Консервиране на колата отдолу

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Консервиране на колата отдолу

Мнение от dracunculus » 15 Фев 2022 13:55

Здравейте, колеги! Отварям тази тема с идеята да споделя моя опит и възможностите, които има да предпазим колата си от корозия отдолу. Както сме коментирали много пъти, споделял съм и опит с коли на приятели от немските премиум марки...от години колите се произвеждат БЕЗ адекватно антикорозионно покритие отдолу. Резултат- МБ Ц-класа, Е-класа, Ауди А4 и една 3ка на БМВ успяха за 2-3 зими (всичките бяха купени нови) да се покрият с доволно количество повърхностна ръжда отдолу. Нищо гравиращо, но изглежда кофти. В Германия има много фирми, а също така и самите дилъри го предлагат това- нарича се консервиране на автомобила отдолу-

.

Целта е, най-добре докато колата е още нова и не е влизала в контакт със сол, да се свалят всички кори и подвижни елементи отдолу и да се третира всичко с това покритие, което пречи на корозията в много голяма степен. Моят опит с това- Королата и Авенсисът го третирахме с това около 1 година СЛЕД покупката, успяха да се запечатат доста добре, като ги погледна отдолу сега след години има повърхностна ръжда само по отдели подвижни елементи, които вероятно са били хванали оксидацията ПРЕДИ да ги третирам. Самото шаси e без 1 петънце ръжда. За директно сравнение- на баща ми Ауриса за същото време се покри с доста ръжда, а е каран основно в България. Истината е, че трябва да се намери някой, който го прави кадърно и ще свали всичко отдолу и ще обработи колкото може повече площ, иначе няма много смисъл. Преди около година се доверих на Лексус дилъра в Мюнхен и го направиха преди да ми предадат колата.....да, ма са го направили с краката си, реално е пръскано само ей така отгоре-отгоре, все едно жена ми е клекнала под колата и е понапръскала с лака си за коса bash.gif . Резултат- ръждясал диференциал, повърхностно, нищо страшно, но факт. Сега оставих колата в един сервиз, където ще свалят всичко, ще обработват с преобразувател за ръжда и после ще консервират всичко.

По мое мнение си струва процедурата, даже и да си купиш нова кола и да смяташ да я продадеш след 3-4 години. Разликата във вида отдолу е много голяма и би повлияло на препродажната цена със сигурност. В ТМ Ауто ми бяха казали на времето, че не предлагат такава услуга, човек може и сам да си го направи, но е трудоемко. Баща ми каза, че преди 30 години му го е правил един тенекиджия на Ладата, та може да се питат хората от този сектор. А може и някой в България да предлага тази услуга стандартно и просто аз да не съм запознат. Надявам се да съм полезен на колегите, които биха имали интерес
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 958
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Консервиране на колата отдолу

Мнение от Ивайло Димов » 15 Фев 2022 14:16

Моята цялата отдолу е със битум от завода ,а подобна консервация е добра идея за опазване от корозия punk.gif

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 55 пъти

Консервиране на колата отдолу

Мнение от Akima » 15 Фев 2022 15:06

Щом има желаещи да се тровят - с това се работи лесно:

Изображение
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

e 10
Мнения: 673
Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
Местоположение: Ловеч
Получена  благодарност: 2 пъти

Консервиране на колата отдолу

Мнение от e 10 » 15 Фев 2022 17:03

Проблемът с ръждата е, че тя тръгва от вътре навън. По-важно според мен е да се третират с парафинови препарати вътрешните кухини - прагове, гредички и затворени профили, както и вътрешните страни на вратите (под корите). Това са места с най-слабо или почти никакво антикорозионно покритие, където боята е хванала "на мъгла". Правил съм го, но си е врътня. Щанги, носачи и други елементи от окачването са с достатъчна дебелина и повърхностната корозия не влияе съществено на здравината им за разлика от все по-изтъняващите ламарини по купето. Но като цяло, който не го мързи, може да подобри визията на авмомобила си отдолу.
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш sad.gif )

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 958
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Консервиране на колата отдолу

Мнение от Ивайло Димов » 16 Фев 2022 10:19

Те повечето производители след като сглобят купето на автомобила го "къпят" в едни вани със специална боя ,след това боядисват и после впръскат във всички кухини парафинова консервационна течност и се слагат гумени тапи .Проблема е че в течение на годините тез тапи падат ,изсъхват и се чупят и през отворите навлиза влага ,кал ,вода зимата замръзва и отиде концервацията в коша .Масово автомобилите гният отпред където се отича водата ,с времето там се трупат листа ,прах ,вичко което се отече през кората под чистачките .Събира се ,става на калъп и като се намокри не изсъхва със седмици от там ръжда ,пробива прага ,пълни се с вода и почва да гние .....слагаш крик да вдигнеш колата и прага изчезва пред очите ти .Запушват се и отворите горе под чистачките ,пълни се с вода ,гние уплътнението на жилото за отваряне на капака и по некое време ти измива краката ,затлачват се дренажните отвори на вратите там се събира вода и става мазало след време .Иска си поддръжка ,ръжда тръгне ли няма спиране .

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Консервиране на колата отдолу

Мнение от dracunculus » 16 Фев 2022 11:30

Ясно е, че ръжда тръгва винаги....Няма как колата да не започне на кородира по някое време, без значение от производител, модел и т.н. Въпреки това лично аз намирам гравираща разлика в състоянието отдолу на бившата ми вече Корола (както споменах напълно третирана) и на баща ми вече бившия Аурис (купен също нов, без консервация). Колите са на горе-долу еднакви километри, т.е. яли са сравнително еднакво количество сол. Онзи ден в сервиза ми показаха техния служебен ЛК 120....на над 17 години, третиран отдолу- колата имаше отделни мехурчета ръжда по мостовете и разни подвижни части. А е карана в Алпите, където зимата имам чувството, че има колкото сняг...толкова и сол. Ясно ми е, че жизнено важни са кухините и отворите за оттичане, както колегите казват, но според мен си струва и повърхностната обработка. Това е моето наблюдение :cheers:
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 958
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Консервиране на колата отдолу

Мнение от Ивайло Димов » 16 Фев 2022 11:50

Повечето отдолу си имат битум ,шагрен или автосмола ,целия под е покрит .А подобен консервационен материал би помогнал особено по болтове и гайки дето кът ръждясат няма развиване и шлайфа влиза употреба .

Аватар
Rocky112
Мнения: 90
Регистриран на: 15 Дек 2021 17:25
Местоположение: Хасково
Автомобил: Avensis 1.8 VVTI
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Консервиране на колата отдолу

Мнение от Rocky112 » 16 Фев 2022 22:52

На моята Авенсис 1.8 vvti 2006г, която купих преди 2а месеца има лека повърхностна ръжда само на задните щанги(най слабото място на модела) и на планката държаща маркуча на резервоара. На пролет действам по следния ред: шкурка, обезмаслител, ръждопреобразовател на вюрт, безцветен лак с антикорозионни свойства - за да наблюдавам кво се случва по нататък.
Avensis 1.8 VVTI /06г.

Lwerewolf
Мнения: 530
Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
Получена  благодарност: 4 пъти

Консервиране на колата отдолу

Мнение от Lwerewolf » 17 Фев 2022 10:24

OEM покритието на голият метал е "E-coat" - подцинковане със електродепозиция. От там нататък според региони и какво ли още не - различни антикорозионни парафини. Принципно ако E-coat-ът не бъде нарушен - ръжда няма откъде да тръгне. Проблем - вибрации, леки огъвания и така нататък могат да доведат до пропуски >> гол метал и въздух/влага/така нататък = чао.

Цък:

...като изключим малко product placement (изненадващо малко всъщност), всичко важи.

Това със 3в1 боите, rust converter-ите и така нататък - единствено визуален ефект.
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 958
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Консервиране на колата отдолу

Мнение от Ивайло Димов » 17 Фев 2022 10:46

Повечето производители дават 10-12 години гаранция на тенекиите ,разбира се има и по 30 години но там е със горещо поцинковане технология и само суперлуксозните коли се третират така .Много е по-скъпо е от студеното покритие

Lwerewolf
Мнения: 530
Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
Получена  благодарност: 4 пъти

Консервиране на колата отдолу

Мнение от Lwerewolf » 17 Фев 2022 12:27

Не виждам как каквото и да е покритие може да издържи 30 години ако във някой момент дори и частично се наруши - примерно задираш колата отдолу на поредната стърчаща арматура/бетон/там каквото ще да е, лееееко се огъва металът... и е време за cavity wax.
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 958
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Консервиране на колата отдолу

Мнение от Ивайло Димов » 17 Фев 2022 12:57

Това не влиза в гаранцията ,говорим за издръжливост на корозия без външна намеса ,без удари,орасквания и офроуд изпълнения :cheers:

tora
Мнения: 1011
Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
Местоположение: Ст. Загора
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Консервиране на колата отдолу

Мнение от tora » 17 Фев 2022 13:25

12 години е гаранцията на тойота за перфорация от корозия, от вътре навън.

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Консервиране на колата отдолу

Мнение от WoLF » 17 Фев 2022 13:40

Даже и да има нараняване ръждата трябва да е само на нараненото и да не се развива. Разбира се, че цинк-а свършва с времето, няма нищо вечно :whistle:
ИзображениеИзображениеИзображение

vfr800
Мнения: 456
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 63 пъти

Консервиране на колата отдолу

Мнение от vfr800 » 18 Фев 2022 12:16

Процедурата описана в началото на темата я правят във Велико Търново доста качествено. Правиха ми лексуса имам снимки , ако някой се интересува ще му дам контактите. Старателни са, но процедурата е 2 дни и то като е топло, защото първия ден я мият и махат корите и чакат да изсъхне. После на следващия ден слагат ваксата, която е парафин и някаква смола.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 33 госта