 път

Профилактика на ел. стъкла (Корола Версо и др.)

Мнение от boiski » 19 Окт 2021 11:32

Здравейте,

Пускам тази тема, за да споделя за проблем, на който се натъкнах и разреших. В процеса на търсене на решение не намерих много достъпна информация по темата, затова ще опиша тук какво установих.

Предните ел. стъкла на Версото се движеха много бавно и с насядания, докато един ден дясното не започна да излиза от гумените водачи и да се килва напред при сваляне. Лявото имаше подобни симптоми, но не до степен да излиза от водачите. Оказа се, че на дясното стъкло се е отлепила монтажната планка откъм бравата. Отлепила се е от опън и засядане на стъклото в гумените водачи.
resized-image-Promo (2).jpeg
resized-image-Promo (2).jpeg (115.9 KiB) Преглеждано 4205 пъти
resized-image-Promo (3).jpeg
resized-image-Promo (3).jpeg (90.67 KiB) Преглеждано 4205 пъти
Решението е стъклото да се свали, да се почисти старото лепило и да се сложи ново. Аз ползвах полиуретанов силикон. Това обаче няма да разреши проблема трайно. Първоизточника на проблема е липсата на смазка по гумените водачи, които задържат стъклото при движението му и пораждат усилие в цялата сглобка. Водачите трябва да се смажат обилно със силиконова смазка (не спрей, а гел/паста) и това да се прави на всяка 1-2 години.
resized-image-Promo (4).jpeg
resized-image-Promo (4).jpeg (140.27 KiB) Преглеждано 4205 пъти
Освен водачите, хубаво е да се почисти и гресира стъклоповдигащия механизъм. За зъбната предавка ползвах такава грес, а пластмасовите водачи в металните релси намазах отново със силиконовата смазка (може да се ползва и универсална литиева грес), но аз исках нещо по-тънко, което да не събира много прахоляк.

Ненавременната профилактика има и друг негатив - увеличава луфта между пластмасовите водачи и релсите на механизма, което поражда луфт в движението на стъклата. Например при затворен прозорец и команда за спускане, стъклото не тръгва плавно надолу, а се получава удар (обира се луфта в механизма) и рязко тръгва надолу.

Споделям и едно видео по темата, което онагледява нещата:

Аватар
memorex
Мнения: 811
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 20 пъти

Профилактика на ел. стъкла (Корола Версо и др.)

Мнение от memorex » 19 Окт 2021 15:26

Браво колега.
Отново полезна тема.И аз е свърших тази работа миналата година Има голяма разлика след това. Да попитам обаче относно това с което е залепен найлона знае ли някои как се нарича и от къде може да се купи.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Профилактика на ел. стъкла (Корола Версо и др.)

Мнение от mapamop » 19 Окт 2021 15:53

memorex написа: 19 Окт 2021 15:26 относно това с което е залепен найлона знае ли някои как се нарича и от къде може да се купи
Бутилова лента за лепене на фарове от оризовите мизерници на предимно червения сайт.
Трябва да имам останали в гаража 2-3 ролки мисля. ФЪрлѝ едно частно да не спамим тук, ако има още въпроси.
Screenshot 2021-10-19 155231.png
Screenshot 2021-10-19 155231.png (631.69 KiB) Преглеждано 4168 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 28 госта