Страница 2 от 2

След стенд почна да яде гумите отвътре

Публикувано: 13 сеп 2018 11:05
от slowtraveler
Износването отвътре означава обикновено 'отворена' предница...
Луфта на волана в рейката не е толкова притеснителен, но е важно да няма луфт от рейката до колелата (ябълковидни болтове и т.н.)... И тампони/втулку по окачването (включително горе на макферсона)... Амортисьорите обикновено износват гумите 'на ленти' напречно, така, че няма да са причинител на износване само отвътре.
Така, че ако си сигурен, че нямаш луфтове по окачването (т.е. двете колела се преместват без луфт позицията си ако пипнеш едното колело, и ако нямаш луфтове по наклон и позиция), то вероятно проблемът ти е в регулировката.. И ще се оправи с регулиране на предницата..

След стенд почна да яде гумите отвътре

Публикувано: 13 сеп 2018 11:23
от jim_beam
Мерси Слоу!
Регулировката ще се прави отпред и отзад, понеже навсякъде пипаха.
А иначе луфт от рейката до дясно колело има, като сменяха накрайника майстора ми показа. За беда специалиста по рециклирането в Пловдив явно беше в отпуск и не успях да свърша тая работа. В краен случай намирам някакви рециклирани явно за под 200Е в немски онлайн шопове и ще действам.
ПС: Сега се сещам, че имам фланци отпред и отзад, за да излязат колелата малко навън, задните май са малко по-дебели. Ако е трябвало и това да се вземе впредвид при реглажа? Но са сложени преди 10-11г. Да ги махна ли преди да ида на стенда?

След стенд почна да яде гумите отвътре

Публикувано: 14 сеп 2018 11:02
от ufer
Ако са тънки, може би влизат в допуска, без да влияят на геометрията. По-дебелите вече я променят. Ако смяташ да караш пак с тях, трябва да са монтирани и да намериш майстор, който да е наясно в конкретния случай дали да остане близо до долната или горната граница при ъглите. Някои много дебели фланци могат да наложат дори леко излизане извън стандартните ъгли. При немците има един документ към такива продукти - джанти, фланци... АВЕ (разрешително за ползване), в който се упоменава при кои модели може да се приложи и до каква степен може да се регулира. Ако са маркови и нямаш АВЕ, може по интернет да го откриеш, ако търсиш внимателно, че информацията в тях е много трудна за възприемане и бюрократична... Пък ако си в Австрия, не би трябвало да е проблем. При всяко положение може да се наложи след известно време да се прави ново регулиране, като се наблюдават гумите и се отчита износването им.

След стенд почна да яде гумите отвътре

Публикувано: 14 сеп 2018 16:26
от kostadinnm
slowtraveler написа:
13 сеп 2018 11:05
Износването отвътре означава обикновено 'отворена' предница...
Да, моя грешка - логично е да е така, заради натоварването на външното колело при завой.

След стенд почна да яде гумите отвътре

Публикувано: 16 сеп 2018 21:18
от jim_beam
Доколкото си спомням отпред 40мм (2х20) отзад 50мм (2х25), HR алуминиеви имат си ABE за моя модел. Откакто карам с тях не съм имал проблем с неравномерно износване на гуми. Жалко за летните имат още 5-6мм, но ги изяде отвътре, предните поне. След месец-два слагам зимните и отивам на стенд.
Дали пък да не взема после само 2 нови летни, а задните да ги довърша за още един сезон, тогава съвсем ще се побърка електрониката навярно.
Мерси на всички за компетентните съвети! worthy.gif

След стенд почна да яде гумите отвътре

Публикувано: 17 сеп 2018 12:05
от kostadinnm
От колко време си с тия тигани?!

След стенд почна да яде гумите отвътре

Публикувано: 17 сеп 2018 13:06
от ufer
При такова силно износване отвътре е най-вероятно, както казва Слоу, отворена предница. Но е възможно и от другите два ъгъла: особено вертикалния (Sturz) или на наклона (Nachlauf). При много модели те могат да се регулират, но не при всички. Няма да минеш без стенд и дано да попаднеш на човек, който разбира и може да се съобрази и с фланците. И трите базови ъгъла при много марки могат да си влияят взаимно, а истинският майсторлък е в комбинацията помежду им. Но си е голяма играчка...

След стенд почна да яде гумите отвътре

Публикувано: 17 сеп 2018 16:17
от jim_beam
Сигурно е така, иначе да се осер.т нещата беше лесно срещу 50лв и 20 мин. Но срещу 130-140Е на час ще го оправят със сигурност. tooth.gif
Интересно какво точно е разстроил младежа в Пловдив, поне да информирам тия от Тойота сервиза. В крайна сметка да го нагласят по БДС както е било при нова кола пак добре.
С фланците съм поне от 11г.

След стенд почна да яде гумите отвътре

Публикувано: 17 сеп 2018 18:28
от mgrigorov
А тук, може ли да питам за моята Рав4- ХА20. Трие ми задните гуми от вътре. Знам, че е нормално да е леко разкрачена. На стенда излезе всичко в нормите. Реглажа го правих във Вианор-а на окловръстното и бул. Пушкин в София, ако има значение. Или да я закарам на друго място, че сега предстои да слагам и зимните гуми.

След стенд почна да яде гумите отвътре

Публикувано: 17 сеп 2018 22:13
от veso_hds
Значи нещо не са направили като хората.Девет години карам като твоята равка и ми яде гумите абсолютно равномерно.

След стенд почна да яде гумите отвътре

Публикувано: 18 сеп 2018 00:32
от Airfan
Като излизаш от завой развива ли ти се волана сам до право положение или му трябва помощ? Ако караш направо и кривнеш лекинко волана, остава ли колата да носи в тази посока или се самоизправя сам?

След стенд почна да яде гумите отвътре

Публикувано: 08 окт 2018 17:35
от Оги
Луфт може да има между кормилния вал и рейката- ако е малък, или малко потропва при тест той не пречи.
Грамотния техник на стенда за геометрия вдига колата да увиснат колелата и първото нещо, което прави е да провери за хлабини в шарнирите и кормилните накрайници и дали някой тампон не е скъсан. Проверките са елементарни. Ако открие нещо нездраво препоръча да бъде сменено, ако не - минава към реглаж.
В случая сходимостта е направена така, че колелата са отворени отпред повече от нормите. Имат последните в програмите, някаква грешка се е случила явно. Решението е друг стенд за геометрия, там ще си каже каквото има да си казва или да я оправят като я съберат отпред.