Регулиране на адаптивен би-ксенон - Avensis T27

Аватар
Airfan
Мнения: 1452
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Обратна връзка:

Регулиране на адаптивен би-ксенон - Avensis T27

Мнение от Airfan » 26 Ное 2014 13:47

Привет,

При ремнта на моя Авенсис са ми сваляли фаровете, които са с адаптивен биксенон. Никъде по тях не видях да има възможност за реглаж, обаче имам усещането, че нещо леко се е променило и не са съвсем в една височина. Някой да знае дали може да се прави нещо, той като в тойота твърдят, че няма какво да се размести и регулира. Ама мен ме гложди ...
Изображение Изображение

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Re: Регулиране на адаптивен биксенон

Мнение от BOz » 26 Ное 2014 13:53

Airfan написа:Привет,

При ремнта на моя Авенсис са ми сваляли фаровете, които са с адаптивен биксенон. Никъде по тях не видях да има възможност за реглаж, обаче имам усещането, че нещо леко се е променило и не са съвсем в една височина. Някой да знае дали може да се прави нещо, той като в тойота твърдят, че няма какво да се размести и регулира. Ама мен ме гложди ...
Няма фарове, които да не могат да се регулират.
Ако наистина нямат физически винтове за реглаж (в което се съмнявам), то със сигурност тогава през диагностичен софтуер ще могат да се регулират.

Намерих снимки на фарове от Т25:
http://www.ebay.com/itm/TOYOTA-Avensis- ... 4184c48721

Може да видиш къде е винта долу по средата за реглаж.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
lederman
Мнения: 544
Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Регулиране на адаптивен биксенон

Мнение от lederman » 26 Ное 2014 16:41

В тази обява могат да се видят аналогичните винтове при Т27

http://www.ebay.de/itm/TOYOTA-AVENSIS-T ... 1385964897

Винтовете са два, единият е за вертикален, а другият за хоризонтален реглаж.
Обикновено има оставени отвори за достъп, като за реглажа се ползва дълга ( 25-30cm) кръстата отвертка.
Назъбената ламарина на болта е корона а отвертката го играе пиньон.
Успех!
Поздрави :thumbsup:
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

Аватар
Airfan
Мнения: 1452
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Обратна връзка:

Re: Регулиране на адаптивен биксенон

Мнение от Airfan » 26 Ное 2014 16:53

Добрее, изясни ми се схемата, въпреки, че при мен е леееко по-различна от посочената от lederman, тъй като е ксенонов фарът, а не с халогенни крушки. Днес ще потвърдя наличието на тези болтове с назъбена глава и уикенда ще застана на стената на МОЛ-а да меря.
Изображение Изображение

Аватар
lederman
Мнения: 544
Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Регулиране на адаптивен биксенон

Мнение от lederman » 26 Ное 2014 16:58

Тези винтове променят положението на цялата лупа, би трябвало да е нещо такова.
Ти като си с би-ксенон изобщо нямаш лупа/рефлектор за дълги, така ли ?
Поздрави :thumbsup:
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

Аватар
Airfan
Мнения: 1452
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Обратна връзка:

Re: Регулиране на адаптивен биксенон

Мнение от Airfan » 26 Ное 2014 22:47

lederman написа:Тези винтове променят положението на цялата лупа, би трябвало да е нещо такова.
Ти като си с би-ксенон изобщо нямаш лупа/рефлектор за дълги, така ли ?
Пак има лупа, но нещо вътре може да я мърда във всички посоки. Втора лупа за дълги няма - дългите светят от лупата на късите. Та за това не съм уверен дали тези болтчета ще свършат работа.
Изображение Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Re: Регулиране на адаптивен биксенон

Мнение от slowtraveler » 26 Ное 2014 22:57

При мен на маздата биксенона се настройваше точно както обикновения халоген... Да, след това електрониката поддържа настроеното ниво и мести фара, но 'нулевото' му положение се настройваше механично...
Мисля, че сега и на джипа ми е така (въпреки, че по тъп 'мерцедески' обичай при всяко пускане на фаровете те се смъкват до долу, след което се връщат до необходимото положение, и вече го следят)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Re: Регулиране на адаптивен биксенон

Мнение от BOz » 27 Ное 2014 00:08

А на Маздата ти като запалиш колата не смъква ли фаровете отново до долу и да ги калибрира отново в положението, което трябва спрямо натоварването на автомобила?
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Re: Регулиране на адаптивен биксенон

Мнение от slowtraveler » 27 Ное 2014 08:16

BOz написа:А на Маздата ти като запалиш колата не смъква ли фаровете отново до долу и да ги калибрира отново в положението, което трябва спрямо натоварването на автомобила?
Не - мръдваха само ако междувременно е променено натоварването на автомобила, и то само в нужната посока и само с нужната корекция...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Airfan
Мнения: 1452
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Обратна връзка:

Re: Регулиране на адаптивен биксенон

Мнение от Airfan » 27 Ное 2014 09:08

На моята като запаля се оглежда във всички посоки и накрая центрира.
Изображение Изображение

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Re: Регулиране на адаптивен биксенон

Мнение от BOz » 27 Ное 2014 10:13

slowtraveler написа:
BOz написа:А на Маздата ти като запалиш колата не смъква ли фаровете отново до долу и да ги калибрира отново в положението, което трябва спрямо натоварването на автомобила?
Не - мръдваха само ако междувременно е променено натоварването на автомобила, и то само в нужната посока и само с нужната корекция...
Това е странно, да не кажа невъзможно.
Да не би да мърдат още преди да си запалил фаровете? На БМВ-тата е така. Не чака да запалиш фаровете, а мърдат с даването на контакт, 1-2 секунди след това. На други коли ги калибрира само след като запалиш фаровете.
Едно от изискванията на ксенон системите е именно тази калибрация на фаровете при всяко запалване на колата. За това според мен не може да не мърдат.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

scorpion
Мнения: 1135
Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Регулиране на адаптивен биксенон

Мнение от scorpion » 27 Ное 2014 10:16

Airfan написа:На моята като запаля се оглежда във всички посоки и накрая центрира.
Да бе да, още малко и ще обърне очите biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Шегувам се колега Airfan. Колата нали беше в гаранция !
Защо не я закараш в оторизирания сервиз да и направят проверка и ако трябва реглаж rolleyes.gif

При мен специално ми прави впечатление, че като се запалят фаровете, светлината се вдига, т.е. няма други движения. До мен съсед по гараж с Туарег също виждам, че светлината като се запалят фаровете се вдига но не виждам да има друго мърдане. Може би има различни системи. Знам ли ?!?

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Re: Регулиране на адаптивен биксенон

Мнение от BOz » 27 Ное 2014 10:28

Е нали колегата разправя, че тия от Тойота са му казали, че не може да се регулират.
Наистина най-добре фаровете сам да си ги регулира, с рулетката и тебешир в ръка, а не да разчита на някакви машинки за целта.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

scorpion
Мнения: 1135
Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Регулиране на адаптивен биксенон

Мнение от scorpion » 27 Ное 2014 11:30

BOz написа:Е нали колегата разправя, че тия от Тойота са му казали, че не може да се регулират.
Наистина най-добре фаровете сам да си ги регулира, с рулетката и тебешир в ръка, а не да разчита на някакви машинки за целта.
Да, прав си ... подминал съм факта,че от Тойота му твърдят, че не ставало. Странно ми е все пак unsure.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Re: Регулиране на адаптивен биксенон

Мнение от slowtraveler » 27 Ное 2014 11:57

BOz написа:...Това е странно, да не кажа невъзможно.
Да не би да мърдат още преди да си запалил фаровете? На БМВ-тата е така. Не чака да запалиш фаровете, а мърдат с даването на контакт, 1-2 секунди след това. На други коли ги калибрира само след като запалиш фаровете.
Едно от изискванията на ксенон системите е именно тази калибрация на фаровете при всяко запалване на колата. За това според мен не може да не мърдат.
Не мърдат колега - фаровете си светваха с подаването на контакт (заводско решение за DRL), така, че няма как да не се забележи и малко отклонение...
Няма изискване за 'калибрация' на фаровете при всяко запалване - това си е техническо решение на производителя.
Изискванията са за автоматично ниворегулиране, което си работеше безпроблемно...
Как е решено технически - не знам - не съм разглобявал самия фар, нито за повече от 5г експлоатация съм имал какъвто и да е проблем с тази система. Може например да има следяща система в самия фар и да няма нужда от инициализация.
Но 'заводски' фаровете ми бяха доста забити надолу, така, че още като взех автомобила ги вдигнах малко за да станат идеални - механично се настройваха на самия фар, а след това системата си следеше това ниво. Иначе на колегата Зафирата също се 'оглежда' навсякъде като светнеш фаровете :whistle:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Amazon [Bot] и 21 госта