Страница 1 от 2

Честа смяна на предни лагери главина

Публикувано на: 15 Май 2018 12:08
от wj-steam
Здравейте, вече три зими моята Тoyota Corolla E12, 2.0, D4D, 116, 2004 се справя много добре и дори се подобрява в някои отношения. единствения проблем, който вече ме кара да се замислям е, че за този период смених ляв и десен лагер главина по два пъти. Всъщност втората смяна на десния предстои. За втори път смених ляв след Великден 2018 и като ми я дадоха, започна да се чува и десния.

Чудя се дали не е от самите лагери ... да отида може би в някой от официалните сервизи ли?

Честа смяна на предни лагери главина

Публикувано на: 15 Май 2018 13:33
от batececo
Ако при смяната ги набиват с чук и удрят по вътрешното "тяло", а не на преса, така става, макар че на реното ми ги сменяха с много, много нежно почукване с черупката на стария лагер върху черупката (външното тяло) на новия и изкараха 60 000 км при мен и така го продадох. Само че майстора беше адски сръчен шлосер с 30 годишен стаж :)
Не знам ако си с джанти с много малко ЕТ (много изнесени навън) дали би повлияло...

Честа смяна на предни лагери главина

Публикувано на: 15 Май 2018 17:18
от Kiki
Много важно е и какви лагери се слагат. Ако се някакви евтини боклуци е нормално да изкарат малко време.

Честа смяна на предни лагери главина

Публикувано на: 15 Май 2018 22:42
от Vokil
Хубавите предни лагери са около 80лв броя. Освен това колегата пише нещо за главини , лагер главини са задните там читавите са над 400лв.

Честа смяна на предни лагери главина

Публикувано на: 16 Май 2018 08:54
от ufer
След като видях "изпищели" лагери SKF, произведени в Румъния и монтирани в машина (не автомобил), произведена в Тайван, просто не знам, какво вече да мисля. Има ли нещо, което да е истинско - било части, инструменти, детска храна, сирене, млако, шоколад и т.н.?

Честа смяна на предни лагери главина

Публикувано на: 16 Май 2018 10:50
от kickata
Аз наскоро сменях лагер след 12г. и 237 к.км. Сложиха ми FAG, ще видим колко ще изкара... Магазинна цена - 104 лв.

Честа смяна на предни лагери главина

Публикувано на: 16 Май 2018 11:13
от slowtraveler
ufer написа: 16 Май 2018 08:54 След като видях "изпищели" лагери SKF, произведени в Румъния и монтирани в машина (не автомобил),
След като купихме такива лагери (сериозни - цената на единия май бе около 800лв), и те започнаха да греят още с монтажа, ги върнахме на доставчика и преминахме на FAG - там поне засега няма проблеми...

Честа смяна на предни лагери главина

Публикувано на: 16 Май 2018 12:20
от memorex
Ако джантите не са оригинални/оригинален размер отвор и се ползват втулки които не са подбрани правилно също има някаква вероятност да се отрази на лагерите.

Честа смяна на предни лагери главина

Публикувано на: 17 Май 2018 09:26
от wj-steam
Благодаря за отговорите. Имам усещането, че трябват по-хубави лагери.
Vokil написа: 15 Май 2018 22:42 Хубавите предни лагери са около 80лв броя. Освен това колегата пише нещо за главини , лагер главини са задните там читавите са над 400лв.
На фактурата пише - лагер главина. Предни са със сигурност. Ще проверя цената, но мисля, че бяха около 80 лв. Със сигурност ще опитам с по-хубави или направо в официален сервиз ще сменя този, който шуми, а после и другия като му дойде времето, а това съм убеден, че ще е скоро :)

Едит: Джантите са 195/60/15. По принцип търча почти само градско и то в горни и долни Лозенец, София, т.е. само по павета ... ама дори стария ми фиат не ми е правил проблем 7 години с ходовата част (бог да го прости) angel.gif .

Честа смяна на предни лагери главина

Публикувано на: 17 Май 2018 14:56
от tora
По канцеларски, вместо записано лагер на главина, лагер главина. По-хубави, не знам как ще се разбере, че са такива, единствено се сещам, ако по номера се търси не в магазин за части , а във фирма вносител на лагери.

Честа смяна на предни лагери главина

Публикувано на: 17 Май 2018 17:25
от batececo
Горния пост ме подсети, че преди години правих пълен основен ремонт на скоростна кутия на реното - всички лагери от-до. Цените в официалните представители на марката бяха много високи, в магазините за авточасти малко надолу, а най-ниски бяха при доставчици на лагери (звънях на няколко фирми тогава) и предложиха най-добри цени.
Иначе ако видиш размера на лагерите ти, можеш да вземеш подходящ заместител. Пак ще дам пример с Реното, там за преден лагер на главина в магазин за авточасти искаха 100++ лева, размера се оказа същия като на фиат, алфа и ланча, както и много по-стар модел там цената беше 30-40 лв, нооо се оказа И, че размера е същия и на москвич алеко и има лагери произведени в Беларус (Минский Подшипников Завод) със щампа и всичко и бяха по 13 лв :D Сложих тях и карах няколко години безпроблемно преди да продам. Частен случай при мен :)

Виж си размера на лагера какъв е и търси при вносител на лагер по размер, а не по марка също така ;)

И все пак се поинтересувай майстора с преса ли ги набива или млати с чука ;)

Честа смяна на предни лагери главина

Публикувано на: 18 Май 2018 02:03
от G.Panayotov
slowtraveler написа: 16 Май 2018 11:13
ufer написа: 16 Май 2018 08:54 След като видях "изпищели" лагери SKF, произведени в Румъния и монтирани в машина (не автомобил),
След като купихме такива лагери (сериозни - цената на единия май бе около 800лв), и те започнаха да греят още с монтажа, ги върнахме на доставчика и преминахме на FAG - там поне засега няма проблеми...
Подкрепям мнението на колегите. Преди две години и нещо сменях преден лагер (двуредов съчмен) на колело. Доверих се на SKF, но уви изненада! Веднага след монтажа извършен от мен с преса и изпълнен по сервизно ръководство, легера ромоли на умряло? Не ми се вярваше лагера да е дефектен, но се оказа точно това. Взех втори лагер този път на FAG, смених го по същата процедура и до ден днешен няма проблем.

Когато се избират лагери по размер се гледа и техния клас т.е. за какво натоварване са предвидени.

Честа смяна на предни лагери главина

Публикувано на: 18 Май 2018 12:16
от Karaboev
Аз също като човек който се сблъска с подобен проблем наскоро мога да кажа едно: или оригинален лагер(главина) или от моргата. Писна ми да се карам с хората заради скапани лагери и аз визирам SKF но и повечето дса правени за лагерници(колегите над 40г знаят какво е) та скоро набихме на един бус преден всичко както трябва след няма и месец ходихме на 200км да го пребираме с репатрака за наша сметка. После като се обърнем за рекламаций и всички ми вдигат ръце. Лагера беше син светнал като елха. Ами нямам думи нищо не се прави както едно време. Наскоро на авнсиа също ми се наложи да сменям, отидох при колегите от автоморгата свалих си една цяла главина за 50 лева проверих я шумове и си я монтирах. Моята е на 350 000 и лагера си беше оригинален, надали един нов ще изкара и наполовина от тоя от моргата

Честа смяна на предни лагери главина

Публикувано на: 18 Май 2018 12:49
от Оги
След като ремонта се прави в сервиз нещата опират до това да се избере сервиз, в който хората си гледат работата съвестно, и уговорка да се монтират качествени лагери. Не е задължително сервиза да е "лъскав" или с голямо име, но явно се налага да се смени.
Ясно е, че лагерите са FAG , има и други марки, които са свестни. Лично търкалям SNR на предни главини, вече са над 200 х. км. и са доставени от магазин за лагери поради изричното ми искане. Доколкото си спомням уговорих с монтьора да компенсирам труда заради това, че не му дават отстъпки в тоз магазин. KOYO също са здравеняци, идват от завод в Испания. Иначе всеки сервиз работи с по няколко доставчици на части и само те знаят какво им предлагат за качествено и какво за евтино.

п.с. SKF идват от бивш завод на ВМЗ, който отдавна е тяхна собственост. Нали не смятате, че след като тук има завод лагерите за нашия пазар ги доставят от Швеция...

Честа смяна на предни лагери главина

Публикувано на: 18 Май 2018 13:03
от dokkito
Като става дума за лагери, на работното ми място ползваме на skf , koyo , snr, tikmen и едни китайски kbs. Най здрави са koyo, skf също издържат много. Skf правят много здрави неръждаеми лагери. Ползваме основно неръждаеми, защото е хранително вкусова фабрика. Snr и tikmen също са хубави лагери. Kbs са пълни боклуци. Монтирам лагега на преса, а той тръпне без да е работил. След една седмица го хрърляме. Отварям го от любопитство и на лагера видимо му няма нищо, но явно съчмите му са яйцевидни. Лагера шуми и грее.
На немски машини съм разглобявал планетарни редуктори и там попадам на лагери Ntn- японски.
Ntn работил с години стои със чиста смазка. Просто лагера е страхотен, дори не е почерняла.
В България обаче марката не означава нищо за съжаление.