Странно тракане под таблото - Avensis T25 2.0 D4D

m_ad
Мнения: 14
Регистриран на: 21 Яну 2015 18:09
Местоположение: София

Re: Странно тракане под таблото - Avensis T25 2.0 D4D

Мнение от m_ad » 18 Яну 2016 17:31

Благодаря за отговора. Имах някакво подозрение за ненормална работа още през лятото, защото при заредена система с фреон, охлаждането нещо не бе като хората. Предвид температурата от -4гр., при която извърших самодиагностиката, дали това има нещо общо с грешката, която бе отчетена? И, бихте ли ми предложили читав и изпитан сервиз, където при необходимост бих могъл да извърша ремонта?
Toyota Avensys D4D T25 116hp - 08.2003

peshunski
Мнения: 2
Регистриран на: 22 Сеп 2017 08:49
Местоположение: Плевен

Странно тракане под таблото - Avensis T25 2.0 D4D

Мнение от peshunski » 16 Сеп 2019 17:14

Akima написа: 16 Ное 2015 22:31 Самодиагностика на автоматичен климатик на Corolla E12:
Ключ в позиция OFF.
Задръжте натиснат бутон AUTO - [1].
Задръжте натиснат бутонът за рециркулация/свеж въздух - [2].
Превключете ключа на позиция ON.
LED's [3] и LCD [4] ще присветнат 4-ри пъти.
Системата е в режим на самодиагностика.
Пример за код на грешка: Trouble code 21 displayed [5].

Кодове на грешките:

00 No fault found
11 In-car temperature sensor
12 Outside air temperature sensor
13 AC evaporator temperature sensor
14 Engine coolant temperature (ECT) sensor
21 AC sunlight sensor
22 AC compressor clutch lock sensor
23 AC refrigerant triple pressure switch
31 AC/heater air mix flap motor, potentiometer
33 AC/heater air direction motor, potentiometer
41 AC/heater air mix flap motor
43 AC/heater air direction motor

Възможно е триене на кодовете със задържане едновременно на бутоните за подгрявяне на предно и задно стъкло.
Направих описаните стъпки и след като присветнат 4-ри пъти, стои на 21градуса и мига ?

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Странно тракане под таблото - Avensis T25 2.0 D4D

Мнение от slowtraveler » 16 Сеп 2019 17:25

Ами повторете теста на слънце (датчикът да е осветен)... :whistle:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Странно тракане под таблото - Avensis T25 2.0 D4D

Мнение от mapamop » 18 Юли 2020 23:11

Да "вкарам" и аз едни въпроси по темата:
Предисторията:
- клапата вътре/вън не затваряше всеки път или не затваряше докрай (гледах я с махната жабка, и натисках бутона)
- посредата "миксера на температурата" (модула с колелцето с каналите) от време на време "щракаше и прескачаше".
- имах си и досадното ромолене от загубеният мотор на клапата горе/долу.
- Всичко това вдясно.
Днес сутринта разглобих всичко. Наложи се да вадя вентилатора на парното,за да стигна до моторчето на клапата вътре/вън. Излезе поредното гинекологично занимание, да извадя нещо голямо, от малка дупка.
Изчистих и трите модула, преди да ги свалям и разглобявам им маркирах позициите и ги сглобих обратно според маркировката.
Сглобих и докато сглобявах ми се разместиха палците на клапата за смесване, която е в центъра на климатика, другото уж го събрах както си беше.
Резултатът при самодиагностика на климатика беше грешки:
13: AC evaporator temperature sensor
31 AC/heater air mix flap motor, potentiometer
33 AC/heater air direction motor, potentiometer
36,
41 AC/heater air mix flap motor
43 AC/heater air direction motor
46

За тези които са за мотора и потенциометъра няма драма - ще ги разглобя след малко и ще изчистя греста, да стане на още по-тънък слой. Напълно вероятно е да съм разместил клапите и да не отговарят на позицията на сервото.
Притесняват ме грешки:
13: Къде се намира буксата на този датчик?
*** Намерих кабел излизащ от вътрешният радиатор на климатика (в купето), в синя шлауха и по спомен с 2 или 3 крачета, но го бях закачил.
36/46? Не намерих значението им?
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Странно тракане под таблото - Avensis T25 2.0 D4D

Мнение от slowtraveler » 19 Юли 2020 07:49

Датчикът на изпарителя трябва да е на изпарителя - може да не си го включил..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Странно тракане под таблото - Avensis T25 2.0 D4D

Мнение от mapamop » 19 Юли 2020 18:24

Закачена си беше. Моята драма може да бъде прехвърлена към затворените казуси. След малко ако никой не ме затисне ще изредактирам този пост и ще дам повече снимки и подробности.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Странно тракане под таблото - Avensis T25 2.0 D4D

Мнение от mapamop » 20 Юли 2020 10:59

Време е да добавя и моите 5 минути драма:
- Имах проблем с клапата потока на въздуха вътре/вън - заяждаше и не затваряше докрай всеки път.
- Централната клапа която е за регулацията на температурата (и май за горе/долу/стъклото) заяждаше и тракаше - налагаше се за топло/студено да мина през позициите Lo/Hi и после да си настроя температурата.
- Имаше си тракането от клапата най-долу която отваря и затваря изходите на климатика в краката на пътника/ обдухването на задните места.
- Като пусна климатика и мирише на стари мокри парцали. 4те филтъра за купето които смених за 1 година не помогнаха.

През почивните дни реших да отделя време и да почистя и смажа моторчетата на клапите (писано е много как и защо) и да си измия въздуховодите. За съжаление не минах без да извадя вентилатора на климатика, което доведе до частично разглобяване на арматурното табло вдясно.

За да извадите вентилатора, без да сваляте волана и цялото арматурно табло ще ви трябва дълъг върток с ключ 10 накрая и/или рапидна отвертка 6мм (дълга!).
- Пускате климатика и го настройвате или на Lo или на Hi.
- Клапата за външния въздух я затваряте - бутона е на положение "вътрешна циркулация".
- Изваждате жабката
- Изваждате филтъра на купето. Това с горното заедно, ще ви осигури "дръжка" за дърпането на вентилаторния агрегат.
- Сваляте лайстната посредата на таблото - тази със стойката за чашката и индикатора за пасажерският еърбег. Излиза лесно, с голи ръце, ако я дръпнете напред в зоната на капака на жабката.
- Развивате топката на скоростния лост и изваждате панела с пепелника и кожения "ботуш" на лоста.
- Сваляте касетофона и панела за управление на климатика. На това няма да се спирам - има достатъчно инструкции в Интернет.
- хващате корпуса на решетката на духалката и го издърпвате напред, хоризонтално. Опция - по същият начин излиза и лявата/шофьорската решетка. За идеята малко по-нататък.
- Опция: Сваляте малката лайстна под лявата духалка на парното. Излиза с голи ръце, като я дръпнете напред в долният ляв ъгъл. Решетката излиза с дърпане напред, като я държите за долния ръб, по същият начин като дясната.
- развивате 3 винта, и разкачате средният модул с дисплея, бутона за аварийните светлини и решетките на въздуховодите
- развивате винтовете в зоните означени с червено на снимката
Inked20200717_212518_LI.jpg
Inked20200717_212518_LI.jpg (1.93 MiB) Преглеждано 6307 пъти
- Разкачате кабелите на електронния модул вдясно от жабката. Разкачате и буксите под вентилатора ма бялата монтажна "решетка".
- развивате 2 гайки 10 и освобождавате стойката за буксите под вентилатора.
- Развивате крепежите на вентилатора на климатика/парното. Схема на зоните с крепежите има в каталозите за частите.Излиза целият модул заедно с въздуховода за входящият въздух! Дърпате го през отвора отгоре и много внимателно през отвора за филтъра на купето. Посоката е леко нагоре и надясно.
- хващате пластмасовата долна кора/част от арматурното табло за отвора за жабката долу вдясно в ъгъла и дърпате назад към вас. Когато долният ръб на жабката ви освободи място, достатъчно да измъкнете агрегата на климатика го вадите надолу и завъртате долната част назад. Не можете да разделите двигателя от въздуховода - има 2 или 3 видии отзад.
Внимавате със синият кабел - това е датчика за температурата на изпарителя на климатика, кабелът е двужилен, тънък и относително кекав. Ако го скъсате, ще се наложи да изхвърлите цялото табло навън, да извадите изпарителят на климатика и да смените датчика, който е залепен на изпарителя на климатика.
Снимка:
1-20200719_105320.jpg
1-20200719_105320.jpg (1.55 MiB) Преглеждано 6307 пъти
- Горе вляво на върха е моторчето на клапата за рециркулацията на въздуха. Крепи се на 2 видии диагонално. Отбелязвате положението на оста му. Пример:
1-20200718_001912.jpg
1-20200718_001912.jpg (1.89 MiB) Преглеждано 6307 пъти
- клапата за температурата е отляво посредата. Крепи се на 3 винта, като задният е на особено "удобно" място. Снимка на сваления модул, монтира се огледално на снимката, за да имате идея къде да търсите винта. Аз лежах 10 минути с фенерчето за да го намеря. Изваждате моторчето надясно, без да размествате лостовете на клапите, или си бележите поне двете които се виждат. Аз ги разместих ... и после плаках 2 дни.
1-20200718_001512.jpg
1-20200718_001512.jpg (1.6 MiB) Преглеждано 6307 пъти
**** Най-долното моторче е лесно за сваляне, има няколко теми тук и доста клипове в интернет. Не знам дали представлява интерес да пиша пак за него. Особено като го няма вентилатора.

- сваляме "шайбата" на средното моторче. Отбелязваме положението на оста - вижте горните снимки за да не се повтарям. Има зъбче което се освобождава назад и се дърпа нагоре, шайбата излиза трудно.
- Разглобяваме и трите моторчета, на това за рециркулацията енкодера му е метална писта на платката, чисти се и се намазва тънко с грес.
1-20200717_231011.jpg
1-20200717_231011.jpg (1.34 MiB) Преглеждано 6307 пъти
- на средното и долното енкодерите на зъбното колело са графитни. Чистят се по един и същи начин, има клипове в интернет - много.
Важно е да ги сглобите така че осите им да са на същото място както преди!

*** Продължава в следващият пост ***

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Странно тракане под таблото - Avensis T25 2.0 D4D

Мнение от mapamop » 20 Юли 2020 11:32

- Сваляте и избърсвате с мокра кърпа и препарат клапата за рециркулацията
- избърсвате двигателя с турбината на вентилатора. Стараете се да не го мокрите много.
- Сваляте дунапреновите уплътнения от решетките, измивате с кърпа и препарат решетките и залепяте нов дунапрен. Този за вратите и прозорците е идеален (80 ст. за двойна ролка, остана ми половината).
* Аз лично свалих дунапрените със спрей R505, използвайте каквото ви хареса - газ, бензин, разредители, препарати за стикери ...
Снимки за преди и след:
1-20200718_141608.jpg
1-20200718_141608.jpg (2 MiB) Преглеждано 6303 пъти
1-20200718_144243.jpg
1-20200718_144243.jpg (1.17 MiB) Преглеждано 6303 пъти
- с пулверизатор пръскате препарат за прозорци и изчиствате докъдето можете въздуховодите. Използвах тези четки от "Джъмбо" - по спомен бяха около 2 лева, бъркате във всички въздуховоди с мократа четка:
1-20200718_112725.jpg
1-20200718_112725.jpg (1.2 MiB) Преглеждано 6303 пъти
- Връщате моторчето на долната клапа и тази посредата - пускате си тест на климатика и гледате дали се движат нормално. Ако не - или сте монтирали неправилно осите на рамената на средната клапа (Аз! Аз!) и тя заклинва, или имате много грес по енкодерите (Май пак - аз! аз!). Вижте 2-3 поста нагоре за резултатът от първото сглобяване. След това разглобявах наново всичко.
- Внимавайте като сглобявате клапата за рециркулацията да я "килнете" напред! Т.е. отвора да ви остане отзад, иначе не работи и ще трябва да разглобите наново (аз! аз!).
- ако ви се движат клапите - връщате обратно и вентилатора.
- сглобявате обратно всичко освен решетките на въздуховодите.
- Аз използвах момента и напълних въздуховодите с препарат за климатици и препарат за плочки. Грубо около литър течност излях вътре.
- Монтирате обратно и решетките и лайсните.
Проверявате всичко дали работи. Пускате климатика на Lo и на пълна мощност да избута препаратите. Нормално е първите часове, до ден - два да "пуши" климатика.
Препарата за климатици беше този:
index.jpg
index.jpg (7.61 KiB) Преглеждано 6303 пъти
И пушещият ми климатик:
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

sno
Мнения: 65
Регистриран на: 26 Юли 2018 09:15
Местоположение: Шумен
Автомобил: Avensis T25 2.0 D-4D 1CD-FTV

Странно тракане под таблото - Avensis T25 2.0 D4D

Мнение от sno » 23 Юли 2020 12:03

Здравейте, използвам темата, за да не отварям нова, ако се окаже неуместна, моля модератор да ми каже, за да пусна нова. Тази сутрин, докато пътувам за работа започна да се чува странно тракане (стържене) на моменти, мисля, че е някъде зад таблото за километража. Не трака постоянно, а на интервали, понякога за кратко, понякога за малко по-дълго. Дали при мен също не е някое от моторчетата? Те си скрибуцаха преди, но рядко. В сервизите за автоклиматици ми отказаха да се занимават с ремонт и карах така. Чува се към края на клипа.

https://soundcloud.com/dstoyanov-393282 ... -odd-noise

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Странно тракане под таблото - Avensis T25 2.0 D4D

Мнение от mapamop » 23 Юли 2020 14:35

Климатика или само вентилатора пуснат ли е?
Тези моторчета не скрибуцат ако парното/климатика/вентилатора са на OFF.
На място прави ли го или само в движение?
Зука ми прилича на моторче със зъбно колело което стърже на пластмаса. Не е невъзможно да имаш износено зъбно колело и да ти стърже моторчето, но си трябва доказване. По спомен, зад километража в тази зона е само моторчето за клапата в краката ти. Другите 3 са вдясно зад жабката.
Виж пусни един тест на климатика и в режима за тестване натисни бутона за рециркулация. Там ще ти върти едноцифрени числа и ще обиколи всички комбинации на клапи и вентилатор.
Пиши после какво е станало за да го обсъдим.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

sno
Мнения: 65
Регистриран на: 26 Юли 2018 09:15
Местоположение: Шумен
Автомобил: Avensis T25 2.0 D-4D 1CD-FTV

Странно тракане под таблото - Avensis T25 2.0 D4D

Мнение от sno » 23 Юли 2020 15:01

Моторчетата скрибуцаха дори и когато климатика / парното са спрени, но рядко. Днес започна да го прави при спрян климатик, просто започна така да стърже. Дори само на контакт пак си го прави. Ще пусна една диагностика довечера и ще пиша какво излиза.

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Странно тракане под таблото - Avensis T25 2.0 D4D

Мнение от mapamop » 23 Юли 2020 15:14

Не мога да си спомня точно, но моите на контакт се паркираха в нулевата си позиция само по веднъж. Ако не е пуснат климатика и / или вентилатора на второ палене не се паркират. Обаче ако е пуснат поне вентилатора с някаква температура се паркират и после се опитват да отидат на позицията за температурата. Поиграй си с по 1-2 паления и обиколи възможните комбинации със/без климатик, всичко на off, Lo/Hi, температура под/над околната/равна на околната спрямо това което пише на дисплея. При мен шума беше щракащ примесен със скрибуцане. Но вътре имаше много прах и капучино тук-там. Анри е бил ебати михлюза....
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

sno
Мнения: 65
Регистриран на: 26 Юли 2018 09:15
Местоположение: Шумен
Автомобил: Avensis T25 2.0 D-4D 1CD-FTV

Странно тракане под таблото - Avensis T25 2.0 D4D

Мнение от sno » 23 Юли 2020 15:25

Пуснах сега една диагностика, не отчете грешки, после покарай 10тина минути и не притрака нито веднъж, а се беше започнало почти постоянно, може би си е намерило позицията наистина. Предполагам обаче, че рано или късно ще трябва да се маха.

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Странно тракане под таблото - Avensis T25 2.0 D4D

Мнение от mapamop » 23 Юли 2020 15:28

Хвани се и ги изчисти докато не са претрили пистите на енкодера на зъбното колело. Започни с долните - за тях няма да ти трябва такова опълчение като при мен. Поиграй си с комбинациите на клапите и температурите - и при мен теста даваше нули, ама си ръмжаха моторчетата и духаше топло от разните клапи на разни позиции. Ако искаш ми прати съобщение на лично и ще го обсъдим, за да не помпим темата тук.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Странно тракане под таблото - Avensis T25 2.0 D4D

Мнение от mapamop » 25 Юли 2020 15:42

sno, после да не забравиш да се похвалиш или оплачеш. Много ми е интересно кое е пилило така на пластмаса. При мен нямаше такива жални звуци.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 25 госта