[Решение] Вода в плафоните за осветление на номера - Avensis T25 комби

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

[Решение] Вода в плафоните за осветление на номера - Avensis T25 комби

Мнение от mapamop » 12 Юни 2020 10:35

Да споделя и другият проблем който реших през периода на карантина...
Накратко:
Пластмасовата лайсна която стои над бравата за отваряне на багажника и над плафоните за осветлението на задният номер от годините се беше изкривила, гуменото ѝ уплътнение си беше заминало. Отделно, понеже автомобилът е изпълнение за северните страни и има автоматични дневни, и няма вариант крушките над номера да не светят - от топлината единият плафон беше разтопен и се беше пукнал. Резултатът беше вода и в двата плафона, крушки ( със жичка и диодни) изгарящи при всеки дъжд. Потенциално навлизащата вода може да намокри и бравата за отваряне на багажника.
Показвам как го реших. Знам че можеше и да мажа на дебело със силикон, но идеята за такива перманентни и непремахваеми решения не ми харесва - ако имам възможност, не искам да си "кирилизирам" автомобила.

Първо се наложи да демонтирам лайсната. Тя се крепи на 5 винта М6 и една щипка "борче". Разбира се винтовете бяха корозирали прилично и се бяха "заварили" за гайките, до степен че WD40 и спрей за развиване на корозирали винтове не помогнаха (Тойота, ко прайм с ръждата ве?! bash.gif ). Резултатът беше че развих 2 винта почти без проблеми, и на останалите се чу "пук". Снимка след звука "пук":
20200223_171238.jpg
20200223_171238.jpg (590.8 KiB) Преглеждано 4036 пъти
Винтовете им изпилих главите с mini grinder-а (полирката, салията, минидрелката, дремела), за да мога да ги стисна с клещите и да им скъсам главите. Отидох до близкият строителен хипермаркет и се върнах с 10 броя "коларски/каруцарски" винтове М6, с полусферична глава и заработен "квадрат" под главата, заедно с тубичка двукомпонентен цианоакрилат/каноколит (Хоум макс нямаха епоксидна смола на щанда, която да не ѝ беше изтекъл срока на годност bash.gif bash.gif ). Изрязах главите на винтовете така че да влезнат в натрошените пластмасови легла и ги залях с лепилото:
20200612_100856.jpg
20200612_100856.jpg (604.55 KiB) Преглеждано 4036 пъти
20200223_174958.jpg
20200223_174958.jpg (1.59 MiB) Преглеждано 4036 пъти
Приготвих си и гумени уплътнения от стара вътрешна гума. В случая използвах замба 20мм + замба 5мм за централният отвор, и ги нахлузих на винтовете. От ролка гумено уплътнение за врати си изрязах по размер и наполовина на ширината уплътнението за ръба на лайсната:
20200313_185534.jpg
20200313_185534.jpg (470.81 KiB) Преглеждано 4036 пъти
Самият спукан плафон, както и "братчето" му ги облепих отгоре и по "челото" с алуминиево тиксо, така че да захване и част от ламарината (вижда се горе на снимката, ще спестя 1 брой прикачен файл). Идеята беше да си затворя пукнатината, потенциално навлязлата вода да не навлиза в багажника, и самото алуминиево фолио да го ползвам за рефлектор на светлината. Теоретично отвора може да се затвори с лепило, тиксо, епоксидна смола, нов плафон за 54 лева (разбира се "само оригинален"!!!) или каквото ви хареса. Аз лично предпочетох да не си купя нов, че започнах да оставам с впечатлението че издържам "Майбах", а се возя на 14 годишен (даже не е и) японски леген... Отделно щях да го чакам поне месец "при равни други условия"...

След всичко това сглобих обратно лайсната, гайките бяха подменени с крилчати такива, за по-лесно опериране в теснотията на капака и се получи визуалният резултат от снимката по-долу. Уплътнението не стърчи, забелязва се само ако целево се надвесите над лайсната и знаете къде да гледате. Резултатът е че след последните дъждове и 4-5 автомивки с целево набиване на вода в лайсната, нямам изгоряла крушка на номера, както и вода, жаби и блатни растения в кухината на задният капак и в плафоните.
Снимки на монтираната лайсна:
20200313_193259.jpg
20200313_193259.jpg (1.61 MiB) Преглеждано 4036 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

[Решение] Вода в плафоните за осветление на номера - Avensis T25 комби

Мнение от mapamop » 12 Юни 2020 10:40

И още малко снимки, че стигнах до лимита в предният пост. Доколкото си мисля, на седаните и лифтбековете, лайсната е същата, така че емного вероятно всичко по-горе да важи и за тях.
Ако нещо не ви хареса - чувствайте се свободни да употребите техническата ви фантазия, и да споделите резултата.
Прикачени файлове
20200313_193203.jpg
20200313_193203.jpg (1.37 MiB) Преглеждано 4032 пъти
20200313_193214.jpg
20200313_193214.jpg (1.56 MiB) Преглеждано 4032 пъти
20200313_193225.jpg
20200313_193225.jpg (1.97 MiB) Преглеждано 4032 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
iovkito
Мнения: 2831
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

[Решение] Вода в плафоните за осветление на номера - Avensis T25 комби

Мнение от iovkito » 12 Юни 2020 16:25

Това не е масов проблем на авенсис. Защо си купувате толкова изгнили коли?
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

[Решение] Вода в плафоните за осветление на номера - Avensis T25 комби

Мнение от mapamop » 12 Юни 2020 16:56

Трябваше да избирам между 4 бензинови - 3 със тракащи и пушещи двигатели, и една с разни ръжди. Или някой вагенски курник, или хлОпел на километри - и те си имаха ръжди и жални шумове от двигателя. Даже повече от ръждивата Тойота. Предпочетох да се боря с дребни или повърхностни ръжди, отколкото със смазан мотор. Това беше бюджетната рамка. Пък и ми казаха че тази марка не гние, освен дребни ръжди по окачването и ремонтите били евтини. 2 абсолютни мита за мен. Гние като Опел и няма част под 50 лева. Но това е за друга тема....
Онзи ден намерих бидончето с бъркоча на татко. Около края на юли ме чака двуседмична офанзива, и ще я отуча да ръждясва. Завинаги, както Астрата и Москвича.
На 25 годишният ми Опел всички винтове бяха черни, оксидирани и се развиваха без да псувам. На тази, няма нито един който да не е бял, заварен от ръжда и да има нужда от богатата ми езикова НЕкултура и WD40.
Плафона си беше очевидно разтопен и спукан. Същата драма с изметнатата лайсна с дръжката я имаше и на Астрата от Италия. Проблемът са годините, не водата
-тя е следтвие. Разликата беше че Опела беше със сулфидки и метална пластина отгоре, а тази е с Т10. Решението с водата беше подобно.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

yuzi_e
Мнения: 57
Регистриран на: 20 Дек 2016 15:50
Местоположение: Варна

[Решение] Вода в плафоните за осветление на номера - Avensis T25 комби

Мнение от yuzi_e » 14 Юни 2020 01:11

Това с болтовете съм го играл въпреки, липсата на корозия при мен като допълнение мога да кажа, че леглото в пластмасата идва слабо не държи на голям натяг. Едва ги развих с два превъртели.
Avensis 2.2 T25

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 38 госта