Страница 39 от 62

[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 14 Ное 2018 14:19
от slowtraveler
kamendc написа: 14 Ное 2018 11:30 По принцип казват, че по-хубавите гуми трябва да се сложат отзад, дори колата да е с предно.
Иначе става нестабилна и занася задницата по завоите.
Не съм съгласен... По-хубавите гуми се слагат на водещият мост, защото там вероятността от загуба на сцепление е по-голяма....
Т.е. - на предния мост ако колата е с предно предаване, или на задния мост - ако е със задно...

[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 14 Ное 2018 15:04
от Akima
WoLF написа: 14 Ное 2018 11:52 При занасяне на задницата се излиза именно с газ и хубави предни гуми, когато колата е с предно предаване. Обратното важи за кола със задно предаване... Ако някой колега с богат "заден" опит ми се скара, няма да му се сърдя
Задното предаване, особено с ръчни скорости е много интересно за управление в зимни условия. wink.gif
Ако съм принуден да закупя само 2 нови гуми бих ги сложил на задния мост, защото е предавателен, а при FR колите задницата е лека по-принцип. :thumbsup:
slowtraveler написа: 14 Ное 2018 14:19 Не съм съгласен... По-хубавите гуми се слагат на водещият мост, защото там вероятността от загуба на сцепление е по-голяма....
Т.е. - на предния мост ако колата е с предно предаване, или на задния мост - ако е със задно...
Водещия = задвижващия...


Има и друга теория за FR setup-а:
Предните спирачки имат по-голямо спирачно усилие /поради размера на роторите и апаратите, както и теглото на мотора/ и съответно трябва да им се осигури по-големия грайфер с цел максимално триене при нужда от спиране.

Лично аз се стремя да купувам гумите по комплекти за всеки от автомобилите.

В крайна сметка всеки си прави сметка на ресурсите, но не всеки прави трезва преценка на пътната обстановка...

[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 14 Ное 2018 18:17
от G.Panayotov
Бих изказал и моето скромно мнение по въпроса а именно то е:

Било то предно или задно предаване, ако имаме "survival" ултиматум да имам две хубави и две лоши зимни гуми, винаги хубавите ще бъдат на предния мост. За автомобилите с предно предаване едва ли бих учудил някой с това мнение, но за автомобилите със задно предаване сигурно излизат въпроси.
В подкрепа на моята теза излагам следните плюсове и минуси:
+автомобила може да завива адекватно
+автомобила може да спира адекватно
+по-малък риск от аквапланинг

- по-трудно потегляне
- по-висок риск от презавиване

От изложените факти бих заключил, че за мен е по-важно да завия и да спра, от колкото да потегля. Пък потеглянето винаги може да се оправи с добро задкормилно устройство, лопата, чували с пясък, камъни и там подробни подръчни материали tooth.gif

П. П. Повечето коли на задно предаване имат по-големи задни спирачни дискове, дори тези които имаме wink.gif

[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 14 Ное 2018 18:43
от slowtraveler
► Виж съдържание

[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 14 Ное 2018 18:50
от G.Panayotov
Точно така, не съм казал нищо за контактната площ на диска tooth.gif.
Иначе погледнато колите на задно предаване имат по-големи задни спирачки с по-голямо усилие и площ от колкото колите на предно предаване със същите килограми, все пак имат двигател за спиране smile.gif

[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 14 Ное 2018 21:44
от sstefan
И кое налага да се слагат само нови/много запазени гуми на задвижващия мост?
Четири нови гуми по-скъпи ли са от сигурноста на един човешки живот? Превенция му е майката,ама тя е много лоша дума. Аман от гашници... bash.gif
А на коли със задно е абсолютно задължително с четири нови гуми-зимни и летни/не всеки сезон де/.

icon_n_bann icon_n_bann icon_n_bann icon_n_bann icon_n_bann bash.gif bash.gif bash.gif

[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 15 Ное 2018 00:03
от slowtraveler
Моля колегите да запазят добрия тон! wacko.gif wacko.gif wacko.gif

sstefan, то хубаво да се разказват популистки приказки guns.gif
Но какво означава 'четири нови гуми'?!!! Вземам четири нови гуми, и в книжката на колата чета, че като измина 4-5х.км трябва да ги разместя по мостове...
Когато врътнеш сезон с четири нови гуми те нови ли са?
И как би наредил гумите за следващия сезон? Та нали затова се заформи дискусията - как е по-правилно, а не дали да си купуваме нови гуми или не...
Който има възможност - купува нови гуми... Който няма - кара със старите... Гумите са само един и то не най-важният фактор за безопасността...
Най-важният фактор е човекът зад волана...
На времето пътувахме в снега безаварийно с 'десетилетни' летни гуми, вдървени като вкаменелост на милион години... Веригите бяха нещо странно, което се ползваше само от камионите....
Да, караше се с 30км/ч, а не със 80км/ч при еднакви условия... Ама като имаш глава на раменете - се съобразяваш с условията...
Така, че спорът ми се струва излишен...

[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 05 Дек 2018 11:07
от Akima
Akima написа: 07 Окт 2017 22:29 От мен очаквайте мнение/ревю на Nokian WR A4 в размер 205/55R16, монтирани както на предно, така и на задно предаване.
Двигателист написа: 08 Окт 2017 10:30 Ще чакам с нетърпение, макар да ме интересува поведението през втората зима, основно на сухо и мокро, че имам чувството, че тези дисциплини им куцат.
Втори сезон на 3-те комплекта - пълни с азотна смес и монтирани на следните конфигурации:
  1. FWD M/T R16 Nokian WR A4 - произведени в Русия през 2017 година;
  2. RWD M/T R16 Nokian WR A4 - произведени в Русия през 2017 година;
  3. AWD A/T R18 Nokian WR A4 - произведени във Финландия през 2017 година.
  1. Освен, че се справиха с ледена Варна/администрацията знае за кой ден от миналата седмица говорим/ - пердаших с RWD с LSD с тях и не успях да закъсам никъде - нито да се пързалям безконтролно - даже предотвратиха евентуален удар в бордюр - гумите ме изненадаха и успяха да спрат, аз очаквах да съм 3 или 4 участник в ПТП-то, което рязко се оформи пред мен - наличността в резервоара беше около половината /35 литра/, а багажникът празен. Колата трудно дрифти с тях и пълен резервоар.
  2. На FWD ги сложих вчера - там си е направо танк - спокоен съм за партньорката си, а и усещам, че тя кара по-уверено. wink.gif
  3. AWD сетъпът е Haldex базиран турбо бензин /шведска вектра/ - сцепление без коментар.
    Миналата зима осъществихме спасителна операция поради пренасочен към Румъния полет - преход Варна-Русе през затворена магистрала/буквално след нас от ПП спряха да пускат коли/ като връщането беше по нощите.Язък че имахме одеала и суха храна - само дето ги мъкнахме заедно с лопати и инструменти, но "парен каша духа".
И трите комплекта се държат повече от чудесно - износването е равномерно и не липсват блокчета, не се разпадат и сместа не е втвърдена.
На края на всеки сезон ги меря с цифров шублер - след този, ако не забравя ще докладвам с колко мм при какъв пробег остават по пътищата. :whistle:
Не намирам и разлика в сместа/при еднаква амбиентна температура/ между двата посочени завода - даже Руския се води по-модерен - поздравления, че са дисциплинирали братаните.

Шум и комфорт ще се въздържа да коментирам - прекалено субективни понятия са.

Рапорт даден. cool.gif

[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 05 Дек 2018 12:45
от slowtraveler
Akima написа: 05 Дек 2018 11:07 На края на всеки сезон ги меря с цифров шублер - след този, ако не забравя ще докладвам с колко мм при какъв пробег остават по пътищата.
Пък ако все пак се загледаш по протектора, можеш да видиш и маркировката за износването в милиметри по Нокиана - директно четеш колко милиметра грайфер имаш, и дали все още имат снежинка - дали стават за зимни (DSI WSI - Driving Safety Indicator / Winter Safety Indicator) :)

[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 05 Дек 2018 13:16
от BOz
Аз моите ги меря на 3 места (ляво, дясно и среда) и следя за аномалия по износването, което може да ми индикира, че нещо не е наред по колата, за да взема навременни мерки.
Моите Нокианки съм ги смъкнал средно с 0.3мм за около 7к км. Реално 8-цата още им се вижда.

[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 05 Дек 2018 14:47
от Akima
slowtraveler написа: 05 Дек 2018 12:45 DSI WSI - Driving Safety Indicator
Запознат съм с тази "екстра", но техния индикатор не "мери" в резолюцията в която аз искам/десети и стотици/. ppp.gif
BOz написа: 05 Дек 2018 13:16 Аз моите ги меря на 3 места
Сходна е и диагнозата при мен. :thumbsup:
BOz написа: 05 Дек 2018 13:16Нокианки
Остава само да се добавите точен модел.

П.С.Радвам се, че се завърнахте. :cheers:

[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 05 Дек 2018 17:42
от boyanmt
Оня ден катерих един тотално заледен,с променлив вираж баир....очаровах се от поведението на Равката,с леко поднасяне преди приложената корекция от задния електромотор,в последствие колата се задържа доста стабилно и нормално изкатери.
Малко по-късно ,същия баир изкатерих с Лексъс....даже не усетих че карам по дебел лед. И двата автомобила са “обути” с най-висок клас на Michelin. Оставам на тезата за това ,че си стува инвестицията във висок клас гуми,ако бюджета позволява.

[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 05 Дек 2018 20:47
от Akima
boyanmt написа: 05 Дек 2018 17:42 “обути” с най-висок клас на Michelin
И пак липсва точния модел...

Има разлика дали е bulker, car carrier, container, tanker...
...иначе все са кораби. :whistle:

[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 05 Дек 2018 20:55
от boyanmt
Точния модел липсва,защото зевзеците ще започнат да философстват. Това което си цитирал,е достатъчно! Избягвам да пиша повече,защото забелязвам лееека заядливост. Всеки има различен аршин и кесия....мисля че обяснението е достатъчно...а простолюдието,менажира и командва контейнеровози...които понякога товарят към 400-500 контейнера с гуми за Европа! ppp.gif

[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 07 Дек 2018 09:08
от ufer
Много търговци, а покрай тях и журналисти, правят една сериозна "грешка". Обясняват наляво и надясно, че когато профилът се износи до индикатора, т.е. до 4 мм, зимните гуми вече са за смяна. Съдейки и по законите в Европа, и по технологичното развитие, смея да твърдя, че това е в известна степен спекулация. До 4 мм износване зимните гуми изпълняват своите функции почти на 100%. След това при тях важи леко ограничаване на тези функции особено при много сняг, но това не означава, че зимната гума не може да се кара и трябва да се сменя... По закон и за тях важи правилото, че е разрешено да се кара до дълбочина на профила 1,6 мм, както е по закон и при летните гуми. Така че не трябва да се взема за чиста монета всичко, което се тръби, за да се прави оборот на търговците. Трябва да има мярка. Никой не може да ни задължи или да тълкува примерно износена зимна гума на 2-3 мм като нарушение. Просто всеки трябва да се съобразява с някои обстоятелства, като например, ако гумата е с голям грайфер, но е прекалено твърда и е по-рискова от мека гума с по-нисък профил...