Еберспехера не пали- РАВ4 ХА30

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

Еберспехера не пали- РАВ4 ХА30

Мнение от jim_beam » 15 Фев 2019 22:49

Най-после се прецака нещо, макар и да не е японско/ тойотско. tooth.gif
Нафтовия подгревател, който се е монтирал на тукашните дизели в далечната 2006-7 год. не ще да запали. Всъщност вече от доста време е така и бях при едни специалисти, които искаха да ми продадат нов. Казаха, че управляващия електронен блок на Еберспехера е дефектирал, но бил капсулован и не подлежал на ремонт. Аз имам допълнително монтирана пълноценна печка Вебасто, която обаче ползва горната горелката. Един вид в летен режим нямам грижи, проблема е само зимата. Това била уж някаква серия, дето доста често се прецаквала, според тия майстори. Била вграждана и при VW и при др. Аз се надявах на зацапване със сажди или дефектна свещ, но...
Та идеята ми е дали някой не е чувал за сервиз, специализиран за такава техника? Надявам се на успешно побългаряване, друго не се изплаща...то при това глобално затопляне какво ли се занимавам... tooth.gif
:cheers:
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Еберспехера не пали- РАВ4 ХА30

Мнение от Akima » 15 Фев 2019 23:03

http://orbbasto.info/HYDRONICCharacteristics.htm

Моля те цели разделите.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

Еберспехера не пали- РАВ4 ХА30

Мнение от jim_beam » 15 Фев 2019 23:45

Мерси много Akima!
Това са хората, цар си!!! worthy.gif
Виждам координати във Варна, дали имат някой партнер в Пловдив?
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
jacob12
Мнения: 113
Регистриран на: 29 Дек 2018 15:55
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota Rav 4 2.0 petrol engine

Еберспехера не пали- РАВ4 ХА30

Мнение от jacob12 » 17 Фев 2019 16:54

Нова печка на Вебасто ( евтин вариант ) е 1200-1300 лв. Може да се управлява с GSM, да си задаваш в колко часа да е подгрята колата. Мисля, че не е скъпо, особено за хора с двоен стандарт - печелят на Запада, харчат на Изтока tooth.gif
https://www.webasto.com/bg/markets-prod ... ng-heater/

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

Еберспехера не пали- РАВ4 ХА30

Мнение от jim_beam » 17 Фев 2019 17:56

Колега благодаря за информацията, макар и да не ми е от полза в случая.
Междувременно се свързах с това момче Росен от Силистра, жив пример за кадърни специалисти у нас. В резюме са направили платка за управление на печки, която е не само пълен еквивалент на ориг. управление, ами дава възможност на потребителя да прави определени настройки и да следи процесите. Едната версия е с възможност да се управлява и от моб. телефон. Какво да кажа, браво за труда им! Във Варна е като че ли най-добрия сервиз, по практическата част в автомобилите. Надявам се да съчетая някоя кратка почивка с посещение там за смяна на платката и евентуално обслужване на Вебастото. :cheers:
Аkima заработи едно малко, живот и здраве, мерси много! :cheers:
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
Veni1
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 155
Регистриран на: 01 Май 2010 00:19
Местоположение: Пловдив
Обратна връзка:

Еберспехера не пали- РАВ4 ХА30

Мнение от Veni1 » 17 Фев 2019 18:30

jim_beam написа: 15 Фев 2019 22:49..
Нафтовия подгревател, който се е монтирал на тукашните дизели в далечната 2006-7 год. не ще да запали. Всъщност вече от доста време е така и бях при едни специалисти, които искаха да ми продадат нов. Казаха, че управляващия електронен блок на Еберспехера е дефектирал, но бил капсулован и не подлежал на ремонт. Аз имам допълнително монтирана пълноценна печка Вебасто, която обаче ползва горната горелката. Един вид в летен режим нямам грижи, проблема е само зимата. ..
Колега, можеш ли да обясниш малко по-подробно?

Според описанието ти Ебершпехера е догревател - сиреч поддържа температурата на двигателя при ниски температури, а Вебастото ти подгрява предварително антифриз и купе, до достигане на оптимална температура.
АКо е така, тоя догревател ти е съвършено излишен, защо го имаш и кога използваш Вебастото?

Вебастото го палиш десет-двайсет минути преди да се качиш в колата, и се качваш в загрята и затоплена кола. Когато тя започне евентуално да изстива - поради спецификата на дизеловия двигател, просто Вебастото си върши работата. Мога и по-подробно да обясня за режимите и алгоритъма на работа на Вебастото, ама тоя догревател за какво ти е?

Прочее, Вебастото какъв модел е, и с какви управления е - клавиш, таймер, дистанционно, или комбинация от тях?
Mitsubishi Pajero 2800 LWB off-road beast
Nissan Micra K12 - wife car
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car

Driving experience - since 1976

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

Еберспехера не пали- РАВ4 ХА30

Мнение от jim_beam » 17 Фев 2019 18:59

Горелката Еберспехер (sp не винаги се чете като шп в немския) е вградена в някои дизели в студени региони. В моя случай мога ако искам да нитисна това копче при запален вече двигател и горелката почва да подгрява допълнително антифриза. За около 1,5-2 мин. с нея започва да излиза топъл въздух от парното. Ако я оставя включена предполагам ще се самоизключи след известно време като загрее напълно, не съм сигурен. На други марки като Мазда се вгражда без възможност да се вкл.-изкл. от водача, т.е. винаги е включена след старт на мотора до достигането на темп. Това обаче се е доказало като ненадеждно, понеже на къси отсечки за кратко време дефектира. Както и да е...
В линка на колегата по-горе към Вебасто ще намериш инфо, как при моделите с вграден подгревател има възможност да се добави само едно допълнение Вебасто-кит, което допълва системата до пълноценна печка. Но използва за горелка наличния Еберспехер, само го управлява да може да се вкл. и без да е стартиран мотора, това е. Цената на добавката Вебасто в случая е по-ниска от пълния комплект, защото горелката, маркучите, водна помпа и частично управление е вече вътре стандартно.
Надявам се стана ясно как работи схемата! :glasses1:
Последно промяна от jim_beam на 17 Фев 2019 21:49, променено общо 1 път.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Еберспехера не пали- РАВ4 ХА30

Мнение от slowtraveler » 17 Фев 2019 19:58

Разликата в 'допълнителните' нагреватели обикновено е само една водна помпа - те очакват двигателя да върти антифриза... А 'автономните мокри' печки имат циркулационна помпичка, която да върти антифриза в малкия кръг...
Някои от тях - включват и вентилатора на купето за да го загреят през парното...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

Еберспехера не пали- РАВ4 ХА30

Мнение от jim_beam » 17 Фев 2019 20:18

Предполагам, че всички включват вентилатора, иначе няма как да се затопли купето. При моделите с мануален климатик трябва предварително да си нагласил врътките на топло и степента на вентилатора, както накъде да духа. Зимата за размр. на стъклото например. При автоматите не знам точно, може би трябва да се настрои определена мин. температура.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Еберспехера не пали- РАВ4 ХА30

Мнение от slowtraveler » 17 Фев 2019 20:26

То когато ти е загрят двигателя, за секунди след старта ще стане топло в купето... А вентилатора ти е още едни 100-200Вт...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
jacob12
Мнения: 113
Регистриран на: 29 Дек 2018 15:55
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota Rav 4 2.0 petrol engine

Еберспехера не пали- РАВ4 ХА30

Мнение от jacob12 » 17 Фев 2019 21:43

Съвсем прясно монтирахме на колега ето това изобретение, наречено на френски термоплунжер ( thermoplungers) :
http://www.pukspeed.com/2017/03/thermo- ... -cars.html
За управление реших така, взех едно реле за автоматично включване на фаровете, което при напрежение над 13,4 волта подава 12 волта изход към 3 мощни 30 ( аз сложих 40 А ) релета. Релето за фарове е по малко от кибритена кутийка и има извод за забрана - там пък закачих напрежение от допълнителния нагревател в купето, ето такъв, вижда се най долу в текста:
http://audibg.com/forum/index.php?/topi ... B8/&page=2
В антифриза един датчик за 50 градуса, включвател, малко окабеляване, защитни предпазители и по тази схема, като се запали веднага се включват подгревните свещи в антифриза. Ако изгори някоя се заменя лесно, загрява антифриза бързо до 50 град ( което зависи от датчика за температура )
Така съм карал вече 2 коли, ама за да стане хубаво си играе човек 1 ден. Излиза почти без пари

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

Еберспехера не пали- РАВ4 ХА30

Мнение от jim_beam » 17 Фев 2019 22:01

slowtraveler написа: 17 Фев 2019 20:26 То когато ти е загрят двигателя, за секунди след старта ще стане топло в купето... А вентилатора ти е още едни 100-200Вт...
Не си гледал рекламите явно, всички коли наоколо затрупани със сняг и лед, само тази с печката е размразена и топла. Реално това е главната причина да се монтира, не чегърташ скреж и купето е стоплено. Всичко това за сметка на малко гориво и консумация от акумулатора. Е, и някоя стинка по-малко в джоба. tooth.gif При непознаване на функциите доста бързо може да хвърлиш акумулатора, но стандартната настройка е да подгрява 30 мин. и ако вентилацията не е на макс не е проблем.
А ел. нагревателите също отдавна се ползват от автопроизводителите, моя Рав има такъв в радиатора стандартно. Това е една от причините за повишените обороти зимно време, за да помогне на акумулатора да се възстанови по-бързо. Но този подгрев се контролира централно, а не ръчно като горелката, поне в тоя модел е така. Системата го изключва при достигане на опр. темп. на антифриза.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Еберспехера не пали- РАВ4 ХА30

Мнение от slowtraveler » 18 Фев 2019 09:49

Гледал съм рекламите, ама все пак разсъждавам кое ще е най-ефективно...
Консумацията на горелката е около 30-40Вт ако не включваш вентилатор на купето. С вентилатора на купето нещата стават доста сериозни като товар на акумулатора...
А загрят двигател/парно, дори и да не ти е духало топло в купето, наистина може да ти размрази за минутка автомобила.
Джипката има автоматични 1кВт ел-нагреватели на въздуха към предното стъкло (алтернатора е доста як) - ами и при сериозни отрицателни температури размразява за 2-3 минути... А какво остава ако парното в него момент е било 'подгрято'...
Рискът единствено е от спукване на стъкло ако се подаде рязко много горещ въздух, а стъклото е много охладено...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

Еберспехера не пали- РАВ4 ХА30

Мнение от jim_beam » 08 Яну 2020 23:31

Привет колеги!
Искам да ви информирам за развитието на нещата, след като се свързах с всички възможни специалисти в БГ. Резултата за съжаление е негативен за мен, дефектиралата платка за управление на горелката означава нейната смърт. Невероятно но факт, всичко останало действа, но хората от Еберспехер са програмирали живота на електрониката. Поради това единственото решение, което ми предложиха и в Австрия и тук е нова горелка комплект с управление. Разочарованието ми е пълно, мислех, че ние умеем да поправим всичко, но уви, модула е капсулован и не подлежи на ремонт. Ако трябва да намеря абсолютно същия 1:1, като резервна част не се предлага от производителя.
Никога повече тая скапана марка EBERSPÄCHER! guns.gif guns.gif guns.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Еберспехера не пали- РАВ4 ХА30

Мнение от slowtraveler » 09 Яну 2020 08:24

Нали имаше някакви БГ фирми, които предлагаха плъг-ин управления точно за такъв случай като твоя...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 34 госта