Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Мнение от ufer » 25 Авг 2021 21:48

Честно казано, не знам дали неговият модел е с триподи, а и той май не може да прецени. Ако случайно са, тогава те са извън скор. кутия. Аз им викам "триглавата ламя". Та ламята има 3 глави, които са полусферични и са като 3 планети, които въртят полуоската, като получават движението от външната главина, която пък е свързана чрез друг фланец със собствена къса ос към диференциала. Иглените лагери се намират под полусферите (много тънки 1,5-2 мм, дълги 20-25 мм) и те имат нужда от специална грес, която има свойството леко да се втечнява след монтажа и загряването. Така има качеството хем да смазва, хем да охлажда фините иглени лагери и целия трипод.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Мнение от slowtraveler » 26 Авг 2021 09:07

ufer говори за каретата, а max - за диференциала - различни неща са - едното в грес, другото - масло :)
Диференциала също вие при износване... Лагери в ск.кутия - също...

Аватар
max-2
Мнения: 1777
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Мнение от max-2 » 26 Авг 2021 09:08

Говорим за различни неща(планети), но трябва да се проверят и каретата и диференциала.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Мнение от ufer » 26 Авг 2021 10:18

Естествено, че са различни! Но колегата беше акцентувал върху вътрешните карета, а терминологията понякога може и да се дублира. А той нещо не реагира, явно сме го шокирали с разнообразната информация...😃

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Мнение от ufer » 30 Авг 2021 13:45

Ето няколко снимки на тойотски триподи...

Tripod

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Мнение от JapCar » 01 Сеп 2021 20:57

Смених десния лагер, но шумът си остана, даже може малко и да се е е увеличил след като ходих до морето...
Ходих на друг майстор, направи тест драйв и каза, че няма проблем, да си карам...
Ходих на трети, след тест драйв заключи- лагерите в скоростната кутия. Да сменя маслото, да сложа добавка и да видя... Е, направих го, сложих пълна синтетика 75W-90 и молибденова добавка..., все тая.
Питах го как полуоските влизат в ск. кутия, къде са лагерите... не разбрах, но каза, че за смяната им се отваря ск. кутия, а не си струва.
Пак ще ходя до морето, но ме дразни това леко виене, на други коли не съм го имал. По-осезаемо от 25 до 65км/ч, извън това е по-леко, но вероятно го има, а се маскира от други шумове, или честотата е различна и не се чува...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Мнение от ufer » 01 Сеп 2021 21:22

Видя ли снимките на трипода? Трите лъскави канала на външната коруба се износват, както и трите полусфери. Понякога помага малко повече грес за намаляване на шума, но това е временно решение - иска ново... :thumbsup:

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Мнение от JapCar » 02 Сеп 2021 13:20

ufer написа: 01 Сеп 2021 21:22 Видя ли снимките на трипода? Трите лъскави канала на външната коруба се износват, както и трите полусфери. Понякога помага малко повече грес за намаляване на шума, но това е временно решение - иска ново... :thumbsup:
Видях ги, но там и да има износване, луфтове, не може да дава равномерен шум като от лагер, ще има щракане при подаване/отнемане на газта...
Все пак съм технически грамотен и не съм фен на мантрата на всеки майстор- сменяме от най- вероятното нататък, докато се оправи..., пък и да не е то, ще знаеш, че е ново. Така смених лагера май без нужда...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Мнение от ufer » 02 Сеп 2021 13:49

Може да има равномерен шум при малко износване, а като е голямо - тогава претропва. А триподът е един вид ТРОЕН ЛАГЕР и не случайно е с такава конструкция, за да издържа на специфичните натоварвания чрез иглените лагери. Иначе, аз може би съм последният човек в този форум, който препоръчва да се сменя всичко наред, защото по принцип всичко си правя сам след сериозна проверка и убеденост в съответния дефект. Макар и да цитирах по-горе "иска ново", аз не го препоръчвам, а всеки решава сам за себе си според джоба. Споменах, че имам подобен проблем и то категорично от вътрешните карета (триподи), като сега експериментирам с една друга грес и то в предостатъчно количество. Има ефект, но няма да стане ново и рано или късно ще трябва да сменям. Но тези "кучета" са много здрави и по-скоро колата ще изгние, отколкото някое от тях да "гръмне"... :thumbsup: drunk.gif

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Мнение от JapCar » 02 Сеп 2021 14:04

ufer написа: 02 Сеп 2021 13:49 . Но тези "кучета" са много здрави и по-скоро колата ще изгние, отколкото някое от тях да "гръмне"... :thumbsup: drunk.gif
Знам, че няма да гръмне, някои дори не забелязват, че го има, но ме дразни когато нещо не е както трябва... Все пакжи с какви греси си опитвал, някой път може да отворя маншоните, да видя състоянието. Аз също предпочитам сам да си правя всичко, само в краен случай сервиз... Все пак мисля, че е логично шумът да е вътре от кутията, иглените лагери на триподите не се въртят постоянно и пропорционално на скоростта, а само обират мърдането на полуоската нагоре/ надолу...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Мнение от ufer » 02 Сеп 2021 14:26

Напротив, иглените лагери, както и целите карета и полуоските се въртят постоянно и пропорционално на скоростта, дори когато колата се пусне по инерция и не е на скорост! Нещо се заблуждаваш. Единствената грес, обявена за иглени лагери у нас, е една руска и ще ти пратя марката на лични. Със сигурност има доста качествена в Западна Европа, но на нашия пазар не открих и затова сега пробвам с нея... Още нещо, бих казал, че лагерите в скоростната кутия са по-малко натоварени от каретата на полуоските. Първо, защото са разположени статично и само се въртят и, второ, получават постоянно смазване дори с охлаждащ ефект от маслото. А каретата и полуоските са с постоянно натоварване и обират всички проблеми по пътя, особено удари от дупки, шини по мостовете и високите скорости... А като се кара бързо в завои или наклони, тогава полуоските правят чупки чрез каретата и това ги натоварва както аксеално, така и радиално. Така че тези фактори влияят сериозно за тяхното износване! :thumbsup:

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Мнение от JapCar » 06 Сеп 2021 16:48

Както казах, смених десният преден лагер. Смених маслото в скоростната кутия, сложих молибденова добавка по съвет на поредния майстор, ходих пак до морето..., няма промяна, даже може и да е по-зле... Последният майстор каза да карам, да се засили шума, пък тогава ще видим...
И така всички тези разходи бяха излишни..., най вероятно са лагери в ск. кутия...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Мнение от ufer » 06 Сеп 2021 17:05

Възможно е да са лагери в скоростната кутия, но преди да хвърляш пари за ремонт на кутията, погледни двете вътрешни (триподни) карета. Най-малкото ще можеш да сложиш малко повече подходяща грес. Утре ще мога да ти кажа, аз каква намерих. Не бързай да вземаш от молибденовата за външните карета. Някои слагат от нея, но за мен не е за там, заради иглените лагери.

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Мнение от ufer » 09 Сеп 2021 09:19

Ето няколко снимки на тойотски триподи... Оказа се, че сайтът, в който прикачих снимките, не позволява разлистването им, а се гледат една по една. (Много тъпо, май ще трябва да търся друг).
Tripod 1
Tripod 2
Tripod 3
Tripod 4

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Мнение от mapamop » 09 Сеп 2021 09:55

ufer написа: 09 Сеп 2021 09:19 Много тъпо, май ще трябва да търся друг
Защо не ги закачиш тук?
На външният сайт като им изтече валидността ще ги изтрият и дефакто ще остане един кух пост, без да се вижда какво е показано. Постове из целия форум от тоя сорт колкото искаш - сайта си е заминал, изтекла е валидността на картинките и при написано "Виж тук съм ти закачил схема" не се вижда нищо освен HTTP/404 грешка.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 30 госта