Поправка на волан и кожух на скоростен лост - обща тема за всички модели

Аватар
gimara
Мнения: 1468
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 31 пъти

Смяна на маншон на скоростен лост

Мнение от gimara » 26 Ное 2020 08:30

Маншон.pdf
(174.14 KiB) Свалено 245 пъти

SEV
Мнения: 2
Регистриран на: 24 Ное 2020 14:40
Местоположение: Якоруда
Автомобил: Тойота Корола версия 2006г.

Смяна на маншон на скоростен лост

Мнение от SEV » 27 Ное 2020 19:20

Благодаря! Маншона го смених с нов върху старата пластмасова рамка без да използвам лепило,тъй като затисна доста добре само със щипките! :thumbsup:

Milen787878
Мнения: 1
Регистриран на: 24 Дек 2020 15:25
Местоположение: София
Автомобил: Тойота Аурис

Смяна на маншон на скоростен лост

Мнение от Milen787878 » 24 Дек 2020 15:43

Здравейте!Някой може ли кажи как се сменя маншон на скоростен лост Тойота Аурис 2007 г.Благодаря

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Поправка на волан и кожух на скоростен лост - обща тема за всички модели

Мнение от mapamop » 14 Юни 2021 23:10

Да добавя как се възстановява покритието на волана...
Накратко - преди седмица ми се "разроши" кожата на волана в един сектор, "среден размер", горе вляво. Предполагам, причините са, че го пече слънцето през стъклото на шофьорската врата, когато е дъждовно навлиза влага, годините и бог знае още какво друго. Волана е на колата от подписа - T25, 12.2005 г.
Процедурата е следната:
- Купувате си крем-реноватор за кожа. В моят случай "Казабланка"-та от снимката (2.49лв.). Има черен, има и безцветен вариант. Зависи колко е останало по кожата от оригиналният цвят. Аз използвах черният вариант.
- Измивате идеално мястото което ще ремонтирате - с мокра кърпа за деца, препарат за тапицерии, кърпи за стъкла и огледала, обезмаслител, каквото намерите за подходящо. Чакате да изсъхне идеално. Целта е след като изсъхне кожата да няма следи от мазнина и мръсотия и на пипане да е суха като лист хартия.
- вземате парче водна шкурка 1200 и заглаждате власинките, търкайки по посока на власинките, така че да легнат надолу. НЕ МОКРИТЕ шкурката. Снимката "преди" е след частично прешкурване преди 3 дни. Така или иначе, кожата си се разроши още за тия 3 дни.
- намазвате на тънък слой крема около износеното петно, самото износено петно го напоявате с гъбичката и заглаждате с гъбичката. Нормално е да остане на бразди и да стои матово!.
- Изчаквате 15-20 минути да поизсъхне крема, и да си направи "кожичка".
- полирате с мек плат, който не отделя власинки и влакна. В моят случай ми досвидя да съсипя чисто нова микрофибърна кърпа, и ползвах парче от памучен чаршаф. Движите се с парцала в началото по посока на власинките, така че да ги загладите надолу. Целта е да намалите износеното петно, но мяма да успеете да го ликвидирате напълно. Гоните резултата от снимката с първия слой - кожата стои на шупли, но на пипане не се усещат "космите".
- Намазвате с тампониращи движения зоната със шуплите, и отново заглаждате с гъбичката леко отгоре.
- Изчаквате да засъхне отново около 20на минути.
- Полирате с парцала, без да натискате изобщо - предният слой и новият са още слаби. Следите порите от първата снимка да изчезнат, ако не се затворят напълно - пускате следваш тънък слой, докато се запълнят порите на кожата.
- след последният слой изчаквате още 20-на минути и на парцала слагате капка препарат за табла, препарат за кожени тапицерии или спрей за табла. Мазнината трябва да е буквално капка, колкото да намалите триенето на парцала, докато политате за последно последният слой. Внимавайте с мазното - ако си омазните волана сериозно, ще имате проблем с управлението на самият автомобил, защото воланът ще е мазен и хлъзгав.
- Готови сте. Имате запасни крем и шкурка, за поне още 2-3 волана, ако не повече.
При мен петното излезе на цена ~1.20 за шкурка и 2.49 за крема, плюс близо 2 часа чакане и полиране.
Снимки:
casablanca.jpg
casablanca.jpg (323.79 KiB) Преглеждано 1523 пъти
преди.jpg
преди.jpg (332.65 KiB) Преглеждано 1523 пъти
1слой-след.jpg
1слой-след.jpg (1.62 MiB) Преглеждано 1523 пъти
2слой-след.jpg
2слой-след.jpg (1.57 MiB) Преглеждано 1523 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Поправка на волан и кожух на скоростен лост - обща тема за всички модели

Мнение от slowtraveler » 15 Юни 2021 14:25

Точно такова ползвах за възстановяване топката на скоростния лост на Маздата... Имаше много добър ефект - придоби много добър вид... Но разбира се не става като ново :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Поправка на волан и кожух на скоростен лост - обща тема за всички модели

Мнение от mapamop » 15 Юни 2021 14:33

slowtraveler написа: 15 Юни 2021 14:25 не става като ново
Има едни хора, които срещу драстично по-висока сума ги правят по-хубави от нови. Това им е работата.
За топка не бих го ползвал - китайските топки, колкото и да са мизерни като качество се сменят лесно и са почти без пари. За волана е малко по-друга ситуацията...
Не се заблуждавам, че в някакъв момент няма да стигна до тапицер и сваляне на волана, но се опитвам да го отложа във времето.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Поправка на волан и кожух на скоростен лост - обща тема за всички модели

Мнение от slowtraveler » 15 Юни 2021 16:20

mapamop написа: 15 Юни 2021 14:33 За топка не бих го ползвал - китайските топки, колкото и да са мизерни като качество се сменят лесно и са почти без пари. За волана е малко по-друга ситуацията...
Ами при мен топката бе с някакво одрано парче - може да съм го закачил с нокът... И стана ОК...
За волана - срещу що годе нормална сума може да се направи 'нов', ама там страничния труд е повече - искат волана да им е свален и изпратен/донесен :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
iovkito
Мнения: 2831
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Поправка на волан и кожух на скоростен лост - обща тема за всички модели

Мнение от iovkito » 15 Юни 2021 16:58

Свалянето не е кой знае какво. Поне на тойотите излиза лесно от шлиците. Веднъж свалях на един опел, без скоба не се предаде.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Поправка на волан и кожух на скоростен лост - обща тема за всички модели

Мнение от slowtraveler » 15 Юни 2021 18:46

Ами аз съм се наплашил от такова вадене - много бой изяде с чука, и се гъне в ръцете :)
След това идва цирка със 'спиралните кабели' и т.н., дето на някои модели можеш да ги скъсаш ако не ги монтираш правилно :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Поправка на волан и кожух на скоростен лост - обща тема за всички модели

Мнение от mapamop » 15 Юни 2021 22:27

slowtraveler написа: 15 Юни 2021 18:46 някои модели можеш да ги скъсаш ако не ги монтираш правилно
От чисто любопитство:
Като гледам снимки из нета на Тойотския лентов кабел, идва с нещо като свинска опашка долу вляво.
Не може ли да се застопори преди свалянето му по същия начин с нещо, за да не се размества?
Ако някой е свалял... Не се напрягам засега да стигам чак дотам, но вероятно ще е полезно за следващите, които четат това.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Поправка на волан и кожух на скоростен лост - обща тема за всички модели

Мнение от slowtraveler » 16 Юни 2021 07:58

Проблемът е да не го завъртиш докато е демонтиран...
Кабелът има малка дължина - т.е. от 'нулево' положение има да кажем два оборота във всяка посока (да кажем +/-2 оборота.
Ако при демонтажа го завъртиш на оборот на някоя страна, ти променяш положението на кабела и той в едната посока ще има възможност да се завърти на 3 оборота на волана, ама в другата - само на 1 оборот. Та като го напънеш в тази втора посока на 1.5 оборота - и той се е скъсал...
Иначе май то няма голяма точност при монтажа - умерваш оборотите и толкова..
Ако толкова искаш - може и с тиксо да го залепиш, но пак е важно да не завърташ волана междувременно - трябва да умериш броя на обороти...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Поправка на волан и кожух на скоростен лост - обща тема за всички модели

Мнение от mapamop » 16 Юни 2021 08:32

slowtraveler написа: 16 Юни 2021 07:58 Проблемът е да не го завъртиш докато е демонтиран...
Точно за това попитах. Ако се купува нов има предпазен щифт, който го застопорява в нулева позиция, и се сваля точно преди монтажа на волана.
Ако се "нулира" волана в "неутрална" позиция (един вид нула градуса), дали не може да се застопори наново във същият отвор. По презумпция, при нулева позиция, отворите на кабела трябва да съвпаднат, "по заводски".
Ако е възможно, това би спестило цялата драма с намирането на вярната позиция, ревящата система за стабилизация и последващата калибрация на волана. И евентуално индикация къде е "нулата" на моргаджийски екземпляр, на който не се знае на 100% къде е бил волана. Примерно преди месец, попаднах на Авенсис като моя, с удар в предно ляво колело - пръта на полуоската беше сгънат на почти 90 градуса...
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Поправка на волан и кожух на скоростен лост - обща тема за всички модели

Мнение от slowtraveler » 16 Юни 2021 09:16

Сигурно може, но не виждам защо да го правиш - ако не местиш нищо - нещата ще съвпаднат при обратния монтаж... Да, добре е да изкараш всичко в нулево положение - така е най-лесно за ориентация.
Виж за моргаджийския - навярно бих пробвал на ръка внимателно да го превъртя няколко оборота (броейки оборотите) за да видя в коя посока ще усетя опъване на кабелчето (без да го напъвам).
След което да върна обратно поне 2 оборота (ако воланът ми е 1.5 оборота от нулево до упор) и да съм сигурен, че при монтажа няма да имам възможност да достигна това положение при въртене на волана...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Поправка на волан и кожух на скоростен лост - обща тема за всички модели

Мнение от mapamop » 16 Юни 2021 14:26

Имах предвид нещата да са дуракоустойчиви. За тоя оградения на картинката чоп става дума - предполагаемо е достъпен само от "кота нула".
По презумпция, би трябвало да е. И ще е много лесно "нулирането", дори на моргаджийски кабел, без значение в какво положение на волана е изкормен кабела.
s-l300.jpg
s-l300.jpg (19.74 KiB) Преглеждано 1370 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Поправка на волан и кожух на скоростен лост - обща тема за всички модели

Мнение от slowtraveler » 16 Юни 2021 14:38

Не вярвам да е така - това просто фиксира кабела за да не го превъртиш с оборот... Извадиш ли го - можеш да го превъртиш с оборот и при монтаж - да го скъсаш с волана..
То не че не можеш да го скъсаш и при правилен монтаж и вадене на шплента след монтажа, ако преди това не си центрирал гумите, а си завъртял волана на оборот в някаква посока де :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 30 госта