Страница 1 от 3

Малко снижаване на Ярис хп10

Публикувано на: 22 Сеп 2018 22:37
от kompresor
Здравейте, колеги. Имам ярис единичка 2001 година. Сложих и джанти 15 цола , но искам малко да снижа окачването и то отзад. Гледам че пружините не могат да се режат защото са свити в първата и последната витка. Има ли възможност да се сложат някакви пружини да се смъкне с няколко сантиметра, а да не са точно някакви спортни които да я смъкнат с повече ? Примерно да се сложат пружини от Ярис 1.0 или предложете какво. Благодаря :cheers:

Малко снижаване на Ярис хп10

Публикувано на: 23 Сеп 2018 10:33
от Kiki
Натовари я с няколко чувала цимент да поседят 3-4 дена в багажника и сама ще се смъкне. tooth.gif tooth.gif tooth.gif

Малко снижаване на Ярис хп10

Публикувано на: 23 Сеп 2018 22:43
от nowyaris
Kiki написа: 23 Сеп 2018 10:33 Натовари я с няколко чувала цимент да поседят 3-4 дена в багажника и сама ще се смъкне. tooth.gif tooth.gif tooth.gif
Кире,то да не е Равка.Това е Ярис. :D :D :D
До Колегата с Яриса-Що се занимаваш с глупости да разваляш хубавата количка????? guns.gif guns.gif guns.gif

Малко снижаване на Ярис хп10

Публикувано на: 06 Юни 2021 14:35
от Shishkovi
Kiki написа: 23 Сеп 2018 10:33 Натовари я с няколко чувала цимент да поседят 3-4 дена в багажника и сама ще се смъкне. tooth.gif tooth.gif tooth.gif
Колега, ти така ли би направил с колата си? Багажника на Ярис не е като на Авенсис комби, а има скромните 270 литра.

Малко снижаване на Ярис хп10

Публикувано на: 06 Юни 2021 14:39
от Shishkovi
Аз си поръчах за Яриса комплект понижаващи пружини Айбах. Дават им -25мм отпред и отзад. Не мисля че ще разваля вида и возията с тази лека корекция. Целта ми е да намалее накланянето в завои. Амортисьорите ми работят адекватно и няма да ги сменям засега. Някой колега може ли да сподели впечатления от такава манипулация, ще съм му благодарен !

Малко снижаване на Ярис хп10

Публикувано на: 06 Юни 2021 15:50
от slowtraveler
Shishkovi написа: 06 Юни 2021 14:39 Целта ми е да намалее накланянето в завои
Защо не смени реактивна щанга?

Малко снижаване на Ярис хп10

Публикувано на: 06 Юни 2021 20:28
от Shishkovi
slowtraveler написа: 06 Юни 2021 15:50
Shishkovi написа: 06 Юни 2021 14:39 Целта ми е да намалее накланянето в завои
Защо не смени реактивна щанга?
Колата се държи добре и няма дефекти ! Но все пак искам да подобря сигурноста и комфорта при возене. Тук в Словения завоите са в изобилие и се надявам да постигна целта си с Айбах пружините. Интересно ми е какво ще се промени като заменя оригиналната щанга, която е здрава и с каква имаш предвид да сложа- оригинал, тунинг ? Благодаря за идеята

Малко снижаване на Ярис хп10

Публикувано на: 07 Юни 2021 00:14
от slowtraveler
Ограничаването на страничният наклон без промяна на комфорта става с промяна на реактивната щанга - тя отговаря точно за това. :thumbsup:
Но от друга страна - за Ярис не бих се мъчил с такива оптимизации - идеята на автомобила не е такава :)
А и колко може да се накланя едно Ярисче..

Малко снижаване на Ярис хп10

Публикувано на: 08 Юни 2021 16:52
от vfr800
slowtraveler написа: 07 Юни 2021 00:14 Ограничаването на страничният наклон без промяна на комфорта става с промяна на реактивната щанга - тя отговаря точно за това. :thumbsup:
Но от друга страна - за Ярис не бих се мъчил с такива оптимизации - идеята на автомобила не е такава :)
А и колко може да се накланя едно Ярисче..
Комфорта пак отива по-дяволите. Като сложиш по-дебела щанга свръзката м/у двете гуми се задравява. Щангата вече не се усуква толкова, и когато минаваш през неравност с едната гума вече много по-осезаемо движението се предава и към другата и реално колата се усеща като каруца. Особено, когато минаваш върху нещо с дясната гума, ако дотогава почти не си усещал , че минаваш през неравност вече започваш да усещаш абсолютно всяка такава. То е горе долу като да сравняваш цял мост и независимо окачване..........е малко е екстремен моста де толкова дебели щанги обикновено няма , но резултата е подобен. Карал ли си си колата без стабилизиращите щанги, пробвай усещането е уникално.......докато не се наложи да завиваме с по-висока скорост тогава се чудиш , къде да се подпреш особено на десен завой , на ляв горе долу се ядва подпираш се с десния крак докато придържаш педала на газта.... но все пак донякъде си прав. Това е най-компромисния вариант. Всякакви афтърмаркет пружини влошават возията още повече.

Малко снижаване на Ярис хп10

Публикувано на: 08 Юни 2021 17:32
от Shishkovi
Возията на Ярис бих казал, че въобще не е лоша. За Eibach пружини съм чел само позитивни коментари от потребителите по форумите и затова се доверих на марката. Изглежда обаче че се произвеждат само при заявка, защото чакам вече месец и ми казаха още 1 месец да изчакам worthy.gif

Малко снижаване на Ярис хп10

Публикувано на: 09 Юни 2021 00:23
от slowtraveler
vfr800 написа: 08 Юни 2021 16:52 Като сложиш по-дебела щанга
Да, така е, но ефектът е по-малък отколкото смяна на пружините с по-къси и/или твърди... По-точно - два-пъти по-малък - усилието от удара се разделя между пружините и амортисьорите на двете колела, вместо само на едното..

Малко снижаване на Ярис хп10

Публикувано на: 18 Юли 2021 12:54
от Shishkovi
Привет от Словения , колеги. Реших да подменя окачването на семейния Ярис и поръчах комплект понижаващи пружини Айбах. Преди това прочетох по нашите форуми много положителни коментари за тази марка. След почти 2 месеца чакане за изработката и доставката, вече са монтирани и за няколко дена врътнах около 300 км с тях. Разликата не е огромна, по простата причина че моите явно са били доста адекватни и другото че наистина Айбах про кит не са толкова твърди. Впечатленията са ми , че комфорта се запази и с една идея е по стабилна по завоите. Искам да ви споделя нещо интересно, което ми донесе желаната стабилност и то е нови джанти с по голяма широчина. Отново са 15 цола, но за разлика от оригиналните ЦМС с 5,5инча, сложих Тоора със 7 инча. За момента монтирах оригиналния размер гуми, който возих 185/60/15 Фалкен летни. Не ми харесва как изглежда с този размер и скоро планирам195/50 с борд да купя. Разликата обаче в завоите е осезаема, управлението е по-леко и сигурно. Имаме също разлика в ЕТ, което беше 48, сега е 35, тоест сега седят по навън от главините. След 2 седмици имаме отпуска и ще я изпробвам до България . Хубав ден и безаварийни километри ви желая.
received_967108244143198.jpeg
received_967108244143198.jpeg (66.06 KiB) Преглеждано 2330 пъти
received_952303965614558.jpeg
received_952303965614558.jpeg (126.3 KiB) Преглеждано 2330 пъти
received_378206437218492.jpeg
received_378206437218492.jpeg (40.89 KiB) Преглеждано 2330 пъти

Малко снижаване на Ярис хп10

Публикувано на: 24 Юли 2021 09:57
от Shishkovi
Здравейте, уважаеми колеги и модератори на форума! За първи път опитах да пусна нова тема относно впечатленията от промяна в окачването на колата си, но уви неуспешно. Или темата се дублира, или не е интересна за никой от форума, или може би се пести от място в нашия форум. Ясно е че модераторите ще се обосноват адекватно, но все пак ги моля да отговорят тук в темата. Приятен уикенд на всички съфорумци

Малко снижаване на Ярис хп10

Публикувано на: 24 Юли 2021 11:14
от boyanmt
Привет,Shishkovi!
Каква е разликата между горната и долната снимка на вашия автомобил(освен различните джанти)? Поне аз лично не виждам "понижение".
Интересно ми е,дали ще се промени возията,и в каква насока?
Карал съм Ярис,и впечатленията са като все едно караш Tico(Daewoo)...само че малко по-обемно. Струват ли си вложенията?
Благодаря!

Малко снижаване на Ярис хп10

Публикувано на: 24 Юли 2021 16:05
от gimara
Shishkovi написа: 24 Юли 2021 09:57 Ясно е че модераторите ще се обосноват адекватно, но все пак ги моля да отговорят тук в темата.
Жалби и предложения ТУК. И преди да се жалвате, прочетете ПРАВИЛАТА. В случай, че не ви харесват правилата, можете да си направите блог и там да си пишете за Яриса!