Страница 1 от 2

След стенд почна да яде гумите отвътре

Публикувано на: 12 Сеп 2018 16:22
от jim_beam
Миналата год. ми смениха вътр. накрайник на корм. щанга, след което ме пратиха на стенд. За съжаление младежа вероятно не е затегнал болтовете с необх. момент, защото се оказа, че гумите ми били изядени отвътре (за около 10.000км). При по-висока скорост се усеща и дисбаланс, вибрации. Гумите ще се сменят и без това, но въпросът ми е следния:
имат ли значение гумите при реглажа на геометрията? В смисъл мога ли така да ида с изядените гуми или да изчакам като сложа зимните?
Рейката също отдавна има луфт, но няма да се прави скоро. Тия евтини ремонти в Бг не винаги са в плюс, последния път също съм разочарован, но това е друга тема. mad.gif
Мерси предварително!

След стенд почна да яде гумите отвътре

Публикувано на: 12 Сеп 2018 16:48
от kostadinnm
Не би трябвало - образно казано, "датчиците" на лазерната стенд машина се захващат за джатната/главината. Може и със изпуснали гуми да отидеш и пак трябва да те наместят. Виж, ако луфта в рейката е голям, ми се струва, че може да продължи да чупи накрайници и да яде гуми...

След стенд почна да яде гумите отвътре

Публикувано на: 12 Сеп 2018 17:28
от dimkaraganchev
Сложи другите гуми и тогава отиди на стенд.

След стенд почна да яде гумите отвътре

Публикувано на: 12 Сеп 2018 17:35
от dokkito
Гумите не са важни. Важно е джантите да не се криви.

След стенд почна да яде гумите отвътре

Публикувано на: 12 Сеп 2018 18:16
от jim_beam
Благодаря колеги!
Накрайници няма счупени, просто пробвахме първо по-лесното ако луфта беше оттам. Но се оказа от рейката. Мислиш ли, че може яденето на гуми да се дължи на лекия луфт отдясно в рейката? Но защо пък и двете предни гуми ще яде тогава? Този луфт го имам поне от 5 год., последната год. като че ли се увеличи малко. Значи поне 50к съм карал така, но досега съм нямал изядени гуми никога, затова се учудвам и си мисля, че след стенда за последната год. ги унищожи.

След стенд почна да яде гумите отвътре

Публикувано на: 12 Сеп 2018 19:00
от gena_bs
1.Оправи си ходовата част.
2.Реглажът се прави с изправни гуми, напомпени до указаното в Ръководството налягане.
3.Смени сервиза, като намериш такъв с доказано качествено настроена машина и кадърен специалист.
Успех!
п.п.Гумите са изядени от неправилна настройка на ходовата част. При задаване на параметрите следи дали шаблоните са за твоя автомобил - модел, година тип на купето, размер на джантите!
Всичко написано е изстрадано и проверено на собствен гръб. Така, че моля да не коментирате мнението ми!

След стенд почна да яде гумите отвътре

Публикувано на: 12 Сеп 2018 19:22
от slowtraveler
Гената е прав - напълно съм съгласен с него :thumbsup:
Гумите трябва да са с точно препоръчаното налягане. Автомобилът да е натоварен с обичайното (а не да имаш в багажника два чувала цимент например)...
Добрите сервизи те питат и как обичайно товариш автомобила - с колко човека и товар - това също оказва влияние за добрата настройка...
Защото се търси компромисна настройка - ако е добре при максимално натоварване на автомобила, тя няма да е перфектна при празен автомобил...

След стенд почна да яде гумите отвътре

Публикувано на: 12 Сеп 2018 20:18
от jim_beam
Мерси колеги, а дали всеки Тойота-сервиз предлага тая услуга?
Ще трябва да ходя в австр. сервиз за жалост, но пък дано коригират нещата.
Мъка...
ps: Сега видях точно, преди год. и 4 м. и 22.000 км съм бил на тоя стенд. Междувременно съм сменял и зимните гуми, дано не са и те за хвърляне. wacko.gif
Продължавам напред... tooth.gif

След стенд почна да яде гумите отвътре

Публикувано на: 12 Сеп 2018 23:47
от kostadinnm
За това с товара не се бях замислял, но звучи логично. Иначе да - ако имаш луфт само от едната страна, не би трябвало да ти изяжда и двете гуми. Възможно е да са нямали точните стойности за твоя автомобил. Аз наскоро ходих на лазерен и малко се зачуди момчето докато търсеше, но така и не ми даде бележка. В крайна сметка ми изправи леко волана, но не изцяло и пак ми е леко килнат.
На твое място бих действал постъково - добър лазерен реглаж със снимка на старите и новите стойности. Там трябва да се види дали предните са на някаква "къщичка". Ако са били извън норма, скоро идва зимния сезон - сменяш гумите(ако няма прекалено износени) и започваш да наблюдаваш протектора.
Междувременно пък, ако луфта на рейката се увеличи още или започне да те дразни много - знаеш :)

След стенд почна да яде гумите отвътре

Публикувано на: 13 Сеп 2018 00:41
от jim_beam
Ами и аз бях на такъв лазерен, модерна техника, но резултата беше thumbdown.gif .
Ако на техн. преглед ми направят проблем заради луфта, ще трябва и рейка, но тук не рециклират.
Ще се яде дървото...

След стенд почна да яде гумите отвътре

Публикувано на: 13 Сеп 2018 07:52
от Kiki
jim_beam написа: 13 Сеп 2018 00:41 Ами и аз бях на такъв лазерен, модерна техника, но резултата беше thumbdown.gif
Стендът не прави реглажа!
Реглажът се прави от специалиста до стенда. :D

След стенд почна да яде гумите отвътре

Публикувано на: 13 Сеп 2018 10:11
от kostadinnm
Е стига де - там няма ли части втора ръка?! Вярвам, че ще се се справиш, но първо виж дали предните колела са ти на "къщичка".

След стенд почна да яде гумите отвътре

Публикувано на: 13 Сеп 2018 10:41
от slowtraveler
Износеното окачване не поддържа правилна настройка, защото при промяна на усилието луфтовете променят ъгъла на положението на колелото...
Навярно знаете, че по принцип при изправен автомобил и при предно задвижване предните колела обикновено са леко отворени... За да се затворят при обиране на минималните луфтове при обичайното движение на автомобила с подадена газ... Докато при задно предаване предните колела са дори леко затворени заради съпротивлението, чието усилие ги отваря...
Затова първо бих предприел ремонт на окачването... В противен случай регулировката е загуба на време...

След стенд почна да яде гумите отвътре

Публикувано на: 13 Сеп 2018 10:54
от jim_beam
Какво ще рече ремонт на окачването, освен лекия луфт във волана от рейката нямам други проблеми. 1-2 пъти в годината товаря колата яко и така минавам към 5-6к км, но това го правя откакто я имам по един и същ начин 11 год.
Можело да било и от амортисьори, ама надали, те са си пригодени за голям товар.
На бившата ми Е-класа бяха износени маса носещи тампони и също ядеше гумите зверски, та ми казваха, че няма смисъл от реглаж преди да се сменят.
Какво друго да гледам на Равката?
пс: Предните колела са износени само отвътре. Като си помисля реглажа беше направен с празна кола, гумите може да са били напомпени малко повече 0,2-0,3 бара.

След стенд почна да яде гумите отвътре

Публикувано на: 13 Сеп 2018 11:03
от ufer
Едно време имахме 2 кютука от бетон по 50 кг всеки, които слагахме пред предните седалки, за да имитираме натоварване за старите системи на Beisbart. Става и с хора... :D , ако има на разположение. Сега не знам как са новите компютри. Може би вече не се слагат тежести при новите компютри, а се отчита с някакъв коефициент... Ако има профи да сподели, интересно ми е!