Въпрос относно Toyota TPA400

Аватар
Cealtex
Мнения: 362
Регистриран на: 12 Май 2014 20:30
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis T25 2.0 D4D
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 2 пъти

Въпрос относно Toyota TPA400

Мнение от Cealtex » 30 Сеп 2018 15:07

Здравейте, колеги,

Имам интересен въпрос относно парктроника, който е споменат в заглавието на темата. На моята кола има заводски сложени сензори на задната броня + книжка за споменатия модел към останалите бумаги за колата. И тъй като съм отварял декоративния панел в ляво в багажното пространство, за да си сложа аптечката там, забелязах едно голямо парче празно велкро. Отначало се зачудих защо е там, но след ровене по форуми и т.н., установих, че всъщност там се залепя модула за самия парктроник или с други думи при мен си липсва, което обяснява липсата на всякаква сигнализация. Не съм бъркал/оглеждал в това пространство за кабелите от сензорите, но това може да се установи много по-лесно и бързо.

Основният ми въпрос е дали това ще ми свърши работа, за да мога да си подкарам парктроника - ЦЪК.

Като цяло се чудя дали има разлика в моделите на тези модули, но имаше един колега от форума, който наскоро си продаде точно същия модул за Авенсис Т25.

Всякакви мнения ще ми бъдат от полза, така че споделяйте.
Toyota Avensis Wagon T25 2.0 D4D 126 к.с. 1AD-FTV 2008

Изображение

YMR
Мнения: 13
Регистриран на: 16 Сеп 2018 22:28
Местоположение: Sofia

Въпрос относно Toyota TPA400

Мнение от YMR » 14 Дек 2018 13:11

Здравейте!

Имам Авенсис Т25 фейслифт вагон автоматик Sol. с монтирани датчици на задната броня ( изглеждат оригинални - предполагам, че парктроника е модел TPA400 ).
При включване на заден ход, започва постоянно пищене с леко накъсване. Установих, че има проблем с един от датчиците ( леко деформиран със скъсан кабел ), на мястото на който включих неоригинален и оригинален от друг модел парктроник ( датчик с пружинка - моите не са с пружинки ) за проба. Имаше лека промяна в пищенето, но то продължаваше ( по спомен май вече без накъсване ). В последствие, с почити допряна буза/ухо до всеки един от останалите датчици ( при незапален мотор, но включена задна предавка и на контакт ) установих леко пращене/жужене в два от тях ( навярно работещи ), а съседният ( който е и краен ) на видимо повредения датчик не даваше никакви признаци на "живот". Навярно и той не работи или има контактен проблем ( от тази страна на бронята има почити незабележима следа от натиск, освен за застрахователите :D ).
Въпросите, които възникват от тук нататък в мен са:
1. Струва ли си да си купя 2 бр. нови оригинални датчика на цена не по-малко от 100 лв. ( или направо 4 бр. за да си имам резервни ), за да възстановя този ( фабричен ) парктроник, който на практика не знам колко ефективен би бил ( ако някой има впечатления - моля да сподели )? До сега не съм разчитал на парктроник, най-вече защото те спират да ти помагат точно, когато са ти необходими ( или поне на мен - за дистанции под 30 см. ). Прочетох пост от преди 12 г. в закрита вече тема, че можело да се настройва и под 40 см. да започне постоянното пищене, но линковете вече не работят.
2. Да изключа пищялката ( за да не ме дразни поне ) или да монтирам неоригинален парктроник с дисплей, за който имам положителни отзиви въпреки, че струва само около 20 лв. цена на едро?
3. Добре монтирана камера до какво най-малко разстояние помага и може ли такава камера да се използва и като видео регистратор отзад?

Благодаря предварително за отделеното време и съветите!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Amazon [Bot] и 22 госта